Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • velario-new
    08.04.2019 14:27
    Właściwie to o czym jest ten artykuł?
    doceń 27
    • BOLO
      08.04.2019 17:13
      Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem? Weź korki, może wspomożesz tym jakiegoś nauczyciela.
      doceń 7
    • gregg84
      09.04.2019 21:47
      gregg84
      Do zrozumienia składni i fleksji Velario nie potrzebuje żadnego nauczyciela. Do "zrozumienia" reszty potrzeba mistyka.
      doceń 0
  • tomaszl
    08.04.2019 17:43
    Na razie to mamy jedną reformę oświaty z opóźnionym zapłonem.
    No i aby nie było tylko o oświacie, mamy związkowca, których chce zawłaszczyć przestrzeń wspólną mówiąc że nie dopuści do niej polityków, ale sam jest politykiem (radnym sejmiku wojewódzkiego i członkiem jednej z partii).
    doceń 9
  • mikołaj ce
    08.04.2019 17:57
    Właśnie z upolitycznieniem funkcjonariuszy państwowych to nie takie hop siup. Od mundurowych wymaga się apolityczności, nie mogą strajkować, a nawet w mundurze wchodzić do sejmu. Nie widzę problemu, umundurować nauczycieli, to co robią uczynić służbą i po krzyku.
    doceń 2
  • Gość
    08.04.2019 18:53
    O politykierstwie i grach taktycznych ZNP. Jak gdyby same apele i oczywista oczywistość starczyły, żeby nauczycielom godnie płacono.
    doceń 1
  • Jurek
    08.04.2019 22:10
    O ile dobrze pamietam to PiS robil reforme 3 lata temu mialo byc w polskim szkolnictwie cudownie. A teraz czytam ze w okresie przedwyborczym to za pozno na zmiany. Czyli te reformy to byla jaks aciema?
    doceń 19
  • Gość
    09.04.2019 09:17
    Dobra, to krótka piłka - dajmy nauczycielom 1000 złotych więcej - od razu do ręki, ale wycofajmy 500 plus na każde dziecko. Ciekawe co na to powiedziałby naród.
    doceń 4
  • podajNICK
    09.04.2019 09:35
    zniszczyli gimnazja, zwolnili nauczycieli
    • AWIK
      09.04.2019 11:02
      taki mieli program wyborczy i go zrealizowali. Kto zwolnił nauczycieli? W szkołach w pomorskim brakuje nauczycieli...
      doceń 6
    • i
      09.04.2019 12:10
      naprawili szkołę.
      doceń 1
    • Podaj CEGŁę
      09.04.2019 16:05
      I bardzo dobrze. Nauczycieli jest za dużo. Dlaczego innych można zwalniać z pracy, a nauczycieli nie? A jak nauczyciele uważają, że zarabiają za mało, to niech więcej pracują. Albo niech sobie znajdą inna pracę gdzie dobrze płacą. Rynek potrzebuje pracowników. Tylko trzeba chcieć pracować.
      • Batrahe
        09.04.2019 21:00
        Nauczycieli nie jest za dużo. W szkole, w której pracuję, w pierwszych klasach standardem są ponad 30-osobowe klasy. Dla samych uczniów lepiej byłoby, gdyby klasy były mniejsze a wtedy nauczycieli będzie wręcz za mało. Niestety, problemem są pieniądze.
        doceń 4
        0
      • CSOG
        09.04.2019 22:11
        # BATRAHE -:) zwróć uwagę na jak żenującym poziomie jest obecnie część społeczeństwa wykształcona ( a w zasadzie nie wykształcona) przez źle opłacanych nauczycieli :) Poza tym zastanów się czy chcesz dyskutować i cokolwiek rozjaśniać gimnazjalistom zestresowanym lękiem przed tym, że egzaminy jednak się odbędą.
        Nauczyciele mają bardzo słabych negocjatorów. Na stole nauczycielskich żądań już dawno powinien leżeć postulat o prawne rozporządzenie gwarantujące, że na jednego nauczyciela nie powinno przypadać więcej niż 15 uczniów. Na stole powinno leżeć żądanie prawnej gwarancji uznania usankcjonowania części godzin pracy które nauczyciele poświęcają na sprawdzanie prac pisemnych. Rząd chce podnieść pensum? - proszę bardzo ale nie z przeznaczeniem na prowadzenie lekcji przy tablicy tylko na sprawdzanie prac pisemnych. Nie słyszę o takich rozmowach a powinienem słyszeć. :) :)
        doceń 2
        0
      • ee
        10.04.2019 08:01
        Nie widzę żadnych gwarancji, że jak naucz. będą dużo zarabiać to dzieci lepiej nauczone i skuteczniej będą. Do zawodu zaczną się pchać osoby bardziej pazerne a przy tym o wysokim własnym mniemaniu o sobie, niekoniecznie obiektywnie słusznym. A jeśli nawet trafią się wybitni fachowcy, to ilu uczniów nadąży za ich poziomem? Może wychowają paru olimpijczyków, a co z resztą? Zetknąłem się w ramach koleżeńskich "korepetycji" z podręcznikiem fizyki napisanym przez dwoje ambitnych autorów co najmniej doktorów, gdzie odpowiedzi na wydumane kontrolne pytania i zadania sprawiły spory kłopot mi jako specjaliście akurat z danego zakresu materiału, a zdecydowanie przerastały i uczniów, i ich początkującego nauczyciela. Nie o to raczej chodzić powinno. Dla wyjątkowo zdolnych, ambitnych i zainteresowanych tematami widziałbym zajęcia dodatkowe, pozalekcyjne i pozaszkolne, dodatkowo dla nauczycieli płatne, i by w tej formie otrzymali oni swoją podwyżkę. A uczniowie poziomu swojego nauczenia.
        doceń 3
        0
      • tomaszl
        10.04.2019 09:15
        @EE - ale podręczniki i podstawa programowa nie są winą nauczycieli, lecz swoistego systemu nauczania.
        Do tego w systemie brakuje naturalne odsiewu zdolnych i słabszych uczniów, panuje przekonanie, że najlepszy uczeń to ten średni. I później zdolni na lekcjach się nudzą, a słabsi marnują czas nauczyciela. Bo i tak nie zrozumieją...
        Kiedyś słaby się odsyłało do szkół zawodowych, albo do przyuczenia do zawodu. A dziś musi zostać magistrem...
        A co do kadry - lepsze szkoły już dziś mobilizują nauczycieli do doktoryzowania się, wspomagają ich rozwój zawodowy. Bo mądry dyrektor wie, że z byle jakim nauczycielem nic nie osiągnie.
        doceń 1
        0
      • tomaszl
        10.04.2019 09:20
        Paradoksem obecnych czasów jest to, że nauczycieli brakuje, choć jest ich za dużo. To nie jest sprzeczność.
        Pomijam fakt, że dziś przyjść do pracy w szkole mogą albo pasjonaci mający inne źródło utrzymania (rodzice, mąż/żona, spadek) albo nieudacznicy nie mający szans pracy w innym miejscu. Do tego dziś potrzeba młodych nauczycieli rozumiejących obecne czasy, a tego niestety skostniałe szkoły wyższe słabo uczą. I trzeba wiele własnej energii poświecić poza murami uczelni, aby wykształcić się na współczesnego pedagoga, inaczej mamy do czynienia ze słabym wykładowcom w szkole podstawowej/średniej.
        doceń 1
        0
      • CSOG
        10.04.2019 09:47
        #EE - Wspaniale, zaczynasz dostrzegać, że problemów w oświacie jest znacznie więcej niż tylko niesprawiedliwe społecznie wynagrodzenia nauczycieli. Tych problemów jest ogrom i nie czas i miejsce żeby je wszystkie wymieniać. A nauczyciele mają za słabą siłę przebicia żeby przeforsować jeden postulat. Kto według ciebie zatem powinien wystąpić do rządu z pytaniem i petycjami o rozwiązanie tych wieloletnich zaniedbań. Likwidacją wieloletnich zaniedbań w MON minister Błaszczak zamierza się zająć przeznaczając na to ogromne pieniądze budżetowe. Jakie postulaty dotyczące wymienionych przez ciebie problemów złożyła nauczycielska "Solidarność"? A może przyłączyła się do strajku tylko jako Koń Trojański, żeby w newralgicznym momencie podpisać niekorzystne dla nikogo porozumienie i przełamać impas. Może czas nauczycielskiej Solidarności wyjść spod pantofla , sformułować na piśmie i przedłożyć rządowi listę problemów w oświacie. I nagle okazałoby się że nauczycielskie oczekiwania podwyżek są tylko wierzchołkiem góry lodowej.
        doceń 0
        0
      • ee
        10.04.2019 14:18
        @TOMASZL system właśnie jest zmieniany, wracają do łask zawodówki i technika, magistrem nikt już być nie będzie musiał. Będzie selekcja o której piszesz i powinno to poziom poprawić. Że nie załatwione JUŻ? No to troszkę musi potrwać, nie ma bata na to. @CSOG nie bardzo sobie przypominam żeby Solidarność coś kiedyś gdzieś ludziom ani jakiemuś systemowi ZAŁATWIŁA. No, może na samym początku wolne soboty, ale to była ta pierwsza S., do której ta druga miała się już jak pięść do nosa, a wieczny parasol dla kolejnych rządów - byle nie stracić wygodnych i pewnych związkowych posadek. Jak już pisałem system właśnie się zmienia, i jest to dobra zmiana. Dzisiejsze LO, czteroletnie, będzie jednak dzisiejszym, a nie tym jakie było "kiedyś". Może większa indywidualizacja na ten przykład? Na pewno coś się zmieni, będzie też więcej czasu i lepsze warunki dzięki selekcji uczniów. A po dzisiejszym dniu dochodzi jeszcze jeden smutny bardzo wniosek. Większość szkolnej "inteligencji" mamy do natychmiastowej i bezwzględnej wymiany. Produkt "systemu" który się nie sprawdził i jak wszyscy się zgadzają wymaga zmiany. Zresztą nie tylko szkolna Inteligencja nie bardzo nam się sprawdza.
        doceń 0
        0
      • tomaszl
        10.04.2019 17:52
        @EE- system oświaty jest zmieniany permanentnie. Co minister, to nowy pomysł i mamy dziś kumulacje tych pomysłów. Od września podwójny rocznik w szkołach ponadpodstawowych, bo ktoś uznał, ze system 8+4 jest wg niego lepszy niż 6+3+3.
        mamy wakaty na miejsca pracy nauczycieli, bo płace są na żenującym poziomie, a wymagania odwrotnie proporcjonalne do płacy.
        Mamy do tego wszystkiego rozdmuchane pomysły socjalne, których efekt jest brak szacunku do pracy i ciężko pracujących.

        A jeszcze jedno - jeżeli dziś nie docenimy nauczycieli, to będzie tak jak z lekarzami czy pielęgniarkami. Czyli ich nie będzie.
        doceń 0
        0
    • amato
      17.04.2019 08:48
      Po co się wypowiadasz, jak niemmasz wiedzy? Najwięcej nauczyccieli i szkół zlikwidowała PO.
      doceń 0
  • CSOG
    09.04.2019 13:54
    Nie znam Pana redaktora Jakuba Jałowiczor, ale już go lubię. Za ten jeden artykuł. Pierwszy artykuł, pomijając wypowiedzi w komentarzach, który kusi się na spojrzenie w stronę problemu z innej strony niż oficjalne stanowiska rządu. :) I choć jedna jaskółka wiosny nie czyni, to zawsze jest to jakiś krok w stronę obiektywniejszego przedstawienia czytelnikom sytuacji z jaką mamy do czynienia.
    • CSOG
      09.04.2019 13:58
      Drobne sprostowanie: Artykułów z wypowiedziami Pana Broniarz jakie były publikowane, nie odebrałem jako materiałów ukazujących problem od strony nauczycieli. Cóż jednak począć, Związek ma takiego przewodniczącego jakiego ma i trzeba z tym żyć.
      doceń 1
  • Contral
    12.04.2019 15:07
    Broniarzowi wcale nie chodzi o dobro nauczycieli tylko chce obalić rząd PiS-u.
    doceń 2
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Jakub Jałowiczor

Dziennikarz działu „Polska”

Absolwent nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Zaczynał w radiu „Kampus”. Współpracował m.in. z dziennikiem „Polska”, „Tygodnikiem Solidarność”, „Gazetą Polską”, „Gazetą Polską Codziennie”, „Niedzielą”, portalem Fronda.pl. Publikował też w „Rzeczpospolitej” i „Magazynie Fantastycznym” oraz przeprowadzał wywiady dla portalu wideo „Gazety Polskiej”. Autor książki „Rzecznicy”. Jego obszar specjalizacji to sprawy społeczno-polityczne, bezpieczeństwo, nie stroni od tematyki zagranicznej.
Kontakt:
jakub.jalowiczor@gosc.pl
Więcej artykułów Jakuba Jałowiczora

Zobacz także