Nowy numer 17/2024 Archiwum

Jak bić żonę?

Muzułmański duchowny w kilku prostych punktach opisuje "etykietę bicia żony".

Sa’d Arafat, egipski duchowny, udzielił wywiadu, w którym mówił o tym, jak wielkim szacunkiem islam darzy kobiety. Ten szacunek okazywany jest poprzez... bicie. "Nakładając na nie kary cielesne, Allah okazuje im szacunek" - stwierdza rzeczowo Sa’d Arafat. Zdziwiony dziennikarz zapytał, jak to możliwe, aby kary cielesne stosowane wobec kobiety miały być objawem szacunku. Według Arafata robi sie to "po to, aby nauczyć je dyscypliny" .

Następnie zdumionemu dziennikarzowi opisuje muzułmańską "etykietę bicia żony" - czyli gdzie można, a gdzie nie można bić oraz w jaki sposób. I czym. Okazuje się, że islam jak najbardziej dopuszcza bicie rózgą. To coś jak straszenie u nas złym Mikołajem, który z rózgą goni niedobre dzieci. Tyle że to nie jest ten prawdziwy, święty Mikołaj, ale Mikołaj - straszak, którym rodzice dyscyplinują niesforne pociechy. Prawdziwy święty biskup z Myry daje prezenty i grzecznym, i niegrzecznym, bo kocha wszystkie dzieci.

Sa’d Arafat wyjaśnia, jaki jest główny powód bicia żony, usprawiedliwiony przez proroka Mahometa - odmowa współżycia. "Jeśli jemu się chce, a ona nie chce, to gdzie indziej ma on pójść?" - pyta retorycznie Sa’d Arafat. Okazuje się, że w świecie islamskim seks jest tym, "bez czego mężczyzna nie jest w stanie funkcjonować", co dobitnie podkreśla egipski duchowny. Zaznacza przy tym, że w takiej sytuacji mąż nie powinien od razu przejść do bicia, ale zacząć łagodniej, od... kar i gróźb.

Skoro seks jest tym, bez czego mężczyzna nie może normalnie funkcjonować, to w takim razie wszyscy święci, którzy swoje dziewictwo oddali Chrystusowi, nie byli normalni. Można by zapytać: czy to w ogóle byli ludzie? Sądząc na przykładzie życia świętego Mikołaja, stwierdzam, że nie, to nie byli normalni ludzie. To były anioły.

Poniżej fragment wywiadu z Sa’d Arafatem dotyczącym bicia żon.

 

Z serii PORADNIK MUZUŁMANINA - Jak bić żonę? [polskie napisy]
Polish Express

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji

  • Gość
    12.12.2016 14:32
    "Nakładając na nie kary cielesne, Allah okazuje im szacunek" - stwierdza rzeczowo Sa’d Arafat

    Zgadzam się z tym twierdzeniem. Polskie prawodawstwo nakładając na dorosłych odpowiedzialność karną okazuje im szacunek, a zwalniając z odpowiedzialności karnej dzieci, okazuje im brak respektu, w obu przypadkach słusznie.

    Problemem nie jest kwestia kary, ale kto ma ją wykonywać. W cywilizacji rzymskiej (i w cywilizacji na niej opartej) funkcjonuje zasada „nikt nie jest dobrym sędzią w swojej własnej sprawie” Islam nie należy do tego kręgu kulturowego i należy zdawać sobie sprawę z konsekwencji tego stanu rzeczy.
  • Utu
    01.02.2017 08:55
    To się nazywa pragmatyzm. Nie łamać kości, żeby była zdolna do pracy. Nie bić po twarzy, żeby nie oszpecić. Coś w tym jest, że kręci niektóre Europejki.
    doceń 0
  • Gość
    24.03.2017 07:41
    A co wspolnego ma sw. Nikolai z islamem?
    doceń 4
  • JAWA25
    28.03.2017 18:52
    wg Terlikowskiego muzułmanie są prześladowani "w Niemczech sądowo próbowano zakazać niemedycznego obrzezania, które ma – rzekomo – głęboko krzywdzić niewinne dzieci" http://www.fronda.pl/a/terlikowski-dobro-krowki-czy-prawo-do-zycia-religijnego-oto-istota-problemu,28836.html
    doceń 8
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

  • Gość
    12.12.2016 14:32
    "Nakładając na nie kary cielesne, Allah okazuje im szacunek" - stwierdza rzeczowo Sa’d Arafat

    Zgadzam się z tym twierdzeniem. Polskie prawodawstwo nakładając na dorosłych odpowiedzialność karną okazuje im szacunek, a zwalniając z odpowiedzialności karnej dzieci, okazuje im brak respektu, w obu przypadkach słusznie.

    Problemem nie jest kwestia kary, ale kto ma ją wykonywać. W cywilizacji rzymskiej (i w cywilizacji na niej opartej) funkcjonuje zasada „nikt nie jest dobrym sędzią w swojej własnej sprawie” Islam nie należy do tego kręgu kulturowego i należy zdawać sobie sprawę z konsekwencji tego stanu rzeczy.
  • Utu
    01.02.2017 08:55
    To się nazywa pragmatyzm. Nie łamać kości, żeby była zdolna do pracy. Nie bić po twarzy, żeby nie oszpecić. Coś w tym jest, że kręci niektóre Europejki.
    doceń 0
  • Gość
    24.03.2017 07:41
    A co wspolnego ma sw. Nikolai z islamem?
    doceń 4
  • JAWA25
    28.03.2017 18:52
    wg Terlikowskiego muzułmanie są prześladowani "w Niemczech sądowo próbowano zakazać niemedycznego obrzezania, które ma – rzekomo – głęboko krzywdzić niewinne dzieci" http://www.fronda.pl/a/terlikowski-dobro-krowki-czy-prawo-do-zycia-religijnego-oto-istota-problemu,28836.html
    doceń 8
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Reklama