Zdrajca

Film podejmuje problem winy i kary, odzierając mafię z przypisywanego jej często romantycznego blasku.

Edward Kabiesz Edward Kabiesz

|

27.03.2025 00:00 GN 13/2025

dodane 27.03.2025 00:00

Marco Bellocchio, reżyser filmu, daleko odchodzi od wizerunku utrwalonego w „Ojcu chrzestnym” Coppoli, opierając swoją produkcję na faktach. Nie koloryzuje, wiernie oddaje wydarzenia, które wstrząsnęły Włochami lat 80. W filmie pojawiają się także materiały archiwalne, które uwiarygodniają tę opowieść. To obraz zrealizowany z rozmachem, wystawny, a znakomita scenografia i kostiumy doskonale tworzą klimat czasów, w jakich rozgrywa się akcja.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

Czytasz fragment artykułu

Subskrybuj i czytaj całość

już od 14,90

Poznaj pełną ofertę SUBSKRYPCJI

Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..

Edward Kabiesz Edward Kabiesz Dziennikarz działu „Kultura”, w latach 1991–2004 prezes Śląskiego Towarzystwa Filmowego, współorganizator wielu przeglądów i imprez filmowych, współautor bestsellerowej Światowej Encyklopedii Filmu Religijnego wydanej przez wydawnictwo Biały Kruk.

Zapisane na później

Pobieranie listy