Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Precyzyjność
    16.11.2017 10:39
    Prawem red. Kucharczak jest nie lubić PO i nawet o tym pisać ale partia ta jest już bytem realnym i trudno tu mówić o jego "życiu płodowym". Bardziej zatem właściwym stwierdzeniem byłoby pisanie o eutanazji a nie poronieniu ;)
    doceń 18
    • Ewa
      16.11.2017 16:27
      O ile z ostatnim zdaniem się zgadzam, to wcześniejsze tłumaczenie jest co najmniej dyskusyjne. Że niby człowiek w życiu płodowym nie jest bytem realnym?
      • Precyzyjność
        17.11.2017 08:37
        Ewa! No właśnie taką retorykę zaproponował autor artykułu. Oczywiście, że człowiek poczęty jest bytem realnym, tyle tylko, że jak nie o człowieku tylko o partii pisałem. Otóż ta ostatnia zanim się oficjalnie nie ukonstytuuje - jest czymś wirtualnym. Natomiast "ulubiona" formacja red. Kucharczaka funkcjonuje w życiu publicznym od jakiegoś czasu i trudno by było wobec nich zastosować skutecznie pigułkę, co autor sugerował. Ale dobrze, że o tym napisałaś, bo źle by było gdyby i w nasze komentarze były mętne. Jednym słowem "Bystrzyca" z Ciebie.
        doceń 7
        0
    • sp
      17.11.2017 08:21
      Życie jest realne, wbrew pozorom...
      doceń 1
  • Księgowy
    16.11.2017 11:41
    Istota problemu nie polega na tym, jak się zachowało kilka osób z PO tylko na tym, czy Polski Rząd ma racje działając przeciwko konstytucji i w sprzeczności z Nauką Społeczną Kościoła (w przypadku zamachu na trójpodział władzy - o czym głośno mówili hierarchowie Kościoła w Polsce).
    Zdecydowanie wolałbym aby NIE BYŁO POWODU do takich rezolucji niż to jak ktoś potem głosuje: bo bycie przeciw może być niezgodne z sumieniem, a bycie "za" czy wstrzymanie się może być niezgodne z poczuciem patriotyzmu.
    doceń 19
    • KJ
      16.11.2017 12:24
      A to trójpodział władzy jest dogmatem wiary? Który papież lub sobór go ogłosił?

      Dla niewtajemniczonych przypominam, że Stolica Święta, państwo, którego głową jest urzędujący papież, nie zna trójpodziału (ani żadnego w ogóle podziału) władzy - papież jest monarchą absolutnym, który ustanawia prawa, wykonuje je i jest najwyższym sędzią (to samo zresztą jest z biskupami w ich diecezji).

      Więc proszę mi tu Kościołem nie wyjeżdżać, bo akurat sam Kościół nie uwzględnia trójpodziału władzy ani w swej doktrynie, ani w praktyce.
      doceń 19
      • Gość
        16.11.2017 12:52
        Polecam Rerum novarum Leona XIII i Centessimus annus Jana Pawła II - obydwie encykliki mówią o potrzebie trójpodziału władzy. Stolica Apostolska nie jest od 1871 roku państwem terytorialnym i nie posiada obywateli z urodzenia, więc trudno, żeby stosować do niej te same zasady.
        doceń 13
        0
      • inny Gość
        20.11.2017 15:36
        nie jest państwem terytorialnym? ma 0,44 hektara
        doceń 5
        0
    • Zmartwiony
      16.11.2017 13:15
      Działanie na zasadzie "porysowałem auto rodzicom ponieważ nie dali mi na fajki" uważa pan za usprawiedliwione ponieważ kieszonkowe się dziecku należy?
      doceń 8
    • Gość2 @Gość z 12:52
      16.11.2017 13:45
      w dalszym ciągu jednak to nie jest dogmat wiary. Dodatkowo, trójpodział władzy jest pełny, wtedy kiedy władze te się wzajemnie kontrolują, a nie kiedy jedna - sądownicza ma największe i niekontrolowane przez nic ani nikogo przewagi. One muszą się równoważyć, w przeciwnym razie to sędziokracja, a nie demokracja...
      doceń 17
    • Mateo
      16.11.2017 14:45
      Tak, najważniejsze jest określenie na czym polega istota problemu. Obserwując działania polskiego rządu, niszczenie instytucji państwa, ich upolitycznianie w celu ręcznego sterowania, uprzedmiotowienia obywateli, obawy wydają się uzasadnione i najprawdopodobniej zagłosowałbym za tą rezolucją. Mimo wszystko PE, to nie Rosyjska Duma.
      doceń 17
      • King
        16.11.2017 19:32
        Czyli w Polsce jest więcej prawdziwych targowiczan, nie tylko ta wątła szóstka. Wstyd że są Polacy którzy plują na własny kraj i chcą mu zaszkodzić "byle by było jak było".
        doceń 12
        0
      • Gość
        18.11.2017 12:16
        Łatwo poznać osobą zindoktrynowaną przez TVN-owskie i Gazetowyborcze pranie mózgów - taki wyprany delikwent chętnie używa słów pustaków typu: "niszczenie instytucji Państwa" czy "deptanie zasad demokracji" (cudowne zdania, które nic nie znaczą), "uprzedmiotowienie obywateli" (ach PO i ta ich podmiotowość obywatela), "łamanie państwa prawa" (co to w ogóle znaczy? łamać można prawo, a nie państwo)... Cudowne.
        doceń 2
        0
  • A
    16.11.2017 11:42
    Bardzo dobrze Pan Redaktor to podsumował
    doceń 27
  • TomaszL
    16.11.2017 11:52
    Twór POPIS to taki pomysł na rządzenie Polakami na zasadzie ich dzielenia, wciągania w spory etc. Rzesze wyznawców po obu stronach "barykady" są siebie warci. Niestety to jest wiek dziecięcy demokracji i do tego wyniesiona z komuny retoryka podziałów jest skuteczna.

    A co do zakazu aborcji eugenicznej to "czarny" protest pomógł jednej z partii odrzucić społeczny projekt zakazu aborcji. I tutaj powstaje pytanie, kto wykorzystuje protesty zwolenników aborcji do własnych politycznych celów?
    doceń 3
  • Gość2
    16.11.2017 13:26
    W pełni zgadzam się z redaktorem Kucharczykiem. To co się stało, to absolutny skandal. PO jest partią, która już na zawsze będzie kojarzona z targowicą i zdradą narodową. Polacy to zapamiętają. Niech sobie PO zmieni naród i może zacznie reprezentować naród niemiecki, o ile tam ktokolwiek im zaufa?
    doceń 26
  • Gość
    16.11.2017 14:22
    Toż on Kucharczak jest!
    • Gość2
      16.11.2017 14:36
      Racja, przepraszam. Wkradła się literówka w nazwisku - poprawiam tutaj na "Kucharczakiem".
      doceń 3
  • taratara
    16.11.2017 16:07
    Dajcie sobie już siana z tą zdradą. Rzeczywiście zdrada, jeśli ktoś chce zapobiec jednopartyjniackiemu rozpirzaniu wszystkiego, co miało choćby pozór demokracji. Wstyd, panie Kucharczak, wstyd. Tak Panu tęskno do komuny, za którą - być może nie zdając sobie w ogóle sprawy - tęskni PiS?!
    doceń 24
    • paulus
      16.11.2017 22:28
      ...tatarak ,z choinki zes sie serwol...prowda je ino jedna...jak w pysk strzelic...a POtem to je juz ino ..."mniej niz ZERO"...bezwzglendny do kwadratu...Szczesc Boze.
      doceń 3
    • apendula_niewdziosek
      16.11.2017 23:24
      apendula_niewdziosek
      Ta, jasne, bo jednopartyjniackie rozpirzanie wszystkiego przez PO było ok.
      doceń 8
    • Gość2
      17.11.2017 07:56
      Nie masz zielonego pojęcia o demkoracji. To ludzie głosują, wybierają, jest ordynacja taka jaka jest. Ludzie zdecydowali, że powstaje rząd jednej opcji (ale nie jednej partii - Zjednoczona Prawica obejmuje kilka ugrupowań partyjnych, ignorancie) Na całym świecie w ramach demokracji rządzą monopartie i jakoś nikt ich nie oskarża. A Tobie jak temu Jasiowi, co to się wszystko z pewną częścią ciała kojarzy, z komuną się kojarzy. Fakty są takie jakie są - to jest zdrada wobec państwa polskiego. Ludzie, którzy zachowali trzeźwość umysłu, po prostu się takim czymś brzydzą.
      doceń 8
  • gosc
    16.11.2017 20:28
    PO to partia zdrady narodowej. Powinna być ZDELEGALIZOWANA.
  • rstu
    16.11.2017 21:54
    Autor zdaje się wyznawać i propagować moralność pani Dulskiej oraz moralnopść Kalego. Głosowanie było za praworządnością w Polsce, nie przeciwko Polsce. Autorowi też może być kiedyś potrzebny sąd, nad którym nie postawi się żadna inna władza, nawet demokratycznie powołana. O obcej interwencji nie może być tu mowy, bo UE nie jest obca, UE jest nasza. Gdy rząd swoim postępowaniem naraża kraj na straty wizerunkowe, a pośrednio i na inne, obywatele są władni rząd zmienić. Wierzę, że sączący niechęć do UE autor uważa się za patriotę, nie za pożytecznego (dla Unii Euroazjatyckiej) idiotę
    • sp
      17.11.2017 08:33
      Polska już była pod zaborami z obu stron. Czas na wolność i samodzielne decydowanie o sobie przez Polaków.
      doceń 7
    • Gość Maciej
      07.12.2017 22:06
      Dziękuję Panu/Pani rstu za przypomnienie prostej i zarazem ważnej sprawy - Unia Europejska nie jest obca, Unia Europejska jest nasza. Należymy do niej, chociaż najpierw należymy do Rodziny, potem do Polski. potem do Unii. Tak, należymy do Unii! Ergo: nie było w tym wypadku żadnej targowicy.
      doceń 0
  • mee...
    17.11.2017 04:31
    Bolszewik mysli tak: jak nasi rzadza samodzielnie, to jest demokracja...ale jak prawica sie zjednoczyla i wygrala wybory i spelnia obietnice wyborcze...o to juz jest jednopartyjniackie rozpirzanie kraju. Wygrajcie wiec wybory - cutujac tu niesiolowskiego z czasow gdy byliscie bolszewicy pewni, ze bedziecie rzadzic wiecznie.
    doceń 12
  • Piotr_Adamczyk
    17.11.2017 05:47
    Kościelna gazeta nazywa posłów PO zdrajcami, bo odważyli się wystąpić przeciwko łamaniu trójpodziału władzy w Polsce. A to przecież Nauka Społeczna Kościoła nakazuje budowanie ładu społecznego w oparciu o zasadę trójpodziału władzy. Zarówno Rerum novarum, jak i Centesimus annus nie pozostawiają w tej kwestii żadnych wątpliwości.
    doceń 10
    • Gość2
      17.11.2017 08:34
      Powtarzam - trójpodział władzy to nie jest dogmat wiary. Dodatkowo, trójpodział władzy jest pełny, wtedy kiedy władze te się wzajemnie kontrolują, a nie kiedy jedna - sądownicza ma największe i niekontrolowane przez nic ani nikogo przewagi. One muszą się równoważyć, w przeciwnym razie to sędziokracja, a nie demokracja... Dobrze widać to na przykładzie fatalnie funkcjonującego środowiska sędziowskiego, które się jednak nie oczyściło samo.... Mamy tego pecha, że żyjemy w państwie, w którym konstytucję pisali postkomuniści i mniejszość obywateli (niska frekwencja) ją poparło... nic nie może przez to dobrze funkcjonować, stare zapieczętowane układy wiecznie żywe... a jakakolwiek próba ruszenia tej skamieliny i naprawy systemu wywołuje wielkie ajwaj!
      doceń 12
    • Maksymilian
      17.11.2017 11:58
      Do Piotr_Adamczyk. Dziwna Twoja logika. Bo uwierzyłeś GW, że jak cały układ pokomunistyczny chce się usunać, i całą mafijność korporacyjną, to właśnie sprzeciwia się nauce Kościoła? Proszę Cię nie czytaj więcej GW. Jestem 100% pewien, że to ona zaszkodziła Twojej logice!
      doceń 6
  • sp
    17.11.2017 08:52
    Trójpodział władzy w Polsce pozostanie, bez obaw, lecz nie na zasadzie nietykalnych monopoli branżowych, ale realnego wpływu kontroli społecznej - Narodu, jako suwerena. I o to właśnie chodzi, mam nadzieję, że również i Wam. Nie mieszajcie więc religii katolickiej (odwoływanie się do Nauki Kościoła) z hinduistycznymi kastami. Nie wypada.
    doceń 10
  • jurek222
    17.11.2017 10:36
    Skoro to "Targowica" - to czy następnym etapem będzie wieszanie "zdrajców"? (tak jak m.in. biskupów na rynku warszawskim - w 1794 r.)
    doceń 1
  • gośc
    18.11.2017 11:08
    Radziłbym nie hipnotyzować się słupkami poparcia. To sukces przejściowy, natomiast psucie Państwa to rzecz trwała. Żyje już kilka dekad i widziałem upadek wielu przywódców w Polsce i na świecie, którzy uwierzyli w swoją nieprzemijalność. Upadek jest nieuchronny jak śmierć. Pytanie co będzie potem ? Co pozostanie po rządach PISu z ePISkopatem ?
  • gregg84
    18.11.2017 11:59
    gregg84
    Nasi sąsiedzi chcą nas osłabić walcząc o naszą bezpłodność i bezdzietność? Widzę że paranoja osiągnęła kolejny stopień wtajemniczenia...
    Głosowanie przeciwko Polsce? Wiadomo było od początku, że zwolennicy obecnego reżimu będą za wszelką cenę starać się sprzedać głosowanie przeciwko ekscesom władzy jako głosowanie przeciw całemu krajowi. A naszym prawem jest machnąć na te bajania ręką...
    doceń 10
    • Gość
      19.11.2017 16:02
      Grzesiu, proszę Cię w imieniu wielu (jak podejrzewam) czytelników i autorów komentarzy - weź już przestań się wypowiadać, bo się niedobrze robi. Nie, nie ograniczam Twojej wolności wypowiedzi - tylko proszę jak człowieka, skończ.
      Nie znajdziesz tu kolegów, idź na swoje podwórko debatować.
      doceń 0
    • gregg84
      19.11.2017 19:01
      gregg84
      Ależ, bezimienny Przyjacielu, moje komentarze jednak dostają tutaj nieraz i po kilkadziesiąt plusów, więc jak mógłbym opuścić tę garstkę sprawiedliwych w prawicowym szale? No jak?! Będziesz się musiał sam przenieść do innej kruchty... ;)
      doceń 6
  • jestem
    21.11.2017 15:27
    Witam. Bardzo cenie komentarze Redaktora i jestem stalym czytelnikiem papierowej wersji Goscia. Denerwuje mnie jednak nieustanne zwalanie wszystkiego na Niemcow i ogromna nagonka w innych mediach na to panstwo i narod. Niestety nagonka ta udziela sie tez (rzadko ale jednak) Gosciowi. Na jakiej podstawie Redaktor sugeruje ze to wlasnie nasi sasiedzi promuja aborcje itp. Wszak chyba wszyscy wiedza ze najwieksze na swiecie osrodki i lobby aborcyjne sa amerykanskie a nie niemieckie i to PANSTWO amerykanskie a nie niemieckie z budżetu(!!!) wspomaga te instytucje
    • Gość
      07.12.2017 07:16
      Państwo amerykańskie już ich z budżetu nie wspomaga. Przypominam. Jak już rzucasz hasłami "wszyscy wiedzą", to przynajmniej mów to, co faktycznie... wszyscy wiedzą:)
      doceń 0
  • pytający
    21.11.2017 20:42
    Dlaczego ludzie obawiają sie rządow PISu: 1)przejmowanie przez jedną partię kontroli nad tym co do tej pory było rozproszone: sądy, media, organizacje pozarządowe. 2) kontrola nad obywatelami: możiwość czytania korespondencji mailowej bez zgody sądu, kryminalizacja osób protesujących 3) podsycanie konfliktu. Rozumiem, że wielu z Państwa poglądy PISu są bliskie i przyklaskujecie nieskrępowanym działaniom tej partii, ale co bedzie jak takie prawo pozostanie dla następnych: co bedzie jak wygra skrajna, nacjonalistyczna, agresywna partia lub może lepiej wyobraźcie sobie wygraną skrajnie lewicowej, prokomunistycznej, proaborcyjnej, okropnie librealnej partii. I co wtedy bedzię: w mediach programy o Leninie i Marksie, szczucie na dziennikarzy Gościa i instytucje kościelne bez umiaru i smaku, wszystko to dzięki samodzielnemu , nowemu prezesowi TVP. Protestujących przeciwko proaborcyjnym marszom policja będzie skuwać na ulicy i w najlepszym razie przetrzymywać bez powodu na komisariatach. Co niektórzy dostaną wezwania do sądu za zakłucanie legalnych zgromadzeń (na dodatek cyklicznych). Pro prawicowe organizacje oddolne niech zapomną o dotacjach, gdyż działający Instytut Wolności zgodnie z prawem odmówi im subwencji na działalność i wspieranie obywatelskich incjatyw. Zapełniony politykami wygranej parkii tyrrybunał konstytucyjny nie zakwestionuje żadnej ustawy, wybranii przez nowego ministra sędziowie i prokuratorzy zapewnią właściewe wyroki i skutecznie zniechęcą do protestowanie przeciwko nowej władzy. FAJNIE BĘDZIE? Nie będzie. Bo niestety oddajemy kontrolę nad wybraną władzą, co do której apriori powinniśmy być nieufni i dmuchać na mechanizmy patrzące jej na ręce niezależnie od barw partyjnych.
    • Ktoś
      28.11.2017 18:56
      skrajnie lewicowej, prokomunistycznej, proaborcyjnej, okropnie librealnej - dziwna wyliczanka
      doceń 0
  • hasler
    07.12.2017 20:20
    Zawsze jeszcze POzostaje bycie sługusem Putlera i jej hybrydowym orężem w rozwalaniu kraju.
    doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także