Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Gość
    06.10.2016 13:32
    Ma Pan rację że to szczyt obłudy ze strony PIS. I naplucie w twarz wyborcom, którzy na nich głosowali.
    doceń 19
  • Michal
    06.10.2016 14:05
    Niech bedzie ze napluli wyborcom w twarz, ale tylko tym ktorzy glosowali na nich z jedynego powodu ... ze ogranicza aborcje. Mozesz oszacowac ilu ich bylo ?
    • Gość
      06.10.2016 14:31
      Miliony
      doceń 12
      • Michal
        06.10.2016 15:14
        Chyba emocje nie pozwalaja Ci racjonalnie myslec. Ale niech Ci bedzie ze Miliony. Liczba wszystkich glosow oddanych na PiS byla 5 711 671 I nie wiem kogo chcesz przekonac ze miliony glosowala na nich z JEDYNEGO powodu (ograniczyc aborcje)
        doceń 4
        0
    • Gość
      06.10.2016 16:02
      Calkiem sporo. Glosowalam wiernie, nawet po wolcie z poprzednim projektem Marka Jurka. Jechalam do Ambasady w Helsinkach 180 km by glosowac, za darmo wiele razy robilam im kampanie w internecie i dostalam w pysk. Moga sie nawrocic , ale kazdego dnia 3 dzieci placi za to zyciem. Kto im zycie powroci?
      doceń 10
  • Podpisany
    06.10.2016 14:06
    Raz jeszcze to napiszę: posłuchajcie wystraszonej pos.Pawłowicz dziś z 13.15 dla Radia Maryja i zrozumiecie więcej z tajemnicy nieprawości. A skoro PiS rozumie tylko siłę tłumu i siłę koryta trzeba im ją pokazać. Wszystkich nie kupią pieniędzmi podatników. Chcą handlu z katolikami? Dostęp do koryta za konkretne głosowania (moralne, a nie tylko dotacji do tego i śmego kościelnego). Kłamali już tyle razy, że obietnice łykną tylko najmniej rozumiejący słuchacze rozgłośni.
    doceń 19
    • Gość
      06.10.2016 15:41
      "Kłamali już tyle razy" - Kiedy klamali ? Podaj twa przyklady z tej kadencji
      • Podpisany
        06.10.2016 16:38
        Hehehe czemuż tylko "z tej kadencji" - Kaczyński urodził się dziś?!! W sprawie aborcji to samo robili w 2007. W sprawie zbioru zastrzeżonego - do dziś cisza. W sprawie emerytur - kiedyś "w grudniu po południu", w sprawie supermarketów "bo zła Unia" itd itp. A skomleli - dajcie nam pełną władzę i samodzielny rząd. Mają WSZYSTKO. I ledwie rozdali ludziom wcześniej zabrane w podatkach pieniądze. (część, bo zabierają więcej). Kto ich obserwuje i ZNA wie że kłamstwo to ich drugie imię. Część obietnic oczywiście całkiem socjalistyczna by przytulić sieroty po PRL, ale je składali.
        doceń 13
        0
      • Gość
        06.10.2016 17:00
        @Podpisany. Z tej kadencji dlatego ze poraz pierwszy rzadza samodzielnie. Moglbym sie rozpisac na kazdy z tych przypadkow jakie Pan przytoczyl ale szczerze mowiac to nie chce mi sie wierzyc ze Pan glosowal na obecny rzad wiec szkoda mojego czasu.
        doceń 1
        0
      • Gość
        06.10.2016 21:46
        Kiedy kłamali ? odpowiadam: że Maciarewicz i Ziobro nie wejdą do rządu, że każdy projekt obywatelski będzie dyskutowany, że są wzorcami etyki, moralności oraz najwierniejszymi z wiernych KK
        doceń 6
        0
      • Odpwiedź
        06.10.2016 22:36
        No to jedziemy: 1) będę samodzielnym prezydentem, a nie notariuszem 2) przywrócimy wiek emerytalny, są na to pieniądze 3) jesteśmy za ochroną życia, jesteśmy partią chrześcijańską 4) Macierewicz nie będzie MON 5) zakażemy handlu w niedzielę 6) te i inne projekty ustaw wprowadzimy w 100 dni po wygranych wyborach; wszystko jest już gotowe, dajcie nam tylko wygrać, wszystko trzymam w tej teczce. Jak dotąd przez rok mamy tylko bezsensowne rozdawnictwo pieniędzy, wstrzymanie modernizacji armii, wstrzymanie inwestycji drogowych, misie-pisie na wszystkich stołkach od Odry do Bugu, dwudziestoletnich doradców ekspertów wszelakich z mlekiem pod dziewiczym wąsem i na deser wystawienie własnego elektoratu i praw Bożych. Z litości już o polityce międzynarodowej nie wspomnę.
        doceń 9
        0
  • Bartek
    06.10.2016 14:18
    Karze podlegać miałaby także matka dziecka, choć sąd mógłby odstąpić od jej zastosowania. Zarówno Kościół, jak i PiS od samego początku odcinały się od tych zapisów. Odcinały się także inne organizacje pro-life, które całym sercem stoją po stronie ochrony życia poczętego. Miały bowiem świadomość, że walka o tak fundamentalne wartości musi być niezwykle mądra, roztropna i dalekowzroczna. W przeciwnym razie bezmyślne zradykalizowanie przepisów przyniesie odwrotny skutek i zgodnie z efektem wahadła, w kolejnym rozdaniu parlamentarnym zliberalizuje prawo aborcyjne, pozbawiając dzieci nienarodzone jakiejkolwiek ochrony.
    • JacekNowak
      06.10.2016 14:55
      JacekNowak
      @Bartek, tak, już to widzę oczyma wyobraźni, że gdyby nie było tam "karania kobiet", to to całe proaborcyjne lobby skuliłoby ogonki pod siebie i z uśmiechem na twarzach przyjęło by przepisy zakazujące zabijania dzieci. Proszę się nie łudzić, bez tego zapisu histeria tych środowisk byłaby dokładnie taka sama, co więcej, nawet gdyby tam tego zapisu nie było, dowiedzielibyśmy się, że on tam jest, tak samo, jak teraz dowiedzieliśmy się, że jest tam ponoć zakaz badań prenatalnych, że jest tam zakaz ratowania życia matki, że jest kara za poronienie i zakaz sprzedaży środków antykoncepcyjnych. Już oni by zadbali, żeby zbuntować ludzi. KAŻDA próba zmiany haniebnego prawa zezwalającego na zabijanie chorych dzieci spowoduje czarne marsze, czarne poniedziałki, pyskówki i inne. To całe "karanie kobiet posłużyło tylko PiS-owi do usprawiedliwienia jego hipokryzji. Nic, kompletnie nic nie stało na przeszkodzie, żeby to "karanie" wykreślić, gdyby tylko chcieli...
      doceń 16
      • Gość
        07.10.2016 11:17
        @Bartek. Prawdę o zakazie aborcji przez PIS powiedział minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin na antenie Radia Koszalin: zapowiedział, że PiS nie dopuści do wprowadzenia w Polsce pełnej ochrony życia dzieci poczętych i całkowitego zakazu aborcji nie będzie.

        - Chcę uspokoić tych, którzy boją się, że aborcja w Polsce zostanie całkowicie zakazana. Na pewno nie przejdzie projekt całkowitego zakazu, na pewno nie będzie zakazana aborcja w sytuacji, gdy kobieta pada ofiarą gwałtu albo gdy zagrożone będzie jej życie lub zdrowie – zapewnił Gowin
        doceń 2
        0
  • planner1962
    06.10.2016 14:18
    planner1962
    Panie Andrzeju, jestem zdruzgotany i placze moje serce mocno. Oto nasz Swiety Jan Pawel II teraz w tej chwili prosi o wybaczenie najciezszego grzechu tego narodu jakim jest aborcja. Jestem przekonany ze prosi Boga o wybaczenie tej zdrady, obludy, cynizmu, egoizmu za tych wszystkich ktorzy dzisiaj zdradzili wole pol milona Polakow. Oto nie tylko poslowie ale rowniez premier Szydlo zabilo moje serce. Nigdy nie angazowalem sie osobowo i finansowo aby pomoc tym wszystkim ktorzy walcza o zycie kazdej ludzkiej istoty od poczatku to samego konca. DLATEGO TERAZ PUBLICZNIE DEKLARUJE MOJE ZYCIOWE ZAANGAZOWANIE I POMOC FINANSOWA TYM WSZYSTKIM KTORZY JEJ POTRZEBUJA. NAZYWAM SIE GENE (EUGENIUSZ ) JAN WITTSTOCK
    doceń 10
    • Gość
      06.10.2016 15:39
      A czy papież prosi teraz o przebaczenie kogoś za to chronił pedofilów w kościele?
      • Gość
        06.10.2016 16:10
        Benedykt przeprosil, Franciszek chyba tez. Poszperaj w sieci. Ponadto obaj wiele zrobili aby wyeliminowac takie przypadki (homoseksulializm I pedofilie).
        doceń 2
        0
    • Pio
      06.10.2016 21:27
      Jeśli chciałby Pan weprzeć jakąś fundacje Pro-Life, to chciałbym polecić Panu pod rozwagę np. Fundację Małych Stópek: http://dlazycia.info/ Natomiast w kolejnych linkach podaję dwa przykłady działań Fundacji Małych Stópek: https://www.facebook.com/FundacjaMalychStopek/photos/a.662899640490064.1073741827.662892093824152/1043473969099294/?type=3&theater "Trzech ginekologów i ten sam wyrok
      ....potrzebna Twoja pomoc

      Gdy tylko Renata dowiedziała się, że jest w ciąży wszystko było pod górkę. Najpierw ojciec dziecka powiedział jej ,, wybieraj ja albo bachor”. Potem złość rodziców gdy usłyszeli wiadomość, że będą mieli wnuka, a następnie diagnoza ...dziecko będzie chore. Wtedy zaczęło się najgorsze, bo tak naprawdę wszyscy byli przeciw życiu maleństwa. Renata odwiedziła trzech ginekologów u których usłyszała to samo …przerwać ciążę, usunąć płód, dokonać terminacji ciąży. Wokół siebie nie miała nikogo kto byłby po stronie życia jej nienarodzonego dziecka, a dla niej wsparciem. Gdzie by nie skierowała słowa zwierzenia, sugestii pomocy, tam słyszała to samo ...aborcja, pozbądź się problemu. Zadzwoniła do Bractwa Małych Stópek tak naprawdę nie spodziewając się pomocy, a raczej zrozumienia. Od razu powiedziałem jej, że będzie dobrze ..kochasz swoje dziecko i to jest najważniejsze, będzie dobrze. Sama poza rodziną, pozbawiona środków materialnych i stałego miejsca zamieszkania, nie mająca nikogo kto by zaakceptował ją w ciąży z chorym dzieckiem znalazła oparcie w obietnicy pomocy od tych którzy nie robią różnicy między dzieckiem poczętym w małżeństwie czy poza nim, a nawet i z gwałtu. Nie robią różnicy między dzieckiem zdrowym czy chorym, chłopczykiem czy dziewczynką. Obiecałem, że pomożemy, a potrzebne jest wszystko, to znaczy mieszkanie, wyżywienie bo pozostała z niczym i bez nikogo, a potem jeszcze pomoc gdy dziecko się urodzi. Już została wyznaczona osoba asystująca tej kobiecie aby ją wspierać psychicznie i pomagać w życiowych sprawach. ". Kolejny przykład: https://pl-pl.facebook.com/BractwoMalychStopek/posts/1029204027151089 "PIĘTNASTOLATKA W CIĄŻY.
      Marta ma 15 lat i jest w 3 miesiącu ciąży. Trafiła do fundacji, a raczej Fundacja Małych Stópek trafiła na nią dzięki jej koleżance, która odważyła się zadzwonić do mnie opisując całą sytuację, a wygląda ona tak - Marta już pogodziła się z faktem że jest mamą ale niestety nie pogodziła się z tym jej mama, która cały czas chce wymusić na niej aborcję. W tej sytuacji Marta stała się tak jakby bezdomna, gdyż nie może wrócić tam gdzie czeka ją presja aby zabić dzieciątko. Jej mama stwierdziła, że nie chce aby córka popełniła ten sam błąd co ona gdy była w ciąży również w tym wieku. Ze łzami w oczach Marta powiedział mi ,, według niej jestem jej błędem". Mieliśmy kilka rozwiązań i wybraliśmy rozmowę telefoniczną z ...babcią z Marty, która przy naszym wsparciu materialnym przyjęła ją do siebie mimo ostrego i burzliwego sprzeciwu jej córki a mamy Marty. Uff było gorąco. Czeka mnie jeszcze namierzenie i rozmowa z ojcem dziecka dużo od niej starszego. Bardzo proszę o wsparcie finansowe, bo w naszych działaniach nie chodzi tylko o pomoc do porodu ale także i potem." Sam staram się regularnie pomagać jakąś wpłatą dla tej Fundacji, więc gdy zobaczyłem Pana post, to pomyślałem, że może warto dać Panu te namiary pod rozwagę.
      doceń 4
  • Jan76
    06.10.2016 14:23
    Mnie zadzwia a tym jedna rzecz. Od wielu, wielu dni słychać było, że projekt zawiera przepis o karaniu kobiet. W III PR słyszałem jak kobieta po gwałcie płacze do słuchawki, że poroniła ale teraz to by ją ścigali I potem czarny marsz. I co? Naprawdę PiS zrobił źle odrzucając projekt w całości? Ile czasu PO razem z Nowoczesną (które chciały jako obrońcy życia aby procedowanie przesunięto na styczeń) straszyli by kobiety strasznym PiSem? Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy fundacja nie mogła przez rok powiedzmy wyjaśniać o co w projekcie chodzi? Czy ta fundacja nie mogła wziać przynajmniej część ataku na siebie? Nie w parlamencie europejskim atakowany był rząd PiS a nie fundacja. Wiec jak to jest? Ja jestem w 100% za obroną życia. Ale Jezus mówił "Oto Ja was posyłam jak owce między wilki. Bądźcie więc roztropni jak węże, a nieskazitelni jak gołębie! Miejcie się na baczności przed ludźmi!" Czy ten projekt którego najbardziej znanym zapism jest nie ten o ochronie życia ale ten o karaniu kobiet był rozsądny?
    doceń 14
    • Gość
      06.10.2016 17:29
      Takie bzdury piszesz że szkoda czytać. Zresztą zbrodniarki trzeba karać prawnie, czy to za topienie dziecka w beczce po urodzeniu, czy za zabójstwo pod sercem. Zbrodni dzieciobójstwa nie usprawiedliwia płeć! Zresztą Ordo MIESIĄCAMI wyjaśniało WSZYSKIE ZAPISY PROJEKTU, wystarczyło posłuchać/poczytać!
      • Jan76
        06.10.2016 19:00
        "Goścoi" miło jak się ktoś przedstawi jakoś. Także Gościowi nie będę odpowiadał a tu masz INNE zdanie od twojego http://gosc.pl/doc/3482790.Porazka-na-wlasne-zyczenie
        doceń 4
        0
      • trydentina
        06.10.2016 19:45
        Taaak,najlepszy przykład mamy w tej kwestii z Zawiercia i Częstochowy -dwóch księży pedofilów w tym tygodniu opisały media..GOŚĆ milczy w tej kwestii jak zaklęty..
        doceń 6
        0
      • red.
        06.10.2016 19:56
        Nieprawda. http://gosc.pl/doc/3480345.Ksiadz-podejrzany-o-pedofilie
        doceń 5
        0
    • Nikt
      06.10.2016 22:13
      Sam zbierałem podpisy pod tą inicjatywą. Jak śmiesz wypowiadać się na temat czego fundacja nie zrobiła. Idź na ulice i spróbuj porozmawiać rzetelnie i spokojnie z obcymi ludźmi, z których część życzy ci chorego, martwego dziecka albo gwałtu! Wiesz jak zazwyczaj zaczyna się i kończy tak rozmowa? "O czym wy pie... to żaden człowiek". Wiesz jak daleko jest w takiej wymianie zdań do kwesti karalności kobiet? Myślisz że przeciwników obrony życia to interesuje? Nawet nie masz pojęcia ile takich osób chodzi na niedzielną mszę. Ja podobnie wielu innych mamy prace i rodziny. Nikt nam za to nie płaci. Czasami rozmowa z jedną osobą trwa ponad godzinę. My nie mamy kasy by przygotować akcje telewizyjną. Radio M i TV T były dla nas zamknięte w przeciwieństwie do pana Z. To miedzy innymi jego zasługą jest to co się stało. Nie potrafię do dziś zrozumieć jak można być tak naiwnym by wierzyć że brak kary dla kobiet dla których ich ciąża nic nie znaczy coś da. Słyszałeś o podziemiu aborcyjnym? A czy wiesz dlaczego nie słychać o żadnych zatrzymaniach? Zapoznaj się z obecnym prawem i pomyśl. Projekt bez potencjalnej kary dla kobiet jest nieskuteczny. To nie projekt "małych kroczków". Powołujesz się zapewne na zdanie p. Z. Jego ocena matek bierze się chyba głównie stąd ze ma doczynia z matkami które poszukują pomocy, lub przeżywają traumę po aborcji. Ale to nie są wszystkie matki i to nie głównie przeciwko nim jest skierowany pomysł z penalizacją. Pochwal się może najpierw co to zrobiłeś by chronić nienarodzonych, zanim zaczniesz krytykować innych. Ja mam zamiar dalej walczyć, ale siedząc z tyłkiem kryrykując innych.
      doceń 4
  • Mateusz
    06.10.2016 14:26
    "A gdy nastał ranek, wszyscy arcykapłani i starsi ludu powzięli uchwałę przeciw Jezusowi, żeby Go zgładzić." Mt 27,1
    doceń 13
  • Jan76
    06.10.2016 14:28
    I czy fundacja pomogła w ochronie życia, czy może raczej teraz PiS schowa ten temat najbardziej głęboko jak się da? Może następny rząd z Nowoczensą i PO wprowadzi projekt fundacji? Mało w tym było myślenia - tak mi się zdaje. A może przeciwnie komuś chodziło o taką sytuacje.
    doceń 4
  • Jan76
    06.10.2016 14:31
    Dla Pana redaktora https://www.przewodnik-katolicki.pl/Archiwum/2016/Przewodnik-Katolicki-41-9-10-2016/Temat-numeru/Sad-to-nie-miejsce-dla-kobiety-po-aborcji
    doceń 2
  • Gość
    06.10.2016 14:33
    Panie Kucharczak ? A co tam w PISie ?
    • Gość
      06.10.2016 15:25
      Panie Gość a co tam w PO? Chyba radość, prawda?
      • Gość
        06.10.2016 18:57
        Tak, radość bo odejście niudolnej, kłamlwej, cynicznrej władzy bliski
        doceń 4
        0
  • Magda
    06.10.2016 14:40
    Tym, którzy oskarżają Ordo Iuris przypomnę treść komunikatu KEP z 30 marca 2016 roku:

    "Życie każdego człowieka jest chronione piątym przykazaniem Dekalogu: „Nie zabijaj!”. Dlatego stanowisko katolików w tym względzie jest jasne i niezmienne: należy chronić od poczęcia do naturalnej śmierci życie każdego człowieka.

    W kwestii ochrony życia nienarodzonych nie można poprzestać na obecnym kompromisie wyrażonym w ustawie z 7 stycznia 1993 roku, która w trzech przypadkach dopuszcza aborcję. Stąd w roku Jubileuszu 1050-lecia Chrztu Polski zwracamy się do wszystkich ludzi dobrej woli, do osób wierzących i niewierzących, aby podjęli działania mające na celu pełną prawną ochronę życia nienarodzonych. Prosimy parlamentarzystów i rządzących, aby podjęli inicjatywy ustawodawcze oraz uruchomili programy, które zapewniłyby konkretną pomoc dla rodziców dzieci chorych, niepełnosprawnych i poczętych w wyniku gwałtu. Wszystkich Polaków prosimy o modlitwę w intencji pełnej ochrony życia człowieka od poczęcia do naturalnej śmierci zarówno w naszej Ojczyźnie, jak i poza jej granicami." Ordo Iuris potraktowało poważnie wezwanie Biskupów, a polityków obleciał strach przed utratą poparcia... Brawo Panie i Panowie Posłowie! Pewnie czujecie się z siebie dumni! Jak nic mam przed oczami historię króla Saula i Dawida...
    doceń 20
    • Jan76
      06.10.2016 15:24
      A polecam wywiad na temat karania kobiet za aborcje. Link dałem wyżej. Nie wiem czy to było świadome ale fundacja dała wystarczająco dużo amunicji przeciwnikom. Sam na fb musiałem prostować to co było kłamstwem. Ale trudno uzasadnić zapis o karaniu kobiet. Może warto uczyć się od przecowników życia? Oni swoje rewolucje przeprowadzali krok po kroku. My chcemy wszystko dodając do tego jeszcze karanie kobiet. Ja uważam za błąd fundacji wprowadzenie tego zapisu. Było oczywiste jak zostanie przedstawione to w mediach niekatolickich i w jakiej sytuacji stanie PiS. Pani z OI w ostaniej chwili wycofała się z zapisu o karniu kobiet. Polak mądry po szkodzie.
      • GośćTHOR78
        06.10.2016 15:57
        Kim Wy jesteście żeby ludzi sądzić?
        doceń 1
        0
      • Gość
        06.10.2016 17:34
        Trzeba karać zbrodniarki, które podnoszą rękę na niewinnego maleńkiego człowieka! Jako kobieta apeluję: kobiety też mordują; to nie są same zagubione panie zmuszane do aborcji, to też zatwardziałe morderczynie.. Bez karania kobiet zakaz aborcji to farsa!!
        doceń 9
        0
      • Gość
        06.10.2016 17:35
        Wycofała sie, żeby mniej inteligentni poczuli satysfakcję!
        doceń 0
        0
    • Gość
      06.10.2016 16:40
      Ale ja nie jestem katoliczką i nie chce być zmuszana przez prawo do tego by nią być. Zastanawiam się natomiast dlaczego wasz kościół (który przecież tworzą ludzie) nigdy nie wystąpił tak masowo przeciwko zamiataniu problemu pedofilii w kościele. Rozumiem, że ochrona zygoty jest ważniejsza niż krzywdzenie dzieci narodzonych? Czy to jest zgodne z religią, którą wyznajecie? W takim razie proszę mnie nie pouczać i zająć się swoimi grzechami. OK?
      doceń 11
      • Gość
        06.10.2016 17:02
        Bardzo sluszna uwaga. Cala masa frustratow klamie ze jest gotowa bronic zycia a kiedy jest okrotnie krzywdzone w podly sposob udaje ze nie ma tematu.
        doceń 13
        0
  • Wonek
    06.10.2016 15:17
    Czy Ordo Iuris, które tak zacięcie broni życia, chociaż raz uratowało już istniejące życie? Czy pomagają rodzinom, których dzieci są niepełnosprawne? Poproszę opisać konkretne przypadki. Bo wydaje mi się, że ich sposób na życie to jest właśnie mówienie mówienie i mówienie o jakimś ratowaniu, ale nic za tym nie idzie.
    doceń 32
    • Gość
      06.10.2016 17:00
      Starałem sie znaleźć dane ile dzieci z zespołem Downa adoptowania w Polsce. I wyszło ze 0. Były pojedyncze przypadki z zagranicy i to wszystko...
      doceń 11
    • Gość
      06.10.2016 17:36
      Bo ratować można tylko adoptując lub dając pieniądze ???!! Co za brednie średnio inteligentnych ludzi!!
      doceń 4
  • THOR78
    06.10.2016 15:52
    Mina wyborcy PiS, który nagle zrozumiał, że politycy partii na którą głosował i którym tak szczerze ufał - kłamią, mimo że wszyscy dookoła go ostrzegali - BEZCENNE.
    doceń 33
    • Gość
      06.10.2016 17:47
      A politycy PO są bez skazy. Cała polityka to szambo.
      • Gość
        06.10.2016 17:55
        No ale miało być inaczej niż za PO, lepiej...
        doceń 10
        0
      • Gość
        06.10.2016 22:41
        Już przestańcie odbijać piłeczkę w ten sposób. Nie macie nic, absolutnie nic na usprawiedliwienie tych tragicznych dla kraju rządów. Ciągle tylko "a u was murzynów biją"...
        doceń 5
        0
    • Gościówa
      06.10.2016 19:29
      W czym kłamali?
      Mnie PIS nie zawiódł, przeciwnie.
      • he he he
        06.10.2016 21:53
        PiS nie zawiódł ? najlepiej iść w zaparte, jak cały PiS
        doceń 6
        0
  • tantkiewicz
    06.10.2016 16:04
    Wezmy sie solidnie do pracy (kazdy). Wychowujmy spoleczenstwo w duchu poszanowania zycia czlowieka w kazdym jego etapie rowniez w lonie matki.
    doceń 14
  • magda
    06.10.2016 17:34
    tak samo do kosza powędrował drugi projekt obywatelski, to już was nie oburza? to jest dopiero cynizm i hipokryzja; kiedy łamią zasady na waszą korzyść, to jest dobrze? a kiedy na niekorzyść, to źle?
    doceń 23
    • Gość
      06.10.2016 18:57
      Szanowna Pani, ten drugi projekt był bublem prawnym, ktorego na komisji odrzucili członkowie .N , PO i PiS.
      • Gość
        06.10.2016 21:28
        Po co się wypowiadać, jeśli się nie ma pojęcia o niczym? Projekt "Ratujmy kobiety" nie trafił na żadną komisję, został odrzucony od razu, głównie głosami PiS (które ma, przypominam większość bezwzględną w Sejmie). Dokładnie tak, jak obiecywali nigdy nie robić. Zapomniali dodać "chyba że będzie nam się tak podobało". I jak się okazuje teraz "chyba że będzie to niewygodne politycznie". Cała ta partia to notoryczni kłamcy.
        doceń 5
        0
  • Fonia
    06.10.2016 18:02
    To będzie prawda, jeśli PiS nic więcej nie zrobi. Będzie blokada aborcji eugenicznej. Nie ma innej opcji. Ten projekt ma już przyprawioną gębę m.in. przez katolika Petru, a w tyle pieniądze Sorosa.
    doceń 0
  • Podpisany
    06.10.2016 18:38
    Generalnie rzecz jest do wygrania w 4 tygodnie. PiS ma ledwie niecałe 240 głosów plus trochę koryciarzy z innych klubów. Za utrzymaniem projektu głosowało ok 30-40 ludzi z PiS. Wybrać dowódcę iść do pana JK i powiedzieć: ustawa z podpisem prezydenta do 31.10.16 albo brak ustawy budżetowej i nowe wybory. Proszę pamiętać o roku 2007.Do widzenia."
    • Michal
      06.10.2016 19:52
      Posłowie PiS z frakcji kościelnej. Nie róbcie obciachu, nie lansujcie się w pierwszych ławkach w kościele i wypiszcie się z tego zespołu. Tak głosowaliście w sprawie obrony życia.

      PARLAMENTARNY ZESPÓŁ CZŁONKÓW I SYMPATYKÓW RUCHU ŚWIATŁO-ŻYCIE, AKCJI KATOLICKIEJ ORAZ STOWARZYSZENIA RODZIN KATOLICKICH

      Telus Robert /PiS/ - przewodniczący za odrzuceniem projektu
      Gołojuch Kazimierz /PiS/ - wiceprzewodniczący przeciw odrzuceniu projektu
      Kryj Andrzej /PiS/ - wiceprzewodniczący za
      Szydełko Halina /PiS/ - wiceprzewodnicząca przeciw odrzuceniu projektu
      Bartuś Barbara /PiS/ - sekretarz wstrzymała się od głosu
      Olszówka Piotr /PiS/ - skarbnik przeciw odrzuceniu projektu

      Arent Iwona /PiS/ za
      Ast Marek /PiS/ za
      Cicholska Anna /PiS/ za
      Czerwińska Anita /PiS/ za
      Dolata Zbigniew /PiS/ za
      Dziuba Tadeusz /PiS/ za
      Dziuk Barbara /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Galemba Leszek /PiS/ za
      Glenc Teresa /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Głębocki Konrad /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Gosiewski Jerzy /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Janik Grzegorz /PiS/ za
      Kaleta Piotr /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Klawiter Jan /niez./ przeciw odrzuceniu projektu
      Kloc Izabela /PiS/ za
      Kowalczyk Henryk /PiS/ za
      Kozanecka Ewa /PiS/ za
      Kubiak Dariusz /PiS/ za
      Kurzępa Jacek /PiS/ za
      Lipiec Krzysztof /PiS/ za
      Ławniczak Tomasz /PiS/ za
      Małecki Jerzy /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Masłowska Gabriela /PiS/ wstrzymała się od głosu
      Materna Jerzy /PiS/ za
      Matusiewicz Andrzej /PiS/ za
      Matuszny Kazimierz /PiS/ za
      Miazga Mieczysław /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Milczanowska Anna /PiS/ nie głososwała
      Mrówczyński Aleksander /PiS/ za
      Piotrowicz Stanisław /PiS/ za
      Polak Piotr /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Siarkowska Anna Maria /Kukiz15/ przeciw odrzuceniu projektu
      Skurkiewicz Wojciech /PiS/ za
      Sobecka Anna Elżbieta /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Szwed Stanisław /PiS/ za
      Szymańska Ewa /PiS/ za
      Uściński Piotr /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Wojciechowski Grzegorz /PiS/ przeciw odrzuceniu projektu
      Zuba Maria /PiS/ za
      doceń 5
  • Gość
    06.10.2016 18:59
    Z tego co rozumiem to projekt obywatelski karzacy kobiete wiezieniem za aborcje zostal potepiony przez epskopat w tym tygodniu - mysle ze umysly ktore go stworzyly niestety nie mialy dobrych intencji.. w tym takze politycznych - wydaje sie on takim samym diabelskim instrumentem jak matactwo z TK dokonanym przez PO przed przegranymi wyborami. Ochrona zycia to silna pomoc moralna i ekonomiczna tym ktorych dzieci moga urodzic sie z uposledzeniem..a nie drakonskie kary dla tych ktorych sytuacja pokonala..
    doceń 10
  • opanujcie się!!!!!!!!!!!
    06.10.2016 19:17
    Jeśli doprowadzicie tym szczuciem i judzeniem do upadku rządu, to dopiero zwojujecie rzeź niewiniątek, więc przestańcie już. Lepiej wspierajcie rząd w tych pomocowych ustawach i kampanii społecznej. Małe kroki prowadzą do celu, wielkie nieprzemyślane do katastrofy.
    doceń 14
    • Michal
      06.10.2016 19:54
      co za bzdury. To rząd jest od zabiegania o katolicką opinię społeczną a nie katolicy od bezwarunkowego popierania PiSu
      doceń 14
  • Gość
    06.10.2016 19:23
    Pan Grajewski jest ostatnią osobą, która powinna pisać nt. PiS. Gorliwy czciciel p.Komorowskiego! Gdzieś Pan był, jak PO łamała wszelkie prawa, mieliła wszelkie projekty?
    Nie mieliście skrupułów iść na kompromis z p.Tysiąc, żeby nie puściła Gościa z torbami? A nie umiecie popatrzeć w ten sposób na decyzję PiSu? Pomyślałeś Pan, że to patrzenie w przyszłość Polski? Podzielam zdanie p. J.Kaczyńskiego, że walka na ostrza może w konsekwencji przynieść odwrotne skutki. To roztropna decyzja, trzeba najpierw przygotować do tego ludzi i do tego premier Szydło swoimi projektami podąża.
    doceń 14
    • Gość
      07.10.2016 18:47
      Popołudniu było 9 kliknięć wartościowe, a teraz 1, ciekawe, tylko moderatorzy potrafią to w panelu zrobić, no cóż... nie spodobało się gościowym zwolennikom poprzedniej władzy.
      doceń 1
  • kd
    06.10.2016 19:43
    Nic Pan nie rozumie, ten projekt to paliwo dla opozycji i wszelkiej maści lewactwa. Temat będzie wałkowany miesiącami i latami, a jaki w PiS przegra wybory to będzie aborcja dla każdego i eutanazja w pakiecie. I wychowanie seksualne od przedszkola. Wtedy będzie Pan zadowolony. Jestem wyborcom PiS- u nie czuję sie oszukany. Proszę pisać o swoich odczuciach a nie o innych. Pozdrawiam .Krzysztof Dąbek
    doceń 10
    • Gość sobotni
      06.10.2016 20:24
      nie czujesz się oszukany? więc Kurski miał rację - ciemny lud wszystko kupi. żal
      doceń 12
      • Gość
        06.10.2016 20:32
        test
        doceń 0
        0
      • kd
        06.10.2016 22:34
        Może dla tego, że aborcja nie była głównym argumentem by głosować za PiS-em. Szczerze powiedziawszy nawet o tym nie pomyślałem, ale w moim otoczeniu bliższym i dalszym nie ma ani jednego przypadku aborcji. Dzieci przyjmuje się z "całym dobrodziejstwem inwentarza". Ty może żyjesz w innym środowisku i masz inne doświadczenia. To przykre.
        doceń 5
        0
  • Mike:
    06.10.2016 19:51
    Zgadzam się z Panem redaktorem Grajewskim. Sytuacja jest taka, że PIS co innego deklaruje, a co innego robi. W ważnych i mnie ważnych kwestiach. Nie wierzę politykom PIS. Co pozostaje...3, 4 lata rządów cyników przeświadczonych o swojej wielkości...na horyzoncie niestety nie widać, na prawicy, ugrupowania, które mogłoby zając miejsce PIS...przypuszczam, że PIS nie odda władzy i doprowadzi do fałszerstw wyborczych.
    • Gość
      06.10.2016 21:14
      A od kiedy pis to prawica? Przecież bardziej lewicowej (socjalistycznej) partii od lat nie było przy władzy.
      doceń 5
    • mhg
      06.10.2016 21:45
      Na prawicy jest komitet Brauna, są narodowcy, tak więc jest z kogo wybierać.
      doceń 1
    • Gość
      06.10.2016 23:24
      Myślałem, że KOD-arze nie czytają Gościa a tu proszę taka niespodzianka.
      doceń 3
  • Gość
    06.10.2016 20:03
    W pełni podzielam Pana zdanie. Również nie czują się oszukana, uważam że kampania społeczna za życiem jest potrzebna, tak samo jak pomoc matkom w trudnej sytuacji. A nie straszenie kobiet więzieniem.
    doceń 8
  • Milena
    06.10.2016 20:05
    Zgadzam sie z panem Grajewskim. PIS to cynicy, niegodni naszych głosów oszuści. Czekam na prawą i sprawiedliwa prawicę bez oszołomów i nepotycznych kłamców
    doceń 15
    • Maciej1
      06.10.2016 22:03
      Posłowie którzy głosowali za przyjęciem projektu powinni teraz opuścić klub i utworzyć nową partię naprawdę katolicką. A gdy będą wybory ludzie którzy zostali oszukani przez PIS będą na nich głosować. Wtedy jest szansa że aborcja będzie całkowicie zakazana.
      doceń 3
    • Gość
      07.10.2016 03:55
      Jasne, czekaj i zagłosuj na Jurka, a w 2019 roku do władzy dorwie się Nowoczesna z Razem i wprowadzą aborcję "na życzenie". Opamiętaj się człowieku!!!
      doceń 2
  • Gość
    06.10.2016 20:50
    Zdemaskowali się całkowicie.
    doceń 12
  • Podpisany
    06.10.2016 21:01
    Przeczytajcie "Nasz dziennik" z 7.10.16
    doceń 1
  • Gość
    06.10.2016 21:12
    Oszuści i tyle, czas obalić ten zaklamany rząd
    doceń 0
  • Weronika
    06.10.2016 21:14
    Wstępuję dopiero w poważne życie osoby dorosłej ale miałam szczęście już oddać mój głos wyborczy. Na kogo jak nie na nadzieję. Dzisiaj mogę tylko powiedzieć w myśl przysłowia -" Nadzieja matka głupich", a mówiąc prościej czuję się tak - PIS matką głupiej Weroniki która oddając na tę partię swój głos została moralnie "zgwałcona" przez polityków tejże partii. Cóż jak mówią -" Polak mądry po szkodzie" lub to że nie wchodzi się - "drugi raz do brudnej wody". Te i inne przysłowia przypominają nie tylko mi że zostałam wykorzystana przez PIS. Zostałam oszukana z wykorzystaniem BOGA przez polityków tej partii. Dziękuję jednak PIS-owi za otwarcie mi oczu i nauki ostrożności w następnych wyborach. Mam nadzieję że PIS już nikogo nie omami, nie oszuka używając w tym celu imienia Boga.
    doceń 7
  • Dominik
    06.10.2016 21:30
    Zgadzam się z Panem Redaktorem. Politycy PiS-u jawili się jako osoby popierające inicjatywy pro-life. To co zrobili to szczyt obłudy! Czy tak ma wyglądać postępowanie osób, które w przeważającej mierze deklarują się jako katolicy? Wstyd mi za ten rząd. Jestem zawiedziony!
    doceń 5
  • Tomasz
    06.10.2016 21:53
    To prawda, że nie stanęli na wysokości zadania, ale nazywać to szczytem obłudy to gruba przesada! Nie plujcie tak na PiS, bo nawet jeśli nie jest idealny, to jest dużo lepszy niż poprzedni rząd i można mieć nadzieję, że także w kwestiach moralnych będzie raczej podnosił standardy, niż je obniżał (poprzednia opcja rządząca była dużo bardziej liberalna i permisywna). Zamieszczając takie tytuły, dajecie tylko pożywkę GW i innym, którzy zacierają ręce z uciechy. Apeluję więc o roztropność i umiar w słowach! Z góry dziękuję.
    doceń 4
  • Jacek
    06.10.2016 21:54
    Na kogo mamy głosować PO i Nowoczesna odpada za invitro i tabletke poronną PSL też głosował za in vitro tylko Kukiz jest czysty
    doceń 1
  • Gość
    06.10.2016 22:33
    opozycjonista mówi co innego niż opozycjonista, który dojdzie do władzy.
  • staho
    06.10.2016 22:49
    staho
    Nie jest możliwe, by tak nagle zmienili zdanie -- widać, że zostali do tego zmuszeni. No i teraz najciekawsze: kogo musi słuchać Jarosław K.?
    doceń 5
  • Gość
    06.10.2016 22:49
    A gdzie byli biskupi i pro live, kiedy opozycja waliła w PiS za nie ich przecież ustawę?! Całkowita ochrona dzieci nienarodzonych będzie wprowadzona, lecz trzeba roztropności, której w tym artykule zero. Takie podejście doprowadzi do powrotu do władzy lewactwa ( za PO było miło, brało się granty i cicho było o mordowaniu dzieci ) i kolejnych śmierci. Ten artykuł to albo objaw głupoty, albo cynicznej zagrywki lewackiego kreta.
    doceń 4
  • ZetL
    06.10.2016 22:55
    Jestem całkowicie za zakazem aborcji. Marzy mi się równie pryncypialny komentarz ze strony Redakcji do uczestnictwa Prymasa w obchodach rocznicy wystąpienia Lutra z Kościoła.
    doceń 6
  • Gość
    06.10.2016 23:05
    Pan Gowin, który bez ukrywania się był za utrzymaniem kompromisu w sprawie aborcji, jakoś swego czasu Gościowi Niedzielnemu nie przeszkadzał.
    doceń 6
  • Gość
    06.10.2016 23:18
    W pełni zgadzam się z Panem Redaktorem. Partia w której tylu Polaków pokładało nadzieję pokazała swoją niejednoznaczność w najważniejszej kwestii moralnej. I tchórzostwo.
    doceń 3
  • Gość
    06.10.2016 23:23
    "Pomazańcy" są obłudni ? Aby przejrzeć na oczy szczenię potrzebuje około 14 dni - niektórym potrzeba roku.
    doceń 1
  • RaBi
    06.10.2016 23:38
    RaBi
    Do wszytskich, którzy perfidnie lub z niewiedzy kłamią nt. karania kobiet w projekcie Ordo Iuris

    Widać jak na dłoni jak ulegliście "Panu kłamstwa". Powielacie kłamstwo o karaniu kobiet. W projekcie jak "wół stoi":
    "§ 6. Nie podlega karze matka dziecka poczętego, która dopuszcza się czynu określonego w § 2.”

    co jest "czynem określonym w § 2.”?
    "§ 2. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia
    wolności do lat 3."

    zapytacie co jest czynem określonym w § 1?
    „Art. 152. § 1. Kto powoduje śmierć dziecka poczętego, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5"

    a więc czytając całość widać jak na dłoni, że kobieta która nieumyślnie doprowadzi do śmierci dziecka NIE BĘDZIE PODLEGAĆ KARZE!
    Ale jeżeli zrobi to umyślnie (ze świadomością czynu) to jak najbardziej podlega karze i powinna jej podlegać, tak samo jak każdy, kto świadomie zabija drugą osobę. Tak jak mama małej Madzi.
    Bo jaka jest różnica pomiędzy dzieciobójczynią, która swoje dziecko zabija gdy ono ma 11 miesięcy od tej, która zabija swoje dziecko w 22 tygodniu?

    Ale Ordo Iuris to wcale nie "krwawi mściciele", rządni "krwi kobiet". Do matek, które dokonały aborcji pod wpływem "środowiska" wicąga "pomocną rękę" i w projecie jest zapisane:
    "§ 5. Jeżeli sprawcą czynu określonego w § 1 jest matka dziecka poczętego, sąd może zastosować wobec niej nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia."

    WIĘC PYTAM WAS
    Gdzie w projekcie ustawy zaproponowanej przez Ordo Iuris jest zapis o BEZWZGLĘDNYM karaniu kobiet?
    Dziwi Państwa zapis o karaniu świadomych dzieciobójczyń? To proszę pisać listy wstawiennicze za wszystkimi matkami, które świadomie zabiły swoje dzieci po urodzeniu. Zacznijcie od pani Katarzyny W. mamy Madzi!! Jak sąd mógł ukarać tę kobietę przecież to KOBIETA i jako taka nie powinna być karana.

    Pozdrawiam samodzielnie myślących
    RaBi

    PS. Ordo Iursi jeszcze dziś przed głosowaniem zgłaszało chęcodstąpienia od zapisów o karalności kobiet. PiS i tak "uwalił" projekt - więc nie o zapisy o karalności kobiet chodziło. Gdyby ich nie było znaleziono by co innego - by "uwalić".

    Parafrazująć tekst napisany przez Tomka Lipińskiego z Tilt:
    Nie wierzę politykom PiS - Nie wierzę politykom!
    doceń 12
    • Ali
      07.10.2016 04:48
      "a więc czytając całość widać jak na dłoni, że kobieta która nieumyślnie doprowadzi do śmierci dziecka NIE BĘDZIE PODLEGAĆ KARZE!" - tylko dlaczego matka, która poroniła ma jeszcze tłumaczyć się z tego dramatu (przed Policją?), dlaczego z góry jest traktowana jako podejrzana? Tan zapis otwierałby pole do manipulacji i "polowania na czarownice".
      • gość2
        07.10.2016 08:11
        Dokładnie. Mnie ten zapis bardzo się nie podoba. Ten projekt ustawy traktuje wszystkie kobiety jako potencjalne podejrzane/oskarżone i co z tego, że czasem "nie podlegające karze".
        Czy to w ogóle zgodne z konstytucją?
        doceń 3
        0
      • RaBi
        07.10.2016 10:57
        RaBi
        Drodzy @ Ali i Gościu 2

        Czemu wprowadzacie w błąd ludzi? Czy z niewiedzy, czy z premedytacją?
        Tak samojak osoby opiekujące się starszą osobą,gdy umrze nie musząsiętłumaczyć przed policją ani prokuratorem (chyba, że zachodzą przesłanki o popełnieniu czynu zabronionego).Tak samo kobieta, która poroni nie będzie musiała się tłumaczyć, chyba, że zaistnieją przesłanki (np. mówiła publicznie lub zapowiadała, że nie chce tego dziecka i albo sobie albo jemu coś zrobi). W tedy może będzie musiała złożyćjakies wyjaśnienia ale wpierw policjanci zabezpieczą materiały dowodowe (np. wyniki badań usg, opinię lekarza prowadzącego ciążę ect.). Nic w tym dziwnego, że jeżeli zaistnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa sprawą interesują sięorgany ścigania. Tak jest obecnie np. w sprawie Katarzyny W., która dopiero w czasie śledztwa przyznała, że wcalenie porwano jej dziecka. Jeżeli (podkreślę to jeszcze raz) zaistnieją przesłanki o popełnieniu przestępstwa kobieta musi złożyć wyjaśnienia - to jest właśnie realizacja ochrony praw dziecka. Bo jaka jest różnica czy dzieckoma 22 tygodnie czy 11 miesięcy?

        Pozdrawiam
        RaBi

        PS. nie zakładam złej woli kobiety i tak samo nie zakładam złej woli policji
        doceń 3
        0
      • gość2
        07.10.2016 12:15
        @RaBi,
        Kobiety w ciąży mogą mówić najróżniejsze rzeczy i smutny dla mnie jest Twój przykład, ale ok.
        To dotyczy podejrzenia umyślnego spowodowania śmierci.

        A co z wszystkimi podejrzanymi o nieumyślne spowodowanie śmierci?
        doceń 1
        0
      • gość2
        07.10.2016 12:26
        Inaczej.
        "Bo jaka jest różnica czy dzieckoma 22 tygodnie czy 11 miesięcy?"
        Zasadnicza. bardzo łatwo przez brak roztropności doprowadzić do śmierci niemowlęcia: na przykład zostawiając otwarte okno. To jest wina, ale nieumyślna.
        Ale dziecko przed urodzeniem jest chronione niejako automatycznie.
        doceń 0
        0
  • Niki
    07.10.2016 00:18
    Radio Maryja i Tv Trwam to media katolickie? Czy propaganda kłamstwa PiS? Bo ostatnio to chyba propaganda...
    doceń 6
  • Gość
    07.10.2016 00:30
    PiS ma rację. Jeśli wskutek prowokatorów z Ordo Iuris rozpęta się teraz wojna ideologiczna ws. zaostrzenia ustawy o aborcji, PiS szybko straci władzę i kolejna ustawa (po przegranych przez PiS wyborach) będzie dopuszczała aborcję na życzenie.
    doceń 6
  • Gość
    07.10.2016 06:24
    jak latwo zrzucac wine na kogos innego! Gdzie byles w poniedzialek gdy "czarni" chodzili po naszych miastach? Czy miales chociaz biala wstazke przy ubraniu, aby zadeklarowac sie za zyciem? Czy byles na mszach w kosciolach warszawskich? Jak wspierales Rzad, aby poslowie mieli wsparcie od obywateli dobrej zmiany? Mozna pytan mnozyc, mozna opluwac Pania Premier Beate, mozna nie wierzyc politykom PiS, mozna ich zniszczyc psychicznie ale bracie, siostro czy mozna ludzkie prawo stawiac nad Prawem Bozym (dla niewierzacych prawem natury) NIE ZABIJAJ. Tak naprawde nie potrzeba zadnych dodatkowych ustaw, to powinno wystarczyc jako przestroga, poczawszy od lekarzy a konczac na ojcu i matce dziecka. Pis, Rzad nie ma nic do Twego sumienia, jak popelnisz zbrodnie, nie przerzucaj odpowiedzialnosci na innych. Nie zakrzyczysz sumienia, wyrzuty beda az do Twojej smierci, chyba ze zlagodzisz je w sakramecie milosierdzia i w uczynkach milosierdzia. I nie wypisujcie o "festiwalu kłamstwa, cynizmu i pogardy". zacznijmy pomagac tym ktorzy tego potrzebuja aby ratowac ludzi od Poczecia az do Smierci. O tym wlasnie wypowiadala sie w imienu Rzadu Pani Premier, i chwala jej za to. PAMIETAJMY NIE ZABIJAJ OBOWIAZUJE KAZDEGO, wiec idzmy z pomoca. Tomek
    doceń 4
  • planner1962
    07.10.2016 06:38
    planner1962
    Zdrada, obluda, cynizm, Judasz w najdoskonalszym wydaniu! Postaram sie skataktowac z tymi 57 poslami ktorzy glosowali zgodnie ze swoim sumieniem i podziekowac im za odwage. Reszta - to zdrajcy naszego katolickiego, chrzescijanskiego narodu. Bede pamietal w czasie wyborow. Bede glosno i mocno nawolywal aby nie glosowac juz nigdy za tymi slabymi ludzmi. Niech zyje Polska katolicka i chrzescijanska!
    doceń 9
  • Anda
    07.10.2016 07:13
    Biskupi-konformiści umywający ręce i zaklinający nas, że nadal są obrońcami życia, biją rekordy obłudy.
    doceń 2
  • Gość
    07.10.2016 07:47
    To proszę wziąść pod opiekę takie dziecko z uratowanej aborcji(zdrowe czy niepelnosprawne) a nie tylko pisać co trzeba zrobic
    doceń 12
  • Gość
    07.10.2016 08:22
    To straszne byc takim fanatykiem religijnym im wiecej czytam i obserwuje tym mniej chce mi sie byc w tym kościele, niewiele macie wspólnego z nauka Chrystusa, jesteście wredni, okrutni i bez serca. Ale to jak w przypowieści o faryzeuszu....szkoda mi Was "chrześcijanie"...
    doceń 6
  • StaNaw
    07.10.2016 08:58
    Marszałek Marek Jurek ustąpił ze stanowiska marszałka sejmu - ale czy dobrze zrobił ? Rezygnacja jest poddaniem się ! Należało "nadstawić drugi policzek" i walczyć dalej !. Naiwnością jest sadzić, że wszystko pójdzie gładko i szybko ! Jeszcze większą naiwnością jest oczekiwać, że problemy moralne rozwiążemy drogą polityczno - prawną ! Tu trzeba czegoś więcej; post i modlitwa , obrażanie się , osądzanie itp. daje się i argumenty stronie przeciwnej. Wybraliśmy ten rząd to go wspierajmy do końca .
    Pozdrawiam . Stanisław
    doceń 4
  • StaNaw
    07.10.2016 09:16
    Czytając wiadomości dot. ustawy o ochronie życia poczętego przypominam sobie rozmowę sprzed 20 lat z moim znajomym, katechistą w szkole podstawowej ; zwierzył się mi: jestem bezradny - dzieci, zwłaszcza dziewczynki z klas 5 - 6 nie chcą słyszeć o Bogu tylko na każdej lekcji atakują mnie: dlaczego Kościół zakazuje aborcji i rozwodów ? Ja natomiast od tego czasu ( 20 lat ) zastanawiam się : co sprawia , że dla tych dzieci aborcja i rozwody zdają się być najważniejszą sprawą w życiu ? Problem narasta i pogłębia się nie od dziś ! Jeżeli nie potrafimy przekonać katolickich dzieci to nie oczekujmy , że przekonany lewicowe feministki ; że problem rozwiążemy w sejmie na drodze polityczno - prawnej ; to naiwność i pójście na skróty - bezsensowna.
    Pozdrawiam. Stanisław
    doceń 2
  • Gość
    07.10.2016 09:58
    Sądzę , że myślenie to nie jest Pańska specjalność. Mam nadzieję że tak samo ostro Pan oceniał rządy PO no ale widać że woli Pan żeby wróciły .No i jeżeli się kogoś mocno ocenia to należałoby też bezwzględnie zamieścić jego opinię a tej tu nie znalazłem i to oceniam jako manipulacje z Pańskiej strony a nawet całego wydania internetowego .
    doceń 3
  • Maciej
    07.10.2016 10:03
    Wynik głosowania jest wielką tragedią, która potwierdza że partia rządząca nie jest wcale taka prawicowa i prawdziwa... Jednocześnie chciałbym podziękować wszystkim - niezależnie od przynależności partyjnej, którzy zagłosowali prawidłowo - stając w obronie życia bezbronnych nienarodzonych dzieci. Nie poddawajcie się i walczcie dalej w tej słusznej sprawie! Zachęcam aby każdy z nas wysłał chociaż maila do tych posłów i posłanek z wyrazami poparcia i podziękowaniem.
    doceń 3
  • Gość
    07.10.2016 10:27
    Nie ma Pan racji. Chciałby Pan doprowadzić do zamieszek na ulicach? Tysiąc zabitych chorych dzieci to dramat, ale jeśli rozwalimy PiS to dzieci abortowanych będzie pewnie stukrotnie więcej (lewa strona chce też radykalnych zmian w tej ustawie). Więc jaki wybór ma Pani Szydło i PiS. Trochę wyobraźni od dziennikarzy można by się spodziewać...
    • Gość
      07.10.2016 11:59
      A kto kazal ruszyc te ustawe?! Kto chce aborcji, bedzie ją robił. Kto nie chce -prawo nie zmusza nikogo.
      doceń 1
  • StaNaw
    07.10.2016 10:29
    Potrzeba rozwagi i roztropności; rząd jest przede wszystkim od rozwiązywania spraw gospodarczych i socjalnych ; zapobiegania oszustwom podatkowym i aferom. Aborcja jest grzechem wołającym do nieba ; ale pamiętajmy, że bez Bożej pomocy problemu grzechu nie rozwiążemy ;
    doceń 8
  • StaNaw
    07.10.2016 10:43
    Nie wolno lekceważyć przeciwnika ; czarny protest jest skierowany nie tylko przeciwko zakazowi aborcji .
    Problem nawarstwia się od wielu lat ; pamiętam ,ze po powstaniu rządu Mazowieckiego pierwszą (niedobrą ) zmianą , było powstawanie agencji towarzyskich i sexschopow . Czy to było naszej ojczyźnie najbardziej potrzebne ? Mam pytanie czy; polakom potrzeba wolności czy rozwiązłości . Pamiętam jak Papież Polak nawoływał o dobre korzystanie z trudem odzyskanej wolności . Co z tego pamiętamy ; czy posłuchalismy ?
    doceń 1
  • Gość
    07.10.2016 11:54
    Nie widzę w tym co zrobili wczoraj politycy PiS żadnej z ich strony "obłudy", politycy są w rządzie po to by odpowiadać na zapotrzebowanie i głos społeczeństwa (w tym wypadku kobiet), a nie wyrażać swoje prywatne przekonania i forsować ustawy utrudniające ludziom, już i tak nie łatwe, życie. No chyba że umówili się wcześniej z Kościołem że będą kreować państwo teokratyczne za wszelką cenę, to ewent. obłuda wobec tych wewnętrznych ustaleń kościelno-rządowych, ale wobec protestujących ludzi zachowali się tak jak powinni.
    doceń 5
  • rsk
    07.10.2016 12:27
    Większość komentarzy w tej sprawie jest śmiechu warta. Czy to coś nowego, że PiS traktuje społeczeństwo, w tym również swój własny elektorat, instrumentalnie. Nie jest, niestety, w tej materii monopolistą. Liczy się władza, jej utrzymanie jest podstawowym priorytetem, skoro się tę władzę zdobyło.
    doceń 5
  • eclecte
    07.10.2016 13:35
    niestety PIS nie mial wyjścia, bo projekt przewidywał karanie kobiet, co spowodowało że narosła ogromna fala niedomówień i strachu tak że ludzie normalnie "neutralni" zostali nakręceni i zmobilizowani do protestów. Bo przecież zwykły człowiek nie będzie się wczytywał w szczegóły prawne projektu...grozi kara to grozi. I nawet więcej kampani informacyjnej by tu za dużo nie zmieniło, gdyż poszła fama, społeczeństwo wyrobiło sobie zdanie, przykleiło fatkę i bardzo trudno byłoby to odwrócić. Poza tym sam zauważyłem, że nawet wsród katolików projekt tej ustawy budził kontrowersje. Jeżeli my sami jesteśmy podzieleni to o czym my tu mówimy. Trzeba działać roztropniej, zacząć tak jak zapowiedział rząd, od pomocy kobietom w trudnych ciążach, od pomocy opiekunom niepełnosprawnych a potem zakazać aborcji ze względu na eugenikę, przy szerokiej społecznej kampani. No i musi być widoczne poparcie, pełna mobilizacja i białe marsze na ulicach. Niestety zło trzyma się mocno i nie będzie łatwo je pokonać...
    doceń 13
    • Gość
      07.10.2016 14:28
      Jak to nie miał wyjścia? Pis miał możliwość odrzucić kontrowersyjne zapisy w komisji lub w Senacie. Uwierzył(a) Pan/Pani na słowo w ich wyjaśnienia?
      • eclecte
        07.10.2016 14:55
        oczywiście mógł tak uczynić, ale tak jak pisałem, wokół projektu narosło zbyt dużo kłamst, mitów i niedomówień by móc go uratować...czasem trzeba zrobić krok w tył, by potem zrobić 2 kroki w przód, ale musimy byc razem..
        doceń 2
        0
  • Gość
    07.10.2016 14:55
    Kto tu pisze o szczycie obłudy? Wartości i wybór sumienia maja mieć formę nakazu? Czy to będzie wiara czy islamizacja chrześcijaństwa? Dobrze gdyby autor i inni zastanowili sie nad istota wiary. Dobrowolność z cała konsekwencja i metanoja jako droga życiowa lub nakaz prawny. Nie potrzebuje nakazu by chronić życie od poczęcia....rozumiejąc ze każdy człowiek jest tak samo ważny w oczach Stwórcy, skoro został powołany do życia. Moze zamiast szczyt obłudy warto zmienić tytuł na : Kamieniami w grzeszników.... Faryzeizm i obłuda autora.
    doceń 6
  • Gość
    07.10.2016 15:39
    Zycie czlowieka ma byc chronione prawnie niewazne chory czy zdrowy. I nie ma to nic wspolnego z wiara
    doceń 5
  • trzinaalli
    08.10.2016 09:45
    Minister Waszczykowski o "czarnych protestach" mówił, że to "kpina". Niestety poprzez odrzucenie projektu chroniącego życie kpina stała się faktem. Kpina z życia nienarodzonych, kpina z obywateli, którzy poparli ten projekt, kpina podszyta sporą dawką obłudy.
    doceń 11
  • Gość
    11.10.2016 14:03
    A Pan Łoziński nie widzi w zachowaniu ludzi PiS nic złego. Przecież winni są ci, co chcieli karać kobiety... Panie Andrzeju, dziękuję za rozsądny komentarz w tej sprawie.
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Andrzej Grajewski

Dziennikarz „Gościa Niedzielnego”, kierownik działu „Świat”

Doktor nauk politycznych, historyk. W redakcji „Gościa” pracuje od czerwca 1981. W latach 80. był działaczem podziemnych struktur „Solidarności” na Podbeskidziu. Jest autorem wielu publikacji książkowych, w tym: „Agca nie był sam”, „Trudne pojednanie. Stosunki czesko-niemieckie 1989–1999”, „Kompleks Judasza. Kościół zraniony. Chrześcijanie w Europie Środkowo-Wschodniej między oporem a kolaboracją”, „Wygnanie”. Odznaczony Krzyżem Pro Ecclesia et Pontifice, Krzyżem Wolności i Solidarności, Odznaką Honorową Bene Merito. Jego obszar specjalizacji to najnowsza historia Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, historia Kościoła, Stolica Apostolska i jej aktywność w świecie współczesnym.

Kontakt:
andrzej.grajewski@gosc.pl
Więcej artykułów Andrzeja Grajewskiego

Zobacz także