Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • kskiba19
    22.05.2019 08:16
    A co zamiast węgla? Bo o odnawialnej energetyce jako podstawowym źródle enetgii to możemy zapomnieć. Nie jesteśmy w Norwegii.
  • wyngiel
    22.05.2019 08:22
    W 1988 roku wydobywaliśmy 188 milionów ton węgla kamiennego, w 1997 r. – 140 mln ton, w 2013 r. – 80 mln. A w 2017 r. – zaledwie 65,8 mln ton węgla. W tym tempie za 10 lat nie będzie żadnego wydobycia węgla.
    • podajnik
      23.05.2019 11:44
      Błąd. Opisujesz funkcję prawdopodobnie wykładniczą a prognozujesz funkcję liniową. W tym tempie za 10 lat będziemy wydobywali 45 mln ton węgla. Jeśli nie zmieni się trend.
      doceń 0
  • Zbych
    22.05.2019 09:49
    Rzeczywiście niesamowite rzeczy dzieją się w sprawie baterii i magazynowania energii. Zwłaszcza przy wydobyciu minerałów koniecznych do ich produkcji. Ta pani zapomniała dodać, że większość z nich jest wydobywana w kilku krajach afrykańskich i jest to kontrolowane przez układy mafijno - dyktatorskie.
    doceń 11
    • Podaj nick
      22.05.2019 12:56
      a późniejsza utylizacja tych baterii pasuje z definicji do "katastrofy ekologicznej"
      • DREM0R
        22.05.2019 14:59
        DREM0R
        Od dawna nieprawda.
        doceń 3
        0
    • DREM0R
      22.05.2019 14:58
      DREM0R
      Mit. Obecnie stosowane baterie oparte są o sole litu. Lit światu dostarcza głównie Boliwia, Australia i Chiny.
      • zapytanie
        23.05.2019 21:36
        Chiny to nie układ mafijno dyktatorski? Oraz boliwia z socjalistycznym dyktatorskim rządem generała?
        doceń 2
        0
  • Yanosh
    22.05.2019 10:22
    Jakim cudem mówi się tylko o Polsce - Angela Merkel wydała zgodę na otwarcie 2 nowych kopalń węgla , mimo, że protestowali Greenpeace`owcy i Zieloni.
    • DREM0R
      22.05.2019 14:55
      DREM0R
      Ponieważ tylko Polska nie ma opracowanego planu odejścia od energii z węgla. Niemcy stopniowo zmniejszają udział węgla w miksie energetycznym.
      • marek
        22.05.2019 15:01
        Bzdura, mają plany na zwiększenie udziału węgla w energetyce.
        doceń 5
        0
      • DREM0R
        22.05.2019 16:00
        DREM0R
        Obecnie realizowany plan zakłada dekoarbonizację Niemiec do 2038 roku, a w wariancie optymistycznym do 2032 roku. Obecne odchylenie zwiększające zużycie kopalin wynika z jednoczesnego programu odchodzenia od energii atomowej, z której Niemcy mają zrezygnować już w 2022 roku.

        W tym czasie Polska nie posiada nawet zarysu odchodzenia od węgla, a prezydent opowiada bajki o zapasach węgla na 200 lat.
        doceń 2
        0
      • marek
        22.05.2019 16:19
        No właśnie Dremor, pitu pitu, odchodzą, ale od atomu, a ciekaw jestem jak zapewnią prąd dla tak ogromnego państwa.
        doceń 4
        0
      • marek
        22.05.2019 16:35
        A 5 lat przed zadeklarowanym terminem odejścia od węgla, nagle okaże się na potrzeby niemieckiej energii, że można węgiel czysto spalać, a Polska już dawno będzie miała muzea kopalnictwa zamiast wydobycia. Od taki niecny plan wyczuwam.
        doceń 4
        0
  • marek
    22.05.2019 10:26
    Tak, tak, Polska niech najlepiej już odejdzie od węgla, a Niemcy dopiero jak już państwo polskie zbankrutuje.
    doceń 9
  • podajnik
    22.05.2019 10:47
    Tak sobie myślę, że niemieckie hasło "nie dla idiotów" też musi być kłamstwem niemieckiej propagandy.
    Niemieckie oszustwo było w proszkach do prania, emisji spalin w volkswagenie, produkcji nawozów, wprowadzenia nieekologicznego gazu do klimy samochodowej czy zamykaniu kopalń węgla kamiennego a otwieraniu kopalń węgla brunatnego.
    doceń 11
  • sp
    22.05.2019 12:26
    Ale kim jest ta kobieta, żeby nam w Polsce dyktować, czym mam palić w swoich piechach?
    • DREM0R
      22.05.2019 16:02
      DREM0R
      Nie wiem, czy wiesz, ale Polska podpisała Porozumienie Paryskie. W związku z tym każdy ma prawo powiedzieć "sprawdzam", czy jesteśmy w tym względzie wiarygodni.
      • gosc
        22.05.2019 16:50
        Skoro tak mówisz to należy dążyć do rozwiązania porozumienia Paryskiego, bo każdy ma prawo powiedzieć "odchodzę". W końcu najpotężniejsi truciciele jak Chiny i inni nie podpisali tego, jak to mówisz porozumienia Paryskiego.
        doceń 3
        0
      • sp
        23.05.2019 08:35
        Nie, nie wiem nic o tym, żeby "porozumienie paryskie" zmuszało Polskę do rezygnacji z użytkowania węgla.
        doceń 2
        0
      • zapytanie
        23.05.2019 21:39
        Dremor, w porozumieniu Paryskim nie przyjęto harmonogramu odejścia od węgla. Czy czasem nie oszukujesz?
        doceń 3
        0
  • Seitz
    22.05.2019 16:48
    "Niemcy są największym na świecie producentem i konsumentem wysoce emisyjnego węgla brunatnego."
    energetyka24.com/wegiel-po-niemiecku-czyli-jak-sie-dekarbonizowac-bez-dekarbonizacji
    doceń 4
  • moim zdaniem
    23.05.2019 14:15
    ten obłęd z ociepleniem klimatu to jedna wielka ściema, Polacy, nie dajmy z siebie robić idiotów
    doceń 4
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama

Najnowsze