Nowy numer 8/2021 Archiwum

5 zasad, jak wiosną zdrowo wrócić do sportu

Jeśli przespałeś zimę i na widok pierwszego wiosennego słońca postanowisz wrócić do życiowej formy, to pamiętaj o tych kilku zasadach, aby efekt był trwały, a ruch poprawił twoje zdrowie, a nie je zrujnował.

3. Bogactwo różnorodności. Pod tym względem sport jest trochę podobny do biznesu - ważna jest dywersyfikacja kapitału, czy w przypadku sportu - wysiłku. Nawet jeśli trenujesz konkretną dyscyplinę, w ramach treningu uzupełniającego warto uprawiać inną, która rozwinie te partie mięśni, które w treningu podstawowym są nieco zaniedbywane. W przypadku amatorskiego sportu, aktywności dla zdrowia, takie zróżnicowanie ma jeszcze większe znaczenie. Jeśli całą swoją aktywność skoncentrujesz na zaliczaniu kolejnych kilometrów, to prędzej czy później odczujesz konsekwencje w postaci bólu stawów czy kręgosłupa. Trenując konkretny sport, nie zapominaj o rozgrzewce czy innych, ogólnorozwojowych aktywnościach.

 

« 1 2 3 4 5 »
oceń artykuł Pobieranie..

Wojciech Teister

Redaktor serwisu internetowego gosc.pl

Dziennikarz, teolog. Uwielbia góry w każdej postaci, szczególnie zaś Tatry w zimowej szacie. Interesuje się historią, teologią, literaturą fantastyczną i średniowieczną oraz muzyką filmową. W wolnych chwilach tropi ślady Bilba Bagginsa w Beskidach i Tatrach. Jego obszar specjalizacji to teologia, historia, tematyka górska.

Kontakt:
wojciech.teister@gosc.pl
Więcej artykułów Wojciecha Teistera

Wyraź swoją opinię

napisz do redakcji:

gosc@gosc.pl

podziel się

Zobacz także