Nowy numer 17/2024 Archiwum

Narysuję wszystko to, co chcę

Nieprawidłowe trzymanie ołówka, kredki czy pióra może sprawić dziecku wiele problemów już w przedszkolu. Dlatego tak ważne jest dopilnowanie, aby przedszkolak, a potem uczeń prawidłowo trzymał przybory do pisania i rysowania.

Dziecko zaczyna interesować się rysowaniem czy malowaniem około 2–3 roku życia. Jest zaintrygowane kolorowym śladem na kartce i innych powierzchniach. Kredki, farby czy kreda to doskonały sposób rozwijania wielu zdolności, które potem zaowocują lepszą motoryką dłoni przy nauce pisania. Rozwojowo dzieci do 2. roku życia chwytają przyrządy do malowania czy rysowania całą dłonią (cylindrycznie, w garść) i jest to normalne. Z biegiem czasu chwyt ten u dziecka zmienia się. Przez łapanie kredek wszystkimi palcami, po stopniowe coraz bardziej precyzyjne trzymanie trzema palcami. Przed rozpoczęciem nauki w szkole dziecko powinno mieć ustaloną rękę wiodącą (lewą lub prawą). Zerówka i pierwsza klasa szkoły podstawowej to czas na wykształcenie prawidłowego, trójpalczastego chwytu przyrządów piśmienniczych (kredek, ołówka, pióra czy długopisu).

Dostępne jest 20% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy