Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Piotr
    11.02.2019 10:56
    Więcej Boga, Panie Premierze, więcej ufności Bogu. Bez Niego nie wygracie. Boi się Pan tematu delegalizacji aborcji jak, nie przymierzając, święconej wody, ale prawda jest taka, że jeśli Bóg nie ochroni Pana i PiSu przed tymi kamieniami, to kto obroni?
    doceń 18
    • Polka
      11.02.2019 12:27
      Nic dodać, nic ująć. :) Tylko Bóg może ocalić PIS przed wytaczanymi coraz to nowymi atakami. Dzięki Niemu wygrali wybory i tylko On może podtrzymać PIS na powierzchni. Pamiętam, ile modlitwy, postów i ofiar w postaci cierpienia składali Polacy w okresie przedwyborczym, aby wygrał PIS i Andrzej Duda.
      doceń 11
      • zapytanie
        11.02.2019 15:12
        "Dzięki Niemu wygrali wybory" ?
        doceń 25
        0
    • tomak
      11.02.2019 12:27
      Sprawy zaszły tak daleko, że nawet dobrzy ludzie, nie są w stanie nic istotnego zdziałać bez wyraźnej pomocy Boga. Pan Jezus Chrystus chce ratować Polskę, pragnie zapewnić jej pokój i bezpieczeństwo, ale jednocześnie pragnie, by w Polsce było Prawo Boże przestrzegane, a tam, gdzie go jeszcze nie ma, wprowadzane. PiS musi zdecydowanie opowiedzieć się za Bogiem, czysto ludzkie kalkulacje nic tu nie pomogą. W szczególności powinien dążyć do tego, aby Jezus Chrystus został jak najszybciej uznany Królem Polski (także biskupi polscy mają ten obowiązek). Bez oddania Bogu naszego kraju, w Polsce nie będzie dobrze.
      • zapytanie
        11.02.2019 15:12
        Masz objawienia?
        doceń 26
        0
      • Dremor
        11.02.2019 15:25
        Wątpię, by Jezus zwracał uwagę na kryterium narodowości. Dla Boga nie ma znaczenia, czy ktoś jest Polakiem, czy nie, ważniejsze jest przestrzeganie przykazań miłości. Twierdzenie, że Jezus pragnie czegokolwiek szczególnie dla Polski jest przejawem pychy i zaprzeczeniem słów z Pisma, że nie jest ważne kto Żyd, kto Grek, bo wszyscy jesteśmy jednym w Chrystusie.
        doceń 23
        0
    • gorze
      11.02.2019 14:30
      Módl się jakby wszystko zależało od Boga, pracuj jakby wszystko zależało od Ciebie. Bóg nie zajmuje się odbijaniem rzucanych w nas kamieni. Daje najwyżej siłę byśmy zrobili to sami. Ale my, Polacy, w temacie wartości których sami przestrzegamy, jesteśmy jacyś słabo silni. Kiepska ta nasza zbroja co ma od kamieni chronić, a wielu całkiem się gdzieś zapodziała i paradują na polu walki w strojach plażowych.
      doceń 2
  • krokodyl
    11.02.2019 12:40
    Myślę że jedyną drogą to pokora względem innych (przeciwnikow) i przekazywanie swojego punktu widzenia ojczyny i świata opartego na chrześcijańskich wartościach. A w życiu to niełatwe.
    doceń 7
  • dark black
    11.02.2019 14:04
    No to już wiemy który premier z którego kraju mianuje naszego Premiera. "Obniżanie napięcia" ? Poniżająca kapitulacja wobec Kłamstwa. Przegrała Polska. Alternatywą pozostaje już tylko forma namiestnictwa i w czyim imieniu będzie rządzona. Nie stać na na Niepodległość? Czy nie jesteśmy jej godni. My, Polacy.
  • gość
    11.02.2019 14:08
    O ile można zrozumieć konieczność zmiany premiera, to jaka zachodzi "konieczność" nadal trwającej możliwości zabijania dzieci nienarodzonych i nakaz pana prezesa, by tego stanu nie zmieniać?
    doceń 5
  • Józef K.
    11.02.2019 17:18
    Słowa Pana Prezesa ,że sianie nienawiści w Polsce rozpoczęło się w 1990 r. od ataków na Porozumienie Centrum to Himalaje hipokryzji. To właśnie ówczesne ugrupowanie Pana Prezesa po rozwodzie z dotychczas mocno wspieranym Lechem Wałęsą ( nota bene w okresie prowałęsowskim , Pan Prezes doskonale wiedział o niejasnościach w życiorysie przywódcy Solidarności , ale to nie był dla PC żaden problem, tylko niesterowalność Wałęsy ) , organizowało w 1993 r. demonstracje będące seansami nienawiści wobec Wałęsy. Przypominam - palono lub wieszano na nich kukłę Bolka.
    doceń 17
  • velario
    11.02.2019 19:36
    Na głównej stronie GN: J. Kaczyński - "Odrzucam pojęcie mowy nienawiści". Obok artykuł z tytułem "Niemiecki przedsiębiorca skazany za mowę nienawiści wobec Polaków". Jak to skomentować?
    doceń 32
    • Katolik k
      12.02.2019 07:05
      Moralnosc pani Dulskiej.Albo Kalego.Jak wolisz.
      doceń 7
    • Anonim (konto usunięte)
      12.02.2019 19:36
      Raczej braki w warsztacie dziennikarskim. Albo świadome używanie języka ze względu na cel. To chyba niekoniecznie propaganda, może świadomość cirsz mniejszej umiejętności czytania ze zrozumieniem. Nie wiem, ale okładka jest zła. Nie można budować - trwale - na niechlujnym lub propagandowym języku. No, zawsze mozna upaść niżej, jsk pokazuje pewna gazeta, "której nie jest wszystko jedno", ale mnie marzy się równanie w górę, nie w dół.
      doceń 0
  • proste
    11.02.2019 19:38
    Jak można w Gościu Niedzielnym cytować Kaczyńskiego który nienawiścią aż kipi? Czy kościół pochwala takie osoby ???
    doceń 31
    • Jurek
      11.02.2019 23:23
      Jak to kipi? Podaj ze dwa przykłady.
      • Katolik k
        12.02.2019 18:35
        to moze 2 przyklady z tego artykulu.Kaczynski twierdzi,ze blokowano mu droge na miesiecznice.Otoz to sam Kaczynski uchwalil prawo o cyklicznosci zgromadzen tym samym przyznajac to prawo tym,ktorzy sie tam gromadzili po czym kazal ich wyrzucac aby jemu ustapili.Kaczynski nazywa zdziczeniem atak na Ogorek.A jak nazwal tych co trzymali szubienice z dyndajacymi na nich portretami poslow?
        doceń 3
        0
    • Anonim (konto usunięte)
      12.02.2019 19:37
      Grzechy J. Kaczyńskiego, prawdziwe nawet, nie usprawiedliwiają grzechów innych.
      doceń 1
  • tomak
    11.02.2019 20:52
    @ zapytanie Nie, nie mam objawień, ale byli i są ludzie, którzy mieli i mają przekazy od Boga. Wyobraź sobie, że taki Izajasz, Jeremiasz czy Ezechiel też mieli PRYWATNE objawienia. Po nich zostały księgi Starego Testamentu, które być może czytasz, być może nie. NIGDY nie było żadnych objawień "państwowych" czy "oficjalnych". Nawet słowa Pana Jezusa zostały powiedziane do grupki apostołów i uczniów, a nie drogą oficjalną przez namiestników rzymskich. Bóg przemawia do ludzi w każdej epoce przez wybranych ludzi. Ci ludzie spisują to, co usłyszeli, i zostawiają do czytania i rozważania. Zatem bierz i czytaj. Ignorancja szkodzi.
    • Zapytanie
      11.02.2019 23:02
      "Izajasz, Jeremiasz czy Ezechiel też mieli PRYWATNE objawienia" doprawdy? Tylko, że żadne "objawienia" nie mogą nic dodać do Objawienia. Jaką "drogą oficjalną przez namiestników rzymskich" ? Chrystus kazał odróżniać Boskie od cesarskiego - coś się zmieniło? "Ignorancja szkodzi" i kto to mówi?
      doceń 13
  • tomak
    11.02.2019 21:06
    @Dremor "Dla Boga nie ma znaczenia, czy ktoś jest Polakiem, czy nie, ważniejsze jest przestrzeganie przykazań miłości." Oczywiście, że DWA PRZYKAZANIA (nie jedno jak teraz się bezrefleksyjnie powtarza - bez Boskiej miłości nie ma ludzkiej miłości) są skierowane do całej ludzkości w całej historii, ale zauważ, gdzie one zostały ogłoszone. Nie w Egipcie, nie Mezopotamii czy Persji, lecz pośród maleńkiego narodu żydowskiego. A więc dla ogłoszenia swojego Prawa wybrał Bóg konkretny naród, a nie całą ludzkość. I teraz również, jeśli ludzkość ma przetrwać (nie jest to wcale oczywiste), to bez wyjątku wszyscy ludzie na ziemi powinni odpowiedzieć na Boże wezwanie (do powrotu do Niego), ale pragnie zacząć ten proces od jednego konkretnego narodu, narodu polskiego. Dlaczego? Bo taka jest Jego wola, którą ogłosił np. św. Faustynie czy Rozalii Celakównie.
    • Gość
      12.02.2019 10:50
      "Bo taka jest Jego wola, którą ogłosił np. św. Faustynie" no i od początku. Jak mówi Pismo "choćby anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy"
      doceń 13
    • Dremor
      12.02.2019 17:59
      Stary Testament był skupiony na losach jednego narodu, zwanego Narodem Wybranym, ale od Odkupienia dokonanego przez Jezusa nie ma już narodów wybranych, Apostołowie zostali posłani na cały świat, Paweł rozpoczął misję wśród pogan. Powrót Boga do koncepcji szczególnego umiłowania jakiegoś konkretnego narodu byłby regresem i zaprzeczeniem Odkupienia.

      A objawienia nie są depozytem wiary.
      • mówiąc krótko
        12.02.2019 19:51
        nie ma Greka ani Żyda
        doceń 11
        0
  • Rafaello
    11.02.2019 21:31
    Chrześcijaństwo to jest język miłości.
    • Anonim (konto usunięte)
      12.02.2019 19:40
      Jeżeli żyje się łaskią, bo wtedy nasze intencje, słowa i czyny będą się stopniowo stawać wyrazami miłości.
      doceń 0
  • Ostatni
    11.02.2019 22:16
    PIS to jedyna partia obok Kukiza, która broni wartości chrześcijańskich i polskiej historii. Reszta chce liberalizacji prawa aborcyjnego, LGBT, gender a niedługo pewnie zaczną wspominać o legalizacji eutanazji. Dobrze, że jest jeszcze taki Kaczyński, który przeciwstawia się temu szaleństwu które ogarnia USA i Zachód Europy. W USA w stanie Nowy Jork aborcja jest już dopuszczalna do końca trwania ciąży. Horror na jawie. To co czynią ludzie jest przerażające.
    • Katolik k
      12.02.2019 07:15
      PiS zadnych wartosci chrzescjanskich nie broni.Jak dotad podeptal nawet te,ktorych sklonni byli bronic rowniez ateisci.
      doceń 5
    • Dremor
      12.02.2019 18:01
      Posłowie Kukiza nie mają jednolitej linii w sprawie aborcji. A jeśli chodzi o elektorat PiS, to ponad 30% wyborców tej partii jest za legalizacją aborcji. Bardziej konserwatywni są wyborcy i posłowie PSL.
      doceń 1
  • Podaj nick
    11.02.2019 23:36
    "PiS twardo przy swoich wartościach obstaje i nie będzie tego ukrywać" ?? Skoro tak, to PRECZ Z ABORCJĄ!
    doceń 3
  • Vici
    12.02.2019 03:51
    w każdym razie Jedna wiosna odzyskana, druga się zaczęła, w trzecia nadchodzi. Brawo Polacy demokraci, niech żyje wolność, równość, uczciwość i przyzwoitość !
    doceń 4
  • Katolik k
    12.02.2019 12:13
    Rada Etyki Mediow po analizie programow TVP dotyczacych Adamowicza stwierdzila,ze autorzy tych programow zlamali 5 z 7 zasad zapisanych w Karcie Etycznej Mediow.W sprawie Adamowicza zarzucono TVP nierzetelnosc, manipulowanie faktami jak i klamstwa.A Kaczynski mowi,ze wszystko jest w najlepszym porzadku.Kaczynskiemu sie nie dziwie.Dziwie sie tym co to wspieraja.Do reszty nawet nie bede sie ustosunkowywal bo to wizja swiata pana Kaczynskiego,ktoremu Bolek nie przeszkadzal dopoki ten Bolek go nie wyrzucil od konfitur.Kazdy kto sledzil wydarzenia ostatnich 30 lat widzial jak Kaczynski przeinacza rzeczywistosc i klamie.
    • Anonim (konto usunięte)
      12.02.2019 19:42
      Jak napisałem wyżej, grzechy J. Kaczyńskiego, gdyby okazały się prawdziwe, nie usprawiedliwiają grzechów innych. Co gorzej, w takiej perspektywie Polacy staną się zbiorem plemion, które obcych nie uważają za ludzi. Co już się dzieje.
      doceń 0
  • Rafaello
    12.02.2019 16:45
    Z mową nienawiści jest podobny problem jak z obrazą uczuć religijnych. To wymaga jakiejś empatii. Wydaje się że w polityce ludzie nieraz zatracają tę wrażliwość. Wypisuje się nieraz opinie które piszący uważa za "mocne słowa", a w rzeczywistości ranią.
    Z punktu widzenia prawa trudno ustalić granicę, które słowa mieszczą się jeszcze w ramach przyzwoitości, a które - już nie. Wydaje się jednak że powinno się wyczulać ludzi, że słowa mogą ranić. Zwłaszcza jeśli chodzi o chrześcijan - w Biblii jest wiele na ten temat. Poczynając od tego, jak Jezus odniósł się do przykazania "nie zabijaj" w kazaniu na Górze.
    • Anonim (konto usunięte)
      12.02.2019 19:30
      Zastanawiam się: dlaczego mówimy "mowa nienawiści"? Przecież nienawiść wyraża się różnorodnie, na przykład przez fizyczną agresję.
      • Ktoś
        12.02.2019 21:30
        nazwa "mowa nienawiści" wyklucza inny sposób wyrażania nienawiści?
        doceń 5
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2019 09:23
        Teoretycznie, zapewne nie. Ale zaczyna to pojęcie dominować, co mnie zastanawia.
        doceń 0
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        21.02.2019 21:04
        Skoro mowa, to nie czyn...
        doceń 0
        0
  • Anonim (konto usunięte)
    12.02.2019 18:45
    Oczywiście dyskusja toczy się w najlepsze, a ja nie jestem pewien, czy wiecie, o czym dyskutujecie. Dlatego pytam: czym jest tze. mowa nienawiści", gdzie jest zdefiniowana, i jak się ma do odnosnych przepisów prawa?
    • Dremor
      12.02.2019 18:53
      Jeśli mówimy o prawie polskim, to definicja znajduje się w kodeksie karnym, w kategorii "przestępstwa z nienawiści".
      doceń 9
  • Anonim (konto usunięte)
    12.02.2019 19:28
    Jeszcze jedna runda boksu? Dobrze. Uzadadnij!
    • Dremor
      13.02.2019 08:24
      Odsyłam na stronę polskiej policji, do zakładki "przestępstwa z nienawiści" gdzie masz szczegółowe opracowanie, z definicjami, interpretacjami prawa i obowiązującym orzecznictwem.
      doceń 7
  • Anonim (konto usunięte)
    13.02.2019 09:11
    Dremor, nie wyglupiaj się. Chcesz używać opracowania Policji, bardzo dobrze, porządne źródło. Przeczytaj, pomysl i odpowiedz: 1. czym jest mowa nienawiści?, 2.Jak sie do siebie mają pojecia mowy nienawiści i przestępstw z nienawiści? PS Czytelnikom dopowiem, że dyskutowalem z Dremorem. Jego argumentacja była... zabawna.
    • Dremor
      13.02.2019 14:01
      Swoje "zabawne" argumenty, wraz z odpowiedziami na zadane pytania zdążyłem już kiedyś napisać, więc nie będę się wdawał w przepychanki słowne, tylko poczekam na jakiekolwiek Twoje argumenty, inne niż ad personam ;)
      doceń 3
  • Anonim (konto usunięte)
    13.02.2019 15:34
    Oj, Dremor, Dremor.... Ad rem zatem. 1. Gdzie argumentowałem ad rem? 2. Mam sam znaleźć związek między przestępstwem a mową nienawiści? Dobrze, ale co to jest mowa nienawiści?
    • Dremor
      13.02.2019 21:03
      Definicje znajdziesz w dokumentach Rady Europy i ONZ. Jak je znajdziesz, to odnieś je sobie do przestępstw z nienawiści opisanych w polskim KK, bo tam są opisane przypadki, gdy mowa nienawiści jest w polskim prawie penalizowana.
      doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    14.02.2019 08:32
    11
    doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    14.02.2019 08:32
    11
    doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    14.02.2019 08:32
    11
    doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    14.02.2019 08:32
    1
    doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    14.02.2019 12:23
    Przepraszam, jakiś “bunt maszyn “. Odpowiem wieczorem.
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama