Czy przyszłość już się wydarzyła?

Atmosfera Nowego Roku skłania ludzi do chęci poznania tego, co będzie, tak jakby w żaden sposób nie zależało to od tego, co jest. A zależy.

W 2013 roku w Niemczech wybuchła awantura o nagraną przez studentów konkursową reklamę mercedesa. Przedstawiała austriacką wieś z początku XX wieku. Jadący przez nią srebrny mercedes klasy C zatrzymuje się automatycznie przed bawiącymi się na drodze dziewczynkami, ale chłopca biegnącego z latawcem śmiertelnie potrąca. Z dalszych ujęć wynika, że ofiarą jest mały… Adolf Hitler. Na koniec pojawia się odnoszące się do samochodu hasło: „Rozpoznaje niebezpieczeństwo, zanim powstanie”.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

Czytasz fragment artykułu

Subskrybuj i czytaj całość

już od 14,90

Poznaj pełną ofertę SUBSKRYPCJI

Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Franciszek Kucharczak