Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • jp
    07.01.2016 10:55
    Jaki jest cel tego artykułu? Zamiast jakiegoś współczucia dla ofiar przemocy - mamy do osiągnięcia jakieś cele propagandowe?
    • sic!
      07.01.2016 11:25
      Podejrzewam, że celem jest poinformowanie czytelników GN o sytuacji w Niemczech (jak czyni to w tym temacie w tych dniach wiele gazet). Podejrzewam też, że autor tego krótkiego tekstu współczuje ofiarom, ale żeby nie pisać długiego tekstu, pominął ten wątek. Myślę, że jeśli pomyśleć trochę, to pominął też wiele innych wątków. Ale przecież nie chodziło o analizę całej sytuacji społecznej w Niemczech, o zastanawianie się nad wpływem tych wydarzeń na życie poszczególnych kobiet, itd. itd. itd., tylko o informację.
      doceń 5
  • Maluczki
    07.01.2016 11:01
    Zgadzam się całkowicie!
    doceń 18
  • passenger
    07.01.2016 11:45
    Z Panem Wojciechem zazwyczaj nie jest mi po drodze. Nie jest mi po drodze też z linią PiS. Ale absolutnie zgadzam się z tezą, że powinniśmy z odwagą i bez kompleksów otwarcie mówić o problemach w innych europejskich krajach. Jesteśmy przecież wspólnota i jeśli coś niedobrego dzieje się w innych krajach to naszym obowiązkiem jest zwracać na to uwagę. Jeśli robimy to nie jako rewanż i wyraz uprzedzeń to dla mnie jest to bardzo pozytywny wkład nas Polaków w europejskość.
    doceń 10
  • kuba
    07.01.2016 11:58
    "Masowe gwałty" - panie redaktorze, proszę o podanie dokładnej liczby zgwałconych. Z tego co wiem nikogo nie zgwałcono ale może mam złe informacje, więc proszę o szczegóły.
    • Hydrus
      07.01.2016 13:01
      "Inna czynność seksualna", jeżeli odbywa się wbrew woli ofiary, to też gwałt.
      Ale pewnie tobie by to nie przeszkadzało, gdyby bliską tobie kobietę obmacywała banda napalonych facetów. A może byłbyś zadowolony, że ma kobieta powodzenie.
      doceń 11
      • kuba
        07.01.2016 13:27
        Panie Hydrus, po co od razu te osobiste wycieczki? Należy bezwzględnie ukarać tych, którzy dopuścili się "innych czynności seksualnych" albo innych aktów przemocy (wg mojej wiedzy, duża część tych ataków nie miała podłoża seksualnego, były to np. petardy wrzucone do kaptura). Tak czy inaczej bezapelacyjnie należy to potępić.
        Jednak chciałbym mieć pewność, że autor nie manipuluje nami używając na samym wstępie bardzo mocnego sformułowania "masowe gwałty". Tym bardziej, że odnosi je do gwałtów dokonywanych przez żołnierzy armii czerwonej, którzy raczej nie ograniczali się do "innych czynności seksualnych". Wiele kobiet tych czerwonoarmijnych "czynności seksualnych" nie przeżyło.
        doceń 8
        0
      • Kael
        07.01.2016 13:49
        Autor manipuluje. Swiadomie. Porownanie do milionowych gwaltow Armii Czerwonej dyskredytuje redaktora kompletnie.
        Molestowanie seksualne nie jest tym samym co gwalt (ostatnio byla mowa o dwoch przypadkach).

        No ale tak latwiej uspokoic wlasne chrzescijanskie, katolickie sumienie. Czyz nie?

        Wpisujac sie w retoryke autora: nie jestesmy jak ci glupi i naiwni Ulmowie, ktorzy swoje dzieci poswiecili, zeby ratowac obcych. I to Zydow!

        Tylko ze Ulmowie sa kandydatami na oltarze. A czy my ich w niebie spotkamy, to ciagle sprawa otwarta...
        doceń 8
        0
    • Hydrus
      07.01.2016 13:01
      "Inna czynność seksualna", jeżeli odbywa się wbrew woli ofiary, to też gwałt.
      Ale pewnie tobie by to nie przeszkadzało, gdyby bliską tobie kobietę obmacywała banda napalonych facetów. A może byłbyś zadowolony, że ma kobieta powodzenie.
      doceń 3
    • Ken
      07.01.2016 13:29
      Były i gwałty. Po co ci szczegóły?
      • kuba
        07.01.2016 14:30
        Ken, ale ile ich było? W Polsce średnio na dzień zgłaszanych na policję ok. 5 gwałtów (nie "innych czynności seksualnych" tylko gwałtów). Szacuje się, że kilkukrotnie więcej nie jest nigdzie zgłaszanych ze względu na brak zaufania do policji i prokuratury w tym obszarze. To niskie zaufanie wynika z tego, że instytucje te nie radzą sobie z tym problemem.
        Co więcej media, w tym media katolickie milczą na ten temat.
        W związku z tym pytanie do autora, czy Polska również powinna obawiać się sankcji ze strony UE ze względu na 'masowe gwałty'?
        doceń 6
        0
      • RaBi
        08.01.2016 02:08
        RaBi
        Drogi @kuba

        Piszesz:
        "W Polsce ... Szacuje się, że kilkukrotnie więcej nie jest nigdzie zgłaszanych ze względu na brak zaufania do policji i prokuratury w tym obszarze. To niskie zaufanie wynika z tego, że instytucje te nie radzą sobie z tym problemem."

        Otóż skąd pewność, że w Niemczech czy innych krajach "instytucje te" radzą sobie lepiej?

        W Kolonii, Hamburgu doszło do "napaści na tle seksualnym". W samej Kolonii zgłoszono już ponad 120 takich przpatków (ilu nie zgłoszono bo sobie te instytucje nie radzą) tego agnecje prasowe nie podają.

        Zaraz się odezwą "obrońcy", jak można porównać do "milionów" zgwałconych przez czerwonoarmistów? A nomożna, gdyż to jest felieton a nie notatka prasowa PAP.

        Pozdrawiam
        RaBi

        PS. Wrzucanie petard do kaptura czy wrzucanie w tłum petard to też jest "gwałt". Gwałt o podłożu fizycznym a nie seksualnym.
        Ale tego statystyki policyjne z Kolonii nie podają - taka tam rozrywka dla "przybyszów" - wrzuć petardę do kaptura "tubylca".
        doceń 4
        0
      • kuba
        08.01.2016 09:27
        @RaBi, jestem przekonany, że zgadzamy się prawie we wszystkim.
        Tak, sprawców tego co stało się w Niemczech należy bezdyskusyjne ukarać - i tak jak pisałem już - nie ma tutaj znaczenia czy były to rozboje, molestowanie czy faktycznie gwałty.
        Tak, tamtejsza policja, media, politycy zachowali się skandaliczne.
        Tak, mamy olbrzymi problem z imigracją muzułmańską (wlaściwie to mają go kraje zachodnie bo do nas jakoś nikt nie chce przyjechać). To jest bardzo poważny problem i należy rozwiązać go mądrze, odpowiedzialnie ale przede wszystkim skutecznie.
        Różnimy się jednak w jednym. Ja staram się krytycznie podchodzić to tego co słyszę i czytam. Staram się zrozumieć co i dlaczego ktoś mówi akurat to i w ten konkretny sposób i co chce przez to osiągnąć. Co więcej, główny przekaz mojego komentarza to nie jest kwestia gwałtów ale faktu, że autor używa oczywistej manipulacji. Wierzę, że nieświadomie ale pewności nie mam zwłaszcza, że autor nie raczył się ustosunkować. Co ta manipulacja mówi mi o autorze i redakcji GN zostawię dla siebie bo jest to temat na zupełnie inną, wcale nie krótką dyskusję.
        Mam natomiast wrażenie, drogi RaBi, że Ty jednak wolisz, gdy inni myślą za Ciebie i chłoniesz każdą informację jak leci pod warunkiem, że pochodzi z 'zaufanego' źródła. W końcu Twój sprzeciw wywołuje nie to, że mamy odmienne zdanie co do istoty problemu (bo tak nie jest i wyraźnie pisałem o tym już wcześniej) tylko, że podważam Twój 'zaufany' autorytet i teraz być może czytając cokolwiek będziesz musiał wysilić się bardziej.
        Miłego dnia i więcej dystansu do mediów! :)
        doceń 3
        0
      • RaBi
        08.01.2016 12:35
        RaBi
        Drogi @kuba

        Właśnie, że "lubię" czytać między wierszami zadałemTobie pytanie odnośnie statystyk policyjnych i radzenia sobie "instucji z tym problemem".

        Tak samo jak Ty oceniasz felieton WT tak samo ja mogę ocenić Twoje wpisy.
        Manipulujesz i skrywasz niewygodne informacje dla założonej z góry przez Ciebie tezy.

        Lecz tak jak Twoje wpisy, nie są wstanie "wyczerpać" obiektywnej wiedzy nt wydażeń w Kolonii, tak samo felieton WT nie może.

        Daltego napisałem, że z uwagi na formę wypowiedzi - felieton to nie jest to samo co notatka PAP. Tak samo reportaż nie jest opisem "całej rzeczywistości" lecz jedynie jej fragmentu.

        Tyle napisałem. Co ma to do autorytetu czy myślenia za mnie? Nie wiem. Możeszmi wyjaśnić? bom głupi i głupi umrę.

        pozdrawiam
        RaBi
        doceń 3
        0
      • kuba
        08.01.2016 13:05
        brawo! zgadzamy się nawet w tym, że słowem też można manipulować. Tak, moje wypowiedzi również manipulują, brawo za spostrzegawczość! Moje komentarze też możesz potraktować jako "felieton a nie notatkę PAP". Ja swoje intencje stawiam otwarcie od początku - uwypuklenie manipulacji użytej przez autora. Natomiast pomimo próśb autor chyba już nie raczy wypowiedzieć się w jakim celu manipuluje nami. Szkoda bo bardzo mnie to interesuje jako czytelnika.
        doceń 2
        0
      • RaBi
        08.01.2016 18:51
        RaBi
        Drogi @kubo

        Po ostatni Twoim wpisie dostrzegam braki w czytaniu między wierszami.

        Kłamczuszek z Ciebie, gdy piszesz: "swoje intencje stawiam otwarcie". Otóż nie stawiasz tylko przyznajesz się dopiero jak toś "złapie Ciebie za język" jak Jar-Jar Bingsa :)
        A to duża róznica.

        Co do Twoich "felietonów" niestety są słabe i zbyt czytelne dla "wytrawnych" czytelników :)

        Miłego manipulowania słowem Ci życzę.
        Baw się dobrze.

        Pozdrawiam
        RaBi
        doceń 0
        0
      • kuba
        09.01.2016 13:04
        Drogi RaBi, to fragment mojego drugiego wpisu tutaj z g. 13.27 z 7 stycznia:
        "Jednak chciałbym mieć pewność, że autor nie manipuluje nami używając na samym wstępie bardzo mocnego sformułowania "masowe gwałty"... "
        Pierwszy wpis (z 11.58 z 7 stycznia), który stał się początkiem całego wątku w tej dyskusji był prostym pytaniem do autora o ilość gwałtów skoro używa pojęcia "masowe gwałty".
        Jeśli swoje intencje można wyrazić w jeszcze bardziej zrozumiały sposób to proszę o wskazówki. Nadal bardzo żałuję, że autor nie ma odwagi odnieść się do tej kwestii.
        doceń 2
        0
  • operator
    07.01.2016 13:12
    Jesteście ludzie kochani tacy niewyrozumiali dla emigrantów pci menskiej że coś strasznego, inaczej niż nowocześni niemieccy dziennikarze.
    Ten 36 sek filmik wszystko wyjaśni https://www.youtube.com/watch?v=j4qiH7H34Fk
    • yyyy
      07.01.2016 13:41
      Trochę mnie zatkało, bo równie dobrze mógłbyś puścić jakiś filmik z polskimi licealistami.
      doceń 3
    • jur
      07.01.2016 16:22
      Ten , czy ta sekunda , emigranci czy imigranci , płci czy pci , ja jestem płci męskiej - operator to jest "pci menskiej" czy nijakiej ?
      • operator
        07.01.2016 17:46
        "pci menskiej" to był taki żarcik ale widzę że kolega jur letko wcząśnięty :)
        doceń 8
        0
  • mary
    07.01.2016 20:08
    Autor artykułu bardzo radykalny
    juz nie mogę się doczekać części drugiej bzdur .
    kto nie zna tematu uchodźców, po przeczytaniu tego artykułu powinien każdego człowieka koloru kolorowego uważać za gwalciciela i zlo.
    wstyd.
    doceń 4
  • Mol
    08.01.2016 07:57
    Mol
    No nareszcie mogę się z Panem w pełni zgodzić. Bardzo dobry tekst, jego przekład powinni wydrukować w jakiejś niemieckiego gazecie.
    doceń 1
  • Anonim (konto usunięte)
    08.01.2016 11:09
    Problemem nie jest słaba demokracja w Niemczech tylko to, że Niemki nie ubrały się w burki. Ufam, że za rok nie popełnią już tego błędu i na Sylwestra ubiorą się według nowych europejskich standardów, w burki czarne, albo fioletowe (afgańskie).
    doceń 1
  • Adam2
    08.01.2016 19:26
    No to jak?Demokracja i standardy w Niemczech zostały zachowane czy nie?

    Czy władze i policja ukrywały przed Obywatelami molestowanie kobiet niemieckich i gwałty, czy nie?

    A także, czy przyjęcie ok. miliona ludzi innej kultury i wyznań/w tym roku/ do społeczeństwa niemieckiego, plus uprzednio przyjętych, stanowi niebezpieczeństwo dla Obywateli niemieckich i Państwa, czy nie?

    Z dyskusji wygląda, że część internautów uważa że nie, inna że tak.

    Czy są to manipulacje i kłamstwa?
    doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    09.01.2016 21:48

    Genialne rady red Teistera,to taki kleister oceny sytuacji, że
    podziw mnie bierze.
    A Na niego zastosować sankcję o przepisach medialnych pisu i pisałby redak te inaczej,też nie i po Meringowsku, któremu i nuncjusz apostolski w Polsce Migliore powiedział stop,to polityka...bo w marszu poparcia dla pisu chciał maszerować.
    na szczęście posłuchał… ale Tambarana kto ci tam posłucha,
    a przeczuwam, że cenzurą mnie jeszcze obłożą, bo tyle tu w Gosciu piszą, ze wścipsko zachód im przygania, a sam jest
    jeszcze gorszy … No cóż ewangeliczna belka i zdźbło w oku
    jeszce są aktualne...

    doceń 2
  • trzinaalli
    10.01.2016 19:10
    Ofiary winne gwałtu? Owszem - częściowo tak. Dlatego, że: przyszły na zabawę sylwestrową, a także były wyzywająco ubrane, nawet jak dla Europejczyka, a tym bardziej da muzułmanina, który dotychczas oglądał kobiety w innym ubraniu. Wniosek? Lepiej nie uczestniczyć w takich imprezach.
    doceń 0
  • Kris
    10.01.2016 21:31

    Panie Teister (czy tak jakoś).
    Na drugim roku w czasie wolnym ks.prof. humorkiem strzelił :
    "wiecie gdy Rosjanie w 45 wkraczali do nas to ludzie mówili że wszystkie kobiety gwałcą.
    Gdy już przeszli do spowiedzi przyszła starsza babcia i mówi że miała nieczyste myśli.
    Na pytanie księdza odpowiada - no bo jak to, mieli gwałcić i nic? To po co ja czekała?"
    To jest humorek panie Teister (czy tak jakoś)
    jednak wartość merytoryczna taka sama jak pana artykuł.
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Wojciech Teister

Redaktor serwisu internetowego gosc.pl

Dziennikarz, teolog. Uwielbia góry w każdej postaci, szczególnie zaś Tatry w zimowej szacie. Interesuje się historią, teologią, literaturą fantastyczną i średniowieczną oraz muzyką filmową. W wolnych chwilach tropi ślady Bilba Bagginsa w Beskidach i Tatrach. Jego obszar specjalizacji to teologia, historia, tematyka górska.

Kontakt:
wojciech.teister@gosc.pl
Więcej artykułów Wojciecha Teistera

Zobacz także