Nowy numer 42/2018 Archiwum

KRRiT uciszy rosyjską szczekaczkę

Została wszczęta procedura prowadząca do cofnięcia koncesji rozgłośni nadającej audycje Radia Sputnik.

Niewielkie "Radio Hobby" ma intrygujące zamiłowanie do nadawania audycji serwowanych przez rosyjskich propagandystów pod nazwą Radio Sputnik. W serwisie internetowym tegoż radia możemy się dowiedzieć między innymi, że Polska ma ugruntowaną w świecie opinię rusofoba, którą to opinię zawdzięcza głośnej i wpływowej mniejszości. Z kolei w innym tekście autor - Leonid Sigan - dowodzi, że rozmieszczanie w Polsce i sąsiednich krajach sił amerykańskich jest podobnym działaniem do tego, jakie można było obserwować w czasach zimnej wojny.

Wreszcie materiałami produkowanymi przez właściciela Sputnika - rosyjskie państwowe radio Głos Rosji - zainteresowała się KRRiT. Rozpoczęły się w ten sposób starania o cofnięcie koncesji na nadawania dla Radia Hobby. Bogdan Borusewicz, marszałek Senatu komentował, że radio jest wręcz rosyjską tubą propagandową.

Podstawą do wszczęcia postępowania jest art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji. W myśl zawartych tam zapisów decyzję o cofnięciu koncesji podejmuje się na podstawie rażących naruszeń postanowień zawartych w koncesji lub w ustawie. Zdaniem KRRiT, Radio Hobby zawierając umowę z Radiem Sputnik, naruszyło warunki udzielenia koncesji, gdyż sama koncesja nie może być przedmiotem transakcji handlowych,a uprawnienia z niej wynikające, są niezbywalne.

Tymczasem Radio Hobby codziennie między 21 a 22 nadaje program Radia Sputnik, nie tworzy tym samym i nie zestawia audycji w oparciu o udzieloną mu koncesję, a tym samym nie wypełnia ustawowych obowiązków nadawcy - wyjaśniła w swoim oświadczeniu KRRiT.

"Wersja polska serwisu internetowego sputiknews.com jest jego 14. edycją językową. „Przypadkowo” serwis w Polsce wystartował dokładnie w pierwszą rocznicę masakry na kijowskim Majdanie. Z okazji tej rocznicy polskojęzyczny Sputnik jako główny motyw wybrał wyznania członków oddziałów specjalnych Berkut, które brutalnie rozprawiały się z demonstrantami" - pisał w Gościu Niedzielnym o Radiu Sputnik Jacek Dziedzina. Więcej w tekście Putin mówi po polsku.

 

« 1 »
oceń artykuł

Zobacz także

  • ks. Piotr
    08.07.2015 15:14
    Nie wierzyłem, ze coś takiego może ukazać się w "Gościu", ze może tu powstać tak zjadliwa, poprawnie polityczna opinia.
    Na tym polega wolność słowa w Polsce, ze zamyka się rozgłośnie które przekazują wartości obrony rodziny, przeciwdziałania popularyzacji homoseksualizmu, genderyzmowi, itp.?
    Ciekawe jak długo jeszcze, przy rządach UE, które są tak bardzo "demokratyczne", a jednocześnie chwalone w tym czasopiśmie, "Gość Niedzielny" będzie czasopismem dostępnym? Obyście się nie zdziwili, że trzeba schodzić do podziemi, bo w takim tempie sekularyzacji szybko to nastąpi.
    Wstyd mi jest za Was i więcej to czasopismo w mojej parafii nie zagości w kościele.
    doceń 0
  • Anna
    08.07.2015 20:21
    och, gdyby zamknąć te wszystkie izraelskie szczekaczki
    - nad Polską zapadłaby głucha ciszszsza....
    doceń 0
  • Agathocles
    08.07.2015 21:46
    z czego, z czego tu sie cieszyć, zaraz dowiemy się że upadek PO to też wina Putina. Gość - to pismo katolckie czy żydobolszewickie?

    doceń 0
  • ks. Piotr
    09.07.2015 10:03
    A mojego komentarza nie ma? Za bardzo prawdziwy i zabolał? A Gość w mojej parafii nigdy już się nie pojawi i tak. nie różnicie się niczym od wyborczej
    doceń 0

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji

Reklama

Zapisane na później

Pobieranie listy