Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Allan
    10.08.2018 21:20
    A czego można się spodziewać po "dobrej zmianie" skoro jest napędzana potężnym resentymentem? A jakie były owoce Rewolucji Francuskiej i Październikowej napędzanych poczuciem krzywdy, niesprawiedliwości i ogromnej nienawiści?
    doceń 14
    • Gość
      11.08.2018 08:12
      Bajki opowiadasz! Spadkobiercami rewolucji francuskiej i październikowej jest totalna opozycja a jej największą bolączką jest utrata władzy. I chce tę władzę jak najszybciej odzyskać nie licząc się z kosztami.
      doceń 16
      • ALLAN
        11.08.2018 09:51
        Totalna opozycja to reakcja na pragnienie posiadania totalnej władzy....
        doceń 12
        0
      • do alan
        11.08.2018 11:45
        Totalna opozycja już miała totalną władzę i wykorzystała ją do totalnej demolki "teoretycznego państwa" a teraz próbuje totalnie ogłupić ludzi aby jej zaufali po raz kolejny a efekty tego widać nawet w tym artykule.
        doceń 13
        0
      • gregg84
        11.08.2018 12:11
        gregg84
        @ALLAN "Totalna opozycja" to wytwór prawicowej propagandy, próbującej tanim sumptem zdyskredytować surową krytykę destrukcyjnych i bezprawnych poczynań obecnej ekipy. W istocie PiS spotyka się do tej pory ze opozycją słabą i zupełnie nieadekwatną do skali populistycznej uzurpacji. Totalnej opozycji na razie nie ma - a szkoda...
        doceń 9
        0
      • NIe kłam Gregg
        11.08.2018 13:07
        "Totalna opozycja" to bojowe hasło Schetyny i praktyka tzw. obrońców demokracji, a nie jak kłamiesz wytwór prawicowej propagandy (http://www.dziennikzachodni.pl/polska-i-swiat/a/grzegorz-schetyna-bedziemy-opozycja-totalna-bedziemy-przeszkadzac-w-niszczeniu-kraju,9441037/?najstarsze. Prowokowanie policji, podżeganie do rozlewu krwi - to jeszcze ci mało? Czego ci jeszcze brakuje ?
        doceń 11
        0
      • Dremor
        11.08.2018 13:14
        Termin "totalna opozycja" pochodzi od Schetyny, który powiedział tylko tyle, że nie znajduje wspólnego języka z PiS i nie będzie wchodził w układy. Czyli będzie robić dokładnie to samo, co PiS, gdy był w opozycji. PiS był "opozycją totalną", ale to żaden zarzut.

        Prawicowa propaganda ukuła z tego niemalże obelgę, a tymczasem bycie przeciwnikiem rządu jest podstawowym zadaniem opozycji.
        doceń 6
        0
      • Nie kłam Dremor
        11.08.2018 14:00
        Znów "nie sprawdziłeś" i łżesz, pisząc że PiS był opozycją totalną. PiS nigdy nie blokował mównicy sejmowej, nie przemycał do parlamentu ochotników do burd, nie urządzał przed sejmem groźnych awantur. Nie nawoływał policję do buntu, nie groził Majdanem, Hamasem, koktajlami Mołotowa albo " będziecie wyskakiwać przez okna" - jak to robią środowiska sprzymierzone z opozycją parlamentarną i nie ma ona nic przeciwko temu.
        doceń 15
        0
      • gregg84
        11.08.2018 16:06
        gregg84
        Anonimku, Schetyna mógł sobie wymyślać, co mu się rzewnie podoba. Nie zmienia to faktu, że PO nie jest opozycją nie tylko totalną, ale wręcz niemal żadną. W tym sensie uporczywe używanie tego komicznego pojęcia po stronie prawicy to czysta propaganda. Powtarzam, że pisowskie ekscesy zasługują na o wiele większy opór, niż skłonne jest im (póki co) przeciwstawić społeczeństwo obywatelskie i jego przedstawiciele. Źle celujesz, jeśli sądzisz, że populistyczny bandytyzm prawny uda się wam zagłuszyć opowieściami o nieposłuszeństwie względem policji, którą de facto wykorzystujecie politycznie.
        doceń 3
        0
      • anonimek
        11.08.2018 18:54
        Daremne żale, Gregg, próżny trud. To m.in. politycy i media decydują co wprowadzić do języka polityki i publicystki. A gorzkie żale, chyba każdej opozycji, kiboli i ulicznych demokratów, o politycznym wykorzystywaniu policji, to stały przewodni motyw w repertuarze zarzutów, nie tylko u nas.
        doceń 6
        0
      • gregg84
        12.08.2018 08:13
        gregg84
        No widzisz, Anonimku, gdzie standardy demokracji i rządów prawa są łamane przez rządzących, tam opozycja różnej maści musi wychodzić na ulice, a policja jest wykorzystywana przez reżimy do obrony swojej destrukcyjnej polityki (bo przecież nie do obrony praworządności, która stoi po stronie protestujących). Tak więc: dzięki za przytoczenie zasady, która wzmacnia moje słowa.
        doceń 2
        0
    • Gość
      11.08.2018 17:26
      wymienianie jednym tchem spraw z różnych "parafii"
      doceń 3
  • Darek
    10.08.2018 21:38
    W tym wszystkim PiS zapomniał, że wojna z sądami nie dotyczy tylko jego podwórka, ponieważ sądownictwo polskie jest częścią sądownictwa Unii Europejskiej, a każdy polski sędzia jest też sędzią EU. A zwykle tak jest, że jak się idzie na wojnę z silniejszym, to się przegrywa.
    doceń 17
  • Grzesiek
    10.08.2018 21:46
    A cóż to za zmiana retoryki Gościa?
  • KOLO
    10.08.2018 22:07
    Marne i jednostronne wywody Pana doktora.
    doceń 15
  • nika
    10.08.2018 22:25
    "Polska nie funkcjonuje już w systemie, w którym wiemy, co to jest prawo." "PiS...z kolei zapędził się już tak daleko, że postanowił zniszczyć cały system. I prawdopodobnie mu się to uda, z tym że będzie to sytuacja przejściowa." Tylko jak to odbudować... A co ma począć społeczeństwo w tzw. międzyczasie? Przyglądać się? Chyba tylko modlić do św. Judy Tadeusza i św. Rity....
    doceń 5
  • MB
    10.08.2018 22:51
    To państwo należało zaorać i zbudować od nowa w 1989, analogicznie jak obalony został cały porządek "prawny" i struktury państwowe z okupacji niemieckiej. Struktur okupacyjnych nie da się naprawić w sposób demokratyczny, Kaczyński i PiS niestety stoi w rozkroku, bo chciałby trochę tak, trochę tak i w efekcie działa po prostu niezdecydowanie.
    doceń 10
    • gość
      11.08.2018 11:52
      Odnośnie roku 1989 i głębokiej orki, zawsze uważałem, że nie da się zbudować nowego domu na starych fundamentach a tego karkołomnego zadania usiłowała dokonać III RP która to na starych komunistycznych fundamentach budowała demokratyczne państwo, niestety powstał ten sam budynek w którego marnych ścianach PiS powoli próbuje wymieniać pojedyncze stare zmurszałe cegły na nowe mocne i niezagrzybione. Czy się ta przebudowa uda zależy tylko od nas.
      • rolnik
        11.08.2018 20:55
        Jak świat światem nie da się społeczeństwa "zaorać" i budować na nowo od podstaw. Nawet jeśli państwo się buduje od zera, ludzie zostają ci sami...
        doceń 2
        0
      • gość
        12.08.2018 09:42
        Nie całe społeczeństwo należało do UB SB i nie całe społeczeństwo brało udział w stalinowskim terrorze. Tak jak teraz nie całe społeczeństwo jest ich dziećmi i wnukami poustawianymi na ważnych stanowiskach jak ci z SN to ich trzeba wymienić na ludzi nie związanych z poststalinowskim układem. Nie może być tak, że dzieci i wnuki stalinowskich prokuratorów i sędziów nadal uzurpować sobie będą prawo do decydowania o naszym życiu, czas komuny i komuchów powoli ale się kończy i na nic wasze wrzaski i brednie o łamaniu konstytucji bo sami ją łamiecie od lat.
        doceń 7
        0
  • nika
    10.08.2018 22:53
    Na razie na 44 miejsca w Sądzie Najwyższym jest ponad 180 chętnych, przede wszystkim do izby dyscyplinarnej. Za 26 tys. zł miesięcznie.... (tylko ta izba ma tyle zarabiać) --> kazdy-moze-zostac-sedzia-sn,857841.html
    • gość
      11.08.2018 11:54
      180 chętnych którzy nie dali się zastraszyć najwyższej kaście.
      doceń 10
    • GRegg84
      11.08.2018 13:51
      Mi sie spodobal komentarz ,To teraz kazdy a wczesniej tylko syn albo wnuk sedziego?.
      • gość
        12.08.2018 09:49
        Tak właśnie było, syn albo wnuk albo znajomy, tak właśnie działała "najwyższa kasta" zwana też korporacją sędziowską, nikt z poza kasty nie miał szansy na awans do SN bo oni się sami wybierali spośród siebie. Teraz to zostało przełamane, kasta rozbita i stąd ten wrzask o stołki. I jeszcze jedna niezwykle ważna sprawa, kończy się parasol ochronny dla komuchów.
        doceń 6
        0
      • nika
        12.08.2018 10:25
        do Gościa 9.49. - skąd Pan/i czerpie taką wiedzę, głoszoną z taką pewnością? Czy do tych osób zalicza Pan/i także prof. A.Strzembosza - I Prezesa SN, sędziego Bogusława Nizieńskiego, prof. A. Zolla, prof. E.Łętowską? Mam wymieniać dalej? Ech, niech żyje uległość mediom...
        doceń 2
        0
      • gość
        12.08.2018 11:08
        Zapomniałaś o Iwulskim?
        doceń 2
        0
      • Tomasz
        12.08.2018 15:37
        Do Nika: Łętowska to wysoka figura za czasów nieświętej pamięci Jaruzelskiego. Głupi przykład Szanowna Pani...
        doceń 3
        0
      • Kastę z komuny
        12.08.2018 16:58
        wprowadził niemal nietkniętą właśnie Strzembosz, wg jego naiwności środowisko miało się oczyścić samo. To był grzech "pierworodny" tamtej władzy, którego następstwa widzimy do dzisiaj.
        doceń 5
        0
    • gregg84
      11.08.2018 16:34
      gregg84
      Uprzejmie proszę moderatorów o kasowanie wpisów osób podszywających się pode mnie. Zawsze piszę jako zalogowany, a od teraz także z awatarem.
      doceń 4
  • Gość 2
    10.08.2018 22:59
    Ja tu nie widzę jakichś dramatycznych zmian w relacji panstwo-sad. W poprzedniej władzy znalazł się sędzia który był w stanie dla ówczesnego premiera zrobić to co on chciał. Jakoś wtedy wielkiej paniki w części lewicowo-liberalnej państwa nie widziałem tak jak teraz. W najnowszej reformie jakoś SN nie broni innych zmian tylko broni tych które dotyczą ich stanowisk. A przecież ich miejsca, jeśli ktoś zajmie inny, to nie będą to politycy tylko koledzy po fachu a więc sędziowie.
    doceń 13
    • Dremor
      11.08.2018 13:18
      Za poprzedniej władzy znalazł się jeden sędzia, którego udało się wytropić dziennikarzom i była to afera.

      Obecnie tworzy się cały system prawny oparty o sędziów na usługach władzy. Czyli z jednostkowej patologii z czasów poprzedników tworzy się normę, która ma być prawnie usankcjonowana.
      • Sprawdź Dremor
        11.08.2018 15:32
        żanim coś napiszesz, żeby Twoje wpisy nie miały charakteru politgramoty. ~~ 10.02.2018 r. prezes Sądu Najwyższego Małgorzata Gersdorf na zjeździe Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia : „Dlaczego milczeliśmy, kiedy tyle minionych partii, koalicji i formowanych przez nie rządów naruszało niezależność sądów i niezawisłość sędziów?"
        doceń 8
        0
  • Anonim (konto usunięte)
    10.08.2018 23:00
    Jak tu dać pięć gwiazdek artykułowi, który wreszcie pisze otwarcie o tym, co się dzieje, kiedy równocześnie ta diagnoza poraża i przeraża. I wcale nie jestem takim optymistą jak Autor, bo to, co się dzieje, to typowy przejaw stosowania zasady "divide et impera" . Tylko niech mi nikt nie wmawia, że to jest chrześcijaństwo...
    doceń 18
  • velario
    10.08.2018 23:01
    No proszę: późno bo późno, ale nawet redakcja "GN" doznała otrzeźwienia. Pewnie wczorajsze oświadczenie rzecznika KEP w sprawie ordynacji wyborczej do Parlamentu Europejskiego swoje tu zrobiło (to wolno krytykować PiS? Naprawdę?! Ooooo...), ale i tak całkiem miłe zaskoczenie, że głos rozsądku i nazywania rzeczy po imieniu został tu opublikowany.
    doceń 17
  • Mm
    10.08.2018 23:09
    Rozmówca wije się jak piskorz, nie daje jasnej odpowiedzi, bo jest zarazem prawnikiem i politologiem i chce być "sprawiedliwy", wreszcie nic z jego wypowiedzi nie wynika.
    doceń 15
    • nika
      11.08.2018 11:27
      To jak to czyta Mm, że nie zrozumiał? Przeczytać i rozejrzeć się wokoło i wystarczy, aby dokładnie zrozumieć. Tyle, że do tej pory media przyzwyczaiły nas do innej retoryki (sam GN też pisał w tym "hurra-duchu")
      doceń 1
  • HtN
    11.08.2018 00:50
    Ja nie odbieram tego ani z trwogą ani z zachwytem. Państwo i polityka nie stoją w miejscu i nigdy nie będą. Relacje w biurokracji się zmieniają - na gorsze albo lepsze i zależy dla kogo. Jeśli mamy sytuację, w której sądy nadużywają swoich kompetencji i nad głowami milionów ludzi przepychają kontrowersyjne rozwiązania (nie przypadek polski akurat) to spór o prawo i zakres kompetencji jest czymś spodziewanym. To tak ogólnie. Ja osobiście szczególnie zmian w KRS nie popieram, ale do sądów, które chcą się zamienić z rządem na miejsca też nie pałam miłością
    doceń 1
  • Melchi
    11.08.2018 02:18
    Pan Jacek Sokołowski moim zdaniem błędnie ocenia sytuację. Mówi o jakiś wielkich zmianach systemowych, zawalenia się systemu prawnego i powstawania jakiegoś innego. Najpierw stawia błędną hipotezę, a potem do swojej błędnej hipotezy się odnosi i rozpływa w wyobraźni, co w efekcie rodzi nie rzeczywistą sytuację i budzi lęki i strachy w sercach ludzi zamiast nieść pokój i budować dobro. Ja widzę tą sprawę tak, że PiS zamienia tylko jednych ludzi na innych ludzi, a cały system trójpodziału zostaje ten sam. I Ci sędziowie, którzy tracą stołki tupają nogami i wrzeszczą jak najgłośniej, że im się zabiera zabawki i w dodatku nie będą już mogli lepić ulubione "babki" w piaskownicy. No i stworzenie sądu dyscyplinarnego dla sędziów, adwokatów, notariuszy i innych mecenasów musi bardzo niepokoić całe środowisko związane z sądownictwem. A ludzie patrząc z boku więcej rozumieją niż się Panu Sokołowskiemu wydaje. Zalecam, zejść bardziej na ziemię i zastanowić się co to znaczy służyć innym, być dla innych, a nie sami siebie oceniać i wybielać.
    doceń 21
    • nika
      11.08.2018 11:32
      Mnie bardziej niepokoi to, że sądownictwo dyscyplinarne, umiejscowione w Sądzie Najwyższym, ma zarabiać znacznie więcej niż pozostali sędziowie i że ta perspektywa przyciąga do SN tak wielu ludzi, którzy chyba w ogóle nie zastanawiają się nad swoimi kompetencjami, tylko nad tą kasą. Takie mam wrażenie. Wystarczy porównać, ile osób stara się do SN do faktycznej merytorycznej pracy (do wydziałów karnego, cywilnego...). Myślę, że pan Dudała ma jednak wiele racji... I to mnie smuci.... A co do nagonki na sądy to od dłuższego czasu widać gołym okiem. Podobnie jak nazywanie wymiarem sprawiedliwości tego, co jest akurat wygodne. Raz to są sędziowie, raz adwokaci, raz nawet komornicy, a raz wszyscy prawnicy w ogóle.... A my słuchamy jak to stado i....
      • A my słuchamy jak stado
        11.08.2018 19:03
        A co proponujesz "Joanno dArc" ? Rewolucję francuską czy październikową ?
        doceń 6
        0
      • nika
        11.08.2018 21:00
        Właśnie to, co się dzieje, przypomina rewolucję październikową. A to, co w omawianym resorcie - stare powiedzenie "nie matura lecz chęć szczera..." Nie chcę tu nikogo skrzywdzić, ale z sądu rejonowego wprost do najwyższego? Trzeba mieć albo odwagę, albo bezkrytycyzm co do siebie... Tak uważam. A na Joannę d'Arc jestem za stara... Natomiast wpisy na form pokazują, jak dalece kierujemy się mediami a nie wiedzą...
        doceń 2
        0
  • Zet
    11.08.2018 05:50
    Velario, czytasz tę stronę jakoś dziwnie wybiórczo, skoro uważasz, że tu się tylko chwali PiS. A to nie widziałeś, ile razy i jak ostro się PiS dostało za uniki w sprawie zniesienia aborcji? A to że Kościół mniej zarzuca PiSowi niż wcześniej zarzucała PO, to chyba oczywiste - przecież zasadniczo obecna władza działa zbieżnie z wartościami chrześcijańskimi, podczas gdy poprzednia działała zasadniczo sprzecznie z nimi.
    doceń 12
    • gość
      11.08.2018 06:38
      On tu jest zadaniowany do krytyki PiS i tylko to tu robi i tylo to by tu chciał widzieć. Jak tu będzie tylko krytyka PiS to on dostanie inne zadania gdzie indziej.
      doceń 11
    • velario
      11.08.2018 13:12
      @ZET Owszem, widziałem. Istotne jest jednak nie to, czy PiS-owi się tu "dostaje", tylko za co się mu dostaje. GN nigdy nie krytykował partii rządzącej za to, za co krytyka najbardziej mu się należy, czyli za łamanie Konstytucji, próby podporządkowania sobie niezależnego sądownictwa i rozpętanie kampanii nienawiści wobec tych, którzy to wszystko krytykują. Mnie nie interesuje, czy władza działa zbieżnie z wartościami chrześcijańskimi, tylko czy działa "na podstawie i w granicach prawa" - bo tylko tego wymaga od niej Konstytucja.
      • A sprawdziłeś Velario
        11.08.2018 16:35
        czy GN skrytykował Platformę za złamanie konstytucji w czerwcu 2018 r.? Za bardzo antydemokratyczny i zachłanny jesteś, skoro chciałbyś aby GN śpiewał tak samo jak katolicki Tygodnik Powszechny w medialnym chórze obrońców "żeby było jak było"? Kampanie nienawiści, już w początkowych latach 90 rozpętały środowiska skupione wokół GW słynną akcją "Rozumni ludzie kontra oszołomy".
        A propos tzw. niezależnego sądownictwa w minionym okresie - zagadka. Kto się tak gorzko skarżył na początku br. „Dlaczego milczeliśmy, kiedy tyle minionych partii, koalicji i formowanych przez nie rządów naruszało niezależność sądów i niezawisłość sędziów?". W nagrodę - krótka historia przemysłu nienawiści made in platforma i przyjaciele od 2005 r.
        doceń 9
        0
    • velario
      11.08.2018 20:16
      1. W czerwcu 2018 r. PO nie była partią rządzącą. 2. Czym innym jest kampania nienawiści rozpętana przez prywatną gazetę, a czym innym - rozpętana przez władzę. W III Rzeszy był antysemicki Der Stuermer, a w IV RP - akcja billboardowa z antysędziowskimi oszczerstwami za publiczne pieniądze. 3. A co mają do rzeczy zacytowane słowa M. Gersdorf? Nie wiem, dlaczego ona wtedy milczała. To problem jej sumienia, z którym - jak widać - sobie nie radzi. Mi nic do tego.
      • To czerwiec 2015 r.
        11.08.2018 20:56
        Pomyłka a najzabawniejsze ,że nie "mogłeś" skojarzyć złamania konstytucji przez Platformę z właściwym rokiem... No i pewno nie sprawdziłeś jak zareagował GN ? Nic nie znalazlem w necie o akcji billboardowej PiS z antysędziowskimi oszczerstwami . Podrzuć linki. Bo nie mogę sobie tego przypomnieć , zupełnie jak Ty poprzednio . O reszcie - jutro.
        doceń 5
        0
      • Velario z armatką
        12.08.2018 12:32
        antyfaszyzmu : " w III Rzeszy był...a w IV..." itd. ~ No to i ja wyciągnę swoje działko : w III Rzeszy były antysemickie bojówki a w III RP - antyrządowe , pod troskliwą opieką parlamentarnej opozycji, prowokujące rozliczne burdy i nawołujące do najgorszego, łącznie z rozlewem krwi. ~ ~Jeśli nawet "czym innym jest kampania nienawiści rozpętana przez prywatną gazetę, a czym innym - rozpętana przez władzę " to owe różnice dla atakowanego są nieistotne. Kampania zorganizowana przez prywatną gazetę a zgodna z polityką władzy, może być o wiele dotkliwsza dla opozycji, niż dzialanie państwa w tej dziedzinie i bardziej korzystna wizerunkowo dla władzy, którą wyręczają w brudnej robocie usłużne prywatne media.
        doceń 4
        0
      • Velario z prywatną GW
        12.08.2018 13:40
        Antydemokratyczna kampania zapoczątkowana przez najpotężniejszą u nas w latach 90 prywatną gazetę "rozumnych ludzi" ( któż nie chciałby do nich należeć ? ), mającą opiniotwórczą moc nieporównywalną do niszowych mediów "oszołomów" - była wielkim darem dla ówczesnych obrońców demokracji dla samych swoich. A wykorzystanie jednego ze środków radzieckiej psychiatrii kwalifikującej wrogów socjalistycznej demokracji do psychuszki, weszło na stałe w "diagnostycznej" wersji do politycznego dorobku postępowców spod sztandaru tolerancji braterstwa i równości. Po bezczelnym wygraniu wyborów w 2005 roku przez PiS, sponiewierani wyborczym wynikiem POstępowi demokraci stworzyli przemysł pogardy pod szczytnym hasłem"dorżnąć watahę" oraz "zniszczyć podstawy godnościowe prezydentury Lecha Kaczyńskiego".
        doceń 4
        0
      • Velario się odcina
        12.08.2018 14:39
        Pisałeś o "próbach podporządkowania sobie niezależnego sądownictwa" przez PiS, więc przytoczyłem słowa aktualnej jeszcze (?) idolki demokratów, aby Cię pocieszyć, że knowania reżimu w tej kwestii nie są nieznaną nikomu w Polsce przed 2015 r. nowością. Najistotniejsze, że po pytaniu M. Gersdorf użytym w liczbie mnogiej o naruszaniu (a nie - próbach) niezależności sądów i niezawisłości sędziów przez poprzednie rządy - nie pojawiła się wysoka fala protestów i zaprzeczeń ze strony najbardziej zainteresowanych. A że Tobie "nic do tego" (czyli do zacytowanej wypowiedzi prezes SN) to nie ma w tym temacie znaczenia. Nie jedyna to zresztą krytyczna opinia o środowisku i zakusach poprzednich władz. O tych sprawach, relacjach i sporach wypowiadały się m.in. sędzia Barbara Piwnik, była minister sprawiedliwości w rządzie SLD czy Genowefa Grabowska, prawnik, konstytucjonalistka z Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Ewa Łętowska przyznała w 2013 r. że "Prawo w Polsce służy tylko silnemu".
        doceń 4
        0
      • velario
        12.08.2018 16:44
        @velario się odcina itd.- wow, chyba zyskałem na gosc.pl pierwszego followersa! szkoda tylko, że anonimowego, ale to nic. Proszę podać swój e-mail, będę na bieżąco informował Pana/Panią o swoich nowych wpisach. Pozdrawiam serdecznie;)
        doceń 4
        0
      • @ Velario
        13.08.2018 13:07
        Postaram się nie zawieść oczekiwań. Pozdrawiam, bez czułości.
        doceń 4
        0
    • velario
      12.08.2018 14:48
      Jeszcze co do tematu "obecna władza a wartości chrześcijańskie" - ""Wiara musi działać przez miłość, inaczej jest martwa. Gdy bowiem pozostaje jedynie w deklaracjach i wzniosłych hasłach, gdy manifestowana jest jedynie na sztandarach, budzi zdziwienie, a niekiedy wręcz zgorszenie" - mówił Prymas Polski podczas uroczystości jubileuszowych w Świętej Lipce. PS: @moderacja - zadziwiacie mnie coraz bardziej. Najpierw wycięliście (w innym wątku) mój post, w którym cytowałem Benedykta XVI, a dzisiaj wycięliście post ze słowami księdza prymasa. Aż tak nie lubicie tych hierarchów?
      doceń 2
  • gość
    11.08.2018 06:45
    Niektórzy na tej stronie zachowują się jak ta kobieta http://m.niezalezna.pl/233013-musza-sie-naprawde-bac-kandydata-zjednoczonej-prawicy-skoro-tak-sie-zachowuja-wideo
    doceń 6
  • Gość
    11.08.2018 08:53
    Dawno nie czytałem tak zindoktrynowanych wypowiedzi - pan Sokołowski wpisuje się idealnie w totalną opozycję, wieszcząc koniec świata i gruzy wokół. Ponieważ jest bystrym człowiekiem - nie odpowiada na pytania, wieszcząc miast tego swoje teorie. Nawet redaktor w pewnym momencie skapitulował i pyta już tylko pomocniczo "co z nami będzie"....
    doceń 14
  • Gość
    11.08.2018 08:57
    Ładne nawiązanie z kradzieżą wiertarki - chociaż 50zł brzmi jeszcze biedniej...
    doceń 3
  • Ćwir Ćwirka
    11.08.2018 09:51
    Pomijając cały mętlik tej wypowiedzi, widzimy jedno. Po pierwsze trójpodział, to magiczne słowo obrońców Bastylii, to nie znaczy trójwładza. A taką chcieliby nam zafundować. Ani trójpodział, ani w ogóle funkcjonowanie prawa, nie są możliwe jeśli te trzy "władze" nie są JEDNĄ władzą. Ma ona swoje wyspecjalizowane organy, które powinny robić co do nich należy i nie przeszkadzać sobie wzajemnie, ale nie mogą działać jeden przeciwko drugiemu, i prawo, jakie jest, muszą przestrzegać wszyscy i być co do tego zgodni. Jeśli nie, to mamy to co mamy. Czyli cały system państwa i prawa musimy budować OD NOWA. Albo nie będzie go wcale. Prymitywną dyktaturę to myśmy już mieli i jeszcze jej zasadnicze elementy bronią się w swoich okopach. Dla nich naród do "nieuświadomiony plebs, który dostał poczucie dostępu do władzy". Wciąż chcą rządzić społeczeństwem którym głęboko gardzą. Ok, niech teraz społeczeństwo, teraz już lepiej tą sytuacją uświadomione, wybierze czy mu ta rola odpowiada.
    doceń 10
  • gregg84
    11.08.2018 10:01
    gregg84
    Dr Sokołowski ma oczywiście rację, że po PiS-ie nie będzie już powrotu do jakiejś prostej "Restauracji" stanu wcześniejszego. Oprócz przykładnego ukarania dzisiejszych populistycznych zamachowców i niszczycieli trzeba będzie przede wszystkim obmyślić i zaimplementować skuteczny system obrony ustroju państwa przed innymi antysystemowymi partiami, którym może się wydawać, że 51% mandatów sejmowych (nb. przy dużo niższym poparciu w nieproporcjonalnych wyborach) uprawnia je do wprowadzania wszelkich zmian, jakie sobie uroją. Kiedy jakaś partia zrywa polityczny kontrakt ustrojowy, tak jak zrobił to PiS, obywatele nie muszą (a wręcz nie powinni) się przejmować jej względnie wysokim poparciem w wyborach, by odmówić takiej władzy znamion legalności.
    • gość
      11.08.2018 11:13
      Ale brednie
      doceń 12
      • Dociekliwy
        11.08.2018 12:37
        Wcale nie brednie bo skoro PiS majac 38% zdemolowal panstwo jak chcial nie liczac sie z konstytucja czyli prawem to co stoi teraz na przeszkodzie takim co beda miec 20% a distana wladze na policja i wojskiem?
        doceń 11
        0
      • Ciekawy
        11.08.2018 17:41
        Co Ci zdemolowano z tego czym przedtem mogłeś się nacieszyć z rodziną i znajomymi ? Jakich darów POprzednich dobrodziejów pozbawiono Was teraz ?
        doceń 5
        0
      • Dociekliwy
        11.08.2018 18:54
        Przede wszystkim zdemolowano wartosci chrzescjanskie.Zobacz na przysiege prezydenta ,premiera i poslow do ,ktorej dodawali "tak mi dopomoz Bog!"
        doceń 3
        0
      • Sezonowa dociekliwośĆ ?
        11.08.2018 21:37
        Krygi polityków wobec kościoła i odwrotnie trwają co najmniej od końcówki rządów PZPR. Te figury i pozy to stary repertuar w teatrze polityki . Aktorzy różni marni i utalentowani, jak to w teatrze. Wartości chrześcijańskie demolowane są do dawna również przez widownię i duchowienstwo, ale się nie dają. Z Bogiem Bracie i podciągnij trochę swoją dociekliwość do pobożności.
        doceń 2
        0
      • Dociekliwy
        12.08.2018 08:55
        Mt 15 "nie ten co mowi mi Panie Panie a ten co spelnia wole Moja"...na nic wiec poboznosc faryzeuszom sie zdala gdy o przykazaniach zapomnieli.Podobnie w Mt 25 zdziwieni sa ci co wcale Boga nie znali a jednak postepowali tak jak On sobie tego zyczyl a zaskoczeni sa ci "pobozni" na codzien.Mysle,ze okreslenie pobozny jest nieprecyzyjne w jezyku polskim
        doceń 0
        0
  • m
    11.08.2018 10:13
    Powinno być: podważył cały okrągłostołowy system prawny., panie doktorze.
    doceń 11
    • spqr
      11.08.2018 11:12
      urodził się w 1975 roku, nie przeżył pewnych spraw, a w szkole i na studiach nie nauczyli... nauczyli tylko, że ma prawo wypowiadać się jak mędrzec bez jakichkolwiek argumentów...
      doceń 9
    • Dremor
      11.08.2018 13:11
      Trójpodział władzy to nie jest wymysł okrągłego stołu.
      doceń 7
  • Tomasz
    11.08.2018 10:21
    Jestem mocno zniesmaczony tym wywiadem. Czyżby GN zmierzał w stronę KOD? Czy naprawdę nie widać, że grupa prawniczych mandarynów sama siebie mianowała oberparlamentem i w ten to sposób wszelkie wybory stają się pustym rytuałem. I jeszcze coś: z czasów tzw. demokracji socjalistycznej pamiętam hasło o walce o demokrację bez przymiotników. Dlaczego tyle hałasu i rozdzierania szat nad upadkiem tzw. demokracji liberalnej? Oby jak najszybciej! Demokracja bowiem jest albo jej nie ma, demokracja liberalna oznacza zaś po prostu współczesny system pańszczyźniany.
    doceń 14
    • gość
      11.08.2018 11:15
      Nie czyżby zmierzał, tylko zmierza!
      doceń 7
    • pogodzona
      11.08.2018 11:36
      1. Co to ma do KOD-u? 2. prawnik =/= sędzia (jest mnóstwo innych zawodów prawniczych). 3. jeszcze nigdy w Polsce sądy prawa nie stanowiły i nie stanowią. 4. pożyjemy, zobaczymy co z tego wyszło..... Oby nas pycha nie zjadła...
      • Tomasz
        11.08.2018 17:12
        ad 1 - komentarz chyba zbyteczny, ad 2 - "prawniczy mandaryn" był li tylko pewnym skrótem. Miałem na myśli oczywiście pokaźną grupę sędziów (ciągle jeszcze niestety) SN oraz innych czynowników tzw. demokracji liberalnej pokroju Rzeplińskiego, Łętowskiej et consortes, ad 3 - przecież właśnie cały czas próbują to robić, już raz im to wyszło - w latach 2005 - 2007, ad 4 - pozostaje nadzieja, że po zmianach obywatele nie będą spotykać się w sądach z pogardą i lekceważeniem ze strony przedstawicieli trzeciej władzy, bo kogo jak kogo, ale pycha to właśnie wielu z nich opanowała. I to ze szczętem.
        doceń 8
        0
  • st
    11.08.2018 11:08
    Już nie trzeba wchodzić na onet teraz jest od tego gość.pl Gratuluję.
    doceń 15
  • you and yourself
    11.08.2018 11:53
    Tytuł brzmi durnie. To nie żaden "Kaczyński" na gruzach Bastylii, tylko My Naród. Od nas zależy czy przezwyciężymy To Co Było przez ostatnie grubo ponad pół wieku. Kolejne próby były albo krwawo tłumione, albo ostatnia rewolucja, chytrze nam ukradziona. Czy teraz stać nas będzie by ją wreszcie dokończyć? Nas, nie "Kaczyńskiego".
    doceń 8
  • Margo
    11.08.2018 12:43
    Dr Sokołowski nie dał żadnej alternatywy. Społeczeństwo poparło PiS !!! dało zielone światło na zmiany, więc o co chodzi? Ks. Ryttel-Andrianik rzecznik Episkopatu w wywiadzie=oświadczeniu odnośnie wyborów do PE przywołuje PiS do porządku, aby nie dyskryminował mniejszych partii. Czy ks. Rzecznik nie zauważył, że mały się nie liczy? Przecież w BLOKU PiS są mniejsze partie i nic im się nie dzieje. Współrządzą. Trochę przeraża mnie głos Ks. Rzecznika, czyżby reprezentował część Ks. Biskupów, którzy tęsknią za rządami PO-PSL? Czyżby Ks. Biskupi nie widzieli zła jakie przez 8 lat toczyło Polskę i wyrządziło Polakom, także ludziom wierzącym i hierachicznemu Kościołowi ? Całe zło jakie toczy się obecnie przez Polskę robione przez PO-N-PSL zaczęło się od manipulowania przy Tryb. Konst. rozpoczęte w maju 2015 r. prze posła PO Kropiwnickiego. Tu jest źródło "totalnej opozycji" destrukcyjnej dla Polaków !
    doceń 13
    • ka ce
      11.08.2018 14:38
      Dostojnicy, skąd by nie byli, zawsze myślą po... dostojniacku.
      doceń 1
  • pstro
    11.08.2018 15:28
    Nastąpiło spustoszenie w umysłach owieczek: współkreowana i popierana - milcząco i nieraz expressis verbis - przez elity kościelne (duchowieństwo i media) władza uczyła własnym przykładem pogardy dla prawa; Kościół w dużym stopniu uległ upartyjnieniu, co przyznał ostatnio biskup gliwicki. Czyżby przebudzenie po ponaddwuipółletnim śnie? Może tylko zręczny podział ról na dobrego i złego milicjanta, może zawiedziona miłość. Niełatwo będzie duszpasterzom, gdy po części dopuścili do demoralizacji, po części stracili zaufanie
    • Donskar
      12.08.2018 13:00
      To może Waść się przebudziłeś po ośmioletnim śnie. Odnośnie demoralizacji wystarczy posłuchać taśm "Sowa & Przyjaciele".
      • Darek
        13.08.2018 21:41
        Słuchałem tych taśm. Nic nadzwyczajnego. Było tam za to trochę dobrych rad dla obecnie rządzących. Na przykład, że za 6000 w rządzie to tylko złodziej albo idiota może pracować. Gdyby wtedy posłuchali, to by nie było afery z kasą pod stołem, którą potem trzeba było na Caritas oddawać. Albo była definicja "państwa teoretycznego", gdzie poszczególne służby nie działają w porozumieniu. Przykład mieliśmy podczas święta wojska parę lat temu, gdy policja cały dzień ścigała drona nad Warszawą, o którym poinformowało lotnisko, które musiało wstrzymać loty, a na koniec okazało się, że to nie Rosjanie, czy głupi wybryk, tylko MON latał dronem, narażając cywilne samoloty.
        doceń 1
        0
      • Katolik k
        14.08.2018 05:46
        Doskar- Odnsnie podsluchow.Haniebna sprawa.Tak mozna wrobic kazdego usuwajac kontekst a puszczac to co sie chce.Tak jak wrobiono Sikorskiego z "dobijaniem watahy".Wystarczy posluchac jego calego przemowienia.Poza tym nie ma w nich nic takiego co moglby prokurator wykorzystac a wiec o co wlasciwie chodzi?I nawiaze do 8 lat "demoralizacji"jak piszesz.Ktora wersja Macierewicza oskarzajaca ludzi o najpodlejsza zbronie jest prawdziwa?To ci przez 8 lat nie przeszkadzalo,ze Macierewicz kazda nastepna wersja udowanial,ze klamal i bezpodstawnie oczernial ludzi w poprzedniej? Czy choc raz przeprosil za to czynil on czy PiS w jego imieniu?Czy przeprosil za retuszowane zdjecie albo dokument Rondy,ktorym poslugiwali sie jako dowodem?Owszem widze demoralizacje.Wszechogarniajce klamstwa i oszczerstwa,ktore nikomu juz nie przeszkadzaja.
        doceń 1
        0
  • WALDEMAR
    11.08.2018 16:38
    Drodzy Zwolenicy partii Prawo I Sprawiedliwość,
    jestem bardzo zadzwiony Waszą postawą i coraz bardziej rozpoznaję w niej postawę „Kalego” - „oni kradną źle, ja kradnę dobrze”. Trudno mi to zrozumieć. Po trzech latach widzę wyraźnie, że nie mamy do czynienia z poprawianiem ustroju, ale raczej z upartyjnianiem i zagarnianiem przez jedną opcję polityczną. Ktoś powyżej dobrze napisał, że to co było patologią za poprzednich rządów, obecnie staje się normą prawną i powtarzane jest w jeszcze większym natężeniu niż lata temu.
    Ciekawy jestem, jak sobie to tłumaczycie, gdyż w Waszych komentarzach powtarza się często argument niszczenie sytsemu, w którym dominowali tylko jedni, walka z „kastami” etc. Czy nie macie morlanego problemu z tym, że popierana przez Was władza, tworzy jeszcze szczelniejszy system i w pewnej perspektywie czasu powstaną jeszcze bardziej zamknięte „kasty”? Dlaczego się na to godzicie?
    Wymienię kilka konkretów:
    1) poprzednio media były upolitycznione. Obecnie, badania wskazują, że są upolitycznione do kwadratu, zdania opozycji jest o dziesiątki procent mniej niż poprzednio, media wykonują polityczne zlecenia typu: atak na organizacje pozarządowe, a politycy partii rządzącej zapraszani są na do programów razem z publicystami.
    2) poprzednio administracja była upolityczniona. Jedną z pierwszych ustaw PIS było ustawa likwidująca konieczność przeprowazdania konkursów na wyższe stanowiska w administracji publicznej. Obniżenie standardów pozwoliło na wymianę kadr, przy braku odpowiednio wykwalifikowanych osób.
    3) Poprzednio doszło do skandalicznego podsłuchiwania dziennikarzy przez służby, co było wykonaane nielegalnie. Obecnie nowa ustawa o policji pozwala pozyskiwać dane telefoniczne i internetowe przez służby, likwidując konieczność uzyskania zgody przez sąd. Poprzednio można było podsłuchiwać osoby, przeciwko, którym musiały istnieć uzasadnione podejrzenia, obecnie nie ma takiego ograniczenia. Osoba podsłuchiwana nigdy zgodnie z obecnym prawem nie uzyska informacji o fakcie bycia podsłuchiwanym, co gwarantowała poprzednia ustawa.
    4) Poprzednio byli pewni sędziowie skoligaceniz z władzą. Obecnie to władza będzie nadzorować najwyższe władze sądownicze, które uporządkują zgodnie z jej oczekiwaniami niższe instancje.
    5) Poprzednio służby weszły nad ranem do obywatela, który pisał wulgarnie rzeczy o prezydencie Komorowskim. Obecnie policja wchodzi nad ranem do obywateli, którzy wieszają na pomnikach podkoszulki z napisem „Konsytucja”. Komorowski od razu odciął się od akcji służb, mówiąc, że było to niepotrzebne. Obecna władza, wytyka poprzedniej ową akcję, jednocześnie z dumą opowiada o kierowanych przez nią działaniach policji.
    6) Poprzednio istniał formalny rozdział między Prokuratorem generalnym, a ministrem sprawiedliwości. Obecnie połączono te dwie funkcje, podporządkowując prokuraturę politykom. Czy naprawdę nie widzą Państwo niestosowności w zarzucie prokuratorskim, dla osób, które napisały „Pis PZPR” propagowania ustroju totalitarnego? Rozumiem wandalizm. Rozumiem, że można się nie zgadzać z zarzutem porównania PIS z PZPR, ale zarzut propagowania poprzez ten czyn totalitaryzmu urąga inteligencji.
    Ciekaw jestem Państwa argumentów, gdyż na moje wyczucie władza chce jeden system zastąpić drugim, a nie zbudować lepszą Polskę. Czy się mylę? Wskażcie działania, które nie budują nowego zamkniętego, partyjnego systemu, ale mają służyć wszystkim. Z serdecznymi pozdrowieniami.
    doceń 13
    • Gość
      11.08.2018 17:57
      Ty nie masz problemu z tym, że kandydaci do SN są zastraszani i grozi się im konsekwencjami tylko za to, że ośmielili się kandydować?
      • Dociekliwy
        11.08.2018 19:55
        Przypominam,zew Polsce nadal obowiazuje Konstytucja.A wiec kazdy kto ja lamie naraza sie na postawienie przed sadem
        doceń 3
        0
      • bardziej dociekliwszy
        12.08.2018 15:13
        A czy Platforma pójdzie siedzieć za złamanie konstytucji w czerwcu 2015 r. ? Sama czy razem z obrońcami demokracji dla samych swoich, którzy wtedy nie zademonstrowali, nie zapalili świeczek, gdy biedna konstytucja znalazła się w potrzebie ?
        doceń 6
        0
      • Dociekliwy
        12.08.2018 18:32
        Moze wyjasnijmy.Wielokrotnie uchwalano ustawy niezgodnie z konstytucja.Bywaly one zaskarzane do TK i po jego orzeczeniach wbrew klamstwu jakie rozpowszechnial posel Sellin i,ktore sie przyjelo(wystarczy sprawdzic),ze PO nie wykonalo 49 orzeczen TK byly one anulowane lub poprawiane.To samo bylo z ustawa na,ktora sie powolujesz.TK wydal wyrok jednak to nie PO a PiS wyroku TK nie wykonalo a lamiac konstytucje premier jej wydrukowala co bylo jej konstytucyjnym obowiazkiem.
        doceń 2
        0
  • gość
    11.08.2018 17:54
    Skandaliczne zastraszanie kandydatów do SN
    "Okręgowa Rada Adwokacka w Lublinie jednogłośnie przyjęła uchwałę, w której wzywa adwokatów ubiegających się o stanowiska sędziów Sądu Najwyższego, aby wycofali swoje kandydatury!"

    "Uchwała odnosi się do dwóch adwokatów z Lubelszczyzny, którzy „ośmielili się” kandydować do SN.
    Stanisław Estreich zagroził, że jeśli adwokaci nie ulegną presji, to mogą narazić się na odpowiedzialność dyscyplinarną."

    "Zastraszanie adwokatów, którzy na podstawie obowiązujących przepisów prawa kandydują na stanowiska sędziów Sądu Najwyższego dobitnie pokazuje, jak konieczna jest reforma wymiaru sprawiedliwości, również w wymiarze personalnym."
    https://wpolityce.pl/polityka/407578-ora-w-lublinie-grozi-adwokatom-startujacych-do-sn
    • gościówa
      11.08.2018 19:14
      a może temu wszystkiemu trzeba się przyglądać uczciwie, na kolanach przed Panem Jezusem Eucharystycznym, a nie w emocjach, politykowaniu etc.? Biblijna zasada - "po owocach ich poznacie"....
      doceń 0
    • Dociekliwy
      11.08.2018 19:54
      Obowiazujacym prawem nadal jest Konstytucja jak twierdzi rzadzacy PiS.Tym samym ustawy ustrojowe sa z mocy konstytucji niewazne.Nikt nie odbiera rzadzacym prawa do jego zmieniania.Ale zmiany musza byc zgodne z prawem inaczej wczesniej czy pozniej dojdzie do nieszczescia.
      doceń 2
    • gregg84
      11.08.2018 19:58
      gregg84
      Tak jak potencjalni złodzieje są ostrzegani, że za kradzież pójdą siedzieć, tak samo potencjalni stronnicy zamachowców są ostrzegani, że za współudział w antykonstytucyjnym zamachu stanu będą pociągnięci do odpowiedzialności. Zaiste potworne zastraszanie w obu przypadkach...
      • Obrońca demokracji
        12.08.2018 15:54
        @ Dociekliwy --------------- @ Greg84 -------------------------------- powiedzcie mi Bracia, jako fachmani, czy Platforma za złamania konstytucji w czerwcu 2015 r. też będzie siedzieć ? A my, obrońcy demokracji którzy nie podjęliśmy od razu gorących protestów przeciwko łamaniu, też ? Bo ja byłem w tamtym okresie na spływie i nie wiem czy w razie czego mam zejść do podziemia ?
        doceń 4
        0
      • Dociekliwy
        12.08.2018 18:40
        Nie bedzie siedziec bo wtedy ta ustawe zaskarzyl do TK PiS co bylo jego konstytucyjnym prawem.Jednak po wygranych wyborach PiS skarge wycofal i sam uchwalil swoja ustawe niezgodna z Konstytucja powolujac sedziow dublerow a PO wniosla pytanie do TK,ktory wydal wyrok.Wyroku tego PiS nie wykonal.
        doceń 3
        0
  • EWA
    11.08.2018 19:53
    Z powyższych komentarzy wynika, że największym zaniechaniem czasów po 1989 było to, że to nie myślmy łupili. Na szczęście teraz nastąpiła historyczna zmiana i łupimy. Więc jest fajnie!
    doceń 7
  • gość
    12.08.2018 17:40
    Jak wiemy Marsz Powstania Warszawskiego rozwiązany został za koszulkę z przekreślonym sierpem i młotem, teraz już wiemy komu nie spodobał się ten przekreślony a zakazany symbol. Czy chodziło o sierp i młot czy o to, że był ten znak przekreślony?
    http://niezalezna.pl/233122-bezczelne-tlumaczenia-ewy-gawor-nie-wstydzi-sie-ze-byla-funkcjonariuszka-kiszczaka
    doceń 2
  • asia
    13.08.2018 09:08
    Ciekawe, ile tutejszych zagorzałych obrońców obecnej władzy pisało swoje komentarze mając na względzie - i przed oczami - obwiązującą Konstytucję? Zwłaszcza rozdział o Sadach i Trybunałach? Ile uwzględniała zwłaszcza, że: wyroki Trybunału Konstytucyjnego są ostateczne, że kadencja KRS trwa 4 lata, że kadencja I Prezes SN trwa 6 lat? Jeśli o tych zapisach Konstytucji się pamięta - a powinno! - to widać jak na dłoni, że pierwszy raz w historii mamy do czynieni z władzą, która Konstytucję łamie. A mimo to władza ta znajduje swoich gorących popleczników. Daje to wiele do myślenia o tym, jak Polacy szanują własne państwo. Będziecie potem umierali na barykadach za coś, czego nie szanowaliście, gdy było???
  • Adam Adamiec
    13.08.2018 14:13
    Cieszy mię ten rym: "Polak mądr po szkodzie";
    Lecz jesli prawda i z tego nas zbodzie,
    Nową przypowieść Polak sobie kupi,
    Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi. To był Kochanowski a Otto von Bismarck "Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą". Nic dodać nic ująć.

    doceń 4
  • HELLO
    17.08.2018 14:08
    Żeby zreformować dość skomplikowany system, jakim jest wymiar sprawiedliwości, trzeba mieć pewną wiedzę i kompetencję, a tych w obozie rządzącym dramatycznie brakuje.
    doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama