Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Anonim (konto usunięte)
    13.02.2020 21:18
    "Z tytułu przekształcenia OFE w IKE wnoszona będzie opłata odpowiadająca wartości 15 proc. aktywów netto OFE." - czyli zapłacimy kolejny obowiązkowy podatek tracąc 15% środków odkładanych an starość. No cóż, ktoś za te fanaberie 500+ musi zapłacić, pytanie tylko czemu maja to być uczciwie pracujący i oszczędzający na starość?
    doceń 12
  • 78052204574
    13.02.2020 21:35
    Czemu za fanaberie 500+, dla mnie faneberią jest dopłacanie do rent i emerytur z budżetu państwa. Zrezygnujmy z 500 plus ale zrezygnujmy również z dopłat do emerytur.
    • Anonim (konto usunięte)
      13.02.2020 21:43
      Ale dopłaty do emerytur są dla tych, co sobie emerytury nie wypracowali i na nią nie odkładali. Taka tzw. sprawiedliwość społeczna, jeden pracuje i płaci, a inni nie pracują i mają.
      doceń 10
    • jureaz
      14.02.2020 11:34
      Platforma wam się przejechała po 150 mld zł (czyli po oszczędnościach 7,5 razy większych) i jakoś ścierpieliście, to i teraz dacie radę . A na pocieszenie i lepsze zrozumienie sprawy cytat z Gazety Prawnej """" Opłata transferowa nie jest niczym nadzwyczajnym. To po prostu substytut podatku, którym są obciążone świadczenia na starość. Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. Warto się zastanowić nad sposobem oszczędzania """""
      13.12.2019 https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie/57041,13-grudnia-2019/69849,Tygodnik-Gazeta-Prawna/708511,Likwidacja-OFE:-od-oplaty-za-transfer-srodkow-nie-uciekniemy.html
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 11:40
        Ale jaką masz gwarancję, że na starość nie zapłacisz podatku od tej części emeryty? BO ja się z legalnym rządem RP na inne warunki umawiałem co do emerytury. Po 21 lat jednostronnie rząd RP zerwał tamtą umowę dając do zrozumienia, co jest warta ustawa i jak widać wg rządu dziś mam zapłacić podatek od pieniędzy które wypłacę za powiedzmy 15-20 lat.
        Ale taka jest tzw. sprawiedliwość społeczna wg PIS i ich popleczników.
        doceń 7
        0
      • jureaz
        14.02.2020 12:27
        Nie marudź Tomaszu. Już ci Gazeta Prawna odpowiedziała na co możesz mieć gwarancje na tym świecie. Sprawiedliwość społeczna wydaje się być większa niż za POprzedników . Kilka milionów ludzi przedtem jakby niedostrzeganych (wykluczonych) ze spożywania owoców rozkwitającej ojczyzny, pozbawionych wyrażających ich przekonania mediów - teraz odzyskało głos i większy dostęp do dóbr.
        doceń 5
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 12:31
        Te kilka milionów osób także za moje ciężko wypracowane pieniądze baluje. Tak, wiem sprawiedliwość społeczna to tak jak krzesło elektryczne. Pamiętam to czasów komuny i dziś jakby nie było mamy powrót hasła, czy się stoi, czy się leży 500 sie należy.
        doceń 5
        0
  • janek32
    13.02.2020 22:32
    Haniebne było dzisiaj drugie głosowanie. PiS postanowił przeznaczyć 2 mld zł na TVP zamiast na onkologie. 2 mld na tępą propagandę zamiast na walkę z rakiem. I oni niby są za życiem?! Na dokładkę poseł Lichocka biegała po Sejmie i pokazywała wszystkim środkowy palec.
    doceń 11
    • Anonim (konto usunięte)
      14.02.2020 06:54
      Dokładnie widać dzięki tej posłance jak obecna władza odnosi się do ciężko chorych.
      • jureaz
        14.02.2020 12:41
        @ JANEK32 ---------- @ TOMASZNL ------- Janek nieźle włada niesiołowszczyzną (nadużywanie "najokropniejszych" przymiotników) ale dla większego urozmaicenia złorzeczeń proponuje dodatkowe słówka ze skarbczyka Stefana : "podłe", "obrzydliwe ", "wstrętne", nikczemne", "plugawe" . Pokazywanie środkowego palca - brzydkie. Jeśli jednak przypomnimy sobie hasło ulubieńca demokratów "J...ć PiS !" to może okaże się że ów palec wcale nie najgorszy ? Posłanka pokazała go totalistom a nie komuś innemu jak to pokrętnie sugerują demokratyczni inaczej.
        doceń 5
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 12:44
        Ale się mylisz, wczorajszy i dzisiejszy przekaz dnia to mowa, ze wycierała palcem pod okiem. Ale oczywiście winna opozycja....
        doceń 6
        0
    • jureaz
      14.02.2020 14:12
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Do nie mogących darować PiSowi wydatku dwóch miliardów zł na TVP i Polskie Radio ----------- Rząd PO-PSL miał na koniec 2012 r. blisko 2 mld 265 mln zł. do wpłacenia na potrzeby publicznych mediów (tyle wynosiły zaległości z niepłacenia abonamentu --- https://tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/krrit-ostrzega-przed-falszywymi-wezwaniami-do-oplat,310348.html ) . Ówczesna władza nie wpłaciła jednak blisko 2 mld 265 mln zł na onkologię, choć mogłaby to z powodzeniem zrobić, miała przecież wypasione polityczne i propagandowe wsparcie TVN i Polsatu oraz radiowych stacji komercyjnych, portali i potężnej masy gazet i czasopism. Więc dałaby sobie świetnie radę na froncie z PiSem, bez dysponowania dodatkowo publicznymi mediami.
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 14:14
        Ciekawe jak wielu wyznawców PIS nie płaci abonamentu RTV, czyli mówiąc inaczej to podatnicy maja za nich płacić.
        doceń 3
        0
      • jureaz
        14.02.2020 17:03
        ------------------------------------------ Do miłujących bardziej sakiewkę niż bliźniego z kraju ojczystego --------- Ileż się nastękają nad własnymi stratami, z jakąż pogardliwą łatwością i arcypewnością zaliczą balujących, piwko żłopiących do korzystających z ich znoju , nie wspomniawszy ćwierć słówkiem o doświadczonych przez los, jakby tacy dla nich nie istnieli. Albo wyliczą skrzętnie, jak pewna księgowa z wcześniejsego wątku, ile to będzie ją kosztować 13 emerytura w ciągu iluś tam lat.
        Może owi rachmistrze to byli chrześcijanie albo nie dość postępowo nastawieni do braci ateusze? Bo ci zachodni to grosza nie żałują, ramiona na bliźniego coraz liczniejszego i coraz więcej kasy potrzebującego otwierają szeroko aż miło... A nasze liczykrupy z nosem w liczydełkach już nawet nie wiedzą że mogliby się cieszyć i czuć satysfakcję, jeśli dzięki nim inni mogą kupić lekarstwo, odłożyć na czarną godzinę, zafundować dzieciakom buciki o których marzyły od kliku lat albo pojechać po raz pierwszy z rodziną nad morze.

        doceń 4
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 17:11
        Jurek - nadal nie odpowiadasz na proste pytanie. Telewizja nie jest rzeczą pierwszej potrzeby, nie leczy, nie daje jedzenia. Więc dlaczego podatnicy mają łożyć pieniądze za tych, co abonamentu nie płacą?
        Jak mnie by nei było stać na opłącenia abonamentu, to musiłabym wyrzucić telewizor, więc proszę cie nie opowiadaj o ciężkim losie tych, co mają TV za darmo (na koszt społeczeństwa). Bo to co piszesz to tylko pusta demagogia.

        Aby to udowodnić, to może wyręczysz państwo i ze swego opłacisz abonament ze dwóm emerytom. W końcu dla Ciebie te 46 zł miesięcznie to nie problem.
        doceń 3
        0
      • jureaz
        14.02.2020 18:51
        Na proste pytania szukaj odpowiedzi w necie. Byłemu chrześcijaninowi ( to Twój nowy projekt?) nie wypada z powodu lenistwa wykorzystywać innych. Znalazłbyś w sieci, że zniesienie opłat za abonament rtv dla starszaków wprowadziła Platforma, za co na pewno serdecznie dziękują zainteresowani. W PO będą też wiedzieć skąd taka dziwaczna ulga, bo ja nie wiem. Odkryłbyś też w necie że Platforma najpierw nazwała abonament haraczem i namawiała do niepłacenia ale później rozmyśliła się nieco i wielu znęconych do tego telewidzów miało troszkę kłopotu, bo Poczta zaczęła ich nękać. Ale stanowczo oświadczam, to nie żadna tam wina, tylko bezsprzeczna zasługa Platformy.
        doceń 6
        0
      • podajnik
        15.02.2020 09:03
        Likwidacja abonamentu była jedną z wielu niedotrzymanych obietnic Platformy. Wyborcy pamiętają.
        doceń 4
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        15.02.2020 09:23
        Ale od pięciu (tak pięciu) lat rządzi PIS. Więc uparcie przywoływanie PO świadczy o jakimś wielkim problemie emocjonalnym.
        A pytanie nadal jest aktualne.
        doceń 2
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        15.02.2020 09:30
        No i zakładam milcząco, ze każdy zwolennik PIS sumiennie płaci abonament RTV. Bo jak nie, to jest tylko hipokrytą.
        doceń 1
        0
      • jureaz
        15.02.2020 14:32
        @ TOMASZNL ----------- O jakim znów pytaniu piszesz ? Odpowiedziałem powyżej " skąd taka dziwaczna ulga, ja nie wiem". Paniczna ucieczka od partyjnej przeszłości świadczy o problemach moralnych i emocjonalnych, wymagających być może specjalistycznego "przepracowania".
        doceń 4
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        15.02.2020 15:41
        Widzisz Jurku, moimi idolami nigdy nie byli i nigdy nie będą politycy PIS. Ale mylisz się, że tym samym moimi idolami są politycy PO. Nie jest prawdą, że dziś trzeba się opowiadać za któraś ze stron POPISu.
        Natomiast śmieszą mnie powtarzane jak mantra słowa, ze PO to czy owo. Czas otworzyć oczy i zobaczyć, ze od pięciu lat za wszystko odpowiada PIS. I nawet jak za PO były ulgi w abonamencie RTV, to nie tłumaczy to w żaden sposób dlaczego nadal są. Dlaczego uczciwy i pracujący obywatel musi dwa razy płacić haracz na telewizje discopolo? Bo rozumiem, ze każdy kto popiera PIS uczciwie płaci nie tylko podatki, ale tez wszystkie daniny - abonament RTV też.
        doceń 3
        0
  • podajnik
    14.02.2020 08:50
    Donald Tusk naszą emeryturę OFE przeznaczył na załatanie dziury po wyłudzanym podatku przez mafie vatowskie.
    - Teraz te pieniądze będą dziedziczne w przeciwieństwie do kradzieży z czasów Donalda Tuska,
    - Teraz pieniądze z OFE trafią na moje własne Indywidualne Konto z którego mogę dokonać wypłaty transferowej w każdej chwili,
    - Opłata 15% sprawi, że przy przechodzeniu na emeryturę nie zostanie pobrany podatek Belki.

    Donald Tusk załatał naszymi pieniędzmi z OFE dziurę budżetową pobierając 100% środków.
    Mateusz Morawiecki oddaje środki do twojej dyspozycji.
    Różnicę widać od razu.
    doceń 10
    • Anonim (konto usunięte)
      14.02.2020 09:07
      "Donald Tusk załatał naszymi pieniędzmi z OFE dziurę budżetową pobierając 100% środków." - a czyli już nie ma nic na OFE, ale jednak to co piszesz nie jest prawdą, tylko kolejną propagandą.

      I nie kolego, nie masz dziś żadnych gwarancji, że te pieniądze otrzymasz. Co więcej DT jedynie przeniósł cześć środków z OFE do ZUS, a tutaj musisz oddać haracz 15%. Co nie daje żadnych gwarancji ze za kilka lat znów nie przeniesie się ich na powiedzmy NKE i pobierze kolejne środki potrzebna do łatania dziury budżetowej.
      • podajnik
        14.02.2020 09:18
        Osobiście dokonywałem wypłaty z własnego IKE w pilnej potrzebie życiowej. Nie było z tym żadnego problemu. Kolejny raz gdy pieniądze będą potrzebne do łatania dziury budżetowej to chyba życzysz nam powrotu Platformy.
        doceń 5
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 09:23
        Ale to PIS łata dziś tym pieniędzmi budżet. gdyby nie one, to byłby deficyt. Choć z tym deficytem to są sztuczki księgowe.
        I jak wypłacałeś z IKE to przeczytaj tą ustawę. Bo tych pieniędzy z OFE dziś nie wypłacisz.
        doceń 4
        0
      • podajnik
        14.02.2020 09:27
        Tajemnicze sztuczki księgowe albo kolejna legenda wielkomiejska. Oni wszyscy nas oszukują to też jest jakieś schorzenie nadające się do pilnego leczenia.
        doceń 5
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 09:28
        Już Tobie pisałem - w tym roku jednorazowo budżet załatają przyszli emeryci i abonenci sieci komórkowych. A i jeszcze jedzący czekoladę.
        doceń 4
        0
      • podajnik
        14.02.2020 09:36
        A nie czasem napojów słodzonych? Czyli jednak rząd ma wpływ na cenę cukru a wczoraj twierdziłeś, że tylko światowa koniunktura cen o tym decyduje.
        doceń 4
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 10:43
        Masz racje - podatek cukrowy dotyczy napojów słodzonych, podatek ma uratować budżet. A o ile wiem to w mojej szkole uczyli że cena to cena netto produktu plus podatki.
        ps. budzet wspomogą też wielbiciele małych butelek z alkoholem.
        doceń 3
        0
    • piotrrr
      14.02.2020 09:18
      Środki na IKE są zwolnione z podatku Belki, który - przypomnijmy, wynosi 19% od wypracowanych ZYSKÓW (nie od kapitału). Pobieranie 15% o kapitału jest po prostu okradaniem ludzi i nie da się tego inaczej wytłumaczyć ani usprawiedliwić. A to, że jestem okradany po raz kolejny, nie polepsza wcale sytuacji.
      doceń 10
      • podajnik
        14.02.2020 09:22
        Z drugiej strony po 40 latach zgodnie z procentem składanym znaczna większość środków to będą wypracowane zyski. Więc może jednak 15% dzisiejszej niedużej kwoty to znacznie mniej niż 19% w przyszłości wypracowanej.
        doceń 7
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 09:24
        Jasne.... wszystko da się uzasadnić gdy wierzy się ślepo w jakąś ideologię.
        doceń 7
        0
      • podajnik
        14.02.2020 09:29
        Znowu trzebaby zacząć od tłumaczenia Tobie podstaw.
        doceń 4
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 09:30
        To wytłumacz poproszę. Bo u mnie matematyka wg PIS jednak kuleje
        doceń 7
        0
      • podajnik
        14.02.2020 09:46
        Za to matematyka według PO odpowiadała Tobie tak bardzo, że złego słowa nie powiesz na ówczesną kradzież OFE. To jest dopiero ślepa wiara.
        doceń 4
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 10:44
        Owszem powiem, ale co to ma do tłumaczenia przez Ciebie podstaw matematyki wg. PIS?
        doceń 3
        0
      • podajnik
        14.02.2020 12:45
        Matematyka jest jedna, nie ma matematyki według PiS czy PO. Procent składany to już matematyka wyższa jak widać. Podobnie jak 435 - 435 = Zero
        doceń 4
        0
  • podajnik
    14.02.2020 09:09
    Według Donalda Tuska , najwyraźniej socjalisty:
    wprost.pl/418351/tusk-pieniadze-w-ofe-i-zus-nie-sa-wlasnoscia-polakow.html

    Według Mateusza Morawieckiego, najwyraźniej liberała:
    "Pieniądze z OFE będą podlegały dziedziczeniu"
    (Dzięki Jureaz za przypomnienie słów Donalda wielkiego Wodza Europy)
    • Anonim (konto usunięte)
      14.02.2020 09:15
      Te słowa są podobne do tych o np. Mieszkaniu+. Albo o tych samochodach elektrycznych. Tutaj wczorajszy gest jednej posłanki jest kluczowym.
      doceń 7
    • Dremor_
      19.02.2020 22:37
      Dremor_
      Podajnik, zapominasz, że wypowiedź Tuska dotyczyła części obligacyjnej OFE, czyli tej, która była inwestowana w dług państwa, czyli Obligacje Skarbowe. Jak kupisz Obligacje, to przestajesz mieć własne pieniądze, stają się one własnością państwa. Państwo może, ale nie musi ich wypłacić.

      Morawiecki w odróżnieniu od Tuska kładzie łapę na części inwestycyjnej, czyli tej, która faktycznie zarabiała na siebie.
      doceń 0
  • jurek
    14.02.2020 13:47
    jurek
    Kłania się 7 przykazanie.
    doceń 3
  • janek32
    14.02.2020 22:19
    Podajnik, podajesz nieprawdę. Moim zdaniem świadomie. Pieniądze przeniesione za czasów Tuska do ZUS są na wydzielonym koncie, są one dziedziczne. 100% pieniędzy przeniesionych z OFE, bez żadnych potrąceń. Morawiecki proponuje to samo... tylko kasuje za to 15% tu i teraz. Wszystko w tym roku bo pieniędzy w budżecie nie ma, zupełnie nie dba o to co będzie za 20-30 lat.
    doceń 7
  • podajnik
    15.02.2020 09:11
    Rok 2014:

    "Mówiąc najprościej: wczoraj rząd zabrał z OFE obligacje o wartości 153 miliardy złotych. Ich wartość nominalna, czyli ta która jest zapisana na papierze, wynosi 146 miliardów złotych. Z tej kwoty ponad 130 miliardów rząd zabrał w Skarbowych Papierach Wartościowych i tę kwotę odjął od długu publicznego."

    rmf24.pl/ekonomia/news-gdzie-zginelo-19-mld-zl-z-ofe-ujawniamy-tajemnice,nId,1100606
    • Anonim (konto usunięte)
      15.02.2020 09:26
      No i ?
      Czy przeksięgowanie pieniędzy z OFE na subkonto ZUS było obciążone opłatą 15%?

      I aby zakończyć Twe kłamstwa, oficjalna informacja ze strony ZUS: "Środki zgromadzone na subkoncie w ZUS podlegają dziedziczeniu, podobnie jak środki zgromadzone w OFE. Reforma emerytalna w 2014 r. nie zmieniła zasad dziedziczenia. Ta część składki emerytalnej, co do której mamy wybór ZUS czy OFE, będzie podlegać dziedziczeniu na takich samych zasadach, niezależnie jaką podejmiemy decyzję."

      Więc przywoływanie PO w kontekście haraczu 15% jest żenujące.
      doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama