Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Podpisany
    03.10.2016 13:34
    Tutejszy szef "kancelarii prawnej" dał wolne paniom. W robocie pustki. Jak argumentuje? Ciąża i macieżyński zabierają mi niewolnice na rok, dwa plus chorobowe bo "dziecko chore", a aborcja - nawet wyjazdowa - tydzień.
    doceń 5
  • Robert
    03.10.2016 13:50
    Pomimo, że jestem mężczyzną, a więc nie posiadam macicy, chciałbym wyrazić swoja opinię. Dziękuję Pani bardzo za ten artykuł. Dzisiejsza "akcja" zwolenników aborcji bardzo mnie zabolała i przygnębiła. Ale to Pani ma rację. Po przeczytaniu powyższego tekstu lżej zrobiło mi się na duszy. To prawda - im głośniej diabeł skowyczy, tym z nim gorzej. I ludzi, którzy nie chcą mordować swoich dzieci jest zdecydowanie więcej niż tych, którzy dzisiaj protestują. Jezus powiedział, żebyśmy się nie lękali ponieważ On już pokonał ten świat. Na chwilę o tym zapomniałem, ale Pani mi o tym przypomniała. Dziękuję.
    doceń 10
    • Gość
      03.10.2016 14:34
      Mężczyźni maja prawo głosu a nawet obowiązek w 50%. Pozdrawiam panów.
      doceń 4
  • Magda
    03.10.2016 13:50
    Kładę dziś przed tobą życie i szczęście, śmierć i nieszczęście. Ja dziś nakazuję ci miłować Pana, Boga twego, i chodzić Jego drogami, pełniąc Jego polecenia, prawa i nakazy, abyś żył i mnożył się, a Pan, Bóg twój, będzie ci błogosławił w kraju, który idziesz posiąść. Ale jeśli swe serce odwrócisz, nie usłuchasz, zbłądzisz i będziesz oddawał pokłon obcym bogom, służąc im - oświadczam wam dzisiaj, że na pewno zginiecie, niedługo zabawicie na ziemi, którą idziecie posiąść, po przejściu Jordanu. Biorę dziś przeciwko wam na świadków niebo i ziemię, kładąc przed wami życie i śmierć, błogosławieństwo i przekleństwo. Wybierajcie więc życie, abyście żyli wy i wasze potomstwo, miłując Pana, Boga swego, słuchając Jego głosu, lgnąc do Niego; bo tu jest twoje życie i długie trwanie twego pobytu na ziemi, którą Pan poprzysiągł dać przodkom twoim: Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi./Pwt 30, 15-20/
    • Gość
      03.10.2016 23:02
      Słuszna fraza! "Wybierajcie więc życie(...)" - każdy ma swoje sumienie i każdy powinien wybierać SAM i za te wybory odpowiada. Właśnie o to chodzi, warto czytać ze zrozumieniem.
      • Magda
        04.10.2016 10:38
        Nie będziesz zabijał / Wj 20, 13/

        doceń 4
        0
  • Gość dzielny
    03.10.2016 14:09
    Popadacie w jakiś chory, dziki szał nienawiści! Ludzie opanujcie się! Wydaje wam się, że protestujący ludzie będą teraz robić aborcje jak zakupy? Już widze wasze chore wizje...sklep spożywczy, fryzjer, obuwie, salon aborcji, piekarnia...opanujcie się! Dzieki takim nienormalnym ustawom powstanie ogromne podziemie aborcyjne...noworodki w śmietnikach...beczkach i czym tam jeszcze...tego chcecie? byłem obojętny na ten problem - do dzisiejszego dnia i przeczytania paru "artykułów" na waszym portalu. PRZYŁĄCZAM SIĘ DO PROTESTU!!!!!!!!
    doceń 15
    • Anna
      03.10.2016 16:23
      I ja również się przyłączam! A jak czytam zdania w stylu "Drodzy aborcjoniści, inny "zwykły" morderca też ma prawo wyboru - może zabić lub nie. Tak samo gwałciciel ma prawo wyboru, i złodziej i kłamca - a że dokonują złych wyborów, to sprawa ich sumienia." to nasuwa się pytanie: gwałciciel miał prawo wyboru, a czy ta zgwałcona kobieta też miała?! I skoro już ją to spotkało - czy zdajecie sobie sprawę co ona musi czuć kiedy dowiaduje się, że jest w ciąży ze swoim oprawcą?! I jej już wyboru nie chcecie dać! I najbardziej przykrą kwestią jest to, że artukuł pisze kobieta... Oby Pani nigdy żaden przykry los nie spotkał. Bo może być za późno i nie będzie wtedy żadnej możliwości wyboru.
      doceń 7
    • Gość
      04.10.2016 02:02
      ... o tak podziemie aborcyjne wzrośnie do niebotycznych rozmiarów o całe 1000 zabiegów rocznie (w najgorszym przpadku) - widzę że cię to bardzo martwi. Ja rozumiem, że poczujesz niesmak jak pojdziesz wyrzucić śmieci i znajdziesz tam zwłoki dziecka. Całe szczeście że "odpady medyczne" dziś się skutecznie utylizuje - obecnie mozesz z usmiechem odwiedzać śmietnik.
      doceń 1
  • Justyna
    03.10.2016 14:10
    Bardzo Pani dziękuję za ten komentarz. Faktycznie trzeba modlić się za tych wszystkich zwolenników aborcji i w Bogu pokładać nadzieję. Zło jak zwykle jest tylko bardziej krzykliwe.
    doceń 20
    • Maria
      03.10.2016 21:18
      Nie jestem zwolennikiem aborcji. Popieram protest. Justyno ile masz dzieci ?
      • Gość
        04.10.2016 15:00
        Jeśli popierasz czarny marsz to jesteś zwolennikiem aborcji. Nie da się na dłuższą metę zaklinać rzeczywistości. Jeśli powiesz że niebo jest bordowe w żółte kropki to tak się stanie?
        doceń 2
        0
  • Kobieta.
    03.10.2016 15:09
    Ciekawy artykul , mowiacy o tej drugiej strony ciemnej mocy. Po pierwsze nie zabijaj...a co maja powiedziec te nienarodzone dzieci, czy one tez moga zabrac glos w Tej sprawie ?? Takie marsze I przebieranie wg mnie sa na pokaz ..tylko czego ??
    doceń 10
  • Utu
    03.10.2016 15:28
    Charakterystyczną cechą tych demonstracji jest koncentracja ludzi sympatyzujących z partiami lewicowymi. Wywodzą się one z upadłych moralnie rodzin, dla których mową jest „kwasizm” a „Bóg, honor, ojczyzna” to frazes.
    doceń 11
    • Gość
      03.10.2016 16:32
      A skąd te idiotyczne przypuszczenia o lewicowych korzeniach oraz upadłych moralnie .trzeba być prymitywną istotą aby wyciągać takie wnioski.normalnie dulszczyzna i ciemnogród.
      doceń 5
  • FACET
    03.10.2016 15:28
    Popieram z całego serca i z Bożym błogosławieństwem panie protestujące przeciw tym , chcącym rządzić brzuchami kobiet.
    • Podpisany
      03.10.2016 18:21
      Gdyby nie tragizm tematu, to byłoby prawie zabawne jak lewactwo komentuje "na występach gościnnych". No ale żarty przy trumnie/w spalarni się skoñczą i przyjdzie rachunek.
      doceń 7
    • Gość
      04.10.2016 02:05
      ... ciekawe skąd to Boże błogosławieństwo wziąłeś?
      doceń 2
  • Gość
    03.10.2016 15:44
    nienawiść i pogarda do innych. to wypływa z Pani tekstu. po co to szydzenie? przykładowy cytat poniżej. najważniejsze przykazanie chciałabym przypomnieć - szanuj bliźniego swego.... i o to będę się dla Pani modlić. " Mam wrażenie, że ktoś tu ma jakiś "maciczny" kompleks. Pomijam, że na moje oko większość tych dziewczynek ubranych w żałobne stroje nigdy nie rodziło i najwyraźniej korzystają z tego, że na studiach zajęcia jeszcze na dobre się nie rozpoczęły i mogą sobie pochodzić po ulicy i pokrzyczeć. Łaaa, jestem taka ważna i zagłuszana przez męski szowinizm! Macice górą!"
    • paulus
      04.10.2016 18:10
      nazywanie mordestwa ...morderstwem nie jest pogarda ani nienawiscia...to tylko Prawda...."a kto jest z prawdy slucha mego glosu"...Szczesc Boze
      doceń 2
  • Basia
    03.10.2016 15:56
    Bóg jest samym dobrem ochroni każde życie, jeśli taka będzie Jego wola...
    • Gość
      04.10.2016 02:08
      ... ale masz pojęcia o Boga woli. Zapewne jesteś przynajmniej profesorem teologii.
      doceń 0
  • dana
    03.10.2016 16:22
    Dziś w pracy zapytała mnie koleżanka czy będę brała udział w Czarnym poniedziałku. odpowiedziałam zgodnie z sumieniem i przekonaniami że nie ponieważ moja macica nie jest zniewolona i jestem za zakazem aborcji tłumacząc to dokładnie w taki sam sposób - czyli o dokonywaniu wyboru i karze za ten wybór innych przestępst- jak Pani.. łojjjjjjjjjjjjj mało zjedzona nie zostałam
    doceń 8
  • Jacek
    03.10.2016 16:45
    Nie sądziłem, że komentatorka liczącego się w Polsce Katolickiego tygodnik porówna uczestnictwo w czarnym proteście do uczestnictwa w czarnej mszy... To wprost niebywałe. Jestem Katolikiem i jestem przeciwny aborcji i wierzę w Boży udział w tworzeniu Życia. Ale zdaje się protestującym dzisiaj Kobietom przede wszystkim o wolność decyzji. Co jeśli dziecko zostanie poczęte w rezultacie gwałtu? Co jeśli będzie mieć ciężkie, nieodwracalne uszkodzenia? Jesteśmy jako Katolicy za życiem, ale nie możemy tworzyć i forsować przepisów prawnych zakładających karanie kobiet, które chcą postąpić inaczej niż my w takich sytuacjach. Kto nam dał prawo do decydowania o prawach ludzi, którzy nie podzielają naszej wiary? Moim zdaniem w czarnym proteście chodzi o wolną decyzję kobiet. Nie o aborcję na życzenie. W jednym z autorką komentarza się zgadzam: przeogromna jest skala nienawiści w Polsce. Obrażamy się nawzajem o wiele: o PiS, o PO, o Smoleńsk, o czarny protest. Skąd się bierze ta nienawiść? Po prostu nie szanujemy się nawzajem i stoimy na straży własnych racji. I tak suniemy w głąb tej nienawiści, która tylko doprowadzi do tego, że jako ludzie wierzący nie będziemy w stanie przekonać niezdecydowanych do zmiany zdania o nas i o Kościele. I nad tym droga Pani Redaktor warto się zastanowić. Bo w szufladkę wsadzić jest kogoś łatwo...a swoim komentarzem nazwała mnie Pani zwolennikiem mordowania i sługą zła. Pozdrawiam. Ojciec trójki dzieci.
    • Gość
      03.10.2016 23:08
      Wolność decyzji czy może zamordować człowieka? I Pan śmie się nazywać katolikiem?
      doceń 6
    • Gość
      04.10.2016 02:18
      wolność decyzja to sedno ruchów pro-choice które są przeciwnikami ruchów pro-life. Wolność wyboru w ich przypadku jest wolnością do zabijania nienarodzonych, a nie za jakąś tam milusią wolnością. Oczywiście człowiek ma wolną wole i z niej zda w swoim czasie relacje, ale to nie oznacza ze nie należy tworzyć prawa które ma chronić tych ktorzy sami bronić się nie mogą.
      doceń 4
  • Politolog
    03.10.2016 17:58
    Pytam, czym wy jesteście zaślepieni? Chcecie rodzić dziecko bez mózgu, bądź martwe - proszę bardzo, ale nie zmuszajcie do tego innych, normalnych kobiet. Pozdrawiam.
    doceń 6
  • Gość
    03.10.2016 18:04
    Mnie tych protestujących kobiet strasznie żal. Dały sobie wmówić jakieś straszne kłamstwo. Część z nich po latach odkrywa, że żyją w pustce, w samotności. A część niestety nie przyznaje się do tego i "topi się" w powodzi tabletek uspokajających, nasennych, rozweselających, kolejnych psychoterapiach itp
    • Gość
      03.10.2016 22:52
      Gdzie jest dostęp do takich danych? Jakieś statystyki? Ktoś prowadzi długoletnią analizę przeżyć TYCH kobiet? Doświadczenie własne jako farmaceuta albo psycholog? Czy może własne domysły?
      doceń 3
  • Gość
    03.10.2016 18:36
    @Utu: "Charakterystyczną cechą tych demonstracji jest koncentracja ludzi sympatyzujących z partiami lewicowymi. Wywodzą się one z upadłych moralnie rodzin.." Oto czysty katolicki głoś na moim kompie!
    doceń 6
  • Gość
    03.10.2016 18:43
    Proponuję nagi protest mężczyzn nudystów pod kuriami przeciw aborcji. Czy jest jakiś pozytywny odzew?
    doceń 0
  • Gość
    03.10.2016 18:52
    Niestety muszę się nie zgodzić - nie "po pierwsze nie zabijaj" tylko po pierwsze kochaj bliźniego jak siebie samego- słowa samego Jezusa, skąd więc te słowa nienawiści? czemu polscy katolicy wciąż i nieprzerwanie robią wszystko żeby oddzielić katolicyzm od chrześcijaństwa? nie o to tu chodzi. To Bóg dał ludziom wolną wolę, więc kto dał politykom, czy komukolwiek prawo ją odbierać? nie wszyscy uważają zygotę za człowieka, a jeszcze w XX w uważano ze dziecko duszę otrzymuje w chwili narodzin, a nie poczęcia, choć to drobiazg, zawsze każdy uważa że "moja racja jest mojsza, niż Twoja twojsza". Poza tym aborcja JUŻ jest zakazana. Nie można sobie ot tak iść i stwierdzić ze chce się przerwać prawidłowo przebiegającą ciążę z kaprysu, bo nie chce, bo nie jestem gotowa etc. Każdy ma prawo do decydowania o sobie- to Bóg dał nam to prawo, a już szczególnie gdy mówimy o tak ekstremalnych sytuacjach, bo one są ekstremalne i rzadkie. Jeżeli to coś, co kobieta nosi w brzuchu po "narodzinach" miało by nie przeżyć nawet godziny bo np nie wykształciły się nerki, a co za tym idzie płuca, to żadna siła nie powinna zmuszać kobiety w ciąży do urodzenia takiego dziecka w imię swojego sumienia bo to mi krąży gdzieś koło tortur nad myślącym, czującym człowiekiem. Jeżeli płód nie jest w stanie funkcjonować samodzielnie, to jest różnież sprawa nie zadawania cierpienia matce i dziecku. Każdy wtedy sam decyduje ile jest w stanie znieść. Każdy jest inny, ma inną wrażliwość, poglądy, wiarę itp. i nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na wszystkie pytania, wiec każdy powinien decydować za siebie, nie wszyscy wierzą w raj czy absolutnie cokolwiek po śmierci, tu potrzeba otwartości, empatii i sporo Bożego Ducha, żeby to zrozumieć. Ewangelizuj miłością a nie krytyką, nie doszukuj się drzazg żebyś belki we własnym oku nie przeoczyła... przede wszystkim dawaj świadectwo czynem, nie słowami bo słowa to tylko słowa, a te są puste. Pamiętaj że nie jest to wbrew pozorom wybór między dobrem a złem, tylko między mniejszym a większym złem, i niejednokrotnie zdrowiem lub śmiercią matki a dziecka lub nawet obojga..
    doceń 14
  • Maria
    03.10.2016 18:55
    Nienawiść wylewa się na KK - kto sieje wiatr zbiera burze. Kto wszystkie kobiety protestujące przeciwko wprowadzaniu prawa, które utrudni leczenie kobiet w ciąży bo może to zagrozić życiu dziecka, nazywa "morderczyniami" i "aborcjonistkami", niech się nie dziwi. Nie traktujcie kobiety jak bezmózgowe istoty. Wszystkich biorących udział w dyskusji proszę o podanie liczby wychowanych dzieci, ile dzieci adoptowaliście ? ile chorych dzieci przygarnęliście ? Jestem matką. 0 aborcji. 2 dzieci. 5 wnucząt.
    • Gość
      03.10.2016 21:57
      Ad vocem.Mam 3 adoptowanych dzieci, 2 córki bliźniaczki i syna.Nie rozumiem jak można myśleć o zabiciu życia, które się nosi
      doceń 6
    • Gościówa
      03.10.2016 22:55
      To nie Kościół jako instytucja, duchowni, tylko katolicy świeccy. Poza tym się zgadzam.
      Matka, 0 aborcji, 1 dziecko, 2 wnucząt.
      doceń 1
  • Gość
    03.10.2016 19:16
    Demagogia, demagogia i jeszcze raz demagogia. Te kobiety demonstrują nie dlatego, że chcą liberalizacji, one są przeciwko propozycji Ordo Iuris. Czy przez te dwadzieścia kilka lat obowiązywania obecnego prawa dot. dopuszczalności aborcji, Kościół Katolicki w Polsce również brał udział w tym diabelskim dziele? Bo tak można wnioskować na podstawie tego tekstu.
    doceń 7
  • Jan
    03.10.2016 20:22
    Oprócz różańca polecam inne równie skuteczne metody zmieniania rzeczywistości jak Voodoo, rytualne tańce wokół ogniska albo homeopatię. Pod żadnym pozorem proszę nie wychodzić z kościoła bo już za drzwiami czai się diabeł. Broń Boże nie używać szarej ani (białej nota bene) materii. Pozdrawiam.
    doceń 10
    • Gość
      03.10.2016 23:36
      Nie osmieszaj wiary innych ludzi bo w ten sposob sam sie osmieszasz
      doceń 4
  • wiola
    03.10.2016 21:33
    Może zgwałcił cie kiedyś pijany,smierdzący bezdomny z wszami lonowymi,grzybica i innymi syfami a ty zajdziesz w ciążę i będziesz dziękować Bogu za dar.Moze zachorujesz na nowotwór a lekarz nie poda ci chemii bo zagrozi to dziecku przez co lekarz może trafić do więzienia. Może będziesz w ciąży z chorym nieuleczalnie dzieckiem,po jego porodzie mąż odejdzie,zrezygnujesz z pracy,otrzymasz od państwa 500 zl pomocy,może bedziesz musiała patrzeć na codzienne cierpienie swojego dziecka. WTEDY POGADAMY, WTEDY BĘDZIESZ MIAŁA PRAWO GOŚCI SWOJE ZDANIE,WTEDY DASZ NAM PRZYKŁAD BO JAK NA RAZIE TO SĄ SAME PUSTE SŁOWA !!
    • ŁukaszJ
      04.10.2016 14:13
      leczenie kobiety w ciąży, podawanie jej leków, to NIE ABORCJA. Dyskusja i wzmiankowana ustawa W OGÓLE nie dotyczy sytuacji, gdy LECZENIE niestety może spowodować szkody dla życia któregoś z pacjentów (matki lub dziecka). Intencja jest INNA. Nie "zabić" a "WYLECZYĆ". Proszę nie siać nieprawdy, że "leczenie... nieleczenie... nowotwory... umieralność..." itp. argumenty są tu częścią dyskusji. Rozmawiamy WYŁĄCZNIE o tym, czy INTENCJONALNE (CELOWE) ZABICIE dziecka jest dopuszczalne, czy nie. Zdrowie matki, ojca, wujka, lekarza itp. nie ma tu NIC do rzeczy.
      • Gość
        04.10.2016 19:25
        W ustawie JEST kara za NIEUMYŚLNE spowodowanie śmierci dziecka. Jednak dziś pani Szydło powiedziała, że rząd nie pracuję nad zmianą prawa dot. aborcji. ???
        doceń 0
        0
    • Gość
      06.10.2016 08:02
      nie rozumiem larum wokół sprawy które nakręca środowiska ultra konserwatywne, przecież pań nikt nie nakłania do aborcji. Jeśli już pan bóg będzie wobec was tak łaskawy że dzieckiem pobłogosławi. Puki co faktycznie pani od tego tekstu powyżej bredzi i ośmiesza się własną agresją wobec innych kobiet i własną intelektualną ignorancją. W pełni popieram myśl Wioli. Faktycznie, pogadamy jak będzi o czym, z panią Kopytkowską rozmawiać i gdy pani ta wreszcie będzie WIEDZIAŁ o czym mówi. Bredzenie nic nie kosztuje, życiowa postawa to co innego, pani osobiste wybory i to co pani z nimi zrobi na resztę życia. To co pani od teściku (bo na artykuł to zbyt głupie i nie trzyma poziomu) pisze jest GŁUPIE I TANIE, wstyd
      doceń 0
  • Gość
    03.10.2016 22:17
    To zaszyjmy wszystkim usta! - żeby nie kłamali - na przykład. Nie chodzi o dyskusję czy aborcja jest dobra czy zła tylko o to, żeby kobiety traktować jako inteligentne istoty potrafiące myśleć samodzielnie i decydować i odpowiadać za swoje czyny posługując się własnym sumieniem, szczególnie w sytuacjach, które nie są czarno-białe. A poza tym, cytując:"Pomijam, że na moje oko większość tych dziewczynek ubranych w żałobne stroje nigdy nie rodziło" - a czy Pani np. córka musiała urodzić dziecko z gwałtu albo czy Pani zdrowie było zagrożone z powodu ciąży? - Nie? to dlaczego się Pani wypowiada w tej kwestii a krytykuje tamte, które zdaniem Pani - problemu nie rozumieją? Pani rozumie?
    doceń 3
  • GośćZ
    03.10.2016 23:03
    Czytam kolejny już artykuł autorstwa Pani Ludwiki i jestem przerażona po raz kolejny szyderczym tonem jej wypowiedzi i pogardą dla ludzi myślących i czujących inaczej. Wstyd mi za to, że katolickie pismo firmuje takie teksty. Co one mają wspólnego z "Ewangelią" i miłosierdziem...? Nie wspomnę już o ignorancji wobec problemu, któremu podobno poświęcony jest artykuł.
    • qwertynable
      05.10.2016 02:06
      Dlaczego wstyd? Pogarda i szyderstwo dla majacych inne zdanie to najlepsze co katolicyzm ma do zaoferowania (i oferuje to kiedy jest slaby). Kiedy jest mocny i czuje sie bezkarny - wszyscy wiemy z historii co ma do zaoferowania.
      doceń 0
  • kaps
    03.10.2016 23:27
    Ok. Wszystko wszystkim ale, czy kobieta która została zgwałcona przez jakiegoś idiotę musi rodzić jego dziecko, chociaż wewnatrz siebie ma kogoś do kogo ma obrzydzenie, wstydzić się go będzie itp? Czy w momenicie zagrożenia życia matki brzemiennej nie róbmy nic tylko czekajmy? Kwestie bardzo trudne życiowo, moralnie i sumiennie, ale dajmy ludziom możliwość wyboru, to ich życie ich sumienia i ich odpowiedzialność za swoje czyny przed NAJWYŻSZYM... a nie fanaberia PiS...
    doceń 7
  • Gość
    04.10.2016 07:15
    Jaki żenujący w swojej ograniczonej perspektywie tekst, jaki nienawistny i schizofreniczny zarazem. Pani głównie obraża manifestujących - uczestniczących w czarnym proteście kobiety i mężczyzn - nagina jak się da fakty - powiedzmy wprost, Pani kłamie. Choćby u gdzie pisze o studentkach, które chcą jakoś spędzić czas zanim rozpoczną na dobre studia. Żałosne to kłamstwa. Na marszu było w każdym z miast wiele kobiet w różnym wieku, wiele mających swoje dzieci, wnuki. Byli też rozumiejący konsekwencje tej sytuacji mężczyźni. Proszę już więcej tak nie kłamać. Pani by na koniec być sprawiedliwym dorzuca, że się jednak - mimo wszystko się za nich - tych zwolenników aborcji - modli. Poza rozdźwiękiem pomiędzy ziejącą z tego tekstu ewidentną niechęcią do maszerujących a ideą szczerej modlitwy w cudzej intencji Pani się zdaje potężnie gubić. Życzę więcej zdrowego rozsądku, intelektualnej rozwagi, refleksji i nie pisania byle czego by zapełnić stronę www.gosc.pl
    doceń 10
  • Gość
    04.10.2016 08:06
    Światu grozą trzy plagi, trzy zarazy.
    Pierwsza - to plaga nacjonalizmu.
    Druga - to plaga rasizmu.
    Trzecia - to plaga religijnego fundamentalizmu.
    Te trzy plagi mają te samą cechę, wspólny mianownik - jest nim agresywna, wszechwładna, totalna irracjonalność.
    Do umysłu porażonego jedną z tych plag nie sposób dotrzeć. W takiej głowie pali się święty stos, który tylko czeka na ofiary. Wszelka próba spokojnej rozmowy będzie mijać się z celem. Nie o rozmowę mu chodzi, tylko o deklaracje. Żebyś mu przytaknął, przyznał rację, podpisał akces. Inaczej w jego oczach nie masz znaczenia, nie istniejesz, ponieważ liczysz się tylko jako narzędzie, jako instrument, jako oręż. Nie ma ludzi - jest sprawa.

    Ryszard Kapuściński - IMPERIUM
    doceń 10
    • Gość
      04.10.2016 09:38
      towarzysz TW
      doceń 2
    • Podpisany
      04.10.2016 13:16
      Kapuściński to ten kapuś komunistycznego reżimu? Przyszedł przelew i lewi pracują w komentarzach. Trochę to zabawnie brzmi i od razu ich demaskuje ale klikalność robią.
      doceń 2
  • GośćA
    04.10.2016 11:37
    Pani Ludwika ma rację, powiem jeszcze rzecz następującą: Gdybym zabił swoją babcię, pójdę do więzienia. Gdy moja żona zabiłaby własne nienarodzone dziecko(osobę już należącą do rodziny, ale dla niektórych ludzi tylko problem, a nie żyjący Człowiek), według prawa liberalnego, nic jej nie grozi.To jest niezgodne z Konstytucją, gdzie każdy ma prawo do życia! Stawiacie się w miejsce Boga?! Ten ma żyć, a ten już nie...
    doceń 5
  • ŁukaszJ
    04.10.2016 14:09
    zaraz... powolutku... a) dzieci z gwałtu: fizjologia kobiety wskazuje, że do poczęcia w sytuacji gwałtu dochodzi NIEZMIERNIE RZADKO (cytuję za m.in. p. Pulikowskim) z powodu naturalnych blokad fizjologiczno-hormonalnych, b) myśli się PRZED a nie PO "stosunku"; "czarny protest" chyba oznacza, że w sytuacji, w której doszło do poczęcia dziecka (o którym jeszcze NIC nie wiadomo pod kątem "zdrowia", "upośledzenia lub nie" itp.) bo NIE ZADZIAŁAŁA 1) logika, 2) przewidywanie skutków własnego działania (cytuję: "Ludzie przez współżycie się ROZMNAŻAJĄ"), 3) środki antykoncepcyjne chcecie, by pojawił się jeszcze dozwolony punkt 4) ZABIĆ [wyjście awaryjne gdy trzy wcześniejsze zawiodły]. Przepraszam, czy ja się mylę? Czy mi "śmierdzi z ryja" katolicyzmem czy innym fundamentalizmem?
    doceń 0
  • Razemowiczka
    04.10.2016 16:51
    "Obrona życia" w takim kształcie, o jakim piszesz: tzn. zmuszanie kobiet do heroizmu jest NIELUDZKIE!!!!!!!!!!! Bezmyślnie powtarzasz anachroniczne frazesy fundamentalistów religijnych i tych z Ordo Iuris. Na pewno stać Ciebie na własną analizę i refleksję. Nie można wymagać od nikogo prócz siebie takiej odwagi, aby rodzić dzieci gwałciciela (każdy moment ciąży będzie przypominał Tobie o traumie), czy rodzić jako dziewczynka. A czy wyobrażasz sobie taką perspektywę, że Ty, Twoja przyjaciółka lub nieznajoma będzie skazana (w imię spokoju sumień autorów ustawy) na urodzenie dziecka, które umrze chwilę/kilka dni/kilka tygodni po porodzie? Jak sądzisz: czy patrzenie na agonię własnego dziecka nie pozostanie bez wpływu na Twoją/jej psychikę? Ok, jeśli ktoś jest przeciwnikiem/czką aborcji i ma tak heroiczną postawę, a także pieniądze, aby np. wychowywać niepełnosprawne dziecko, to niech sobie nie robi aborcji. Ale niech nie zmusza do tego innych! CHODZI TYLKO O DANIE KOBIETOM WYBORU! W Salwadorze już funkcjonuje takie prawo, jakiego chce Ordo Iuris - tam kobiety trafiają do więzienia na 40 lat (sic!) za zwykłe poronienie czy komplikacje zdrowotne. Są traktowane jak kryminalistki, a one potrzebują przede wszystkim empatii i pomocy państwa! I tam wcale nie zmniejszyła się liczba aborcji - one po prostu są dokonywane w podziemiu, metodami chałupniczymi, zagrażająmi życiu kobiet nie mających pieniędzy na wyjazd za granicę. Na końcu wspomnę o tym, ze Ordo Iuris ma bardzo podejrzane powiązania z ponadnarodowymi korporacjami i republikanami w USA (którzy wystawili na prezydenta takiego buca jak Donald Trump): http://www.krytykapolityczna.pl/.../salwador-zakaz..
    • Piotr
      06.10.2016 06:58
      "A czy wyobrażasz sobie taką perspektywę, że Ty, Twoja przyjaciółka lub nieznajoma będzie skazana (w imię spokoju sumień autorów ustawy) na urodzenie dziecka, które umrze chwilę/kilka dni/kilka tygodni po porodzie?" Brak podstawowej wiedzy w temacie i nieoczytanie skutkują wypowiedziami w stylu mikrocefala. Konstytucja mówi o tym że kara ograniczenia, czy też pozbawienia wolności nie dotyczy matek, które poroniły. Widać że chore, zlewaczałe środowiska wyprali wam mózgi hasłami o "heroizmie" - szkoda że nigdy nie będziecie mieli nic wspólnego z hasłami takimi jak odwaga czy honor - tchórze.
      doceń 0
  • Przerażona
    04.10.2016 23:45
    Szanowna Pani, apeluję o więcej empatii, zrozumienia i wyobraźni. Uczestniczki marszu to nie ziejące nienawiścią zwolenniczki mordowania niewinnych dzieci. To kobiety, które czują się zagrożone. To kobiety, które boją się o swoje dzieci. Szanowna Pani, gdyby postulowana ustawa obowiązywała kilka tygodni temu, najprawdopodobniej mnie nie byłoby już na świecie, bo lekarze zwlekaliby do ostatniej chwili z przeprowadzeniem operacji ratującej moje życie. Zagrożenie dla mojego życia spowodowała ciąża jajowodowa. Mam kilkuletnie dziecko. Na myśl, że mogłoby stracić matkę, pęka mi serce. Jestem mu potrzebna! Szanowna Pani, gdyby postulowana ustawa obowiązywała od kilku lat, miałabym już dwie sprawy sądowe, podczas których usiłowano by dociec, czy poronienie dwojga dzieci aby na pewno było dla mnie tragedią - a może jednak celowym działaniem. Szanowna Pani, ja się do tej pory nie pozbierałam psychicznie po tych trzech stratach. Chodzę do moich Dzieci na cmentarz i płaczę nad ich grobem. I boję się, panicznie się boję, tego, co przyniesie przyszłość. Dlatego byłam na proteście. Nazywając mnie i wszystkie podobne mi kobiety "aborcjonistkami" i "zwolenniczkami mordowania" pokazuje Pani kompletną ignorancję i bezduszność. Apeluję o chwilę refleksji i zmianę tonu, bo swoim zachowaniem bardzo krzywdzi Pani bliźnich. Nie tego nauczał Pan Jezus.
    doceń 8
  • Przerażona c.d.
    04.10.2016 23:48
    Aha, i jeszcze jedno. To nie jest ściema. I ja też stoję po stronie życia. Nie jest moją winą, że życie nie stoi po mojej stronie. Że moje dzieci umierają. I to jest dramat mój i moich najbliższych, a prokurator nie ma nic do tego.
    doceń 7
  • Gość
    05.10.2016 02:12
    Nie rozumiem tych oburzonych glosow - p. Kopytowska prezentuje przeciez zawsze taki sam poziom wiec skad to zdumienie? P. Kopytowska to glos polskiego katolicyzmu. Enjoy.
    doceń 0
  • Gość
    11.10.2016 22:32
    Szanowna Pani Kopytowska, czy kiedykolwiek urodziła Pani dziecko ? Czy kiedykolwiek zaadoptowała Pani dziecko z domu dziecka, które zostało oddane przez 12-letnią matkę, która urodziła to dziecko i oddala je do adopcji ? Jakim prawem Pani naucza innych ludzi moralności i standardów moralnych ?

    Zanim napisze Pani tego typu artykuł, oskarżające innych ludzi o morderstwo, proszę zobaczyć filmy dokumentalne i poczytać artykuły o skutkach wprowadzenia w Salwadorze i kilku innych krajach całkowitego zakazu aborcji. Z filmów tych bowiem wynika, że kobiety, które mają trudne ciąże zagrażające życiu tych kobiet umierają w szpitalach, ponieważ lekarze boją się odpowiedzialności karnej za usunięcie takiej ciąży zagrażającej życiu kobiety, gdyż to jest traktowane wtedy jak zabójstwo człowieka ( zakaz aborcji = zakaz mordowania ludzi). Jak wynika z filmu z relacji lekarki w Klinice Położnictwa i Ginekologii w Salwadorze, już 88 kobiet zmarło w ten sposób. Np. kobieta w 23 tygodniu ciąży, która krwawiła z macicy, wkrótce zmarła, a lekarze bali się ją ratować poprzez usunięcie ciąży. Dlaczego ? Dlatego, że bali się odpowiedzialności karnej. Proszę sobie obejrzeć te filmy. Jeśli znajdę taki link to wkleję tutaj następnym razem.

    • Utu
      22.12.2016 19:43
      To norma (nawet w świecie zwierząt), by chronić swe potomstwo, nawet z narażeniem własnego życia czy wręcz bezpośrednio poświęcając swe życie dla dziecka. To przewrotny argument, by zaniedbania okresu ciąży miały usprawiedliwiać "prewencyjne" zabijanie poczętych. Ile osób umiera z powodu powikłań medycznych? Nie leczmy się więc i nie zażywajmy lekarstw. A przede wszystkim unikajmy seksu. To seks zabija. Wskazane kobiety, to jego ofiary :)
      doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji

Zobacz także