Nowy numer 43/2020 Archiwum

Dostali koncesje, choć stoją gorzej niż TV Trwam

KRRiT przyznała koncesje nadawcom, którzy generowali straty, mieli ujemne kapitały własne, nie posiadali bazy emisyjnej – pisze „Rzeczpospolita”, przypominając, że powodem odmowy przyznania multipleksowej koncesji TV Trwam był „brak wiarygodności finansowej".

Gazeta dotarła do wniosków koncesyjnych.

Okazało się, że Fundacja Lux Veritatis (do której należy TV Trwam) górowała nad konkurentami (z wyjątkiem Grupy ATM) wysokością aktywów trwałych. Wynosiły one dla: TV Trwam 86 mln zł (w 2010 r.). Eski - 23 tys. zł, Lemon - 246 tys. zł i Stavki - 1 zł.

Niepomiernie większe są też aktywa obrotowe Lux Veritatis - ponad 90 mln zł, podczas gdy najsilniejszy z konkurentów wykazał w tej rubryce nieco ponad 2 mln zł.
Kapitał własny: Lux Veritatis 20,5 mln zł, Stavka - 91 tys. zł., Eska i Lemon wykazały kapitał ujemny.

Zysk : fundacja o. Rydzyka (w 2010 r.) - 3,5 mln zł netto. Eska oraz Stavka wykazały straty, a Lemon – niewielki zysk 19 tys. zł.

Przewodniczący KRRiT Jan Dworak odmówił ustosunkowania się do tych liczb. – To są wybiórcze dane nieuwzględniające wszystkich okoliczności – stwierdził.

Rzeczniczka KRRiT Katarzyna Twardowska informowała „Rz", że „Lux Veritatis nie gwarantowała finansowego powodzenia tego przedsięwzięcia", bo z dokumentacji finansowej wynika, że fundacja w minionych latach generowała straty, które były pokrywane głównie z darowizn, a te są niepewne. Ponadto, na koniec 2010 r. nie wypracowała nadwyżki środków, którymi mogłaby finansować wysokie koszty nadawania drogą naziemną cyfrową.

Gazeta informuje też, że Stavka i Lemon nie mają bazy produkcyjnej i emisyjnej, a swoje dokumenty finansowe uzupełniły po terminie.

« 1 »
TAGI:

Wyraź swoją opinię

napisz do redakcji:

gosc@gosc.pl

podziel się

Polecane filmy

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama