Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Gość
    23.08.2017 13:49
    “Wałęsa dalej udaje swój pomnik, a wyznawcy jego pomnikowości dalej udają wiarę, że to pomnik idealny.

    I wszyscy na tym tracą. Zgodnie z powiedzeniem, że najgorsza prawda jest lepsza od najlepszego kłamstwa.“ Swiete slowa Panie Redaktorze. A teraz prosze napisac to samo zmieniajac “Walesa“ na “Jaroslaw Kaczynski“. Prawda, ze i tu by pasowalo przeswietlic “legende“?
    doceń 22
    • Leo
      23.08.2017 14:52
      Co masz, Gościu, na Kaczyńskiego? Gdyby były rzeczy choć w ćwierci tak mocna jak na Wałęsę, PO dawno by go zrównała z ziemią. Więc bądź uprzejmy nie wygadywać politycznie poprawnych antykaczyńskich sloganów, za którymi nie stoi nic poza pustą wściekłością.
      doceń 14
      • Stefan1
        23.08.2017 15:44
        Może ja odpowiem ? Kaczyński ma tyle ciemnych, nie wyjaśnionych kart w życiorysie ale też tyle przekłamań że nawet "na sądzie ostatecznym" będzie ciężko dojść prawdy. Wystarczy tylko wspomnieć ciszę o historii rodziny od strony ojca. A wyczytać można sporo, o matce "powstańcu warszawskim" w......Starachowicach, o późnym chrzcie, o ZOMO gdzie tylko Kaczyński wiedział gdzie stało lecz oskarżył nas, POLAKÓW. Można tak dalej bez końca ale powiem tylko jedno - WAŁĘSA to malutki " Boluś" przy Kaczyńskim który 13 grudnia roku pamiętnego spał w pieleszach matki a 17. grudnia na KMMO w Warszawie był ....po co ?
        doceń 19
        0
      • Gość
        23.08.2017 19:13
        @Leo , podpowiem panu, gdyby PIS i Kaczyński mieli tyle kultury w sobie co PO to POLSKA byłaby inna, przyjaźniejsza ludziom.
        doceń 6
        0
      • Met
        24.08.2017 08:29
        Stefan, to czemu PO nie wyciągnęła Kaczyńskiemu tych rzeczy, skoro Wałęsa to przy nim Boluś? Ach, rozumiem: bo jest kulturalna i ma dość "tej nagonki". A może nie ma tej wiedzy i tych dowodów, które masz ty?
        doceń 4
        0
      • Gość
        24.08.2017 10:03
        @Met - zapytaj autora felietonu co mu kazali napisać ci z Nowogrodzkiej. Nie czytasz ze zrozumieniem ?
        doceń 8
        0
    • Rohirrim
      24.08.2017 10:16
      Stefan - więcej zaufania do możliwości Sądu Ostatecznego !
      doceń 1
  • Tobi
    23.08.2017 14:00
    Cały ten Wałęsa - zżymać się czy współczuć? W tych tłumaczeniach najzabawniejsza jest dla mnie seria wygranych w totolotka w zależności o życiowych potrzeb jak ujawniła jego żona.
    doceń 12
  • TomaszL
    23.08.2017 14:03
    Prezydent Lech Wałęsa się nie zmieni. Im bardziej będzie atakowany, tym bardziej będzie się okopywał. I słusznie.
    Bo wielu jest dziś w wolnej Polsce bardzo "mądrych", ale mało byłoby odważnych i potrafiących tak wiele poświecić jak to zrobił Lech Wałęsa dla Polski.

    Dziś łatwo jest pisać różne rzeczy siedząc w ciepłym fotelu. Ale jak przychodzi czas rzeczywistej próby, to niewielu znajdzie w sobie odwagę aby stanąć w walce o Polskę. Tak jak to było w latach 70 i 80 ubiegłego wieku.
    Może lepiej więc pozostawić i Lecha Wałęsę i tamte czasy oceną przyszłych historyków?
    doceń 20
    • Gość
      23.08.2017 14:45
      TomaszuL cóz takiego "poświęcił" Wałęsa-Bolek? Co stracił? Dostał od SB mieszkanie jak sam przyznał, "wygrywał" w totolotka tyle ile chciał. Przecież przez to, że był SBkiem był przez nich użyty aby spacyfikować strajki. Potem użyli go komuniści, przy montażu III RP i okrągłego stołu. Rosjanie mieli jego dokumentację i dlatego robił co oni chcieli w ich interesie a nie Polski: Polska była ostatnim krajem z którego wyszły wojska rosyjskie. Nie chciał abyśmy weszli do NATO i proponował NATObis. Zgadnij które państwo miało być przewodzić w tym NATObis, chcial aby w miejsce baz rosyjskich w Polsce powstały spółki rosyjsko-polskie (pełne rosyjskich agentów). Jak myslisz te propozycje z głupoty Bolka czy na rozkaz Moskwy? Głosowałem na Wałęsę -Bolka i szczęka mi opadła gdy po wyborach na Prezydenta zaraz zaczął sie troszczyć o lewą nogie i ja wzmacniał. Też z głupoty?Dlaczego miał przy sobie SBka Wachowskiego? Czy Ty tego nie rozumiesz czy z jakichś powodów nie chcesz rozumieć?
      doceń 16
      • TomaszL
        23.08.2017 15:19
        Wiem, wiem - to SB samo (albo lepiej napisać rękoma Prezydenta Lecha Wałęsy) rozwaliło komunę.
        Cóż powiedzieć na takie bzdury i osoby to głoszące? Może warto przypomnieć kto brał udział przy okrągłym stole i kto kierował kancelarią Prezydenta Lecha Wałęsy na przełomie 1990/91.


        A co Lech Wałęsa stracił - zapytaj jego dzieci. One dokładnie odpowiedzą jak to było.
        doceń 13
        0
    • Rohirrim
      24.08.2017 10:40
      Boże, czego ten człowiek nie poświęcił dla Polski, nawet rzucił płatne związki z SB. Choć niektórzy złośliwi twierdzą że to z powodu zbyt małych sum. Ale to nie ludzie, to wilki...
      doceń 2
  • Gość
    23.08.2017 14:32
    A dlaczego przyszłych? 30-40 lat to spory kawał czasu więc historycy mogą badać już teraz.
    doceń 12
    • TomaszL
      23.08.2017 15:13
      Dziś historycy są zbyt emocjonalnie związani z tematem.
      doceń 9
  • Gość
    23.08.2017 15:17
    Teraz autor niech napisze o nieustannie zdającym egzamin Kaczynskim i Macierewiczu, którzy od lat są coraz bliżej i bliżej prawdy o Smoleńsku a im bliżej są tym mniej dowodów mają. To jest polityka Panie Redaktorze! Proszę mi wierzyć, Wałęsa nie jest wcale jakimś mistrzem świata w tej grze w porównaniu do Kaczyńskiego, który jest geniuszem.
    doceń 12
    • TomaszL
      23.08.2017 15:26
      Akurat w wypadku Lecha Wałęsy wielu chciało i nadal chce nim grać. Widać ze się nie daje, więc budzi to swoistą wściekłość wielu.
      • Rohirrim
        24.08.2017 10:27
        Oj tam, oj tam, zaraz wściekłość - radość budzi. Facet który proponuje napisanie dekalogu na nowo "bo są różne wiary na świecie", nie powinien opuszczać łamów GN. Panie kochany, jak można wściekać się na człowieka który potrafi być "za a nawet przeciw". Cóż, ja także "wymijająco powiem to wprost" - żuj nam Lechu sto lat, Rysiek Petru do piet Ci nie dorasta
        doceń 3
        0
  • Gośćbyły
    23.08.2017 16:59
    Zadziwia mnie chrześcijańska nienawiść i potępianie człowieka w wykonaniu pana redaktora. Rzeczywiście jak na katolickie pismo przystało !
    doceń 13
    • Rohirrim
      24.08.2017 10:37
      Człowiek, który uznał że Matka Boska w klapie jest niego niezbywalnym prawem, niezależnie od własnych postępków, z mocy prawa podpada pod Urząd Korygujący Kościoła. Chodzi o Majestat Prawdy, której Kościół jest depozytariuszem. Nieszczęście polega na tym że LW/TW uznaje że wszyscy zwracają się do Jego Majestatu, a ludzie pozdrawiają tylko wizerunek Matki Boskiej. Cała historia tego Pana to historia tragikomicznych pomyłek: omal nie doprowadził do upadku esbecji biorąc od nich coraz większe kwoty. Totolotek tez prawie przez niego zbankrutował. Panie, to Midas nie prezydent, to nie jest nienawiść tylko zazdrość , a Pan by nie chciał ?
      doceń 2
  • Gość
    23.08.2017 17:37
    zastanawiam się, jak można udowodnić swoją niewinność, gdy wokół wszystko wskazuje na winę, a jest się naprawdę niewinnym - co wtedy zrobić, jak się bronić???
    doceń 16
  • Gość
    23.08.2017 17:37
    W przeciwieństwie do autora nie mam takiej odwagi aby z góry osądzać kogokolwiek. Niemniej fascynujące jest to, że prawica w Polsce bardziej wierzy Kiszczakowi i SB niż Wałęsie...
    doceń 22
  • Gość
    23.08.2017 17:53
    O! Nacisnął Pan na odcisk wyznawców Pana Wałęsy z gazety wybiórczej, tej co do upadłego będzie broniła kliki okrągło sotołowej. Prawda bardzo boli, więc już zaczęli atakować niby to inteligentnymi komentarzami.
    doceń 16
  • Anna Panna
    23.08.2017 18:02
    Wałęsa NIE MOŻE się do niczego przyznać. Za dużo POWIĄZAŃ i zbyt liczna OBSTAWA.
    doceń 13
  • Gość
    23.08.2017 21:14
    Ostatnio przeczytałem, że udział Wałęsy w obchodach rocznicy porozumień sierpniowych to... prowokacja polityczna! Już nawet kabaretów nam nie potrzeba :))
    doceń 6
  • Gość
    23.08.2017 23:27
    a co redaktor zrobił dla obalenia komuny?
    • Key
      24.08.2017 08:32
      Gościu, a to Wałęsę trzeba wyłącznie chwalić, bo krytykować to go mogą jedynie kombatanci niepodległościowi (a i oni nie za bardzo, bo "zrobili mniej niż Wałęsa)?
      • Gość
        24.08.2017 12:51
        a co ty zrobiłeś dla obalenia komuny?
        doceń 5
        0
    • Rohirrim
      24.08.2017 10:05
      Obalił mit Wałęsy
      • Gość
        24.08.2017 12:51
        poważnie ?
        doceń 5
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:31
        Tak.
        doceń 0
        0
  • Fidel Castro
    24.08.2017 08:08
    Aby przywrócić niepodległość Polsce, Józef Piłsudski nie cofał się przed współpracą z wywiadem austriackim i pobieraniem pieniędzy od tajnych służb. Potem zadbał o to, by niewygodne dokumenty nie ujrzały światła dziennego.
    doceń 2
  • Gość
    24.08.2017 08:24
    "Potrzebujemy prawdziwego Lecha Wałęsy, który, jak każdy, miał w swoim życiorysie rzeczy małe i wielkie." Racja. Ale dlaczego strona aktualnie rządząca i wyznawcy pisowskiej sekty skupiają się wyłącznie na tych rzeczach małych - to jest temat! Może by Pan to przeanalizował Panie Redaktorze? Dlaczego równocześnie pisowska sekta kreuje sztucznie rzekomą "wielkość" Lecha Kaczyńskiego, rozdymaną poza granice absurdu? Jedno z drugim związane ściśle. Kto tu bardziej żyje w kłamstwie i nieprawdzie? Odruchowa obrona Wałęsy bierze sie sąd, że po prostu pamiętamy KTO był dla nas uosobieniem nadziei w stanie wojennym, KTO był persona zwalczaną przez generałów. To były NASZE nadzieje i nikt nam nie wmówi, że zamiast Wałęsy naszym bohaterem był jakiś Kaczyński. Bezpośredni związek między negowaniem autentycznego bohatera tamtych czasów a wymyślaniem innego, rzekomego - istnieje. Niechaj Pan o tym coś napisze!
    doceń 11
    • Gość CK
      24.08.2017 08:59
      Co ty człowieku wygadujesz..?! Artykuł dotyczy kwestii współpracy Wałęsy z UB, do czego od wielu lat się nie przyznawał. Tym razem nie dokumenty świadczą na jego niekorzyść, a on sam swoimi słowami: "To bezpieka wykonywała moje polecenia, a nie ja. Chciałem pieniądze? To mi dawali. Chciałem mieszkanie? To mi dali". Skoro Wałęsa już tak mówi, to kwestia jego współpracy jest jasna jak Słońce.
      • Gość
        25.08.2017 22:05
        Gościu, udowodnij że nie byłeś TW
        doceń 4
        0
      • Gość
        29.08.2017 10:32
        Jeszcze mnie wtedy na świecie nie było - wystarczy taki dowód?
        doceń 0
        0
      • Gość
        30.08.2017 12:54
        chyba trzeba ci uwierzyć na słowo
        doceń 0
        0
  • Fidel Castro
    24.08.2017 08:35
    Mam wrażenie że możliwość przywołania Lecha Wałęsy do porządku sprawiła Redaktorowi wiele radości.To takie typowo polskie.Cieszyć się że komuś idzie źle.Drugi po JPII Polak znany na całym świecie.Nieważne.Ważne,że można się pośmiać i zdeskredytować.Chciałbym przeczytać komentarz Redaktora po jakimś przegranym meczu naszej reprezentacji w piłce nożnej.Wtedy można by wyszydzać i obśmiewać 11-stu facetów, plus do tego trener.To było by pole do popisu.
    doceń 11
    • Ziel
      24.08.2017 08:44
      Fidel, masz jakiś miernik cudzej radości? Chłopie, zajmij się tematem a nie baw się w psychologa. Co z tego, że Wałęsa jest znany na całym świecie, skoro kłamał i są na to dowody? Nawet nie o to chodzi, że donosił, ale że się upiera przy kłamstwie.
      doceń 2
  • Zet
    24.08.2017 08:41
    Mam wrażenie, że możliwość zrobienia Redaktorowi złośliwej psychoanalizy sprawiła Fidelowi Castro wiele radości.
    • Fidel Castro
      24.08.2017 09:23
      Staram się mój stopień "złośliwości" nie był wiekszy niż w artykule Redaktora.Ale muszę się przyznać.Lubie czytać jego artykuły.Czytam tytuł i zastanawiam się komu dziś w artykule się oberwie.Moje wpisy nie są po to by panu Redaktorowi dokuczyć.Daleki jestem od tego.Chcę czasami po prostu pokazać iż istnieją też osoby o nieco innych poglądach.A pana Redaktora serdecznie pozdrawiam.Zawsze mam ubaw gdy czytam artykuł.
      • Gość
        24.08.2017 09:54
        To się słabo starasz. Bo Redaktor nie jest złośliwy ani odrobinę, wyłuszcza po prostu fakty - Ty natomiast w złośliwości toniesz.
        doceń 0
        0
      • Gość
        24.08.2017 12:53
        jakie fakty ?
        doceń 5
        0
  • Fryderyk
    24.08.2017 11:40
    Najważniejsze, że władza ma swojego Majakowskiego i Broniewskiego zarazem tj. W. Wencla. Będzie się młodzież uczyć jego poezji (?).
    doceń 3
  • Megi
    24.08.2017 22:43
    Panie Redaktorze, jakie wielkie rzeczy zawdzięczamy człowiekowi, który jest pospolitym kapusiem...delikatnie mówiąc pozytecznym idiotom na smyczy SB, prowadzonym i na" tron" prezydencki posadzonym...Jego sławne NIE CHCĘ, ALE MUSZĘ... zamienia dzisiaj na Chciałem i dostałem, to oni mi płacili i służyli....Na czym ta służba SB polegała wszyscy już wiemy....Judaszowskie srebrniki zawsze mają na sobie krew niewinnego zdradzonego człowieka....Wałęsa dopóki nie będzie żałował , dopóty będzie łgał, bo jest ubóstwiany i to sam przez siebie....
    • Gość
      25.08.2017 12:49
      Megi, co zrobiłaś dla obalenia komuny?
      • Megi
        25.08.2017 16:24
        Bardzo dobre pytanie Gościu12:49 dziękuję za nie.....To co moi rodzice....Nigdy nie żyłam w dwóch światach....zawsze w moim świecie na pierwszym miejscu był Bóg i życie z Nim w KK...Nigdy moi rodzice nie shańbili się przynależnością do PZPRu , czy ZSLu , a uwiesz mi moja mamusia śp.była nękana i straszona, ze zostanie zwolniona z pracy w Urzędzie Państwowym, ale dzielnie swoją rzetelną pracą, a że była bardzo dobrą specjalistką, się obroniła , więc jej nie zwolniono, ale też nie awansowano...Co ja zrobiłam dla obalenia komuny, kiedy się waliła byłam dzieckiem, więc jeśli Ci chodzi Gościu o skakanie przez płot, to nie skakałam....
        doceń 0
        0
      • TomaszL
        25.08.2017 16:54
        @Megi - to teraz zapytaj dzieci Prezydenta Lecha Wałęsy o ich dzieciństwo. Albo powiem więcej zapytaj kilku byłych opozycjonistów, którzy dziś wspierają Lecha Wałęsę jakie mieli warunki w PRLowskich więzieniach.

        Super jest bowiem oceniać z pozycji swojego wygodnego fotela, żyjąc w bezpieczeństwie i nie narażając ani siebie ani swojej rodziny na szykany czy też więzienie.
        Patrząc z perspektywy walki garstki ludzi o niepodległą Polskę ta cała reszta, czyli ludzi bojący się przeciwstawić komunie powinni dziś milczeć dziękując tym, co poświecili swe życie dla Polski.
        Także dziękując Lechowi Wałęsie, bo choć był tylko człowiekiem dokonał wielu rzeczy w ówczesnym czasie niemożliwych do dokonania.
        doceń 3
        0
      • Gość
        26.08.2017 12:26
        nie wiem o jakim "Urzędzie Państwowym" mowa, są jakieś inne? i po co duże litery?
        doceń 4
        0
    • Gość
      25.08.2017 13:20
      " pozytecznym idiotom" kto cie nauczył takiego słownictwa?
      • Megi
        25.08.2017 16:28
        @ Gościu 13:20....Odpowiadam na pytanie .....nauczyli mnie pożyteczni idioci, zwani też lemingami, których niestety było i jest w Polsce wielu....
        doceń 0
        0
      • TomaszL
        25.08.2017 16:57
        O których lemignach piszesz?
        O Bogdanie Borusewiczu, Jerzym Borowczaku, Władysławie Frasyniuku czy Janie Rulewskim?
        doceń 3
        0
      • Gość
        26.08.2017 12:31
        Megi, leming jest miłym zwierzątkiem, o którym krążą bajędy jakoby popełniał "zbiorowe samobójstwo", czemu tak tytułujesz ludzi?
        doceń 4
        0
    • Megi
      25.08.2017 21:58
      TomaszuL....Ci Panowie nie są z mojej bajki....uzasadniam dlaczego?....ich bratanie się z panem o wątpliwej reputacji Kijowskim i Michnikiem nie najlepiej o nich jako politykach świadczy .....Agresja,podżeganie i nawoływanie do tworzenia totalnej opozycji i obalenia rządu, to nie są zachowania świadczące o ich trosce o dobro wspólne ...Żaden normalny człowiek nie podpala swojego domu....Polska jest domem wszystkich Polaków, i nie można pozwolić na podpalanie Jej, tylko dlatego, że PO jest rozgoryczone i sfrustrowane przegraną....Żeby było jasne, nie jestem fanką PiSu, ale zachowanie Frasyniuka na miesięcznicy to delikatnie mówiąc kompromitująca żenada....Co do dzieci Lecha Wałęsy, współczuję im, bo nikt nie chciałby mieć ojca "ikony wolności", z gębą Bolka ubeckiego kapusia...Nie będę oceniała Wałęsy jako ojca, ale wszyscy pamiętamy, jak w czasie tragedii i dramatu śmierci syna zachowywał się Wałęsa....Szykanowany i napadany w tym czasie przez Wałęsę Cenckiewicz , zareagował i zachował się godnie i właściwie .....Jeśli pozwolisz TomaszuL , to ja również poproszę Cię, abyś zapytał rodziny kolegów, przełożonych , z którymi Wałęsa w Stoczni pracował i na nich donosił....Co oni przeżywali, kiedy ich pozbawiano pracy i jako wrogów PRLu prześladowano?....Zastanawiałeś się nad życiem ojców i matek i ich dzieci, których życie Wałęsa zniszczył , by mieć większe mieszkanie no i wygraną w totolotka (sic!)....Sam to zresztą u Olejnik potwierdził...Chciałem i dostałem, oni mi płacili i służyli....Jeśli chcesz TomaszuL, bronić człowieka, który jest skompromitowany i to nie przez wrogów,ale przez samego siebie, to go broń.Jedno jest pewne na 100% , teczki Bolka leżały u zbrodniarza Kiszczaka, Bóg jeden wie dlaczego?, Kiszczak kwity Bolka w domu przechowywał?...Fakt wspierania lewej nogi miał miejce i toasty w Magdalence również.... Czemu te układy stare PRLu z nową III RP służyły wiemy i widzimy, szczególnie dzisiaj gdy ubecja traci przywileje, które dzięki takim ludziom jak Wałęsa w Polsce POsiada.
      • Gość
        26.08.2017 12:22
        znowu słowotok Megi zamiast odpowiedzi
        doceń 5
        0
      • TomaszL
        27.08.2017 10:29
        @Megi - po pierwsze Lech Wałęsa nie potrzebuje obrony , broni go to zrobił dla Polski. A co do reszty to naprawdę w Gdańsku w roku 1970 strzelano, naprawdę byli zabici i ranni. Ale też prawdą jest, że ludzie poparli Edwarda Gierka, a rzeczywista aktywnie działajaca opozycja antykomunistyczna po 1970 a przed 1976 to praktycznie pewnie setka, może dwie ludzi na cała Polskę. Więc łatwo jest oceniać innych, a ja mam pytanie gdzie była reszta tych, co dziś tak łatwo potępiają to co zrobił Lech Wałęsa.

        I przy okazji spotkałem wielu co byli pewni siebie, a dali się złamać przy pierwszej drobnej próbie.

        ps.1 o ile nie zgadzam się z tym co proponuje Adam Michnik, to warto pamiętać i o jego zasługach dla opozycji.

        ps.2 - w Magdalence tak naprawdę byli reprezentowani wszyscy dziś się liczący na scenie politycznej. Negowanie jej to pewna społeczna hipokryzja.
        doceń 1
        0
      • Gość
        27.08.2017 14:30
        na czym "poparcie dla gierka" czy innego i sekretarza miałoby polegać? na "wyborach" z jedną listą?
        doceń 3
        0
      • Megi
        27.08.2017 16:06
        TomaszuL....bądź łaskaw mnie oświecić zasługami Wałęsy....cóż on tak wielkiego dokonał ,co by nie było dziełem tych, którym służył, a z tego co wiemy, to jak powiada NIEZMIENNIE Pani Maria Kiszczakowa, był bliskim przyjacielem pierwszego UBeka zbrodniarza Polaków, którzy przez niego tracili zdrowie i życie,a który zdaniem pani K broniłby Wałęsy, bo jak sama podkreśla Wałęsa i Kiszczak są ojcami przemian w Polsce (sic!)...Co do hipokryzji stołu zwanego okrągłym, to przewyższa szczyty Himalajów.... Najkrócej mówiąc transformacja w Polsce to czas Folwarku Orwella, gdzie świnie i wieprze starego PRLowskiego świata z nowymi IIIRP wieprzami i świniami zbudowali nowy porządek w Polsce, który u Sowy POznaliśmy i się dowiedzieliśmy...Ch.j, d..a i kamieni kupa....a dzisiaj uprzywilowani i obdarowani przez ustawy okrągłego stołu, których Wałęsa był również inspiratorem krzyczą i kwiczą, bo krzywda im się dzieje...Pytam jaka?...
        doceń 0
        0
      • Gość
        27.08.2017 21:16
        Ch.j, d..a i kamieni kupa - jak pięknie piszesz Megi
        doceń 2
        0
      • Megi
        28.08.2017 07:19
        Gościu 21:16.....To uznanie pięknej pisowni NIE mnie, ale autorowi Bartłomiejowi Sienkiewiczowi ministrowi MSW się należy.....
        doceń 0
        0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także