Zapisane na później

Pobieranie listy

Koniec badań „na oko”

Dlaczego Maksymilian Gierymski (1846–1874) uznawany jest za najlepszego polskiego malarza XIX wieku? A co z Aleksandrem Gierymskim, jego młodszym bratem, w cieniu którego Maksymilian działał w kraju?

Ewa Kozakiewicz

|

Gość Krakowski 31/2013

dodane 01.08.2013 00:00
0

W Laboratorium Analiz i Nieniszczących Badań Obiektów Zabytkowych Muzeum Narodowego w Krakowie (LANBOZ) podjęto interdyscyplinarne badania nad twórczością tych malarzy, a szczególnie Maksymiliana Gierymskiego, aby zbadać „twórczy kod” artysty z kręgu polskiej kolonii w Monachium. Projekt obejmuje badania z zakresu historii sztuki, archiwistyki, konserwacji i nauk ścisłych. Szczególnie te ostatnie pozwalają ostatnio dojść do interesujących wniosków, a wszystko dzięki nieinwazyjnym metodom badawczym.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..