GN 7/2021 Archiwum

5 zasad, jak wiosną zdrowo wrócić do sportu

Jeśli przespałeś zimę i na widok pierwszego wiosennego słońca postanowisz wrócić do życiowej formy, to pamiętaj o tych kilku zasadach, aby efekt był trwały, a ruch poprawił twoje zdrowie, a nie je zrujnował.

5. Nie sama aktywność. Sport to zdrowie, ale nie sam sport. Ruch jest bardzo korzystny dla organizmu, pomaga wyregulować wiele procesów metabolicznych i fizjologicznych, ale nie można traktować go jak zastępnika zdrowego żywienia czy regularnych badań. Uprawiając sport, nie zapominaj o tym, aby jeść zdrowo (eksploatowany organizm potrzebuje dobrej jakości paliwa, bogatego w zróżnicowane składniki odżywcze). Nie zaniedbuj też okresowych badań profilaktycznych, które przewidziane są dla osób w twoim wieku i sytuacji życiowej. Doskonale byłoby też, gdybyś raz na pół roku robił podstawową morfologię. Wiele chorób, jeszcze zanim da zewnętrzne objawy, można wykryć za pomocą tego prostego i niedrogiego badania.
 

« 1 2 3 4 5 »
oceń artykuł Pobieranie..

Wojciech Teister

Redaktor serwisu internetowego gosc.pl

Dziennikarz, teolog. Uwielbia góry w każdej postaci, szczególnie zaś Tatry w zimowej szacie. Interesuje się historią, teologią, literaturą fantastyczną i średniowieczną oraz muzyką filmową. W wolnych chwilach tropi ślady Bilba Bagginsa w Beskidach i Tatrach. Jego obszar specjalizacji to teologia, historia, tematyka górska.

Kontakt:
wojciech.teister@gosc.pl
Więcej artykułów Wojciecha Teistera

Wyraź swoją opinię

napisz do redakcji:

gosc@gosc.pl

podziel się

Zobacz także

h