Ten obraz nazywany jest zwykle „Pala della Peste” – ołtarz dżumy. Powstał bowiem jako dar wotywny po ustąpieniu zarazy w Bolonii i był co roku przenoszony w procesji dziękczynnej pomiędzy ratuszem a kościołem św. Dominika w tym mieście.
Epidemia dżumy opanowała Bolonię w 1630 roku i zabiła 20 tysięcy spośród 70 tysięcy mieszkańców miasta. Kiedy ustąpiła, władze Bolonii zamówiły u Guido Reniego, najsłynniejszego malarza żyjącego wówczas w tym mieście, obraz ukazujący świętych pogrążonych w modlitwie wstawienniczej.
Dostępna jest część treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Zastępca sekretarza redakcji „Gościa Niedzielnego”
Prowadzi stałą rubrykę, w której analizuje malarstwo religijne. Ukończył historię oraz kulturoznawstwo (specjalizacja filmoznawcza) na Uniwersytecie Śląskim. Przez rok uczył historii w liceum. Przez 10 lat pracował w „Gazecie Wyborczej”, najpierw jako dziennikarz sportowy, a potem jako kierownik działu kultury w oddziale katowickim. W „Gościu Niedzielnym” pracuje od 2002 r. Autor książki poświęconej papieżowi Franciszkowi „Franciszek. Papież z końca świata” oraz książki „Jezus. Opowieść na płótnach wielkich mistrzów”, także współautor dwóch innych książek poświęconych malarstwu i kilku tomów „Piłkarskiej Encyklopedii Fuji”. Jego obszar specjalizacji to historia, historia sztuki, dawna broń, film, sport oraz wszystko, co jest związane z Hiszpanią.