Nowy numer 46/2018 Archiwum

Awokado w roli głównej

Czas przygotowania: 15 min. Ilość: ok. 250–300 g pasty

Przepisy pochodzą z:

Awokado to coraz bardziej popularny i dostępny w Polsce owoc. Najlepiej wybierać te dojrzałe, lekko miękkie, z dobrze zachowaną skórką. Awokado zawiera sporo cennych dla zdrowia jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, potasu, witamin C, E, A i z grupy B oraz luteinę i zeaksantynę. Najwięcej swoich właściwości zachowuje surowe, spożywane na przykład w postaci ciekawych smakowo past do pieczywa.

Anna Leszczyńska-Rożek

PASTA Z AWOKADO 1 dojrzałe awokado 1 średniej wielkości ogórek kiszony 2 ząbki czosnku łyżka soku z cytryny łyżka octu balsamicznego sól himalajska

Awokado przetnij na pół, wyjmij pestkę, oddziel miąższ od skórki za pomocą łyżeczki i rozgnieć go widelcem. Dodaj drobno pokrojonego ogórka, rozgnieciony czosnek, sok z cytryny, ocet balsamiczny oraz sól i dokładnie wymieszaj. Udekoruj szczypiorkiem, koperkiem lub rzodkiewką.

PIKANTNE MASŁO Z AWOKADO 1 awokado (średnio miękkie) 10 dag rzeżuchy lub kiełków rzodkiewki 1,5 łyżki oleju lnianego 1/2 łyżeczki soku ze świeżo startego korzenia imbiru łyżka soku z cytryny 1–2 ząbki czosnku sól ziołowa

Wszystkie składniki zmiksuj robotem kuchennym na jednolitą masę.

Smacznego: )

« 1 »
oceń artykuł

Zobacz także

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji

Reklama

Zapisane na później

Pobieranie listy