Nowy numer 43/2020 Archiwum

Telewizja Trwam celowo pomijana?

Koncesje dostali mało znani

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji odrzuciła wniosek fundacji Lux Veritatis o. Rydzyka o koncesję na miejsce Telewizji Trwam na multipleksach cyfrowej telewizji naziemnej. Ze względu na fakt, że od 1 sierpnia tradycyjna telewizja analogowa całkowicie ustępuje miejsca telewizji cyfrowej, brak tej koncesji będzie skutkował nieobecnością TV Trwam m. in. w kablówkach.

Koncesję na programy na ostatnim wolnym multipleksie MUX-1, na którym chciała znaleźć miejsce TV Trwam, otrzymały TVP1, TVP2 i TVP Info, ale także tak mało znani nadawcy, jak Eska TV z programem muzycznym, grupa ATM z programem rozrywkowym czy Stavka na program informacyjno-publicystyczno-poradnikowy.

– Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej przyznania koncesji brane pod uwagę było kryterium zapewnienia widzom różnorodnej oferty programowej – wyjaśniła „Rzeczpospolitej” rzeczniczka KRRiTV. Jednocześnie Krajowa Rada nie udzieliła informacji o szczegółowych powodach odmówienia koncesji TV Trwam.

Gazeta zwraca uwagę, że fundacja Lux Veritatis nie ma kłopotów finansowych, przypuszczalnie więc nie pieniądze były powodem odmówienia przyznania koncesji.

Cytowani przez Rz pracownicy TV Trwam są jednak spokojni, bo, jak mówią, ich telewizja nadaje przez satelitę i gros odbiorców w ten sposób ogląda program tej stacji.

Właściciel TV Trwam odwołał się od decyzji KRRiTV. Efekty odwołania powinniśmy poznać do końca stycznia

« 1 »

Wyraź swoją opinię

napisz do redakcji:

gosc@gosc.pl

podziel się

Polecane filmy

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama