Poziom polskiej dyplomacji jest tak wspaniały że trudno znaleźć kraj na świecie który by Polskę traktował poważnie. Dlatego też siła polskich argumentów jest minimalna. Czy Polakom nie wstyd jak wykorzystani są polscy kierowcy przez właśnie tych polskich pracodawców? Czy to jest ludzkie kiedy kierowcy żyją jak tubylcy na niemieckich parkingach, śpią w kabinach ciężarówek na prysznic ich nie stać i tak spędzają jak niewolnicy niekiedy parę tygodni z dala od rodziny. Ta ustawa ma to trochę zmienić i uczłowieczenić ten zawód. Jeżeli polski rząd jest przeciwny tej ustawie to znaczy zgadza się na niewolnicze traktowanie swoich obywateli.
Zgadzam sie w 100% z BODO ALTMANN. W Polsce przedstawia sie te umowe w bardzo zlym swietle ,to Unia jest "zła". Tymczasem czy ktos w Polsce ma pojecie w jakich warunkach pracuja i zyja polscy kierowcy za granica ? To polscy pradocawcy sa zli , traktuja kierowcow jak niewolnikow , byle tylko jaknajwiejcej zarobic ich kosztem . Zapraszam tych wszystkich , ktorzy krytykuja te ustawe na jakikolwiek parking ciezarowek w Europie Zachodniej , kierowcy z Polski , Bulgarii , Rumunii czy Litwy koczuja jak bydło , ale co to obchodzi rzad polski , Unia zła bo wlasciciele firm transportowych mniej zarobią...
czy mozna wprowadzic cos odwetowego, protekcjonistycznego dla firm ze starej unii, np. dla marketow typu auchan, briko, supermarche, carrefour, lidl etc?
Odwetowego? Nie. Po prostu takiego samego jak dla polskich firm. A co do transportu - czyżby naprawdę niektórzy wierzyli, że UE to organizacja charytatywna??
Proponuję, żeby podobnie było z delegowanymi do Polski menagerami. Tzn, powinni zarabiac tyle co Polacy, albo jeszcze lepiej, ta samą wilokrotnosc pensji kasjerki jaka zarabialiby w rodzinnym kraju. A tak na serio to powinno się w Polsce zdelegalizowac plastikowe opakowania, oczywiscie dlatego, ze sa nieekologiczne. To by wykluczyło przy okazji praktycznie jakikolwiek eksport zywnosci do Polski oraz biznesmodel w postaci handlu wielkopowiezchniowego.
Czy te przapisy dotyczą firm które mają kierowców zatrudnionych nie na podstawie umowy o pracę a prowadzenie własnej działalności gospodarczej? Ktoś się orientuje czy w tym przypadku obie formy będą traktowane tak samo czy te przepisy dotyczą tylko pracowników?
własna działalność to też firma, a te przepisy mają dotyczyć wszystkich firm w unii tak samo, chyba obejście tego by mogło mieć miejsce, jeśli 1 osoba raz by jeździła jak osobna działalność a resztę tras jak pracownik, za każdym razem limit dozwolonej jazdy zaczynałby się od 0 jako dla osobnego podmiotu
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji,
w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu.
Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11.
Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w
Polityce prywatności.
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.