Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • ben
    24.11.2015 15:50
    Ogień na Pampelunę!!!
    • MałaDroga
      24.11.2015 16:00
      @ben
      Przyjacielu, opamiętaj się... Nie tak nauczał Chrystus.
      doceń 10
      • Łukasz Nowak
        24.11.2015 16:03
        Ben ma rację. Bóg za mniejsze przestępstwa karał ogniem z nieba. Miłosierdzie jest, ale dla tych co go chcą. Da reszty jest sprawiedliwość. A sprawiedliwością za takie czyny jest śmierć.
        Dodam, że Kościół od zawsze uznaje karę śmierci.
        doceń 13
        0
    • amato
      25.11.2015 14:45
      Przebacz, Boże!
      doceń 8
  • Przemek
    24.11.2015 15:56
    To moze dalej Komunia swieta na reke??!
    doceń 38
    • Polak Mały
      24.11.2015 17:29
      Nie mieszaj facet więcej, bo obrażasz miliony katolików, które bardzo pobożnie i z miłością tak własnie przyjmują Ciało Chrystusa.
      Módlmy się w intencji nawrócenia bezbożników.
      • GośćG
        24.11.2015 21:39
        To, że coś robią "miliony" nie oznacza, że to jest dobre. Także w tym wypadku. Komunia Ś.na rękę to potężne pole do nadużyć dla świętokradców, co wykazał niniejszy artykuł.
        doceń 31
        0
      • Ajja
        25.11.2015 07:15
        Miliony rzekomo obrażonych tym stwierdzeniem katolików to mały pikuś w porównaniu z nawet JEDNĄ sprofanowaną Hostią! A założę się, że to "dzięki" sprzyjającej nadużyciom praktyce Komunii na rękę facet bez żadnych problemów uzbierał ich sobie 242.
        doceń 34
        0
    • Jerzyk
      24.11.2015 21:45
      - Znam miejsce w Polsce, prowadzony przez siostry zakonne dom dla trudnej młodzieży, dziewczyn, przy klasztorze, gdzie Komunię Świętą przyjmuje się jedynie do ust.
      - Ciągle znajduje się w koszach na śmieci konsekrowane komunikanty.
      - Jak widać, nie sposób przyjmowania Komunii Świętej ma wpływ na to co się robi, tylko zupełnie coś innego.
      • Ajja
        25.11.2015 07:18
        Proszę się zapoznać ze skutkami wprowadzenia przyjmowania Komunii na rękę. Pisze o tym m.in. bp Athanasius Schneider. Ewidentnie przyjmowanie Ciała Pańskiego w ten sposób prowadzi do utraty czci i do profanacji.
        doceń 26
        0
    • gocha
      25.11.2015 11:57
      ja od lat przyjmuję na rękę Hostię i nie widzę w tym nic nagannego .Sam Chrystus powiedział "bierzcie i jedzcie"-no to chyba bierze się ręka.Ale nie o tym chciałam pisać.Kiedy byłam w katedrze Notre Dame tam oprócz księdza i ministranta stał świecki ,który osobę przyjmująca na rękę i odchodzącą z Eucharystią zatrzymał i spożyła Ciało Chrystusa przy jego obecności.Najpierw mnie to zaskoczyło,ale potem pomyślałam,że to zrozumiałe są ludzie którzy chcą sprofanować Pana.Ale nie można wszystkich wierzących wrzucać do jednego worka,bo najważniejsze jest nasze wnętrze i relacja z Jezusem,a nie forma,Jezus urodził się w stajni,był uchodźcą poniewierającym się po obczyźnie,upadał na bruk drogi krzyżowej,był torturowany ,a jednak go to nie zniechęciło do zbawienia Świata.Dłoń nie jest bardziej nieczysta niż to co przeszedł Zbawiciel :)
      • m
        25.11.2015 18:50
        Gocho, a co robisz, jeśli - nie daj Panie - jakaś Okruszyna pozostanie na dłoni? Zwracasz na to uwagę? Co robisz, jeśli się złamie, jeśli na palcach zostaną Odrobinki Hostii? Bierzesz Je do ust, czy może bezwiednie wycierasz ręce o kraj płaszczyka? (Pytanie nie jest nieuzasadnione - Pan Jezus jest cały OBECNY w całej Hostii, nawet w jej najmniejszym fragmencie.)
        doceń 15
        0
      • sp
        25.11.2015 22:10
        @m

        Czy w Wieczerniku, podczas Ostatniej Wieczerzy, był jakiś odpowiednik ministranta z pateną? Ciekawi mnie to od strony biblijnej.

        I uprzedzając pytanie - nie jestem jakimś szczególnym zwolennikiem i nie przyjmowałem nigdy Komunii Świętej na rękę.
        doceń 1
        0
      • ikk
        26.11.2015 08:14
        @sp
        "Czy w Wieczerniku, podczas Ostatniej Wieczerzy, był jakiś odpowiednik ministranta z pateną?"

        Nie było. Co więcej, wszyscy sobie leżeli. W takim razie połóż się wygodnie w prezbiterium w czasie Mszy Św.
        doceń 11
        0
      • sp
        26.11.2015 09:47
        @m

        Jakie są biblijne podstawy dla stwierdzenia, że leżeli? Możesz je wskazać w Piśmie św.?
        doceń 0
        0
      • sp
        26.11.2015 09:54
        Poprzednie pytanie o biblijne podstawy "leżenia" było oczywiście do ikk, a nie do m.

        Jeśli jednak m chciałby wskazać odpowiednie fragmenty, również nie mam nic przeciwko temu.
        doceń 0
        0
      • ikk
        26.11.2015 18:51
        @sp
        1.Podczas ostatniej wieczerzy umiłowany uczeń spoczywał na piersi Jezusa (13,23-25).
        2.Ucztę paschalną od powrotu z ziemi egipskiej spożywano w pozycji półleżącej, na znak, że jej uczestnicy są już wolnym narodem.
        3.W ogóle zresztą uczty starożytnego Bliskiego Wschodu odbywały się na leżąco. Np.Am 6,4.

        doceń 5
        0
      • sp
        27.11.2015 00:48
        @ikk

        Czyli tak, jak się można było spodziewać. Jedynie Wasze domysły macie, za to podparte zwyczajami ludzkimi. A czy dostrzegliście również, że to Judasz otrzymał Eucharystię do ust, a nie "na rękę"? Jesteście nieźli w domysłach: że Gocha "wyciera rękę o płaszczyk", a ja "pokładam się w kościele". Domyślcie się więc dlaczego tylko Judasz. Może dzięki temu zrozumiecie coś więcej ponad rytualizm. Powodzenia.
        doceń 0
        0
      • Ajja
        27.11.2015 09:48
        @sp i gocha. W tamtych czasach na Bliskim Wschodzie był zwyczaj, że gospodarz podawał biesiadnikom pierwszy kęs bezpośrednio do ust. Więc słowa "bierzcie i jedzcie" wcale nie są dowodem, że podczas Ostatniej Wieczerzy Pan Jezus dawał uczniom do ręki. A "bierzcie" nie musiało oznaczać brania do ręki, bo to samo słowo zostało wykorzystane we fragmencie Pisma o przyjmowaniu Ducha Świętego, a więc raczej należy je rozumieć jako "przyjmijcie", a nie, dajmy na to,"weźcie sobie", bo przecież Ducha Świętego ro ręki nie brali... Gocha była świadkiem, że ktoś chciał sobie pójść z Ciałem Chrystusa nie spożywając go i uspokoiło ją, że ktoś to zauważył i go powstrzymał. A ile było przypadków, że nikt niczego nie zauważył? Profanacja o której wyżej mowa jest tego świetnym przykładem. Przy Komunii do ust było by to znacznie trudniejsze.
        doceń 10
        0
      • sp
        27.11.2015 22:01
        @Ajja

        Spójrzmy np. na Mt 26,26:
        "A gdy oni jedli, Jezus wziął [gr. λαβων] chleb i odmówiwszy błogosławieństwo, połamał i dał uczniom, mówiąc: «Bierzcie [gr. λαβετε] i jedzcie, to jest Ciało moje»."

        i na J 20,22:
        "Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im: «Weźmijcie [gr. λαβετε] Ducha Świętego!"

        Tłumacze nie mają tu, jak widać, większego kłopotu.



        @Ajja: 'Więc słowa "bierzcie i jedzcie" wcale nie są dowodem, że podczas Ostatniej Wieczerzy Pan Jezus dawał uczniom do ręki.'

        Nie są dowodem, że brali każdy bezpośrednio od Jezusa, bo może też być tak, że przekazywali pomiędzy sobą, aż całość została spożyta, jak np. w Łk 22,17:
        "Potem wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie rzekł: «Weźcie [gr. λαβετε] go i podzielcie między siebie;"


        W Ewangelii Jana są jednak słowa o specjalnym potraktowaniu Judasza i to było ze strony Jezusa właśnie jawne okazanie mu większej miłości, niż okazana innym - Jezus oddał mu wszystko, co mógł, żeby go uchronić przed zdradą.


        A przy okazji, jest w Piśmie św. dowód i na to, że Ostatnią Wieczerzę spożywano w pozycji (pół)leżącej, tylko, że niektórzy zbyt dużą wagę przywiązują do samych względów kulturowych (i do chęci "przyłożenia" rozmówcy), zamiast do sedna Ewangelii, aby to zauważyć.



        @Ajja: 'Gocha była świadkiem, że ktoś chciał sobie pójść z Ciałem Chrystusa nie spożywając go i uspokoiło ją, że ktoś to zauważył i go powstrzymał. A ile było przypadków, że nikt niczego nie zauważył? Profanacja o której wyżej mowa jest tego świetnym przykładem. Przy Komunii do ust było by to znacznie trudniejsze.'

        Zgadzam się, że trudniejsze jest wykradzenie zupełnie nieuszkodzonej Hostii. Ilu jest jednak takich świętokradców, którzy dokładnie takiej chcą? A i osoba silnie zdesperowana znajdzie jakiś sposób. Wątpię niestety, czy uda się kiedykolwiek zapobiec wykradaniu Ciała Pańskiego. Co więcej, nie uda się zapobiec większemu (w mojej ocenie) grzechowi przyjęcia Komunii Świętej przez osoby w stanie grzechu ciężkiego, kiedy to zawsze ma miejsce bogobójstwo.

        Jak już pisałem, nie przyjmuję Komunii Świętej "na rękę", bo uważam, że forma udzielania Jej "do ust" jest bardziej dla mnie odpowiednia (i tradycyjnie, i jako grzesznikowi, który nie chce się porównywać do apostołów), ale nie mogę niestety również nie stanąć w obronie osób, które z tego powodu, że mają na tę sprawę inne spojrzenie i odczucia, są przez różnej maści "antysoborowców" głęboko ranione w swoim przeżywaniu spotkania z Panem. Jeśli przyjmują one Najświętszy Sakrament z czystym sercem, to mnie wypada wówczas jedynie zamilknąć.

        doceń 0
        0
    • Klarcia
      27.11.2015 05:16
      Klarcia
      A co - nie można wyjąć z ust i schować?
      doceń 2
  • Łukasz Nowak
    24.11.2015 16:01
    Gdzie jest inkwizycja gdy jej potrzeba! A no tak, podobno była za ostra. Ale z nią ni dochodziło do takich bluźnierstw z NAJŚWIĘTSZYM Sakramentem. Postawia kilka kamieni - nazwą sztuką. OK. wymażą stół ekstramentami - nazwą sztuką - OK, (dziwne ale ok.) Ale przywalanie głazem figury papieża polaka, udawanie aktu seksualnego z krucyfiksem, darcie bibli czy profanacja Sakramentu to nie jest sztuka. To świętokradztwo. (Nie wiem dlaczego ostatnio zmieniła się definicja sztuki. Z "pięknej" na "szokującą". Wstyd i hańba!
    doceń 16
  • Adam
    24.11.2015 16:04
    Zastanawiam się czy jest sens o tym pisać na GN. Co wnosi ta informacja?
    doceń 3
  • jj
    24.11.2015 16:46
    Sztuka krytyczna na czasie.
    doceń 2
  • Jerzyk
    24.11.2015 21:47
    - Jak widać, Jezus ciągle jeszcze jest Krzyżowany.
    - Módlmy się, jak robił to Jezus, za tych ludzi.
    doceń 13
  • waldi
    24.11.2015 22:00
    Udzielanie komunii świętej na rękę prowadzi do takich nadużyć.
    doceń 26
  • chordad
    24.11.2015 22:38
    co się stało z Komunikantami po usunięciu tej "instalacji"?
    doceń 11
  • Dawi
    24.11.2015 23:12
    Cóż wina jest po stronie Kościoła , posoborowie zniszczyło kult do Komunii św , świętego ciała i krwi Chrystusa, zezwalając na obrzydliwość jaką jest komunia na rękę . Zresztą począwszy od papieża a na biskupach i księżach kończąc modernizm i wszelkiego rodzaju szaleństwa liturgiczne są na porządku dziennym .
    doceń 28
    • sp
      25.11.2015 10:00
      Wina jest po stronie tych, którzy dają w swoich duszach posłuch podszeptom szatańskim, jak Judasz, który przyjął świętokradzko Najświętszy Sakrament bezpośrednio od Jezusa. Chyba, że Jezusa też chcesz oskarżyć, tak jak to czynisz względem Kościoła - Jego mistycznego ciała?
      • m
        27.11.2015 21:23
        Czy nie rozumiesz, Waćpan, sensu krytykowanych przez siebie wypowiedzi? Czyś wszystko zwykł traktować tak dosłownie, bez odczytania kontekstu w całym toczonym dialogu? Ten fragment o kolczyku na języku dobitnie tego dowodzi :) Zwróć uwagę, proszę, że gocha nie odpowiedziała na stawiane jej zarzuty, ani na moje pytanie o to, co rozumie pod pojęciem "modernizm".
        doceń 2
        0
      • sp
        28.11.2015 10:06
        @m

        Fragment o kolczyku wykazuje, że ręka człowieka nie jest gorszą częścią ciała od języka i nie uchybia bardziej niż on Ciału Pańskiemu.

        Gocha wytłumaczenie użycia zwrotu "modernista" podała w tej samej wypowiedzi. Wystarczy ze zrozumieniem przeczytać to, co znajduje się po myślniku.
        doceń 1
        0
    • gocha
      25.11.2015 12:37
      przykro kiedy ktoś pod płaszczykiem "słusznego oburzenia" pluje na Kościół.Jezus też był modernistą -mówił o miłości do nieprzyjaciół,Sam urodził się w stajni,a nie królewskim łożu,a umarł wywyższony na krzyżu (zgorszeniu dla Żydów,a głupstwie dla pogan)-to ta spracowana (czasem)dłoń to idealne miejsce,aby stała się ołtarzem i umożliwiła jeszcze jedno spojrzenie na uwielbionego Boga,aby za chwile wniknąć do tabernakulum serca człowiek (zawsze grzesznego,chociaż odkupionego Krwią Baranka!
      • tomek
        26.11.2015 03:50
        Co za brednie! Jezus krytykował Judaizm (który nie ma nic wspólnego ze Starym Testamentem) i jego bezduszne zasady, ale to nie modernizm.
        Mt 5,17: "Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić."

        Tylko lewactwo propaguje hippisowski, buntowniczy wizerunek Chrystusa.

        Co do szacunku do Ciała Boga, to proszę poczytać Pierwszy List do Kustoszów, napisany przez skrajnie biednego św. Franciszka z Asyżu: "Kielichy, korporały, ozdoby ołtarza i wszystko, co służy do Ofiary, niech będą kosztowne.
        I jeśli w jakimś miejscu Najświętsze Ciało Pana będzie umieszczone za ubogo, niech będzie według przepisów Kościoła umieszczone przez nich w miejscu godnym i zabezpieczone i niech je noszą z wielką czcią i roztropnie udzielają innym. (..) a gdy kapłan je konsekruje na ołtarzu i na inne miejsce przenosi, niech wszyscy ludzie na klęczkach oddają chwałę, uwielbienie i cześć Panu Bogu żywemu i prawdziwemu."

        Więc te lewackie brednie zachowaj dla siebie.
        doceń 10
        0
      • m
        26.11.2015 13:14
        "Jezus też był modernistą"?! nie chce mi się wierzyć, że ktoś może pisać takie bzdury. Widzę, że tomek już ładnie wszystko wypunktował, więc ja spytam Cię jeszcze o coś...

        Jak rozumiesz znaczenie słowa "modernista"? Bo albo jakoś zupełnie go nie rozumiesz, albo zupełnie nie rozumiesz, że Pan Jezus przyszedł, jak trafnie uchwycił tomek, by "wypełnić" prawo.


        Co do tomkowegp cytatu ze św. Franciszka - jest to postępowanie zupełnie zgodne z tym oto cytatem z Janowej Ewangelii:

        "Maria zaś wzięła funt szlachetnego i drogocennego olejku nardowego i namaściła Jezusowi nogi, a włosami swymi je otarła. A dom napełnił się wonią olejku. Na to rzekł Judasz Iskariota, jeden z uczniów Jego, ten, który miał Go wydać: «Czemu to nie sprzedano tego olejku za trzysta denarów i nie rozdano ich ubogim?» Powiedział zaś to nie dlatego, jakoby dbał o biednych, ale ponieważ był złodziejem, i mając trzos wykradał to, co składano. Na to Jezus powiedział: «Zostaw ją! Przechowała to, aby [Mnie namaścić] na dzień mojego pogrzebu. Bo ubogich zawsze macie u siebie, ale Mnie nie zawsze macie»."
        (J.12, 3-8)
        doceń 5
        0
      • M.
        26.11.2015 22:17
        Depozyt wiary Kościoła opiera się na dwóch równorzędnych filarach: Piśmie Świętym i Świętej Tradycji. Jeśli ktoś odrzuca Tradycję, to burzy jeden z filarów, na których wspiera się Kościół i, summa summarum, doprowadza do jego upadku. Twierdzenie, jakoby Chrystus Pan był modernistą jest po prostu głupie. Jezus trzymał się tradycji żydowskiej, jednak, jako Bóg, który jest, jak sam powiedział, "Panem Szabatu", mógł On sobie pozwolić na przedstawianie właściwej interpretacji istniejących przepisów Prawa i przypomnienie ich pierwotnej wymowy. Z resztą w Piśmie Świętym jest aż nadto świadectw, które potwierdzają, że Chrystus nie przyszedł niczego znosić, tylko wypełnić.
        doceń 4
        0
      • sp
        27.11.2015 01:09
        @m,tomek

        Czy na języku powinny być kolczyki z diamentami, żeby był jeszcze bardziej "godny"? Stonujcie, Panowie, proszę, no chyba że m to Pani, bo ta argumentacja staje się już śmieszna.
        doceń 1
        0
      • tomek
        28.11.2015 01:57
        @sp,

        Teraz to wyszukujesz skrajności, a Tradycja i Pismo Święte jasno określa jak powinno się przyjmować Ciało Boga - to nie podawanie łapy kumplowi. Jeśli takich rzeczy nie odróżniasz, to przykro mi. Nie chodzi o wymyślanie bzdur, które tu podajesz, ale o eliminację prawdopodobieństwa profanacji. Komunia na rękę to wręcz proszenie się o takie sytuacje. Już nie wspominając o tym, że szacunek do Ciała się zmniejsza. Nawet św. Paweł pisał o godności jaka się należy Chrystusowi w Komunii - nawet pod najgorszą karą potępienia.

        Św. Augustyn podkreślał, że w każdej cząstce jest Chrystus, a jak wrócisz z Kościoła, to najpierw myjesz rączki (bo o puryfikacji przecież nie ma mowy), czy może najpierw korzystasz z toalety?
        doceń 4
        0
      • sp
        28.11.2015 09:54
        @tomek

        Czy podajesz kumplom język zamiast ręki na powitanie? Bo do tego prowadzi Twoja argumentacja.
        I nie sil się na prorka, tylko przeczytaj inne moje wypowiedzi na temat tego, jak przyjmuję Komunię Świętą. Higieną osobistą natomiast zajmij się sam u siebie, przyjacielu.
        doceń 1
        0
  • ona_36
    25.11.2015 00:04
    Komunia Święta na rękę powinna być natychmiast zniesiona. To ułatwienie i zachęta do lekceważenia i profanacji Ciała Pańskiego.
    doceń 27
  • Anna Panna
    25.11.2015 01:00
    Módlmy się jutro!
    doceń 0
  • sds
    25.11.2015 01:31
    Komunikujcie dalej na rękę!
    doceń 10
  • ble
    25.11.2015 07:20
    Francja, Hiszpania, Niemcy, Belgia ..., to kraje które umierają. Nie odpowiadała im kultura Chrześcijańska. Prześladują i mordują Chrześcijan i otrzymają zapłatę. Islam już nie puka do ich drzwi on właśnie zarządza swoje prawa. I gdzie się podzieją ci wszyscy od zniewolonej (przez nich) wolności? Gdzie będą krzyczeć gdy im będą odrzynać głowy? Gdzie się obnażą wściekłe feministki? Dla nich już chyba za późno na płacz i zgrzytanie zębami. Chociaż jeszcze tego nie dostrzegają bo jak buldog mają do końca zaciśniętą szczękę na swej ofierze - Chrześcijaninie.
    doceń 11
  • apolinarius
    25.11.2015 09:29
    A co stało się później z konsekrowanymi hostiami?? Autor wystawy tak po prostu zabrał sobie Ciało Pańskie do domu? Wyrzucił?? Zniszczył??? Tekst brzmi jak notatka medialna, a przecież ktoś sprofanował Naszego Pana Jezusa Chrystusa, wziął w niewolę najprawdziwsze Ciało Pańskie! Ludzie!... Nie mieści mi się to wszystko w głowie..
    doceń 14
  • szajba
    25.11.2015 09:53
    Cóż, do tej pory Pampeluna słynęła z encierros, podczas których zwyrodnialcy pastwili się nad zwierzętami "ku czci" świętego Fermina. Najwidoczniej coś w tym mieście jest nie tak ...
    doceń 6
  • BuryPies
    25.11.2015 11:46
    Zrozumcie, że to nie jest kwestia przyjmowania komunii na rękę.
    To co zrobił ten facet to po prostu profanacja. On celowo poszukiwał dojścia do konsekrowanych hostii bo miał w zamyśle celowo jest sprofanować. Gdyby komunia była przyjmowana tylko do ust to i tak znalazłby jakiś sposób.
    W całej sprawie nie chodzi o kwestię komunii na rękę tylko o celowy atak na kościół i świętość ciała Pana Jezusa. Facet chciał zaszokować i zbulwersować opinię publiczną. Miał konkretny plan. To samo mógłby zrobić z jedną hostią, w wymiarze duchowym efekt byłby ten sam. Należy się zastanowić dlaczego tego dokonał i co można zrobić by walczyć z takimi ludźmi. Jeżeli nie zbadamy problemu dogłębnie, to nie będziemy mogli skutecznie bronić kościoła przed atakami. Prędzej czy później znajdzie się kolejny wariat, który będzie miał zakusy bezcześcić świętość i to czy komunia będzie udzielana na rękę czy do ust nie będzie miało znaczenia.
    Osobiście uważam, że przyjmowanie komunii na rękę odziera ten sakrament z całej powagi i szacunku. Nie można traktować Ciała Chrystusa jak przekąski. Sposób przyjmowania eucharystii powinien być adekwatny.
    Jednak nie można mieszać tych dwóch spraw, ponieważ można by zrozumieć, że winą za całe zajście można obarczyć zwierzchników kościoła, bo umożliwili taki czyn.
    Winę ponosi tylko ten zwyrodnialec i on powinien ponieść konsekwencje.
    Kwestia udzielani komunii powinna byc oczywiście jeszcze raz przedyskutowana.
    doceń 8
  • m
    25.11.2015 18:37
    Wiele osób pisze, że to nie ma nic wspólnego z podawaniem Hostii na rękę... Jestem bardzo zaskoczona tego typu wypowiedziami. Jasne jest, że ludzie pragnący sprofanować Najświętszy Sakrament zawsze istnieli, ale czy mieli tak ułatwione zadanie wcześniej? To podawanie Hostii na rękę jest jak zachęta dla jednostek nienawidzących Boga i Kościoła! Jak to się stało, że ten mężczyzna WYNOSIŁ hostię z kościoła przez nikogo niezauważony!? Jak to się stało, że nikt NIE ZADBAŁ o to, by wszystko odbyło się w sposób godny?! Jak to się stało, że nikt NIE ZAPOBIEGŁ profanacji?! Tu chodzi o szacunek dla Boga! Według mnie to tragiczne zdarzenie - za które wszyscy powinniśmy przeprosić Pana - miało miejsce właśnie dlatego, że dopuszczono do możliwości "wzięcia" Go "na rękę"!Taki obyczaj sprzyja niegodnemu przyjmowaniu Komunii, sprzyja "powszednieniu" sakramentu i stopniowemu oddalaniu się myśli o REALNEJ OBECNOŚCI Chrystusa w konsekrowanej Hostii! (przepraszam za tak emocjonalny wpis, ale jestem do głębi wstrząśnięta tym, co się stało: całe wnętrze boli mnie na myśl o ym ...)
    doceń 15
  • saherb
    26.11.2015 10:39
    Komunia udzielana na rękę odbywa się na określonych zasadach. Kapłan kładzie Hostię na rękę, a przyjmujący NA OCZACH KAŁANA ją zjada. Wtedy dopiero wierny może odejść. Kapłan MUSI WIDZIEĆ, że wierny bierze Hostię do ust. Więc tutaj również zaniedbanie kapłanów sprzyja popełnieniu profanacji. Poza tym nawet przyjęcie Komunii na język nie gwarantuje uniknięcia profanacji, bo również można Hostię wypluć i schować do kieszeni, a potem wykorzystać w profanacji. Choć to znacznie trudniejsze niż w sytuacji przyjmowania Komunii na rękę.
    • ikk
      26.11.2015 18:25
      Nie zgodzę się z saherbem. Byłam na czterech kontynentach i wszędzie Komunia Św.odbywa się niestety w identyczny sposób: człowiek nastawia ręce, a ksiądz, szafarz lub szafarka(!) kładzie mu Ciało Pańskie na dłonie, człowiek odchodzi na bok a szafarz komunikuje w tym czasie następną osobę. Tak więc NIKT nie ma kontroli nad niczym. PS.Ja nigdy nie przyjmuję Pana w ten sposób i często spotykam się z łagodnie mówiąc niezrozumieniem. Dopiero powołanie się na odpowiedni paragraf Redemptionis Sacramentum działa.
      • saherb
        30.11.2015 10:14
        Ja pisałem o tym JAK POWINNO BYĆ. A jak jest w rzeczywistości to każdy niestety widzi.
        To, o czym piszesz, to właśnie owe zaniedbanie kapłanów.
        doceń 1
        0
  • MacBlacker
    26.11.2015 21:33
    Chory facio, Bóg mu wybaczy bo on ani kuma co zrobił...
    doceń 0
  • Eljot
    28.11.2015 10:26
    Nie pojawił się sztan.... Ale lipa:(
    doceń 0
  • Bolesław Grabowski
    12.01.2016 21:35
    Mieszkając kiedyś w Diecezji Opolskiej protestowałem przeciw wprowadzeniu Komunii Świętej na rękę przez BP.Nossola ....ten artykuł jest kolejnym dowodem do czego prowadzi ta praktyka.
    doceń 2
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama