Nowy numer 13/2024 Archiwum

Czy przyszłość już się wydarzyła?

Atmosfera Nowego Roku skłania ludzi do chęci poznania tego, co będzie, tak jakby w żaden sposób nie zależało to od tego, co jest. A zależy.

W 2013 roku w Niemczech wybuchła awantura o nagraną przez studentów konkursową reklamę mercedesa. Przedstawiała austriacką wieś z początku XX wieku. Jadący przez nią srebrny mercedes klasy C zatrzymuje się automatycznie przed bawiącymi się na drodze dziewczynkami, ale chłopca biegnącego z latawcem śmiertelnie potrąca. Z dalszych ujęć wynika, że ofiarą jest mały… Adolf Hitler. Na koniec pojawia się odnoszące się do samochodu hasło: „Rozpoznaje niebezpieczeństwo, zanim powstanie”.

Dostępne jest 10% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka