Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Joanna
    11.06.2018 15:35
    święta prawda
    doceń 12
  • Ewa
    11.06.2018 16:26
    Dobrze, ze Pan to napisal. To wazne.
    doceń 10
  • krut00
    11.06.2018 17:37
    Padre Pio ... miał coś za uszami... Ano miał, to się panie redaktorze nazywa KRĘGOSŁUP. Teraz już rzadko spotykany.
    doceń 63
  • Gość Marek
    11.06.2018 20:04
    Często się z Panem nie zgadzam jako katolik, ale tym razem napisał Pan bardzo ważne słowa. Np. św. Jan od Krzyża również okazał posłuszeństwo, gdy zakazano mu nawet czytania czegokolwiek z wyjątkiem katechizmu, a i ten kazano czytać na głos pojedynczymi sylabami. Podporządkował się i w ten sposób powiększył łaski i wzbogacił swoje cnoty - dla swojej świętości i zbawienia innych.
    doceń 17
    • Paweł
      26.01.2019 21:30
      Jana od Krzyża zamknięto w mniejszej od mysiej norki celi, karmiono w reflektarzu pod stołem jak psa, gadano mu pod celą że jest przez papierza ekskomunikowany , męczono tak że wychudł na tyle po 9 miesiacach iż mógł wyskoczyć z okna celi do fosy ... Był posłuszny do czasu kiedy Bóg mu nakazał uciec od prześladowców. Wybierał to co trudne i wybrał na dokończenie żywota zgromadzenie w którym przeor go nienawidził odcinał od leczenia od lekarza prześladował ponad ludzkie siły, niszczył aż doprowadził do jego śmierci. W tym objawia się tajemnica nieprawości a także łaski Bożej gdyż ow przeor nawrócił się ponoć w godzinie śmierci Sw Jana kiedy widział jak Janek odchodzi do Boga prosząc Boga za Niego.
      Im więcej człowiek znosi tym więcej jest mu dane.... Największą łaską od Boga jest podtrzymanie Miłosci w człowieku w czas prześladowania . Zadziwia mnie jak nieludzcy bywają wobec kogoś takiego ludzie "uduchowieni" .
      Obym ja sam nigdy nie był takim wobec kogokolwiek w doświadczeniu.
      doceń 32
  • Gre
    11.06.2018 20:21
    Na pewno te komentarze prasowe i inne mogą być krzywdzące zwłaszcza w sytuacji, że nie znamy całej prawdy. Niemniej trudno się zgodzić z takim podejściem, że cokolwiek się zdarzy to będzie dobre. Istnieje coś takiego jak zło, istnieje coś takiego jak ludzki rozsądek który mamy używać to rozeznania rzeczywistości. My ludzie Kościoła też popełniamy błędy i nie jestem pewien czy "tak to powinno działać" A już sugerowanie, że czyjaś drogą musi być taka a nie inna to już mocne nadużycie w stosunku do bliźniego... myślę, że gdyby Panu redaktorowi przytrafiło się to tzw "oczyszczenie" o którym pisze to pewnie byłby bardziej miłosierny dla innych...
    doceń 58
  • ordo iuris
    11.06.2018 20:56
    "Cokolwiek postanowią przełożeni o. Augustyna, będzie dobre. Tak to działa."

    Tutaj mamy typowy pozytywizm tak rozpowszechniony od SW2, który stawia człowieka ponad Bogiem, a prawo stanowione ponad prawem ustanowionym przez naszego Stwórcę. Jednak nikt nie stoi ponad Bogiem, przełożeni o. Pelanowskiego także nie.

    Co do s. Faustyny, to doktorem Kościoła nie jest i pewnie nigdy nie będzie. Przeciwnie, głoszone przez nią orędzie było trzykrotnie potępiane.

    Św. Tomasz z Akwinu, największy teolog, doktor Kościoła Chrystusowego, w swoich rozważaniach na temat posłuszeństwa pisał, że posłuszeństwo obowiązuje tylko w zakresie kompetencji przełożonych. Wyróżnił trzy jego rodzaje, trzeci z nich to właśnie posłuszeństwo we wszystkim, czyli posłuszeństwo diabelskie. Trzeba bowiem bardziej słuchać Boga niż ludzi [Dzieje Apostolskie 5:29], a przełożonych mamy obowiązek słuchać tylko w zakresie ich kompetencji i tylko, jeśli ich postanowienia są zgodne z prawem ustanowionym przez Boga, czy to prawem naturalnym, czy Boskim. http://www.newadvent.org/summa/3104.htm#article5

    Posłuszeństwo jest cnotą tylko wtedy, kiedy jest sprawiedliwe. Także, jeśli przełożeni postanowią coś wbrew zakresowi ich kompetencji, o. Pelanowski nie ma obowiązku posłuszeństwa. A jeśli postanowią coś przeciwko prawu naturalnemu lub Bożemu, wtedy ma obowiązek niesłuchania.
    doceń 87
    • Gosc
      12.06.2018 09:12
      Ale namieszałeś. Może św. Faustyna nie jest Doktorem Kościoła, ale św. Teresa z Avilla a i owszem. Ta od pokazywania Chrystusowi obelżywych gestów na polecenie spowiednika.
      To, o czym pisał św. Tomasz z Akwinu nie dotyczy w żadnym stopniu o. Pelanowskiego, bo ten ślubował bezwzględne posłuszeństwo swoim przełożonym. Nie ma zatem takiego zakresu kompetencji, który by jego przełożonym nie przysługiwał. A już na pewno nie jest to przeniesienie do innego klasztoru albo zakaz wypowiedzi.
      doceń 13
      • sss
        02.02.2020 22:46
        " Nie ma zatem takiego zakresu kompetencji, który by jego przełożonym nie przysługiwał." brednia!
        doceń 6
        0
    • MariaW
      12.06.2018 11:56
      Objawienie przekazane przez Pana Jezusa św. Faustynie żaden sposób nie pozostaje i nie może pozostawać w sprzeczności z Ewangelią, regułami zakonu czy nauką Kościoła, co zostało już stwierdzone w procesie beatyfikacyjnym i kanonizacyjnym św. Faustyny.
      Natomiast sprawę posłuszeństwa najlepiej wyjaśnia Św. Franciszek w zatwierdzonej Regule Zakonu Braci Mniejszych mówi:
      „ROZDZIAŁ X
      O UPOMINANIU I POPRAWIANIU BRACI
      Bracia, którzy są ministrami i sługami innych braci, niech odwiedzają i upominają swoich braci oraz pokornie i z miłością zachęcają ich do poprawy, nie nakazując im niczego wbrew ich sumieniu i naszej Regule. Bracia podwładni powinni pamiętać, że dla Boga wyrzekli się własnej woli. Przeto mocno im nakazuję, aby byli posłuszni swoim ministrom we wszystkim, co przyrzekli Panu zachowywać, a co nie sprzeciwia się ich sumieniu i naszej Regule.”
      • Gość
        13.06.2018 18:48
        prywatne objawienia nikogo nie obowiązują
        doceń 8
        0
    • wer
      17.06.2018 16:15
      Słusznie, zwłaszcza ojca Pelanowskiego:)
      doceń 0
    • ks. Cezary
      12.10.2018 10:41
      Nauka sw. Tomasza z Akwinu jest nauká przerazajácá. Sw. Tomasz z Akwinu glosil wprost, ze tylko ludzie uprzednio wybrani nieliczni predestynowani bedá niezawodnie zbawieni, reszta nie ma zadnych szans na Zbawienie, chocby swieci i Aniolowie modlili sié za nich. Tomasz ujmuje Pana Boga w kategoriach Arystotelesa jako pierwsza przyczyne samá w sobie na którá nic nie moze dzialac. Kosciol potepil predestynacjé na Soborze w Trydencie potem w XVII wieku potepiajac jansenizm a przeciez to sá poglady sw. Tomasza wyrazone w Sumie Teologicznej i sw. Augustyna obydwaj doktorzy Kosciola. Sw. Tomasz glosil wiele innych dziwnych pogladów w kwestii aborcji czy prostytucji, którá przyrównal do wychodka w domu, "smierdzi ale jakby go nie bylo to smierdzialby caly dom". On byl hrabiá, zwykli ludzie dla niego to masa z gory skazana na potepienie. Prostytutka, mniejsze zlo w sumie pozyteczna jej godnosc jako osoby sié nie liczy. To Faustyna powinna byc doktorem Kosciola a nie Tomasz, który glosil nauke o fatum ciázacym na czlowieku. Pan Bóg zakrywa pewne rzeczy przed madrymi i roztropnymi a objawia prostaczkom. Musimy modlic sie i podejmowac starania aby sw. Faustyna zostala ogloszona doktorem Kosciola.
      doceń 11
  • Taka jedna
    11.06.2018 22:06
    Raduje się serce moje, a uśmiech mam od ucha do ucha, gdyż im większe trudności, tym potężniej objawi sie Chwała Boża.Proroctwa się wypełniają, a Bóg światła i znaków ojcu nie umniejsza ku pokrzepieniu.Nie ma co się rozczulać i buntować na Kościół, tylko wierzyć, ufać i modlić się za o. Pelanowskiego, Bóg z nim i Bóg wie co robi.
    doceń 25
  • Beduin
    11.06.2018 22:36
    Mnie zaś to daje pewność, że to na co od pewnego czasu zwraca uwagę o. Pelanowski jest najprawdziwszą prawdą....
    doceń 57
    • KONSEKWENCJA
      12.06.2018 09:14
      Zakaz wypowiedzi dla ks. Lemańskiego albo o. Bonieckiego też był znakiem tego, że to co mówią jest najprawdziwszą prawdą?
      • Beduin
        12.06.2018 19:00
        Konsekwencja- porównywanie Lemańskiego czy Bonieckiego do Pelanowskiego nie ma najmniejszego sensu....
        doceń 44
        0
      • KONSEKWENCJA
        14.06.2018 21:53
        W tej jednej kwestii ma - jeżeli ktoś jako dowód na to, że ktoś mówi prawdę podaje okoliczność, że dostał bana, to wskazuję, że bana dostali dwaj, którzy mówili coś przeciwnego. Ot, po prostu, jak konsekwentnie, to konsekwentinie.
        doceń 4
        0
  • tomak
    12.06.2018 11:29
    Bezwarunkowe posłuszeństwo jest czymś dobrym tylko wobec Boga, wobec Jego biskupich sług tylko o tyle, o ile sami słuchają Boga.
    doceń 37
    • adam
      12.06.2018 22:58
      Mylisz się, o.Augustyn jako kapłan ma być posłuszny swojemu przełożonemu (nawet, gdy ten się myli) , tego wymaga od kapłana Bóg. Bóg do swoich dzieł potrzebuje jedynie naszego posłuszeństwa.
      • MariaW
        13.06.2018 11:48
        Wydaje mi się, że są ograniczenia dla wykonywania posłuszeństwa i dlatego zacytowałam powyżej św. Franciszka, który zaleca „aby byli posłuszni swoim ministrom we wszystkim, co przyrzekli Panu zachowywać, a co nie sprzeciwia się ich sumieniu i naszej Regule.” Zatem wykonując ślub posłuszeństwa nie wolno np. popełnić grzechu. Przełożony nie zastępuje przecież własnego sumienia. Myślę, że można to tak rozumieć i to samo dotyczy kapłanów, czy tak nie jest?
        doceń 23
        0
      • krut00
        19.02.2019 03:51
        @ADAM - gdyby plan Boży zakładał ślepe posłuszeństwo, to nie byłoby potrzeby obdarzania człowieka ani wolną wolą, ani rozumem. Zgodzisz się pewnie też ze stwierdzeniem że panu Bogu nie jesteśmy do niczego potrzebni... skoro jest wszechmogący.
        doceń 5
        0
  • gosc
    12.06.2018 12:32
    Bog zaplac ojcu Pelanowskiemu za jego swiadectwo i kazania. Pan Jezus kieruje kosciolem i nic sie nie dzieje na swiecie bez Jego zgody. Niech Pan Bog i Matka Najwietsza maja w opiece ksiedza Pelanowskiego.
    doceń 52
  • Bea
    12.06.2018 15:29
    Ufam mojej Matce, Kościołowi.
    doceń 6
  • gan
    12.06.2018 18:44
    gan
    Właściwie się z Panem Redaktorem zgadzam. Czytałem Dzienniczek s. Faustyny i dobrze pamiętam kwestie o posłuszeństwie. Zastanawia mnie jednak, czy akurat w przypadku o. Augustyna nie należałoby raczej pochylić się nad tym, co mówi. Wszak zakazu nie dostają duchowni, którzy nieraz otwarcie zaprzeczają jednoznacznym słowom Katechizmu bądź Pisma Świętego i którzy w lewicowych mediach począwszy od Tygodnika Powszechnego, a kończywszy na GW są ochoczo cytowani. Uciszane są z kolei głosy tych, którzy opierając się wprost na oficjalnym nauczaniu Kościoła wykazują błędy interpretacyjne oraz zamęt, który coraz bardziej się rozprzestrzenia. Kilka miesięcy temu nową funkcję dostał nieodżałowany ks. Gancarczyk. Dziś już widać, że dalsza dekonstrukcja redakcji (odejście ks. Jaklewicza) ma na celu uczynić z Gościa kolejne miałkie pismo. Niektórzy piszą, że Pan oraz redaktor Kucharczak będą następni w kolejce. Być może. Stąd nie mogę się oprzeć pokusie by nie interpretować Pańskiego tekstu w kluczu obaw o swoje stanowisko... Życzę odwagi, a o. Pelanowskiego właśnie za tą bezkompromisową odwagę podziwiam.
    doceń 47
    • E.
      12.06.2018 22:33
      "Wszak zakazu nie dostają duchowni, którzy nieraz otwarcie zaprzeczają jednoznacznym słowom Katechizmu bądź Pisma Świętego i którzy w lewicowych mediach począwszy od Tygodnika Powszechnego, a kończywszy na GW są ochoczo cytowani" - nie? A ks. Boniecki i ks. Lemański?
      doceń 3
    • E.
      12.06.2018 22:34
      " w lewicowych mediach począwszy od Tygodnika Powszechnego, a kończywszy na GW są ochoczo cytowan" - poza tym zawsze mnie zadziwia stawianie w jednym rzędzie TP i GW. To tak, jakby napisać, że GN blisko jest do jakichś pism narodowców.
      • THORGI
        13.06.2018 12:32
        Bo TP i GW to to samo/podobne środowisko, które wzajemnie się poklepuje po plecach. Wyborcza kiedyś miała 'zajawkę' TP (nie wiem czy teraz to jeszcze jest, bo od lat nie czytam). Publikują tam często Ci sami autorzy... Wielu ludzi uważa TP za 'religijny' dodatek Wyborczej i wydaje mi się, że nie są dalecy od prawdy.
        doceń 21
        0
  • iza
    12.06.2018 23:37
    Dzisiaj większość przełożonych zachowuje się ,delikatnie mówiąc dziwnie..tak jakby chceli zniszczyć katolików ...Choćby postulat otwarcia granic dla muzułmańskich tzw uchodźców...wcześniej poparcie dla uboju rytualnego...postulat niekarania kobiet za mordowanie dzieci nienarodzonych...Posłuszeństwo takim ludziom będzie nieposłuszeństwem Bogu
    doceń 32
  • Rafał
    13.06.2018 08:49
    A ja osobiście nie rozumiem dlaczego mówiąc prawdę jest się uciszanym, a postępująca liberalizacja i pobłażliwość nawet w kręgach kościelnych jest powszechnie tolerowana.
    doceń 42
  • andrew1226
    13.06.2018 08:53
    Pozostaje mieć nadzieję, że tak jak w przypadku ojca Pio i innych, pamięć o nich będzie trwała w przeciwieństwie do tych, którzy w imię postępowego katolicyzmu, czyli islamu pomieszanego z poprawnością polityczną Zachodu, zamykają usta jednym, usuwają z katolickich gazet innych z nowym słowem - wytrychem poprawności na ustach: Kościół wie co robi. Kościół to ludzie i w dobie totalnego zamętu postmodernistycznego chrześcijanin, a szczególnie papież, biskupi i redaktorzy mediów katolickich nie powinni się chronić pod skrzydłami naszego Kościoła, a tłumaczyć, wyjaśniać i przede wszystkim jawnie głosić swoje poglądy i decyzje, a nie w strachu przed jawnością i ewangelicznym tak znaczy tak, a nie znaczy nie, wykorzystywać autorytetu Kościoła. Niestety co do Gościa Niedzielnego w pełni zgadzam się z opinią jednego z dyskutantów, GANA, powyżej.
    doceń 23
  • Boromir
    13.06.2018 11:01
    Absolutnie błędna analogia. Nie można w tego rodzaju analizach abstrahować od powodów. Otóż nie było takiej sytuacji że o. Pio czy św. Faustyna głosili odważnie prawdy wiary a wszyscy na około nich chcieli by milczeli lub głosili błędy. Nie na tym polegała próba której zostali poddani. Nikt nie miał do nich pretensji, że głoszą coś co jeszcze kilka/kilkanaście lat temu było oczywistością. Te sytuacje są zupełnie nieporównywalne. To tak jakby mylić wybicie szyby jako akt wandalizmu z wybiciem szyby aby uratować gotujące się tam 2 letnie dziecko, bo rodzic poszedł do hipermarketu na zakupy. Zawsze trzeba analizować powody. Jakimowicz miałby rację gdyby w tym przypadku chodziło o jakieś "dzieło" Pelanowskiego, ale nie jak chodzi o obronę Wiary.
    doceń 29
    • ASDF
      13.06.2018 15:08
      Absolutnie wszyscy, na których były nakładane przez przełożonych jakieś ograniczenia, byli przekonani, że bronią Wiary, Kościoła i samego Pana Boga. Po to jest posłuszeństwo, żeby to przekonanie weryfikować. Kto się z tym nie zgadza, nie zgadza się z całym nauczaniem Kościoła i świętych.
      • FDSA
        13.06.2018 20:06
        Absolutnie wszyscy, którzy nakładali na swoich podwładnych jakieś ograniczenia, byli przekonani, że bronią Wiary, Kościoła, samego Pana Boga. Po to jest posłuszeństwo, żeby to przekonanie weryfikować. Kto się z tym nie zgadza, nie zgadza się z całym nauczaniem Kościoła i świętych.
        doceń 2
        0
      • ASDF
        14.06.2018 11:26
        @FSDA: Coś Ci nie wyszło... Posłuszeństwo przełożonych względem podwładnych? Nie rozumiem drugiej połowy Twojej wypowiedzi, chociaż jestem jej skromnym autorem :)

        A do rzeczy - nie mówimy teraz o sumieniu tych, którzy nakładają na podwładnych ograniczenia. Niewykluczone, że człowiek, który zdecydował o przeniesieniu o. Augustyna działał w skrajnie złych intencjach i zostanie za to potępiony. Nie wiemy tego i długo jeszcze się nie dowiemy. Ale dla o. Augustyna nie ma to najmniejszego znaczenia - ma zachować posłuszeństwo i tyle, a jeśli uważa, że musi okazać nieposłuszeństwo, bo jego obecność we Wrocławiu i aktywność w internecie ma na celu obronę Wiary, Kościoła i Pana Boga, to strasznie grzeszy.
        doceń 4
        0
      • Jola
        15.06.2018 21:26
        nie rozumiem dlaczego miesza się tutaj ojca Augustyna czy się zgadza z decyzją przełożonych czy też nie, czy grzeszy czy też nie, przecież on się kompletnie nie wypowiada więc posłusznie jak widać przyjął decyzje przełożonych, grzechem są takie insynuacje co do jego osoby,
        doceń 7
        0
  • Jedyna prawda
    13.06.2018 22:36
    Autor tekstu pisze, że ufa Kościołowi, a ja chcę napisać, że nie ufam Kościołowi, dlaczego nie mogę?
    doceń 12
  • Janusz
    15.06.2018 19:53
    Pomieszanie z poplątaniem. To, że w przytaczanych przez Pana przykładach zakazy wychodziły na dobre, to nie znaczy, że same były dobre. Łatwo przecież sobie wyobrazić, że wydający zakaz przełożony, wydaje go w złej wierze, chcąc kogoś zgnębić - popełnia wtedy grzech i taki zakaz nigdy nie będzie "dobry". Oczywiście Pan Bóg i z tego może wyprowadzić dobro, ale to inna kwestia.
    doceń 31
  • Stella
    15.06.2018 21:09
    Manipulacja dziennikarska "kwitnie", oczywiste jest że w kościele i zakonie obowiązują pewne zasady i reguły i posłuszeństwo jest pierwszorzędne, co do tego chyba nikt wierzący nie ma wątpliwości, nie mniej jednak zamęt i obłuda wśród hierarchów kościoła jest faktem , którego nie da się zwyczajnie pominąć i udawać że problemu nie ma, takich kapłanów jak ojciec Augustyn jest obecnie jak na lekarstwo, wierzę że cała ta sytuacja jego uświęci.
    doceń 36
  • Ika
    30.07.2018 22:04
    Amen :) ja też kocham O Augustyna..za wszystkie słowa , które P Bóg przemówił przez niego..P Bóg wie co robi.. i przygotowuje go ... a posłuszeństwo najważniejsze ..AMEN
    doceń 6
  • adam
    04.08.2018 14:57
    Modle sie za wspolczesnego o. PIO.
    doceń 14
  • meewroo
    04.08.2018 21:11
    Umilkł głos, który zamiast zmian paradygmatu Kościoła i pogłębiania istniejącego już zamętu twardo trzymał się Chrystusa Ufałem temu kapłanowi i sercem czułem, że przemawia w Duchu i Prawdzie. Wypadałoby napisać tekst w czym diagnoza stanu Kościoła, którą wygłaszał o. Augustyn rozmijała się z prawdą, a nie filozofować. Mamy słuchać uśmiechniętych pasterzy zafascynowanych nowym i wbijających nam do głowy, że wszystko jest i będzie dobrze. Problem polega na tym, że droga watykańska i Droga Chrystusowa w sposób oczywisty się nie pokrywają, a nie na słuszności badź nie uciszenia o. Augustyna, czy emocjonalności i kulturze komentarzy w jego sprawie
    doceń 47
  • Krystyna Tetzlaff
    17.09.2018 17:35
    CAŁY KOMENTARZ JEST W EWANGELII: Jeżeli was świat nienawidzi, wiedzcie, że Mnie pierwej znienawidził. Gdybyście byli ze świata, świat by was kochał jako swoją własność. Ale ponieważ nie jesteście ze świata, bo Ja was wybrałem sobie ze świata, dlatego was świat nienawidzi. Pamiętajcie na słowo, które do was powiedziałem: "Sługa nie jest większy od swego pan. Jeżeli Mnie prześladowali, to i was będą prześladować. Jeżeli moje słowo zachowali, to i wasze będą zachowywać. Ale to wszystko wam będą czynić z powodu mego imienia, bo nie znają Tego, który Mnie posłał. 22 Gdybym nie przyszedł i nie mówił do nich, nie mieliby grzechu. Teraz jednak nie mają usprawiedliwienia dla swego grzechu. Kto Mnie nienawidzi, ten i Ojca mego nienawidzi. 24 Gdybym nie dokonał wśród nich dzieł, których nikt inny nie dokonał, nie mieliby grzechu. Teraz jednak widzieli je, a jednak znienawidzili i Mnie, i Ojca mego. 25 Ale to się stało, aby się wypełniło słowo napisane w ich Prawie: Nienawidzili Mnie bez powodu4.
    Gdy jednak przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca pochodzi, On będzie świadczył o Mnie Ale wy też świadczycie, bo jesteście ze Mną od początku.
    doceń 19
  • Hipopotam
    10.10.2018 08:17
    Do @KRYSTYNA TETZLAFF
    To Świat czy Matka Kościół (hierarchiczny) znienawidził o. Pelanowskiego? Bo albo przełożeni o. Augustyna reprezentują świat, a wtedy nie powinni być jego przełożonymi w Kościele, albo reprezentują Kościół, a ten przyjmie najbardziej bolesne słowa prawdy o sobie - w pokorze!
    Nauczyliśmy się, że przełożeni dla naszej pokory mogą zamknąć nam usta, a w czym przejawia się ich pokora? Nie mogą znieść prawdy?
    Faktycznie o. Pio podporządkował się nawet niesprawiedliwym wyrokom - lecz ci, którzy nie byli zakonnikami i kochali o. Pio - walczyli o niego, Czy słusznie? Odnieśli zwycięstwo, a że sprawa przyniosła Kościołowi kompromitację - cóż "tonący brzytwy się chwyta". Trzeba było, aby hierarchowie ceniący tak pokorę podwładnych wiedli życie, któremu kompletnie nic nie można zarzucić. No ale od stawiania wymagań to są ci, którzy zostali ku temu powołani.
    Trzeba przyznać, że o. Augustyna albo doskonale zna Matkę Kościół albo ma dar proroczy - przewidział, że zamkną mu usta... Mówił o tym.
    doceń 22
  • Aga
    11.10.2018 22:52
    Kochany Ojciec Pelanowski, cudowny kapłan, prawdę mówił. Wielu świętych było prześladowanych przez swoich współbraci jak i O. Pelanowski.
    doceń 18
  • Nick
    12.10.2018 09:53
    Kochany Ojciec Augustyn Pelanowski jest w rękach Boga, bo jest Jego prorokiem i umiłowanym dzieckiem. Nigdy nie zapomnimy o nim w modlitwach, Pan Bóg i tak się nim posługuje, wcześniej słowem, dziś milczeniem. Niebawem wszyscy zobaczą, że miała rację i mówił z Ducha Świętego. Najwyższy szacunek dla o. Augustyna! Nikt nie zagłuszy w nim samym Bożego Ducha Świętego, a On działa nawet z głuchej wsi i przez milczenie. Ma zamknięte usta dla nas, ludzi, ale otwarte serce - pewnie jeszcze szerzej niż wcześniej. W tej ciszy na pewno o. Augustyn wzrasta duchem - przygotowany na kolejne doświadczenia, jakie Bóg dopuszcza w tym czasie oczyszczenia Kościoła. Ja wierzę, że jeszcze przemówi!
    doceń 28
  • a106515
    28.10.2018 23:35
    Ojciec Augustyn otworzył mi moje oczy na Jezusa . To Święty człowiek między nami. Zawdzięczam Mu tak wiele a najpiękniejsze jest to że mówi o Bogu tak iż jego słowa docierają wprost do ludzkiego serca.
    doceń 16
  • a106515
    28.10.2018 23:38
    To że Go uciszono Ojciec Augustyn przewidział już sam wcześniej.... Ta izolacja Ojca pomoże mu odpocząć od ludzi bo tak ciężko dla nich pracował...
    doceń 14
  • a106515
    28.10.2018 23:41
    Powtarza się historia jak z O. Pio....Nie boję się o Ojca Augustyna ale o ludzi którzy nie będą mogli Go usłyszeć i zblużyć się do Jezusa....
    doceń 19
  • a106515
    28.10.2018 23:46
    Potrzebujemy kapłanów na miarę Ojca Augustyna. On płonie wiarą !!!! I zapala innych którzy go słuchają.
    doceń 29
  • a106515
    28.10.2018 23:47
    Módlmy się za Ojca Augustyna. Proroka i Świętego człowieka. Jak nie chcecie to nie wierzcie....
    doceń 18
  • niCNIEZNACZE
    29.11.2018 00:50
    O. Augustyn burzył u ludzi wygodne odrętwienie i poczucie fałszywego bezpieczeństwa. Zapalał ludzi do stanięcia twarzą do swoich grzechów i słabości. Nie spotkałem większej bezkompromisowości w wierze. Z takimi ludźmi można się nie zgadzać, ale oni są konieczni dla zdrowia Kościoła. Ewidentnie obawiano się wchodzić w polemikę, bo mało kto tak zna Pismo Święte, historię i ma taki ogień w sercu. Nie chcę nikogo oskarżać, ale, wg mnie, "letniość" się wystraszyła, poderwała i zadziałała z rzadko obserwowaną skutecznością.
    doceń 29
  • Jacek
    30.11.2018 13:49
    O. Augustyn, bez cienia wątpliwości, wyjdzie z tego silniejszy. I dalej będzie pisał i "zarażał" kolejne osoby. Prawdy nie da się zatrzymać.
    doceń 27
  • Karol
    06.12.2018 08:55
    Kocham Cię Ojcze Augustynie! Z wiarą i pokorą przyjmuje decyzję Świętego Powszechnego i Apostolskiego Kościoła, a w mojej dzisiejszej modlitwie, Panu Bogu w Trójcy Jedynemu, polecam opiekę nad Tobą i dalszą Twoją posługą. Jezu Ufam Tobie.
    doceń 19
  • Aguirre
    15.12.2018 08:44
    "Trzeba założyć okulary wiary", ale jakiej wiary? Jeżeli katolickiej zgodnej z odwiecznym Magisterium, to wtedy okaże się, że od 50-lat posoborowie to już nie jest wiara katolicka ale czysty modernizm potępiony przez KK w postaci papieży bł. Piusa IX, i św. Pisa X. Także miejcie odwagę spojrzeć przez pryzmat prawdziwej katolickiej wiary a nie ersatzu przygotowanego w lożach przez masonerię.
    doceń 16
    • Paweł
      26.01.2019 19:23
      cóż Sw Franciszek żył przed Vaticanum II a tak samo miał wiele do zrobienia jak i teraz jest .
      Nie można myśleć kategoriami co złego to sobór Watykański, a taką dogmatykę wprowadzają niektóre grupy podążające w kierunkach herezji
      doceń 1
  • Andrzej
    18.12.2018 00:16
    Tylko czy to jeszcze Kościół nakłada te zakazy, czy masoneria w KK, która z prawa jest ekskomunikowana- czy taki zakaz jest prawny czy tez to jest bezprawie?
    doceń 39
  • pAWEŁ
    26.01.2019 18:53
    każdego kto sercem szczerym będzie żył Ewangelią spotkaja prześladowania a tego co ma odwagę mówić spotka diabelska złośliwość . O Pelanowski wg słów które głosił jest tego znakomicie świadomy. Ta próba dotyczy tak samo Jego jak i Jego przełozonych. Jestem osobiście niezmiernie zgorszony tym jakich ludzi wybiera się na przełożonych w Kościele - niestety takich którzy ewidentnie nie przeszli próby wiary gdyż ich sposób zycia reakcje i zachowanie ( kiedy czują się swobodnie i wiedzą że mogą sobie na nie pozwolić) biegunowo odbiegają nie tylko od owoców Ducha Świętego ale nawet od zwykłej ludzkiej przyzwoitości.
    Instytucja Kościoła jest w tragicznym stanie moralnym ! To jest fakt bezsprzeczny o którym mówię z wielkim bólem.
    Do kogo dziś Bóg powie jak do św Franciszka - " napraw mój Kościół" ten będzie miał równie trudne zadanie co św Franciszek.
    Niestety hiearchia Kościelna jest bardzo zepsutą i zadufana w sobie a Kościół jest mocny w tych prześladowanych nie w tych medialnych maskotkach najprzewielebniejszych najwychwalańszych napompowanych pochlebstwami przełożonych
    doceń 36
  • ufająca
    17.02.2019 20:46
    Ja bardzo pragne spotkać się z o. Augustynem i porozmawiać, a nie mam takiej mozliwości z powodu tego co sie stało. Czy ktoś z przełozonych o. Augustyna pomyslał o tym? Jest to jedyny kapłan, który mógłby mi pomóc w obecnej sytuacji. Czy kogos to interesuje?
    doceń 23
  • Rem
    29.03.2019 13:25
    Pan Jezus czuwa nad swoim Kościołem. Choćby wszystko się waliło.... to tak ma być. To jest próba, to jest oddzielanie ziarna od plew. Pamiętajcie! Nie opuszczajcie kościoła!!!
    doceń 12
  • jawygo
    01.12.2019 13:37
    Redaktor Jakimowicz napisał :"Augustyn ma zakaz? Dobrze. Nie ma zakazu? Dobrze" Z logika to nie ma nic wspólnego .Jeżeli coś np ów np ów "zakaz dla ojca Augustyna" jest dobrem to brak tego zakazu jako zaprzeczenie dobra musi być uznany za Zło.Tertium non datur .Są takie momenty Redaktorze w ktorych nie możemy sie zasłaniac wygodnymi formułkami ale badaĆ gdzie jest Prawda!! To w realiach tej sprawy oznacza że powinien Pan okreslic czy ojciec Pelanowski ma rację w swoich wystąpieniach bo głosi Ewangelię i dlatego zakazanie mu pracy duszpasterskiej jest złem albo powinien Pan wskazać ze ojciec Pelanowski nie głosi prawdziwej nauki Chrystusa i dlatego zakaz jego przełożonych jest ok . Pański tekst to nic innego jak odzwieciedlenie "filozofii aby nie skłamac ale i prawdy nie powiedzieć .Czy to przystoi katolikowi którego wiążą wszak słowa Chrystusa : wasza mowa niech będzie tak tak lub nie nie ..... ?
    doceń 17
  • Goomis
    02.12.2019 17:45
    Cierpię głód kazań z mocą, które gromią grzech nawet mój prywatny, a brzydzę się okrągłymi słowami omijajacymi grzechy. O. Pelanowski to drogowskaz dla nas grzeszników. Dziękuję Dobremu Bogu za niego.
    doceń 18
  • LR
    03.12.2019 01:10
    Dajcie o. Pelanowskiemu prawo do głoszenia Prawdy. Nie uciszycie go, a jeśli nawet wam się to uda, to kamienie zaczną KRZYCZEĆ.
    doceń 18
  • ewu
    21.12.2019 15:46
    A ja chciałabym tylko wiedzieć jedno: czy MA zakaz, czy NIE MA zakazu. To, co można znaleźć obecnie w internecie na ten temat, to są wszystko plotki. A ja się plotką brzydzę. Dziś ostrzegał mnie spowiednik, żebym uważała, bo Ojciec A. ma zakaz. Niedawno na ogłoszeniach z ambony słyszałam, że "musi ukrywać się za granicą". Chciałabym, kurczę blade, dowiedzieć się, jaka jest PRAWDA, ale w tym przypadku widzę, że żądam za wiele...
    doceń 5
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Marcin Jakimowicz

Dziennikarz działu „Kościół”

Absolwent wydziału prawa na Uniwersytecie Śląskim. Po studiach pracował jako korespondent Katolickiej Agencji Informacyjnej i redaktor Wydawnictwa Księgarnia św. Jacka. Od roku 2004 dziennikarz działu „Kościół” w tygodniku „Gość Niedzielny”. W 1998 roku opublikował książkę „Radykalni” – wywiady z Tomaszem Budzyńskim, Darkiem Malejonkiem, Piotrem Żyżelewiczem i Grzegorzem Wacławem. Wywiady z tymi znanymi muzykami rockowymi, którzy przeżyli nawrócenie i publicznie przyznają się do wiary katolickiej, stały się rychło bestsellerem. Wydał też m.in.: „Dziennik pisany mocą”, „Pełne zanurzenie”, „Antywirus”, „Wyjście awaryjne”, „Pan Bóg? Uwielbiam!”, „Jak poruszyć niebo? 44 konkretne wskazówki”. Jego obszar specjalizacji to religia oraz muzyka. Jest ekspertem w dziedzinie muzycznej sceny chrześcijan.

Czytaj artykuły Marcina Jakimowicza


Zobacz także