Nowy numer 42/2020 Archiwum

A miało być pięknie

Kolejne próby stworzenia w Polsce silnej katolickiej telewizji nie przynoszą efektu. Dlaczego?

Najprawdopodobniej w 2007 roku wystartuje w Polsce telewizja katolicka z prawdziwego zdarzenia – zapowiadały media dwa lata temu, gdy rozeszła się wiadomość, że amerykański koncern medialny News Corporation Ruperta Murdocha postanowił zainwestować w przeżywającą ciężkie chwile franciszkańską Telewizję Puls. Jeszcze 13 lipca br. można było przypuszczać, że realizacja tych zapowiedzi jest niedaleka. Pojawiła się informacja, że TV Puls zamierza uruchomić kanał informacyjny oraz emitowany w jakości High Definition kanał rozrywkowy. Trzy dni później okazało się, że Rada Nadzorcza TV Puls podjęła decyzję o zdjęciu z anteny programu informacyjnego „Puls Raport” i zwolnieniu niemal dwustu pracowników tworzącego go zespołu.

Złe decyzje prezesa
Z lakonicznych komunikatów można było się dowiedzieć, że stacja zrezygnowała z emisji tego programu wyłącznie „z przyczyn biznesowych”. – Przy tym zasięgu, który mamy obecnie, przy tej oglądalności, którą mamy obecnie, nie udało się zrealizować celów, które sobie zakładaliśmy. Dysproporcja między kosztami utrzymania a przychodami była zbyt duża – tłumaczył prezes stacji Dariusz Dąbski, który w lutym br. zastąpił na tym stanowisku Amerykanina Farrella Meisela. Zaskoczona Amelia Łukasiak, szefowa programów informacyjnych w Pulsie, ujawniła, że zdjęcie programu tłumaczono złymi decyzjami spółki podjętymi przez poprzedniego prezesa. – Wcześniej nie było żadnych sygnałów, że tak może się stać. W planach było nowe studio, a wyniki programu szły w górę. Na przykład ostatnio wydania o 22.00 oglądało ponad 200 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 2 proc., czyli wyższym, niż mają inne pozycje nadawane w stacji – powiedziała jednemu z portali internetowych.

Jak TVP Polonia
TV Puls w ciągu ostatnich dwóch lat zmienił koncesję ze społeczno-religijnej na uniwersalną, z udziałem audycji o tematyce społeczno-religijnej. Uzyskał też od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nowe częstotliwości, umożliwiające uruchomienie kolejnych nadajników naziemnych w kilku rejonach Polski (wywołało to zresztą ostry protest TVN). Według szacunków AGB Nielsen Media Research, od początku roku do 16 lipca wpływy stacji z reklam wyniosły netto około 68,2 mln zł, czyli około 11 mln zł miesięcznie. Według badań TNS OBOP, w drugim tygodniu lipca br. udział TV Puls w polskim rynku telewizyjnym był dokładnie taki sam jak udział TVP Polonia. 18 lipca „Gazeta Prawna” ujawniła, że Rupert Murdoch rozważa sprzedaż swoich udziałów w Pulsie. Czy kolejny raz okazuje się, że w Polsce nie da się, nawet dysponując wsparciem ogromnego koncernu medialnego, stworzyć liczącej się telewizji katolickiej?

« 1 2 »
oceń artykuł Pobieranie..

Wyraź swoją opinię

napisz do redakcji:

gosc@gosc.pl

podziel się

Polecane filmy

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama