Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Mateo
    24.08.2017 13:11
    Panie Redaktorze, proszę przeczytać tę ustawę "deubekizacyjną" i zorientuje się Pan, że nie dotyczy ona SB-ków, o których pan pisze, ale także osoby, które nigdy w SB nie przepracowały, np. panie w biurze paszportowym. Zanim zacznie Pan urządzać seanse nienawiści na prawdę warto iść za słowami naszego Pana - Prawda was wyzwoli, szukajcie a znajdziecie, nie osądzaj bliźniego, (a któż jest moim bliźnim?), wybacz nie 7 a 77 razy.. etc. Jest Pan dziennikarzem więc może by Pan sprawdził czy prawdziwą jest historia 95-letniego powstańca warszawskiego i żołnierza AK, który został zdeubekizowany za to, że 10 lat swojego życia zawodowego pracował jako lekarz (leczył ludzi) w przychodni MSW.
    doceń 38
    • KJ
      24.08.2017 15:17
      A dlaczegóż to "pani z biura paszportowego" PRL miałaby mieć jakąś szczególną uprzywilejowaną emeryturę w stosunku do kobiety, która sprzedawała w tym samym okresie mleko w sklepie? Jest jakiś szczególny powód, by tak finansowo gratyfikować jednych emerytów kosztem innych?
      doceń 31
      • Gość
        24.08.2017 21:54
        Nie wiem ile ma Pani, która sprzedawała mleko ale ja po 27 latach wysługi na granicy mam tera 900 zł. Kto nie służył w WOP-ie nie ma pojęcia o czym piszę i czy to jest podobna praca ? Pozdrawiam
        doceń 14
        0
      • Mateo
        25.08.2017 09:10
        Tak - wysokość emerytury zależy od wysokości opłacanych składek i stażu pracy. Emerytura nie jest różnicowana od tego, czy ktoś sprzedawał mleko, czy nie, ale od tego ile "odłożył" i ile pracował. I to jest uczciwe.
        doceń 7
        0
      • KJ
        25.08.2017 10:53
        Zgoda, Matteo. Dlatego służby PRL nie powinny mieć żadnych przywilejów emerytalnych, tylko ich emerytura powinna być wyliczana wg dokładnie tych samych zasad, co osób pracujących w sklepie: ten sam staż, ta sama wysługa lat, taki sam przelicznik etc.
        doceń 20
        0
    • Gość
      24.08.2017 19:16
      Nie wprowadzaj w błąd - ten powstaniec lekarz nie został objety ta ustawa o czym mówil Błaszczak - nie ma kolego jak fake news co? więc nie urzadzaj seansów nienawiści i nie kłam.
      • Gość
        24.08.2017 22:05
        on tylko prostuje kłamstwa Kucharczaka
        doceń 19
        0
      • Mateo
        25.08.2017 09:08
        Liczę na to, że ktoś to zweryfikuje. Ten "powstaniec" po prostu najpewniej dostał "list szczęścia" z ZUS z decyzją o nowym wymiarze emerytury. Min. Błaszczak może różne rzeczy mówić, ale liczą się fakty.
        doceń 10
        0
      • Gość
        25.08.2017 17:10
        Ty Mateo znasz fakty czy wróżysz?
        doceń 1
        0
  • Gość
    24.08.2017 13:17
    a co redaktor zrobił dla obalenia komuny?
    doceń 29
  • Gość
    24.08.2017 13:18
    Uwielbiam Pana pióro, Panie Franciszku. Dałam 5 w głosowaniu. :) Wszystkiego dobrego. :)
    doceń 16
    • JAWA25
      24.08.2017 16:56
      a ja przeciwnie
      doceń 25
      • Gość
        25.08.2017 18:28
        wiemy.
        doceń 4
        0
      • JAWA25
        26.08.2017 17:52
        masz coś więcej do napisania Gościu?
        doceń 8
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:12
        A Ty? Bo mówienie w kółko o Twojej niechęci do Redaktora jest nudne i wskazuje na manię o podłożu depresyjnym.
        doceń 2
        0
      • Gość
        29.08.2017 12:58
        gościu powyżej, jesteś psychiatrą? prosił cię ktoś o konsultacje?
        doceń 6
        0
      • Gość
        06.09.2017 15:08
        JAWA25 sam się prosi:)
        doceń 0
        0
    • Gość
      24.08.2017 22:09
      Czy Pan Redaktor wie co to jest służba na granicy państwowej? Był chociaż raz w życiu w nocy , w lesie? Lepiej się nie wypowiadać na tematy , o których się nie ma pojęcia. Emeryt WOP ( 900zł/m-c )
      doceń 19
      • Gość
        25.08.2017 10:55
        Ktoś Ci kazał pracować w WOPie, czy sam wybrałeś taką robotę? Jak wybrałeś, to nie narzekaj, a jak Cię zmusili, to idź z tym do sądu.
        doceń 11
        0
      • Gość
        25.08.2017 18:27
        a czemu ta służba ma być lepiej wynagradzana niż nocny stróż?
        doceń 9
        0
      • Świeradowiec
        26.08.2017 14:49
        Masz rację sam wybrałem taką służbę ale nie ktoś, lecz Państwo gwarantowało mi warunki na jakich szedłem. Na innych bym nie poszedł. A Państwo zachowało się , jak dziwka - obiecało a teraz zabrało. Prawo działa wstecz, zastanów sie co piszesz. To niektórych zawodów nikt by nie poszedł gdyby nie było przywilejów NP. karty górnika , nauczyciela czy dla służb mundurowych.
        doceń 7
        0
      • Banujtrolle@
        27.08.2017 16:43
        nie bądź taki "święty" służyłeś nie Polsce tylko pyrylowi, totalitarnemu zniewoleniu. Tak jak ci z mury berlińskiego uczyłeś się i byłeś gotowy do strzelania do ludzi na pasie ziemi niczyjej. Tam nie byliby jacyś źli ludzie tylko Polacy którzy chcieliby uciec z sowieckiego "raju". Nie służyłeś dla Polski tylko dla komunizmu jak każdy inny zomowiec czy "pani z biura paszportowego" - dobre sobie, podlegająca MSW i pisząca raporty i donosy do WUSW, a ten to tamto albo tamto a po 10 latach szła na niejawnym do roboty w pewexie albo kantorze walutowym w hotelu. Wszyscy robicie się niewiniątkami. Wykonawiliście tylko rozkazy. SS mani i NKWDyści też się tak tłumaczyli. Komunistyczne swołocze!
        doceń 9
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:14
        Drogi Świeradowcu - ale nikt Ci nie zabrania pobierać wysokiej emerytury od Twojego pracodawcy, czyli prosto z Moskwy. Pewnie nawet można już przelewem, bez jeżdżenia na widzenie.
        Bo to właśnie tamto Państwo gwarantowało Ci warunki. Więc nie wycieraj sobie gęby Polską.
        doceń 9
        0
  • hr Henryk
    24.08.2017 13:36
    Przeczytałem. I myślę sobie, że z punktu widzenia "ubeków" największym było poddanie się weryfikacji w 1990 roku. Uważam, że umów zawartych winno się dotrzymywać. Wydaje się, że wystarczającym aktem sprawiedliwości była ustaw rządów PO -PSL, która obniżała świadczenia jedynie za okresy służby w SB..Takie jest moje zdanie. I myślę sobie też, że autor arytkułu jest chyba szczęśliwy, gdyż nie ma żadnych wątpliwości w tej sprawie..
    doceń 21
  • Gość
    24.08.2017 13:42
    Cudowny jest ten artykuł na Onecie:)
    Jak sobie myślę o mojej Babci, która dociągnęła 87 lat na 830 złotych emerytury, i zawsze miała w zanadrzu czekoladę dla wnusia - to mi aż weselej;)
    doceń 16
  • Gość
    24.08.2017 13:47
    Czy Onet uwaza Polakow za bezmyslnych idiotow, ktorzy dopiero wczoraj sie urodzili?!
    Bardzo dobry komentarz, Panie Redaktorze!
    doceń 15
  • Fidel Castro
    24.08.2017 14:02
    ..."Ludzie mają zapomnieć, że zbrodniczy ustrój PRL w ogóle istniał". Skoro pan to wie to może odrobina szacunku dla Wałęsy który pomógł ten system bezkrwawo rozmontować. Jeszcze rano pisał pan: "Wałęsa dalej udaje swój pomnik...". Też nie przepadam za Wałesą ale gdyby nie on to polało by się więcej krwi.Bo z pragnienia zemsty postawiono by na Krakowskim Przedmieściu gilotynę. Ale z drugiej strony gdy czytam zdanie" Przez ciebie ubek ma zawał",to zastanawiam się czy ubek to jeszcze człowiek,czy już nie.Poczytam nauczanie kościoła katolickiego.........
    doceń 21
    • JAWA25
      24.08.2017 17:02
      nie żądaj zbyt wiele od redaktora
      doceń 21
      • JAWA25
        24.08.2017 17:35
        skoro w artykule "Komuchy przeprosiły" tow. Jaruzelskiego redaktor zrehabilitował
        doceń 15
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:16
        Masz depresję? Czy po prostu nienawidzisz Redaktora, niezależnie od tego, co powie?
        doceń 1
        0
      • Gość
        29.08.2017 13:00
        jesteś psychiatrą, gościu powyżej?
        doceń 6
        0
      • Gość
        06.09.2017 15:09
        masz problem z psychiatrami ewidentny:D
        doceń 0
        0
    • Megi
      25.08.2017 06:08
      Doprawdy Fidelu Castro, .....że dzięki wałęsie nie polało się więcej krwi?..... czyją krew masz na uwadze?
      • Gość
        25.08.2017 12:22
        Megi, może znajdż inną stronę
        doceń 10
        0
      • Megi
        25.08.2017 15:59
        Gościu 12:22.....Twoja aluzja nic nie wnosi do dyskusji "To przez ciebie ubek ma zawał".....bądź łaskaw odnieś się do meritum...
        doceń 0
        0
      • Gość
        26.08.2017 17:29
        Megi, może tak pisz "Wałęsa"
        doceń 7
        0
  • Gość
    24.08.2017 14:15
    To tak jakby za wypadki samochodowe winić producentów samochodów.
    doceń 12
  • PaKo
    24.08.2017 14:19
    Czytałem ten artykuł na onecie i mam dokładnie takie same wrażenia jak Redaktor. "Przecież był takim wspaniałym fachowcem", "Pracował w SB tylko dwa lata" itp. - a teraz "wstrętne" "pisiory" "każą" mu żyć za przeciętną emeryturę. Najgorsze, że taka manipulacja się przyjmuje :(
    doceń 24
  • Gość
    24.08.2017 14:49
    Przeze mnie na pewno nie! Jesli juz, to przez (msciwych) fanow dobrej zmiany. Prosze sie bic we wlasne piersi. No i moze dokladniej przyjrzec kogo to prawo naprawde trafilo, chocby i rykoszetem. Jesli Pana Redaktira w ogole czyjkolwiek los, poza wladnym, obchodzi.
    doceń 21
  • Gość
    24.08.2017 18:02
    Pułkownik komunistycznego wojska. Kochał wojsko, nie widział siebie poza nim. Z drugiej strony zrobił wszystko, żeby jego córka przystąpiła do komunii św. w ukryciu, choć panowała głęboka komuna. Patrząc na jego życiorys zrobilibyście z niego ubeka, sbeka, zdrajcę, itd. A to wspaniały człowiek był, dzięki któremu córka przyjęła Chrystusa. Dla was się to nie liczy. On ryzykował życiem, wy eksperci fotelowi guzik wiecie o ryzyku życia. On bliźni nasz, dla was nie człowiek. Dlatego mój wuj jest dla mnie katolika bohaterem, a wy wszyscy razem niestety z panem redaktorem... będę się za was modlił.
    doceń 17
    • KJ
      24.08.2017 18:15
      A co to ma wspólnego z tematem felietonu? Nikt nie podważa faktu, że wśród funkcjonariuszy PRL mogli być ludzie dobrzy, może nawet święci. Dyskutujemy na temat tego, czy z samego faktu pracy dla pewnych (zasadniczo najbardziej niesuwerennych) służb PRL powinny wynikać jakieś szczególne przywileje emerytalne.
      doceń 21
    • Gość
      24.08.2017 18:52
      a ktoś go zmuszał do pracy w UB? Mógł jak miliony klepać biedę i dziecko spokojnie do Komunii posłać. Jak mu tak zależało, to nagrodą powinno być ,że mu się udało. Nie mam zamiaru pracować na dodatkową gratyfikację za jego "boCHaterstFo" w postacii super emerytury. Za przeproszeniem 'robol z budowy' więcej dobra dla Polski zrobił niż ten "biedny" UBek
      doceń 21
      • Gość
        24.08.2017 20:09
        Twoi przodkowie też mogli biedę klepać bohaterze. Wuj miał przynajmniej pasję munduru polskiego, a ty zapewne wojsko znasz z zabawy żołnierzykami na dywanie.
        doceń 8
        0
      • Gość
        24.08.2017 20:10
        i nie był w ub, czytaj ze zrozumieniem
        doceń 8
        0
      • drumla
        25.08.2017 08:31
        Miał pasję munduru? I w 68 ten pasjonat munduru pacyfikował Czechosłowację, a w 81 kopalnię Wujek?
        doceń 17
        0
      • Gość
        25.08.2017 14:37
        Oczywiście wszyscy wówczas pacyfikowali i zabijali, i wszyscy wówczas wiedzieli, że komuna padnie za kilka lat lub kilkanaście lat. A jak tam twoi przodkowie, uniknęli obowiązkowego 2 letniego LWP za komuny czy bohatersko chowali się przed ŻW?
        doceń 4
        0
      • drumla
        25.08.2017 21:38
        Drogi obrońco wujaszka-utrwalacza władzy ludowej. Moi przodkowie byli mieli czelność być wykształciuchami, więc ich minęła ta cudowna przygoda życia na poligonie i szkolenia z miłości do socjalizmu i Związku Radzieckiego. Jeden z krewnych jako kleryk został przymusowo wcielony do specjednostki dla kleryków o zaostrzonym rygorze w Bartoszycach, gdzie pasjonaci mundurów wykańczali alumnów fizycznie i psychicznie - może Twój wujaszek także?
        doceń 16
        0
    • Świeradowiec
      26.08.2017 14:53
      Ten co pacyfikował kopalnie "Wujek", to akurat ich ustawa nie obejmuje. Poczytaj, zanim się wypowiesz.
      • Świeradowiec
        26.08.2017 15:00
        I tu jest pies pogrzebany, klerycy w rodzinie... Wypaczyliście nauki Chrystusa, nienawiść aż kipi. Najlepiej znów niech zapłoną stosy, tłumy będą miały radochę. Znam takich mnóstwo, główki przekrzywią i dużo się modlą ale żyć koło nich ciężko. Są i porządni katolicy, na szczęście.
        doceń 4
        0
      • Gość
        26.08.2017 17:30
        "znów niech zapłoną stosy" ... "argumentacja" w stylu "a w Stanach to Murzynów biją"
        doceń 11
        0
  • gregg84
    24.08.2017 19:29
    gregg84
    "Co tam cholesterol, miażdżyca, niezdrowy tryb życia albo po prostu jakiś nieprzewidziany defekt – dezubekizacja zawiniła".
    doceń 6
  • gregg48
    24.08.2017 19:51
    Osobiście znam dwoje strażaków na emeryturze, których obejmie nowo-twór zwany "ustawą dezubekizacyjną". Czy jeśli któreś z nich pod-upadnie na zdrowiu w wyniku tego, co z nimi wyprawia pisowskie państwo, to red. Kaźmierczak także wyprodukuje nań jakiś szyderczy paszkwil?
    doceń 25
    • Gość
      29.08.2017 10:19
      a co konkretnie z nimi wyrabia to państwo? Bo znam kilkunastu strażaków, i z żadnym nic nie wyrabia, to może Twoi koledzy mają coś za uszami?
      doceń 2
    • Gość
      29.08.2017 10:20
      Strażacy mają dobre emerytury sami z siebie - i ustawa ich nie dotyczy. Jeśli dotknie Twoich znajomych, to nie dlatego, że są strażakami, tylko że byli ubekami. Więc fakt, że są strażakami kompletnie nic nie wnosi.
      doceń 7
  • Gość
    24.08.2017 20:03
    Ten robol z budowy nadal więcej robi niż poseł prokurator P z partii PiS, który najpierw skazywał a teraz dostaje grubą kaskę i śmieje się ludziom w twarz z ław poselskich. A na drzewach zamiast liści będą wisieć komuniści...i jakoś nadal nie wiszą. A ja znam wielu byłych komuchów którzy w lokalnych strukturach partyjnych nadal działają siedzą w radach gmin i śmieją się nam w twarz.
    doceń 14
  • Gość
    24.08.2017 20:07
    1987-1990 szkoła milicyjna, od 1990 do 2016 służba w policji. Przepracowanych dni w mundurze milicji 0, zakwalifikowany razem z ubekami. Poseł P. sędzia komunistyczny, współrządzi dzisiaj Polską. I kto tu jest komuchem?
    doceń 26
    • Gość
      25.08.2017 09:36
      Mój Tato po studiach został powołany do odbycia służby wojskowej i potem dostał propozycję pozostania w armii. To były początek lat 80-tych (stan wojenny!): była pokusa przywilejów branżowych, otrzymania mieszkania od ręki, możliwości robienia zakupów w dobrze zapatrzonych sklepach dla mundurowych... Byłam małym dzieckiem, ale do dzisiaj pamiętam jedno zdanie z rozmowy rodziców: "nie pracuje się dla milicji i armii ludowej".
      doceń 16
      • Gość
        25.08.2017 10:57
        Jeśli jeszcze żyje, to serdecznie pozdrów Tatę i pogratuluj mu! Właśnie takich ludzi należy nagradzać, a nie milicjantów, członków komuszego wojska itd.
        doceń 12
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:21
        Słusznie zauważyłeś - wielu z ubeków już się wtedy nachapało, kiedy inni klepali biedę, a oni mieli sklepy dla mundurowych i mieszkanie od ręki. Teraz won na normalną emeryturę!
        doceń 3
        0
  • Gośćicieli narodu zalicz
    24.08.2017 20:22
    Z pewnością taka ustawa był potrzebna dla elementarnej sprawiedliwości i co do idei chyba sporu nie ma. Ale zrobiona została po pisowsku, czyli - jak już powszechnie wiadomo: bezdennie głupio. Do kategorii krzywdzicieli narodu zaliczono grupy zbyt szerokie, z samę ubecją nie mające wspólnego nic. I efektem niezamierzonym jest sprzeciw wobec ustawy u wielu ludzi o antykomunistycznych zapatrywaniach. Redaktor jak zawsze - półślepy, defektów nie widzi i nie rozumie, co pozwala mu pisać o problemie w sposób szyderczy. Do kitu z taką tanią demagogią, Panie Kucharczak.
    doceń 28
  • Gość
    24.08.2017 20:54
    Moja Mama pracowała ciężko do 60 roku życia i dostaje 1200 emerytury...
    doceń 13
    • Gość
      24.08.2017 21:39
      A ja w WOP-ie mam 27 lat wysługi, na granicy ( świątek, piątek ) i ma tera 900 zł
      • Gość
        29.08.2017 10:22
        moja babcia miała 830 za 30 lat bycia kierowniczką w sklepie mięsnym. Chcesz mieć 830?
        doceń 2
        0
  • Świeradowiec
    24.08.2017 22:53
    Nie czuje się UB-ekiem, mam 27 lat wysługi w WOP na granicy. Czy Pan Redaktor w ogóle ma pojęcie o tym co napisał, mam wrażenie , że z filmów Pan czerpał wiedzę? O jakim "trzymaniu za mordę" (w moim przypadku) Pan pisze? Strefy Schengen przed 1990 u nas nie było. Ktoś nie spał aby Pan i inni mogli spokojnie spać. Był Pan kiedyś w nocy w lesie, bo ja wielokrotnie? Teraz nie mam średniej emerytury lecz 900 zł/m-c . A umrzemy wszyscy, spokojnie Pan też, nie tylko UB-ecy. Skąd u Pana ten sarkazm i nienawiść ?
    doceń 26
    • Pamiętam lata 70.
      25.08.2017 08:43
      Przed kim tak dzielnie pilnowaliście tej granicy, skoro w Polsce, Czechosłowacji i NRD stacjonowaly ruskie wojska? Przed braćmi Polakami. Pamiętam z tych czasów koszmar przekraczania grabicy w Cieszynie czy Chałupkach. Stało się kilka-kilkanaście godzin, a wyście zamykali budkę na godzinę w ramach przerwy śniadaniowej, śmiejąc się nam w głos. Z konieczności szczało się po krzakach, świeżo zakupione czeskie trampki rodzice kazali nam zabrudzić błotem, a lentilki chowało się w majtkach.
      doceń 19
      • Gość
        25.08.2017 14:46
        A stałeś kiedyś bohaterze na nocnym patrolu na granicy Pol-Cssr na Stożku? Kogo chroniliśmy? Czesi dwa razy nam zabierali Zaolzie a chcieli więcej i do dzisiaj niszczą polskie napisy więc mieszkańcy tamtych terenów stale mają w pamięci konflikty nad Olzą. Kogo jeszcze chroniliśmy ekspercie od wojska i tamtych czasów? Swoje głowy. Bo (a zapewne o wojsku nic nie wiesz) gdybyś wówczas chociażby zasnął na służbie, to by ci sierżant łeb odstrzelił. Już rozumiesz?
        doceń 4
        0
      • Świeradowiec
        26.08.2017 15:07
        Nie wiem, jak było w Cieszynie. Nie twierdzę, że same ideały były WOP ale Ci których usunięto, bo podpadli, dzisiaj cieszą się. Czyli warto kombinować, chlać wódę itd. Uczcie się młodzi, uczciwość nie popłaca. Daleko tak zajdziemy !
        doceń 1
        0
      • Świeradowiec
        26.08.2017 15:29
        Pojęcia nie masz o czym piszesz. Od trampek i innego towaru byli celnicy a nie pogranicznicy z WOP. Właśnie takich "fachowców" tutaj jest multum, i w IPN też.
        doceń 3
        0
      • Pamiętam lata 70
        26.08.2017 16:53
        Dane mi było w życiu odwiedzić ponad 40 krajów, więc raczej odróżniam WOPistów od celników. Jedni i drudzy traktowali wtedy ludzi jak bydło. Jak widać niektórym to zostało, razem z nostalgią za komuną.
        doceń 12
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:23
        Gość z 14:46 - czyli rozumiem, że głównie pilnowałeś swojej głowy? No to się napracowałeś co niemiara.
        doceń 3
        0
    • amico
      25.08.2017 13:25
      Panie Kucharczak, radzę trochę lektury z historii! Formacja UB to była tuż po wojnie później było SB. Tak w imię miłości bliźniego powinien pan używać słowa "SBek" byłoby to bliskie prawdy. Mam nadzieję, że u pana Redaktora nie ma nienawiści! Pan Redaktor codziennie odmawia Modlitwę Pańską a więc i słowa :"odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy naszym winowajcom", pewnie też Pan Redaktor przystępuje do Komunii Św. w każdą niedzielę i święto! I przekazuje znak pokoju, podaje wokół rękę! Dobry z Pana Redaktora katolik!
      doceń 19
      • Gość
        29.08.2017 10:24
        A co ma Ojcze Nasz do niesłusznie zawyżonych emerytur? Sprawiedliwość nagle jest brakiem miłosierdzia?
        doceń 5
        0
  • Gość
    25.08.2017 09:13
    Przecież Pan Panie Kucharczak stosuje dokładnie te same manipulacje co Onet. Wyrwane z kontekstu zdania czy fakty ubrane w historie, które są Panu wygodne. A wytlumaczeniem zawsze jest to, że to subiektywny komentarz, więc nie ma miejsca na dociekanie do prawdy. Skąd więc to oburzenie?
    doceń 23
  • Mateo
    25.08.2017 09:19
    Ustawa została podjęta w celu łatwiejszego werbowania agentów przez Rosję w polskich służbach bezpieczeństwa państwa. Obejmuje ona bowiem swoim zakresem osoby, które w tej chwili są zatrudnione jako oficerowie wywiadu, albo niedawno przeszli na emeryturę. Wystarczy, że pod koniec PRL zaczęli naukę w szkole milicji lub pracę w MSW (W stanie wojennym chodzili do szkoły podstawowej). Teraz mają 45 - 55 lat. I perspektywę, że Państwo Polskie im się odwdzięczy za służbę obniżając im emeryturę. Jeżeli wziąć pod uwagę ich wiedzę, kontakty i doświadczenie to mam przeczucie, że GRU już rozpoczął ich nabór. Gratuluję dobrej zmiany.
    doceń 14
    • Gość
      25.08.2017 12:24
      a skąd wiesz to wszystko
      doceń 12
    • Gość
      25.08.2017 12:43
      i czemu moderatorzy przepuszczają takie "rewelacyje"?
      doceń 11
    • Świeradowiec
      26.08.2017 15:11
      Skąd On to wie ? Bo umie logicznie myśleć, pomyśli i Ty , to nie boli.
      • Gość
        26.08.2017 17:31
        jaka kulturalna odpowiedź, szkoda że mało gramatyczna
        doceń 9
        0
  • Megi
    25.08.2017 11:22
    A skąd Mateo pewność , ze oni już nie są zwerbowani?....Ale wracając do Onetu, to zastanawia mnie fakt bezduszności i znieczulicy dzisiejszych obrońców ubeków, którzy nie grzeszyli swoją "empatią", i nie okazywali rencistom i emerytom w III RP, swojej wrażliwości, którzy bardzo często umierali na zawały serca, udary mózgu z powodu uwłaczających godności człowieka świadczeń emerytalnych, które nie starczały na nic, ani na leki, ani na opłaty, ani na chleb...Moja śp.Ciocia przechodzac na rentę chorobową w wieku 58lat dostała 650zł....Po 40latach ciężkiej pracy fizycznej dostała , jak sama mawiała "co kot napłakał"... Więc pytam dlaczego? w dobie transformacji nikt nie przejmował się losem POLSKIEGO RENCISTY I EMERYTA krzywdzonego przez wszystkie rządy od SLD, PSL, UW, czy współczesną PO, która dzisiaj najbardziej biadoli i broni tych, którym zawdzięczany to co mamy....a jak sami szczerze mówili ....kamieni kupa....drodzy Goście rozważcie sami, czy demoralizujące uposażenia ubeków, zasługują na obronę, zważywszy na biedę ich emerytowanych równolatków, którzy niejednokrotnie w swojej pracy tracili zdrowie i życie przez harowanie od świtu do nocy, oczywiście w przeświadczeniu lepszej jesieni życia....A przekręty z ofe są ,tego najgorszym dowodem....Obiecywano życie pod palmami i rzeczywiście w Warszawie w postaci idiotycznego pomnika mamy palmę , która szczerze mówiąc nie wiem co symbolizuje?.....
    doceń 12
  • Gość CK
    25.08.2017 12:46
    Ja nie pracowałem.., ja nie byłem współpracownikiem.., ja nie byłem UBekiem. Cała ta granda co okradała Polskę po 1989 teraz kwiczy, że emerytury za niskie. A kto Nas obywateli bronił przed przekrętami SLD, Platformy i całym tym wyzyskiem lat ubiegłych? Prawda w oczy kole. Brawo Panie Kucharczyk proszę nie dać się zaszczekać. Z Bogiem :)
    doceń 12
    • Świeradowiec
      26.08.2017 15:19
      :" Z Bogiem" i z pianą nienawiści na ustach :)) To jest właśnie to.! Pogadamy za parę lat, zobaczycie do czego doprowadzicie. Faszyści też mieli w haśle "Gott mit uns" i co ? Po czynach będziemy sądzeni , Ci z lewej i Ci prawej strony też.
      • Gość
        26.08.2017 17:32
        a kto z faszystami pakt Ribbentrop - Mołotow zawierał?
        doceń 10
        0
  • Gość
    25.08.2017 12:48
    Panie Kucharczak. Znowu strzelił pan kula w płot. Tak chętnie wypowiada się Pan na różne tematy. Proponuję, żeby wypowiedział się Pan na jeden, jakże palący temat: dlaczego, czego PiS się nie dotknie, to spieprzy? Skąd u nich ta zdolność? Słynne "wstawanie z kolan" pzreradza się na naszych oczach w marginalizację Polski w Europie, "500+" - w rosnące zadłużenie, obniżka wieku emerytalnego - w nędzę emerytów, reforma oświaty - w proces produkcji półgłówków, odciętych od narodowej literatury w szerokim zakresie. Skąd oni mają ten dar psucia?
    doceń 25
    • Gość
      25.08.2017 16:15
      Stanowczo za duzo czytasz i ogladasz GW, TVN, Onet, naTemat itp. Daj sobie szlaban przynajmniej na kilka tygodni a potem zacznij troche wiecej samodzielnie myslec.
      • Gość
        26.08.2017 17:25
        a skąd wiesz kto co czyta i ogląda?
        doceń 10
        0
      • Świeradowiec
        27.08.2017 09:47
        To działa w obydwie strony, Też poczytaj i posłuchaj innej lektury :))
        doceń 3
        0
      • Gość
        27.08.2017 14:22
        jakiej?
        doceń 6
        0
      • Gość
        06.09.2017 15:12
        Pewno Wyborczej - tylko teraz jest trudno, bo już jej prawie nikt nie kupuje, więc i w sklepach zaczyna znikać
        doceń 0
        0
    • Gość
      25.08.2017 16:21
      "Reforma oświaty - w proces produkcji półgłówków, odciętych od narodowej literatury w szerokim zakresie"
      Porownaj sobie kanon obowiazkowych lektur szkolnych przed i po reformie i nie plec bzdur o "odcieciu" od narodowej literatury. Dodaj do tego jeszcze liczbe obowiazkowych godzin uczenia historii w szkolach.
      doceń 5
    • Gość -odp.
      26.08.2017 13:01
      Komentarz nie na temat.
      doceń 4
  • Fidel Castro
    25.08.2017 19:21
    „Kierując się patriotycznym obowiązkiem i chcąc przyczynić się w miarę moich możliwości do utrzymywania ładu i porządku w PRL i triumfu prawdy, wyrażam zgody na udzielanie pomocy Służbie Bezpieczeństwa. Fakt ten zachowam w całkowitej tajemnicy. Będę rzetelnie i starannie relacjonował interesujące SB zdarzenia i fakty. Obieram sobie pseudonim Wolfgang”. Podpisano: Andrzej Przyłębski. Takie zobowiązanie obecny ambasador złożył 11 czerwca 1979 r. Miał wówczas 21 lat.". Jedno pytanie.Czemu akurat ten fakt obecnej władzy nie przeszkadza ? ? ?
    doceń 21
  • Gość
    25.08.2017 21:48
    Właściwie to fajnie, że ubecy wymierają. Im szybciej tym lepiej. Nawet dwa tysiące to za dużo. Niech popróbują najniższej emerytury. To mogłoby być wartościowe doświadczenie życiowe. A to i tak jest dla nich łaska. Bo nie powinni nic dostać, a nawet za zło powinni zapłacić.
    • Świeradowiec
      26.08.2017 15:24
      Dobrym i mądrym jesteś człowiekiem, może trochę inaczej... ale i tacy muszą żyć.
      • Gość
        26.08.2017 17:33
        Swieradowcu, nie można być sędzią we własnej sprawie
        doceń 7
        0
      • Świeradowiec
        27.08.2017 09:56
        Masz rację, nie mnie osadzać siebie. Od tego jest sąd ( niezawisły ! ) a nie władza ustawodawcza ( ! ). Natomiast mam prawo się bronić, jak mnie porównują do UB-eka. Żałosne, że muszę to robić tutaj a nie przed sądem. Nawet gwałcicieli i morderców sądzi sąd, nie odpowiadają zbiorowo i jeszcze im przysługuje obrońca z urzędu.
        doceń 6
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:27
        Władza ustawodawcza Cię nie osądza - tylko chce Cię sprawiedliwie wynagradzać za Twoją pracę - bo zauważyła, że byłeś do tej pory traktowany niesprawiedliwie.
        doceń 6
        0
  • Gość
    25.08.2017 23:55
    Panie Kucharczak - zalatuje to Ukraincem_. W porownaniu z Onetem - krytykowanym przez Pana - to jest Pan ciemniakiem, pozbawionym własnego myślenia. Pluje Pan na Ubeka, a UB nie istnieje juz 61 lat i żywych ubeków - po 90 roku zycia - można na palcach policzyć. Haniebna ustawa ma tylko nazwę dezubekacyjną, a uderza w ludzi, którzy z UB nie mieli nic wspólnego, a dotyczy to ludzi , którzy juz po upadku PRL pracowali dla Polski. Pan chyba byby pastuchem, gdyby nie szkoły wybudowane w czasie PRL? Idź Pan do piaskownicy sie pobawic , a nie krytykować Onet i ubekow.
    doceń 19
    • Gość
      26.08.2017 17:24
      sądzisz ze towarzysz redaktor cię zrozumie ?
      doceń 11
    • Gość
      27.08.2017 17:29
      no prosze ,okazuje sie ze tylko ubecy, sbecy budowali Polske ludowa i komunisci z PZPR jeszcze ,a inni to proznowali
      doceń 4
  • jarock
    26.08.2017 15:20
    Nie zazdroszczę UB-ekom tych apanaży, tak samo jak nie zazdroszczę im sytuacji na Sądzie Ostatecznym.
    doceń 11
  • Gość
    26.08.2017 16:26
    Dosyć często Was czytałam, ale po tym artykule dam sobie spokój. Powód jest jeden, pogarda "pana redaktora" z nieszczęścia, a co tam zmarło się jakiemuś ubekowi jednego mniej a że zostawił rodzinę, że był dla kogoś ważny? Nic to, przecież to ubek. Smutny to czas kiedy śmierć drugiego człowieka jest dla kogoś "radochą" Zegnam
    doceń 20
  • Gość Barbara
    27.08.2017 19:24
    Uważam felieton Pana Kucharczyka za wyjątkowo trafny. Ci ludzie wysługiwali się reżimowi do 1989 r oficjalnie, potem korzystali z różnych układów i profitów. Dlaczego ich żałować, a nie tych, którzy uczciwie pracując nie mają dziś pieniędzy na leczenie? Skazani są na NFZ, a nie prywatne kliniki dla wybranych. W PRL były kliniki MSW i łóżka na korytarzach dla reszty.
    • Fidel Castro
      28.08.2017 08:20
      ....."W PRL były kliniki MSW i łóżka na korytarzach dla reszty....." Spieszę poinformować iż kliniki MSWiA dalej działają.Zmienili się jedynie dygnitarze państwowi o których się troszczą.
      doceń 10
  • hub381
    27.08.2017 22:21
    hub381
    Jak"zajadły"przeciwnik komunizmu jestem zniesmaczony artykułem "Przez ciebie ubek miał zawał...".Nie pasuje to że w katolickim pismie z ironią wysmiewa się redaktor G.N..
    doceń 15
  • Gość
    27.08.2017 22:57
    Może i nie ubecy, ale ich instytucjonalni i mentalni spadkobiercy - esbecy. Pracowali dla Polski? !
    doceń 7
  • amico
    28.08.2017 08:53
    Panie Kucharczak, czy ustosunkuje się pan do tych wszystkich głosów krytycznych? Czy stać pana na to?
    doceń 12
  • Gość1212
    28.08.2017 09:34
    Panie Franciszku, dziękuję Panu za ten felieton. I proszę nie czytać bzdurnych pseudo-krytyk (w stylu trolla "hub381") wpuszczanych tu - nie wiedzieć dlaczego - przez moderatora. Ma Pan całkowitą rację. Niech Bóg błogosławi Panu i trollom. A co do zmarłych SB-ków, niech ich Pan Jezus, Dobry Pasterz, przyjmie do siebie niezależnie od przyczyny śmierci.
    • Fidel Castro
      28.08.2017 12:23
      "Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych". Proszę przeczytać jeszcze raz artykuł redaktora.Począwszy od tytułu: "To przez ciebie ubek ma zawał".Gdyby ktoś napisał taki tekst w komentarzach, jak redaktor w tytule to został by wyzwany od hejterów.
      • Gość
        29.08.2017 10:28
        to się nazywa felieton.
        doceń 0
        0
  • Gość
    28.08.2017 15:41
    No patrz Pan! Tyle lat walczyli o socjalizm, o to żeby każdy miał równo i wreszcie gdy na starość dostali po równo to im nie pasuje.
    doceń 10
    • Gość
      29.08.2017 15:17
      gospodarka zwolni stracą sklepikarze z alkoholem, zmniejszony wpływ z akcyzy, branża turystyczna straci biura turystyczne z wczasami w Szwajcarii czy zrobiono symulację ekonomiczną przed wejściem ustawy?
      doceń 0
  • Fryderyk
    28.08.2017 20:27
    Czy doczekam się czasów kiedy KK przestanie popierać tych oszołomów polityków, obecnie z tzw. PiS? Czy może mam już teraz definitywnie przestać uczęszczać do kościoła? Ten kościół stał się kościołem faryzejskim, który został rozbity przez Jezusa Chrystusa i za co Pan nasz dokonał doczesnego żywota na krzyżu. Historia zatoczyła koło i mam nieodparte przekonanie, że gdyby JCH powrócił teraz na ziemię też by go "swoi" ukrzyżowali.
    doceń 12
    • Gość
      29.08.2017 10:29
      Po pierwsze, co ma piernik do wiatraka, a po drugie - nie JCH tylko Pan Jezus. Odrobinę szacunku dla Boga.
      • Gość
        29.08.2017 12:56
        dokładnie, poza tym nie wszyscy faryzeusze byli jednacy (np. Nikodem czy Józef z Arymatei albo bezimienni faryzeusze co ostrzegali Jezusa przed Herodem)
        doceń 7
        0
  • Gość
    06.09.2017 11:47
    Tzw. ustawa dezubekizacyjna to dowolność aktualnego ustawodawcy. Emerytowani f-sze byli stroną umowy, jaką zawarło z nimi państwo. Jednym z elementów tejże umowy była również polityka emerytalna. A umowy się honoruje, inaczej jest się niepoważnym. Mogą się nie podobać, można zmieniać późniejsze podstawy prawne, ale nie wolno wycofywać się i tworzyć obrzydliwej, medialnej nagonki. Bo po prostu wstyd.
    doceń 4
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także