Czwartego grudnia rozpoczęła się kolejna, czternasta edycja telewizyjnej akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom”. Zapowiedzi wigilijnej akcji emitowane są w TVP od 4 grudnia.
Organizatorzy akcji oraz jej ubiegłoroczni beneficjenci będą gośćmi prezenterów TVP w spotkaniach na antenie oraz w programach porannych. Jak co roku, jej głównym punktem będzie nadawany w Wigilię w TVP1 jedyny w publicznej telewizji blok reklamowy, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na potrzeby dzieci.
Pieniądze uzyskane w ubiegłorocznej akcji zasiliły konta ponad 100 fundacji, organizacji, placówek i stowarzyszeń ubiegających się o pomoc na działalność statutową oraz zostały przeznaczone dla poszczególnych dzieci. Charytatywny blok reklam nadany zostanie w Wigilię przed „Wiadomościami” o 19.30. Jak co roku będzie to jedyny blok reklamowy w tym dniu na antenie Telewizji Polskiej, a za udział w nim sponsorzy akcji zapłacą specjalną cenę.
Koszt 30-sekundowego spotu w tym bloku jest wyższy od ceny reklamy w tym samym paśmie w pozostałe dni grudnia. W ubiegłym roku suma zebrana podczas akcji osiągnęła re- kordową kwotę 2 300 000 zł. W tym roku zebrano już 1 855 625 zł. Do 24 grudnia, gdy kolejni reklamodawcy zdecydują się wesprzeć „Reklamę Dzieciom”, suma ta może się jeszcze zwiększyć.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.
Dziennikarz działu „Kultura”
W latach 1991 – 2004 prezes Śląskiego Towarzystwa Filmowego, współorganizator wielu przeglądów i imprez filmowych, współautor bestsellerowej Światowej Encyklopedii Filmu Religijnego wydanej przez wydawnictwo Biały Kruk. Jego obszar specjalizacji to film, szeroko pojęta kultura, historia, tematyka społeczno-polityczna.
Kontakt:
edward.kabiesz@gosc.pl
Więcej artykułów Edwarda Kabiesza