Nowy Numer 16/2024 Archiwum

Okno na świat

Przekopanie Mierzei Wiślanej rozważał już Stefan Batory. Powstanie kanału żeglugowego ma sprawić, że Polska zyska liczący się w bałtyckim handlu port.

Tu, gdzie widać nasypy, będzie most – kierownik budowy Dominik Wróblewski z konsorcjum Besix/NDI pokazuje przez okno biura fragment terenu, po którym jeżdżą ogromne wywrotki wypełnione piachem. Mosty nad kanałem żeglugowym będą dwa. Kiedy dołem będzie płynąć statek, jeden z mostów obróci się na betonowym pylonie, żeby go przepuścić. Samochody pojadą wtedy drugim mostem. Gdy jednostka przepłynie dalej, złoży się drugi most, a rozłoży ten pierwszy. W ten sposób ruch ma się odbywać płynnie przez cały czas. Stalowe konstrukcje już powstają w fabrykach. Przyjadą na mierzeję w kawałkach i tu zostaną ostatecznie zmontowane. Jeszcze w tym roku mają nimi pojechać samochody.

Dostępne jest 27% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy