„Donbas” to właściwie coś na kształt koszmarnej, miejscami dziwacznej filmowej mozaiki.
Siergiej Łoźnica, białoruski reżyser mieszkający obecnie w Berlinie, jest autorem znakomitego dramatu wojennego „We mgle” i „Łagodnej”, opowieści z pogranicza surrealizmu. W „Łagodnej” przedstawił porażający obraz współczesnej Rosji, której obywatele są już tak zdemoralizowani przez władzę, że nie zwracają uwagi na przestępczy charakter jej działań.
Dostępne jest 5% treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Dziennikarz działu „Kultura”
W latach 1991 – 2004 prezes Śląskiego Towarzystwa Filmowego, współorganizator wielu przeglądów i imprez filmowych, współautor bestsellerowej Światowej Encyklopedii Filmu Religijnego wydanej przez wydawnictwo Biały Kruk. Jego obszar specjalizacji to film, szeroko pojęta kultura, historia, tematyka społeczno-polityczna.
Kontakt:
edward.kabiesz@gosc.pl
Więcej artykułów Edwarda Kabiesza