Nowy numer 18/2024 Archiwum
  • gut
    26.05.2016 13:47

    Prawdziwy tekst! ;)) Dzięki! ;)) > ...ale tego nie robi, bo bardziej ceni naszą wiarę bez dowodów, niż wiarę wobec dowodu. < Ja też tak uważam. ;)) Znam także, taką historię - św. Jana z Kupertynu - patrona studentów, który jak dobrze zapamiętałem, >miał twarz przygłupa< - >wiem to z takiej książki patrologicznej,< a także częste stany zadumania zjednały mu przydomek „gapy." Ale, za to miał dar polegający na tym, że po słowach konsekracji - unosił się wysoko pod sufit w prezbiterium. Simone Weil: >>> [...] Żeby mieć siłę kontemplować nieszczęście, kiedy się jest nieszczęśliwym, trzeba chleba nadprzyrodzonego. <<< Simone Weil: >>> "Byłem głodny, a wyście mnie nakarmili. Kiedy, Panie? Nie wiedzieli. Nie trzeba tego wiedzieć. <<< Eric-Emanuel Schmitt: >>> Chrześcijanie to ci, którzy pamiętają, a Żydzi to ci, którzy wciąż mają nadzieję. <<< Ps. Bardzo piękna i fajna jest nowa okładka nowego numeru Gościa Niedzielnego! Pozdrawiam z serca całą Redakcję Gościa Niedzielnego i nasze kochane Mamy! ;)))

    >> Mam nadzieję, że te utwory pomogą Redakcji w przeżyciu tego Szczególnego Czasu. ;)) :


    > Marco Frisina - Pane di vita nuova.
    link:

    https://www.youtube.com/watch?v=QyiIt-gDkMQ

    > Disney's Fairy Tale Weddings - 07 - Can You Feel the Love Tonight.
    link:

    https://www.youtube.com/watch?v=yinLNiDCGQw

    > Disney's Fairy Tale Weddings - 01 - Beauty and the Beast.
    link:

    https://www.youtube.com/watch?v=Xful3mvickc

    > Disney's Fairy Tale Weddings - 06 - Love is a Song.
    link:

    https://www.youtube.com/watch?v=OyvCGx18Fl8

    > Saltwater (Original) by Chicane.
    link:

    https://www.youtube.com/watch?v=ET1-6Bef9xU

    doceń 7
  • AQQ
    26.05.2016 14:33
    Skoro takie jak ten w Legnicy "cudy" nie sa potrzebne to o co tyle szumu???
    doceń 2
  • Abc
    26.05.2016 17:03
    Czy uświadomiła Pani swoją znajomą, że publicznie głosiła herezję i została tym samym ekskomunikowana?
  • trzinaalli
    26.05.2016 17:31
    Zagadka:
    Jaki jest dla każdego największy skarb (tutaj mogą padać różne odpowiedzi)? Taki, który każdy, bez względu na swój status materialny, ma do niego takie samo prawo i po spełnieniu określonych warunków może go mieć? Może go mieć zarówno bogacz jaki żebrak. Jest cenniejszy od złota, brylantów i miliardów w gotówce.

    Tym skarbem jest Najświętszy Sakrament...
    doceń 6
  • kaja
    26.05.2016 18:36
    Piękny tekst. Dziękuję.
    doceń 6
  • derek
    26.05.2016 20:02
    "I taka jest mniej więcej wiedza chrześcijan wielu katolików na temat Eucharystii."

    Nie zgodzę się. To nie my, szeregowi katolicy, zadecydowaliśmy o wyrugowaniu z przytłaczającej większości naszych świątyń przyjmowania Pana w postawie klęczącej. Najczęściej choćby się chciało klęknąć to nie można, bo kapłan stoi na brzegu stopnia a my siłą rzeczy niżej. Zresztą próba uklęknięcia jest często źle widziana w takich parafiach. Źle widziana przez kapłanów dodajmy. Na szczęście nie wszędzie tak jest. U mnie w parafii tylko na klęcząco. Niech dobry Bóg błogosławi naszemu ks.proboszczowi.
    Tak samo nie my, szeregowi katolicy, zadecydowaliśmy o rozdawaniu Komunii Św. w plastikowych jednorazowych kubkach przez ochotników podczas Światowych Dni Młodzieży w Rio. Miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie w Krakowie.

    "A przecież cała nasza wiara sprowadza się do jednego - czy na Mszy świętej mamy do czynienia z symbolem, czy z prawdziwym Ciałem Chrystusa. Czy tam jest tylko opłatek czy sam Pan Jezus."

    Hmm, w tym momencie odmówiła Pani protestantom miana bycia chrześcijanami... Warto dbać o ścisłość wypowiedzi.


    • JAWA25
      27.05.2016 10:30
      na Ostatniej Wieczerzy Apostołowie leżeli J 13, 12 z przypisem http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=352
      http://biblia.oblubienica.eu/interlinearny/index/book/4/chapter/13/verse/12
      doceń 4
  • pytanie retoryczne
    26.05.2016 20:47
    A gdzie jest u katolików Krew Pana Jezusa?
    Komunia pod jedną postacią jest ewidentnym sprzeniewierzeniem się woli Pana Jezusa.
    • odpowiedź "retoryczna"
      27.05.2016 08:23
      KKK 1390 Dzięki sakramentalnej obecności Chrystusa w każdej z obu postaci Komunia przyjmowana tylko pod postacią chleba pozwala otrzymać cały owoc łaski Eucharystii. Ze względów duszpasterskich ten sposób przyjmowania Komunii świętej ustalił się powszechnie w obrządku łacińskim. "Ze względu na wymowę znaku Komunia święta nabiera pełniejszego wyrazu, gdy jest przyjmowana pod obiema postaciami. W tej bowiem formie ukazuje się w doskonalszym świetle znak Uczty eucharystycznej". Jest to forma zwyczajna przyjmowania Komunii w obrządkach wschodnich.
      • JAWA25
        27.05.2016 10:42
        naprzód "bierzcie i pijcie z niego wszyscy"
        i "Pokornie błagamy, aby Duch Święty zjednoczył nas wszystkich, przyjmujących Ciało i Krew Chrystusa"
        potem, że to tylko dla celebransa
        "ten sposób (...) ustalił się powszechnie w obrządku łacińskim" łagodnie powiedziane. W XV wieku zabroniono by prezbiter rozdawał wiernym w inny sposób http://www.traditia.fora.pl/zmiany-po-svii-nom-novus-ordo-missae,6/komunia-pod-dwiema-postaciami,7900.html
        doceń 4
        0
      • odpowiedź
        27.05.2016 18:13
        Zatem, słowa Pana Jezusa nie są dla Ciebie ważne?
        Ewangelia się nie liczy, bo KKK stanowi inaczej niż Ewangelia...
        Ciekawe!
        doceń 4
        0
      • odpowiedź "retoryczna"
        27.05.2016 19:37
        @odpowiedź 27.05.2016 18:13

        "Gdy zajął z nimi miejsce u stołu, wziął chleb, odmówił błogosławieństwo, połamał go i dawał im. Wtedy oczy im się otworzyły i poznali Go, lecz On zniknął im z oczu" (Łk 24,30-31)

        Otwórz oczy i rozpoznaj Pana!
        doceń 2
        0
      • do poprzednika
        27.05.2016 23:15
        "odpowiedź retoryczna" z uporem uważa, że Pan Jezus ustanowił Eucharystię pod jedną postacią.
        Nie jest pan zatem uczniem Jezusa i nie uznaje pan prawdziwości Ewangelii.
        Ciekawa postawa.
        doceń 2
        0
      • odpowiedź "retoryczna"
        28.05.2016 11:47
        @do poprzednika

        Niczego takiego nie napisałem, co chcesz mi wcisnąć w usta. Nie manipuluj, tylko czytaj ze zrozumieniem. Popraw się.

        Sam Jezus dopuścił udzielanie Komunii Św. pod jedną Postacią, co Ci wykazałem. Czy gdybyś to Ty spotkał Pana w drodze do Emaus, udzieliłbyś Mu ostrej reprymendy i sam się wykluczył z grona owych uczniów? Stań przed faktami w prawdzie, bo najwidoczniej nie wiesz Kogo krytykujesz.
        doceń 2
        0
  • Gostek
    26.05.2016 21:14
    Po przeczytaniu artykułu przypomniało mi się kazanie, jakie wygłosił kilkanaście lat temu pewien leciwy ksiądz, podczas Mszy Św. w Uroczystość Ciała i Krwi Pańskiej. Otóż mówiąc o Przeistoczeniu, wyznał, że pomimo tylu lat kapłaństwa, on do dnia dzisiejszego nie jest w stanie tego pojąć. Dlatego (jak powiedział, cytując słowa pieśni) "Wiarą ukorzyć trzeba zmysły i rozum swój,". I chociaż, jak wspominałem, sporo czasu upłynęło od tego zdarzenia, pamiętam doskonale, to sui generis świadectwo wiary księdza-seniora. Co do jakichś spektakularnych zdarzeń w ramach "pakietu eucharystycznego" w postaci wymienionego przykładowo trzęsienia ziemi, to dlaczego byśmy mieli ich oczekiwać, skoro Bóg przychodzi do nas "w lekkim powiewie". Zresztą, cuda nie zawsze są wystarczającym bodźcem do samego zaistnienia, bądź też rozwoju wiary. Przykład dziesięciu uzdrowionych trędowatych przez Pana Jezusa, z których powrócił z dziękczynieniem tylko jeden, jest chyba dosyć wymowny. Dlatego "dziękujmy Panu, bo dobry jest ..." i "uwielbiajmy Go ..." wszak, jak powiedział sam Pan Jezus, "błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli".
    doceń 19
  • Eugeniusz_Pomorze_
    26.05.2016 21:24
    Kolejny piękny materiał pani redaktor.
    doceń 10
    • gut
      26.05.2016 21:58
      Też tak myślę. ;)
      doceń 6
    • MichałObrębski
      26.05.2016 22:56
      Zgadzam się. Po lekturze miałem podobne odczucia.
      Pozdrawiam serdecznie.
      Michał Obrębski
      • Eugeniusz_Pomorze_
        27.05.2016 09:10
        Panowie Gut i Michale, dziękuję za Panów komentarze:) ,...i również serdecznie pozdrawiam.
        doceń 1
        0
  • Savonarola
    30.05.2016 00:27
    Psalm 115 (w2/3...)mowi nam ,ze Bog jest w niebie,czyni wszystko,co zechce.A ich bozki sa wytworem rak ludzkiech....To takie wypieczone wafelki,ktore na glos ksiedza zamieniaja sie ..w ...no nie wiem...,sa dalej wafelkami,ale juz wtedy wszyscy udaja,ze spozywaja cialo(mieso?) Jezusa.Podobnie jest z winem,ktore zamienia sie w ...pozostaje winem,ale Kosciol twierdzi,ze to wino,to juz nie wino ,tylko krew i to krew Jezusa.Nie byloby prosciej po przeanalizowaniu ostatniej wieczerzy uznac,ze Jezus nie karmil uczniow swoim ziemskim cialem tylko chlebem (pewnie maca)? Uczniowie nie pili tez krwi Jezusa, tylko wino,ktore nawet przez Jezusa nie zostalo zamienione w krew. Jezus siedzi po prawicy OJCA w niebie,a my tu na ziemi wymyslamy jakies "cuda" i udajemy ludozercow ,oraz wampirow.
    • sp
      30.05.2016 10:04
      "Jezus siedzi po prawicy OJCA w niebie,a my tu na ziemi wymyslamy jakies "cuda" i udajemy ludozercow ,oraz wampirow."


      Jacy MY? Może TY pochłaniasz i zabijasz, ale niektórzy się jednoczą z Jezusem i chodząc jeszcze po tej ziemi, są jednocześnie z Nim w Niebie. Bóg czyni wszystko co zechce, jak mówi psalm...
      doceń 2
    • Gość
      03.12.2016 19:16
      Cała prawda, oszukują ludzi o kilkuset lat.
      doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji

Zobacz także