Kilka faktów o elektrykach: Koszt jazdy pełnym elektrykiem to 10zł na 100km. Taniej niż na gazie. -Hybryda HEV to nie jest elektryk bo nie ma możliwości ładowania z gniazdka. Ładuje się symbolicznie podczas hamowania przez odzysk energii. Na mieście daje to pewien zysk, na trasie nie daje żadnego. Na samym akumulatorze przejedzie 5km, -Hybryda PHEV czyli plug-in jest lepsza bo można ją doładować do zasięgu około 50km. Dodatkowy zasięg robi silnikiem spalinowym, - najlepszy jest pełny elektryk czyli BEV (battery electric vehicle). Nie ma spalinowego silnika wogóle, ale w to miejsce ma duże baterie i zasięg 300 - 450km - Pełny elektryk możesz ładować w domu na taryfie nocnej gdy jest tani prąd. - przykładowa corsa ma akumulator 50kWh, który ładujesz do pełna za 30zł w ciągu dnia i za 15zł w nocy. Na tym ładowaniu przejedzie 300-400km, zależy czy latem czy zimą. - budujesz dom - doprowadź gruby kabel i zapłać za zwiększone przyłącze mocy. Będziesz mógł ładować samochód nawet w godzinę.
Nie rozumiem, dlaczego motoryzacja europejska zmierza w kierunku bardzo drogich w produkcji i utylizacji samochodów elektrycznych, zamiast jak Toyota i Honda produkować samochody na wodór? Świetnie można zgrać produkcję wodoru, z bardzo zmienną produkcją energii elektrycznej z wiatru czy ze słońca.
Jeśli kogoś temat interesuje to podam jeszcze kilka ciekawostek. Pełny elektryk ma takie cechy: - nie czuć drgań silnika w samochodzie. - nie słychać hałasu pracy silnika, - nie trzeba zmieniać biegów bo przełożenie jest stałe w całym zakresie obrotów, lub ma dwa biegi samozmienialne cvt, - maksymalny moment obrotowy jest dostępny od zerowych obrotów, jak w tramwaju, - elektryk rozpędza się bez szarpania spowodowanego zmianą biegów, dynamicznie i równo, - nie ma zbiornika z łatwopalnym i śmierdzącym paliwem, - państwo dopłaca 36 tysięcy do zakupu w Polsce.
Tylko ile trzeba się postarać żeby do tego doprowadzić. A baterie litowe (bo są inne, odporniejsze, tylko sporo droższe) są dosyć wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne.
>>W obniżaniu ostatecznych cen dla klientów początkowo mogą pomóc rządy.<< Czy koszt utylizacji takiego samochodu będzie większy niż diesla? Jeżeli tak, to KTO pokryje te koszty - Państwo? Jeżeli Państwo - to z DODATKOWYCH podatków. Na tą chwilę wniosek - na początku dofinansuje - na końcu zabierze - wyjdzie i tak, że użytkownik pokryje. Pytanie o drugą stronę medalu - Producentów - czy nie jest dla nich super deal, Klienci płacą, a na zachętę (bo drogie) Państwo dofinansowuje, a oni tylko odbierają pieniądze.
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji,
w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu.
Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11.
Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w
Polityce prywatności.
Koszt jazdy pełnym elektrykiem to 10zł na 100km. Taniej niż na gazie.
-Hybryda HEV to nie jest elektryk bo nie ma możliwości ładowania z gniazdka. Ładuje się symbolicznie podczas hamowania przez odzysk energii. Na mieście daje to pewien zysk, na trasie nie daje żadnego. Na samym akumulatorze przejedzie 5km,
-Hybryda PHEV czyli plug-in jest lepsza bo można ją doładować do zasięgu około 50km. Dodatkowy zasięg robi silnikiem spalinowym,
- najlepszy jest pełny elektryk czyli BEV (battery electric vehicle). Nie ma spalinowego silnika wogóle, ale w to miejsce ma duże baterie i zasięg 300 - 450km
- Pełny elektryk możesz ładować w domu na taryfie nocnej gdy jest tani prąd.
- przykładowa corsa ma akumulator 50kWh, który ładujesz do pełna za 30zł w ciągu dnia i za 15zł w nocy. Na tym ładowaniu przejedzie 300-400km, zależy czy latem czy zimą.
- budujesz dom - doprowadź gruby kabel i zapłać za zwiększone przyłącze mocy. Będziesz mógł ładować samochód nawet w godzinę.
Pełny elektryk ma takie cechy:
- nie czuć drgań silnika w samochodzie.
- nie słychać hałasu pracy silnika,
- nie trzeba zmieniać biegów bo przełożenie jest stałe w całym zakresie obrotów, lub ma dwa biegi samozmienialne cvt,
- maksymalny moment obrotowy jest dostępny od zerowych obrotów, jak w tramwaju,
- elektryk rozpędza się bez szarpania spowodowanego zmianą biegów, dynamicznie i równo,
- nie ma zbiornika z łatwopalnym i śmierdzącym paliwem,
- państwo dopłaca 36 tysięcy do zakupu w Polsce.
Czy koszt utylizacji takiego samochodu będzie większy niż diesla?
Jeżeli tak, to KTO pokryje te koszty - Państwo?
Jeżeli Państwo - to z DODATKOWYCH podatków.
Na tą chwilę wniosek - na początku dofinansuje - na końcu zabierze - wyjdzie i tak, że użytkownik pokryje.
Pytanie o drugą stronę medalu - Producentów - czy nie jest dla nich super deal, Klienci płacą, a na zachętę (bo drogie) Państwo dofinansowuje, a oni tylko odbierają pieniądze.
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.