Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Gość
    19.06.2017 14:34
    Panie Franku! Wcześniej to były niezwiązane ze sobą incydenty (tęgie głowy nie mogły się doszukać czym motywowane), takie zwykłe przejawy życia w wielkim mieście (z wyjątkiem Tokio np). A teraz to wiadomo - sprawca nie krzyczał "Bóg jest wielki" (po arabsku oczywiście) więc to zwykły islamofob.
    doceń 18
  • Scott
    19.06.2017 15:39
    Życia w pokoju nie gwarantuja pieniądze, technologia, rozwój kraju. Gwarantem jest wyłącznie Bog.
    doceń 13
  • gut
    19.06.2017 16:02
    Jeżeli to jest Przykład Islamofobii, to wcześniejsze zamachy były Świadectwem Chrystianofobii i to Gigantycznej. A jeszcze gdyby tego było mało... ⊑ to rękę do chrystianofobii przykłada Zachód. ⊒ Ale jak mówią Experci; ⊑ Zachód sam sobie jest temu winien i powinien wziąć moralną, etyczną odpowiedzialność za to Wszystko i dodatkowo, właśnie za to Wszystko - ⊑ sama Zachodnia Europa będzie - Dodatkowo - ⊒ poddana twardym konsekwencjom... ⊒ Dzięki za Tekst! :-) ಊ ॐ の ♪ House Music Arabic mix 2017 [ DJ OMAR FG ], link: https://www.youtube.com/watch?v=3BE5P4d1g6U
    • JAWA25
      19.06.2017 16:49
      dziwaczna pisownia jak zazwyczaj
      doceń 20
      • Anna Panna
        20.06.2017 23:21
        Jemu wierzga klawiatura, na to nie ma rady. Chyba, że tajnym kodem przekazuje jakieś zaszyfrowane informacje?
        doceń 17
        0
  • Gość
    19.06.2017 16:42
    "... nie było słychać, żeby poważne gremia muzułmańskie kwapiły się do przepraszania za sprawców tych zbrodni" - po pierwsze jeśli ktoś ma zła wolę to nic nie usłyszy. Po drugie czy my chrześcijanie przeprosiliśmy za holocaust? Nie? Przecież miał miejsce na ziemi chrzescijan i został dokonany rękami ludzi, którzy w większości byli ochrzczeni. Tak samo nie widzę powodu aby muzułmanie mieli przepraszać za wariatów, którzy tylko w gębie kierują się religią.
    • JAWA25
      19.06.2017 17:05
      jacy "my chrześcijanie" przepraszać mielibyśmy za holocaust? jak chcesz przepraszać za adolfa to rób we własnym imieniu
      doceń 27
      • Gość
        19.06.2017 17:34
        Jawa, wielokrotnie zwracasz uwagę inmym, że nie czytają ze zrozumieniem. Napisałem, że my tak samo powinniśmy przepraszać za holocaust jak muzułmanie za wariatów, ktorzy w imię religii zabijają ludzi - warto przy tym zwrócić uwagę, że głownie zabijają muzułmanów a nie chrzescijan.
        doceń 7
        0
      • JAWA25
        19.06.2017 18:33
        nawet hipotetyczne sugerowanie by pokutować za cudze winy uznaję za skrajnie absurdalne, trzeba to wyjaśniać?
        doceń 19
        0
      • Gość
        19.06.2017 18:46
        Jawa, zgadzam się, to niedorzeczny pomysł ale to nie mój tylko autora tekstu, który otwarcie mówi, że muzułmanie mają przepraszać za terrorystów
        doceń 9
        0
    • Gość
      19.06.2017 18:05
      Nie ładnie tak insynuować. Partia nazistowska z założenia była ateistyczna. Więc kierując się twoją logiką to nie chrześcijanie powinni za nich przepraszać a ateiści. Dodajmy także komunistów, to dokładnie to samo. Nie widzę powodu abyśmy mieli przepraszać za ateistów...
      doceń 11
      • Gość
        19.06.2017 18:41
        Ateistyczna? dlatego mieli na mundurkach etc. napisy Gott mit uns???
        doceń 12
        0
      • Gośćx
        19.06.2017 19:23
        Adolf był okultystą. Nie wiadomo w jakiego boga wierzył i kogo "Gott mit uns" miało symbolizować.
        doceń 12
        0
      • Gość
        19.06.2017 20:15
        Adolf nie był ateistą. Rozumiem, że dla niektórych ateista to "czarny lud" odpowiedzialny za wszystko co złe?
        doceń 7
        0
      • Gość
        20.06.2017 10:03
        Oczywiście, że uznanie Adolfa za katolika jest totalną bzrudą. My to wiemy. Ale spójrzmy na fakty. Adolf wychował się w rodzinie katolickiej, został ochrzczony, przyjmował komunię, był bieżmowany i nigdy z kościoła katolickiego nie wystąpił ani nie został ekskomunikowany. I teraz wytłumacz osobie w Syrii, Izraelu czy Japonii, że taka osoba nie jest katolikiem? I teraz zastanów się nad uproszczeniami, które stosujemy wobec muzułmanów wrzucając ich do jednego worka jako potencjalnych zbrodniarzy i terrorystów. Tak samo jak ja nie mam ochoty być kojarzyony z Adolfem tak samo muzułmanie nie mają być ochoty kojarzeni z istamistami, którzy są przykładem nie religijności ale zwyrodnienia.
        doceń 6
        0
      • Gość
        20.06.2017 11:58
        @Gościu z 10:03 Adolf był katolikiem. Bo był ochrzczony etc. i nigdy nie wystąpił z KK. Natomiast był bardzo grzesznym katolikiem.
        doceń 7
        0
    • Gość
      19.06.2017 19:34
      Ależ oni wcale nie kierują się religią "tylko w gębie" ale w czynach właśnie. W przeciwieństwie do Chrześcijan, Muzułmanie mają jasny NAKAZ zabijania swoich wrogów co właśnie czynią.
      doceń 18
      • Gość
        20.06.2017 09:16
        Koran 9:5 "...zabijajcie bałwochwalców"; Koran 4:89-90 "Nie bierzcie sobie przyjaciół spośród nich... chwytajcie ich i zabijajcie."; Koran 2:191-194 "Zabijajcie tych grzeszników zawsze, gdy ich spotkacie... i walczcie z nimi aż do czasu..., gdy głoszona będzie jedynie religia Allaha"; Koran 9:29 "Walczcie z tymi spośród ludu księgi, którzy nie wierzą w Allacha"; Koran 47:4-5 "... i kiedy w regularnej walce spotkacie tych, co nie wierzą uderzajcie ich w szyje. A kiedy pokonacie ich czyniąc wśród nich wielką rzeź, szybko nałóżcie im kajdany. Oto nakaz."
        doceń 13
        0
      • Gość
        20.06.2017 09:53
        Widzę, że bardziej znasz Koran niż Biblię ;P problem w tym, że czytanie rzeczy wyrwanych z kontekstu zawsze prowadzi do błędnych wniosków. Biblia jest równie okrutna jak Koran i czytając niektóre teksty również powinniśmy pozabijać wszystkich dookoła a zwłaszcza niewiernych i grzeszników... czy naprawdę tak rozumiemy naszą wiarę?
        Tak mówi Jahwe, Bóg Izraela: Niech każdy przypasze miecz! Potem przemierzajcie obóz, od jednej bramy do drugiej, i niech każdy zabija – własnego brata, własnego przyjaciela i krewnego! Wj 32, 27
        Zostawiliście przy życiu wszystkie kobiety! (…) Pozabijacie więc teraz wszystkich chłopców spośród dzieci, zabijcie też wszystkie kobiety, które już obcowały z mężczyzną. Zostawcie przy życiu dla siebie tylko młode dziewczęta, które nie dzieliły jeszcze łoża z mężczyzną. Lb 31, 14-18
        Wytracisz więc wszystkie narody, które twój Bóg, Jahwe, wyda tobie. Nie będziesz znał litości nad nimi - Pwt 7, 16
        Nikt nie ostoi się przed tobą – aż wytępisz ich ostatecznie - Pwt 7, 24
        …w miastach należących do tych narodów, które twój Bóg, Jahwe, daje ci w dziedzictwo, nie zostawisz przy życiu nikogo. - Pwt 20, 16
        Nie miej nad nimi litości! Zabijaj: od mężczyzny do niewiasty, od dziecka do niemowlęcia, od wołów do owiec, od wielbłądów do osłów! - 1 Sm 15, 3
        doceń 8
        0
      • Gość
        20.06.2017 10:24
        Widzę że bardziej znasz Stary Testament niż obowiązujący nas Chrześcijan Nowy. I tak od ataków na metro w Londynie interesuję się Islamem i uwierz są całe sury nakazujące branie niewolników, zabijanie Żydów i Chrześcijan a najgorsze że sami Muzułmanie nie kryją się z tym że postępują tak jak postępują bo taki nakaz Allaha wyczytali w Koranie. A teraz pokaż mi wyznawców innych religii którzy w obecnych czasach (to ważne) zabijają i gwałcą ponieważ tak nakazuje im ich religia - Czy robią tak Buddyści? Czy robią tak Żydzi? Może Sintoizm?
        doceń 15
        0
      • Gość
        20.06.2017 11:18
        Chrześcijanie tak robili, w imię Boga "nawracali" pogan w Afryce, Ameryce Północnej i Południowej. Rabując przy tym, gwałcąc i zabijając. Nie ma nic bardziej bezpożnego niż własna pycha i wywyższanie się nad innych.
        doceń 9
        0
      • Gość
        20.06.2017 11:21
        Tak masz rację tak było dawniej ale gość 10:24 pytał TERAŹNIEJSZOŚĆ. Musisz poszukać bardziej, spróbuj inne religie może coś znajdziesz.
        doceń 9
        0
      • Gość
        20.06.2017 11:44
        rozumiem, że zawsze znajdziesz wytłumaczenie dla zła... a czy ETA lub IRA które w walce z "innowiercami" miały wsparcie wielu duchownych i których bojownicy wielokrotnie przed "akcją" (czyli zamachami terrorystycznymi) szli na mszę świętą... czy to jest TERAŹNIEJSZOŚĆ?
        doceń 6
        0
      • Gość
        20.06.2017 15:53
        Tak dokładnie o ten przykład z IRA i ETA mi chodziło. Teraz można porównać jak zachowała się hierarchia kościoła wobec terrorystów z IRA, ETA a jak zachowują się przywódcy Islamu wobec terrorystów Islamskich?
        doceń 7
        0
    • Gość A.
      20.06.2017 11:31
      Wydaje mi sie, ze wielu zapomnialo juz, ze sw. Jan Pawel II w Dzien Przebaczenia 2000 roku pokornie prosil w imieniu Kosciola o przebaczenie win, jakich chrzescijanie i Kosciol dopuscili się w ciagu wiekow wobec wyznawcow innych religii, w tym religii zydowskiej. Czy to ciagle za malo?!
      • Gość
        20.06.2017 11:41
        to jest przepiękny gest pełen pokory, który powinien nas uczyć tego, że również popełniamy błedy i nie powinniśmy szukać zła tylko i wyłącznie u innych
        doceń 2
        0
  • jp2gmad
    19.06.2017 18:15
    https://www.youtube.com/watch?v=K-O2UH-vjC8
  • Gość
    19.06.2017 18:32
    Panie Kucharczak to co Pan zamieszcza na GN to jest właśnie szerzenie islamofobii. Bo czym innym jest zdrowy rozsądek i nie przyjmowanie byle kogo do kraju a czym innym utworzenie korytarzy humanitarnych do czego nawołuje Kościół Katolicki w Polsce. Polski rząd nie chce nawet przyjąć syryjskich CHRZEŚCIJAN! Środowiska muzułmańskie akurat mają rację: "Chcę zabijać muzułmanów" – krzyczał mężczyzna, który furgonetką wjechał w grupę Londyńczyków wychodzących z meczetu. Islamiści wzywają do odwetu za atak. Policja apeluje o spokój, aby nie dopuścić do dalszego nakręcania spirali przemocy, nad którą nie zapanuje. Takie są skutki judzenia jednych przeciw drugim co Pan tutaj też uprawia. Na skutki tego typu histerii nie trzeba było długo czekać. Znalazł się "mściciel" chrześcijan a teraz znajdą się "mściciele" muzułman: Sympatycy ISIS opublikowali odezwę do muzułmanów w Wielkiej Brytanii apelując o pomszczenie ataku przed meczetem. Islamiści podkreślają, że "żydzi i chrześcijanie zawsze będą nienawidzić muzułmanów". To jest lustrzane odbicie tego co się czytuje w postach na GN. Zamiast pomagać w uspokajaniu Pan jątrzy, działa wbrew intencjom hierarchów polskiego Kościoła Katolickiego. Takie to prostackie "zarządzanie konfliktem". Niech Pan może ze zrozumieniem przeczyta artykuł zamieszczony na portalu, którego jest Pan ponoć naczelnym redaktorem: "Pisze to jednak dlatego, że coraz bardziej dostrzegam jak tania dzisiaj jest nienawiść. Jak łatwo wejść na drogę wykluczania, naznaczania, automatycznego poniżania, traktowania wszystkich muzułmanów, jak innych, gorszych, na pewno niebezpiecznych." http://blog.gosc.pl/BlazejKmieciak/2017/06/06/amisze-i-muzulmanie
    doceń 25
    • Gość
      19.06.2017 19:41
      Widzę że w twojej wypowiedzi zostały pominięte dotychczasowe "incydenty" związane z wyznawcami "religii pokoju". To celowe by pokazać że to wcale nie oni zaczęli (choć przyznam to nieistotne) czy zwykłe roztargnienie?
      doceń 15
    • Krolik
      19.06.2017 19:56
      Zgadzam sie z Gosciem 18:32 , taki artykul to tylko jatrzenie i podjudzanie , jesli damy sie wkrecic w ta spirale to moze sie to bardzo zle skonczyc , czy nikt juz nie pamieta co stalo w Jugoslawii ? Poza tym coby nie powiedziec o islamistach , to jedno jest pewne : oni wcale sobie spejalnie nie upodobali chrzescijan . Tak niektorzy mysla , bo zamachy w Europie sa u nas bardzo naglasniane przez media (gdzie zreszta gina wszyscy : chrzescijanie ,ateisci , muzulmanie). Jesli sie podliczy wszystkie dotychczasowe ofiary zamachow na calym swiecie to islamisci zabili dotad o wiele wiecej muzulmanow niz chrzescijan i ateistow razem wzietych , tylko ze o zabitych muzulmanach to sie u nas w mediach nie mowi bo to nikogo w Europie nie interesuje. jak ktos nie wierzy to prosze sobie policzyc : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks
      doceń 20
  • JAWA25
    19.06.2017 18:32
    Towarzysz redaktor przykłada się coraz słabiej
    przecież miało być o
    - wyświęcaniu kobiet, zwłaszcza homoseksualnych
    - uczłowieczaniu zwierząt
    - objawieniach
    - wycinaniu drzew
    doceń 19
  • passenger
    19.06.2017 18:51
    Panie Redaktorze, czy dobrze Pana rozumiem, że wg Pana islamofobia jest sztucznie rozdmuchanym problemem i nikt nigdy nie nawoływał do nienawiści wobec muzołmanów?
    doceń 16
    • Gość
      19.06.2017 20:11
      W sumie trzeba przyznać rację autorowi. No bo co to w końcu za islamofobia, kiedy uczestnicy spotkania/wiecu/marszu najpierw krzyczą "oni mają meczety a my mamy maczety" a później wszyscy idą zgodnie na... kebab :)
      doceń 2
  • Tonik
    19.06.2017 20:58
    A o prześladowaniach chrześcijan to zapomnieli? Przeczytajcie Szariat dla niemuzułmanów dr Bill Warner
    doceń 7
  • Oscylator
    19.06.2017 22:12
    Dużo komentujących kompletnie nie zrozumieli sensu artykułu. Autor zauważył że zaistniały odwet to skutek odrzucenia Chrystusa. Zostało też podkreślone że zamachy islamistów są pokazywane jako incydenty podczas gdy odwet to tytułowa islamofobia. A Chrystus powiedział że tylko prawda wyzwoli.
    doceń 17
    • Fidel Castro
      20.06.2017 10:34
      Rozumiem że pan Redaktor jako chrześcianin potępia również ten terroru tak samo jak poprzednie? Czy katolik nie powinien potępiać tego,iż ktoś zabija niewinne osoby? Rozumiem,że potępia każdy akt terroru i bardzo mnie to cieszy że jest pan czuły na los niewinnych osób.Niestety,ja nie mam tyle mocy Bożej w sobie, pierwszym moim odruchem nie było współczucie....
      doceń 8
    • JAWA25
      20.06.2017 19:46
      istotnie trudno zrozumieć co redaktor pisze, ale to akurat nic nowego
      doceń 17
    • Gość
      22.06.2017 09:10
      To chyba Ty zrozumiałeś cos innego niż autor napisał. Ale oczywiście to co piszesz to są zdania które chciałbym przeczytać w GN.
      doceń 0
  • Gość
    19.06.2017 22:56
    Bardzo dobry artykuł a niektórzy wierzący w totalną opozycję jak w obrazek po raz kolejny pokazują że cokolwiek napisze red. Kucharczak będzie złe lub bardzo złe...
    doceń 20
    • JAWA25
      20.06.2017 19:47
      skąd wiesz w co kto wierzy?
      doceń 17
      • Gość
        20.06.2017 21:16
        wg niektórych poglądy polityczne to też wyznanie....
        doceń 13
        0
    • JAWA25
      21.06.2017 12:07
      "cokolwiek napisze red. Kucharczak będzie złe lub bardzo złe" a jest inaczej?
      doceń 15
  • Czytelnik
    20.06.2017 10:05
    Drodzy "Goscie" ilu Muzłumanów, czy Innych uchodźców przyjęliście pod swój dach, że oceniacie lub czy pomogliście w inny sposób zgodnie z nauką Koscioła na którą się powołujecie. Bez dokumentów czy ustalonej tożsamości.Jak to zwykle bywa, stara się przekręcać prawde, doszukiwać podwójnego znaczenia zamiast stanąć w tej prawdzie.
    • Gość
      20.06.2017 11:01
      Myślę, że przyjęli tyle samo co łelkamersi czyli 0.
      • Gość
        20.06.2017 11:13
        wyobraź sobie, że jest wiele osób, które są gotowe przyjąć uchodzców z Syrii pod swój dach... ale nie jest to legalne bo zabrania im tego rząd PiS
        doceń 7
        0
      • Gość
        20.06.2017 11:43
        Dobra wymówka PIS zabrania :D Sam znam rodzinę która przyjęła rodzinę Syryjczyków pod swój dach (potem rodzina uciekła do Niemiec), również Ikonowicz przygarnął rodzinę. Ale oni chcieli pomóc tym ludziom. Gdy nie chce się pomagać tylko zwalać pomoc na innych (państwo powinno, parafie powinny, wszyscy inni powinni itp.) wtedy każda wymówka jest dobra. Na marginesie polecam stand-up Michała Leji o syryjskich sierotkach i władzach Gdańska (ostrzegam wulgarne).
        doceń 5
        0
      • Gość
        20.06.2017 11:55
        To nie jest wymówka tylko ponura rzeczywistość. Aby przyjąć uchodzcę z Syrii potrzebujesz zgody MSWiA. Ikonowicz przyjął rodzinę z Syrii w 2012 roku, gdy rządziła PO (zapewne Twoja znajoma rodzina również zrobiła to przed 2015 rokiem). Odkąd rządzi PiS nie została wydana ani jedna zgoda na przyjęcie uchodzcy z Syrii...
        doceń 5
        0
    • JAWA25
      25.06.2017 11:20
      Czytelniku, nie bądź taki skromny i napisz ilu uchodźców masz pod swoim dachem
      doceń 7
  • Anna Panna
    20.06.2017 23:30
    Ostatnimi czasy nie słyszę: 1) księży zachwycających się "gorliwością" naszych braci muzułmanów (bo pięć razy dziennie się modlą - a my?) i stawiających nam ich za wzór 2) dziennikarzy katolickich z uporem dowodzących, że zamachy to wynik frustracji biednych uchodźców, którzy nie mogą w tej wstrętnej Europie doszukać się wartości, których pragną i dlatego o te wartości walczą 3) ekspertów przekonujących, że zasadniczo islam jest religią pokoju, a ekstremiści to nie prawdziwi muzułmanie. CZY COŚ SIĘ STAŁO?
    doceń 13
  • Kopyrda
    24.06.2017 15:59
    Zmachowiec okazal sie niemuzulaminem i krzyczal "Kill all Muslims."
    doceń 5
  • Gość
    13.07.2017 22:47
    Kabaret Moralnego Niepokoju, z rozbrajającą wręcz szczerością:
    "- Nie wszyscy muzłumanie to terroryści...
    - Ale wszyscy terroryści to muzłumanie!"
    Więc nie, zwężanie tematu terroryzmu do muzłumanów to nie jest stygmatyzowanie. To szczera prawda.
  • gość
    12.11.2017 18:14
    Oto komentarz który zamieścić chciałem na interii pod artykółem o komentarzu wystosowanym przez Die Zeit na temat Marszu Niepodległości ale interia usuwała go ze względów "regulaminowych". Oto jego treść: islamofobia? może być. Nazywajcie sobie jak chcecie. Ja żyję w kraju w którym walczy się o życie i przestrzega prawa które mówi nie zabijaj, a przedstawiciele islamu zbijają, kradną i gwałcą. W naszym kraju takie czyny są zabronione i nie przejdą nawet pod płaszczykiem religii. We wszystkich odłamach prześladowanego przez islam chrześcijaństwa NIE BĘDZIESZ ZABIJAŁ, NIE BĘDZIESZ CUDZOŁOŻYŁ, NIE BĘDZIESZ KRADŁ brzmią jednako. Nawet świadkowie domokrążni takimi je znają i uznają i Polski naród szanuje te przykazania. Jedynymi którzy jawnie i bezczelnie ich nie szanują to islamiści. Nie zgadzam się na to gwałcenie praw praworządnego kraju przez przyjezdnych pod hasłem "uciekłem" stamtąd by tu narozrabiać. Będę bronił życia kobiet i dzieci polskich! A jeśli ktoś chce nazywać to islamofobią to proszę bardzo. Ja swej postawy nie zmienię tylko dlatego, że ktoś oceniając moją postawę nazwie ją słowem pejoratywnie brzmiącym. No bo jakże to tak, żeby jakieś jedno słowo miało zmienić mi moje zasady, którymi się kieruję. Chwała i cześć bohaterom, dzięki którym żyję w tym pięknym, wolnym, nie zapomnianym kraju.
    doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także