Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • gama
    06.10.2019 16:36
    Czasami trzeba zrozumieć, ze milczenie jest złotem...
    doceń 43
  • Dremor_
    06.10.2019 18:14
    Dremor_
    Zdrada to za duże słowo, ale faktem jest, że Morawiecki zakładając "SW" szkodził "S". Z drugiej strony zasługi "SW" były żadne, panowie bardziej walczyli między sobą podczas kanapowych dyskusji, niż walczyli z komuną.
    doceń 9
  • Eugeniusz_Pomorze_
    06.10.2019 20:15
    Dremor, tylko odrobinkę się nie zgadzasz z prezydentem Wałęsą, bo wg Ciebie śp. Kornel Morawiecki "zdrajcą nie był", ale już... "szkodnikiem to owszem"! ...Kim Ty jesteś człowieku? Kto Ci płaci za tyle antykatolickich i antypolskich wpisów... ??!
    doceń 28
    • Dremor_
      06.10.2019 20:32
      Dremor_
      Jestem wnukiem działacza Solidarności Walczącej, który działał wraz z Morawieckim. To była grupa, która chciała rozlewu krwi, bo uważali, że tylko na trupach ofiar można zbudować lepsze jutro. I całe szczęście, że byli po prostu nieskuteczni i że ostatecznie zwyciężyła "normalna" Solidarność, która odrzucała zmianę ustrojową na drodze przemocy, pamiętając doświadczenia Powstania Warszawskiego i bezsensownej śmierci rzeszy wartościowych ludzi.
      doceń 11
      • Dremor_
        06.10.2019 20:53
        Dremor_
        A co do oskarżeń o "zdradę", to nie uważam, by zdradą było stworzenie SW i rozbijanie od wewnątrz środowiska opozycyjnego, ale nie boję się nazwać zdradą późniejszej prorosyjskiej działalności Kornela Morawieckiego. Otaczanie się ludźmi bezpośrednio związanymi z Kremlem, pochwalanie aneksji Krymu, czy postulowanie zniesienia sankcji na Rosję w obliczu wojny w Donbasie było działaniem wbrew polskiej racji stanu.
        doceń 13
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        07.10.2019 08:53
        Zgadzam się jak rzadko.
        doceń 6
        0
  • Eugeniusz_Pomorze_
    06.10.2019 21:21
    Jasne Dremor, jesteś wnukiem działacza SW. Chodzi chyba o... Służbę Więzienną. Prawdziwi działacze Solidarności, czy Solidarności Walczącej nie opluwają wartości chrześcijańskich, Kościoła Katolickiego, ani Polski i jej bohaterów!
    doceń 21
    • Dremor_
      07.10.2019 09:22
      Dremor_
      Jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia, to pozostaje obrażanie. Jakie to typowe. A działacze Solidarności równo opluwają jedni drugich, weźmy choćby przykład dwóch działaczy, Kaczyńskiego i Michnika.
      doceń 8
    • Anonim (konto usunięte)
      07.10.2019 09:26
      "Prawdziwi działacze Solidarności, czy Solidarności Walczącej nie opluwają wartości chrześcijańskich, Kościoła Katolickiego...."
      O ile wiem, a wiem to Lech Wałęsa co niedziele na Mszy sw. jest, Więc mieści się w tej Twojej definicji, choć go wielu tak z zapewne chrześcijańskiej miłości bliźniego opluwa.
      doceń 4
  • Tomaszszcz
    06.10.2019 21:35
    Nie wygrala zadna normalna solidarnosc a uklad pzpeerowski umowiony w Magdalence przy wódce Wałesa, Michnik - Kiszczak , Ciosek !
    doceń 18
    • Anonim (konto usunięte)
      07.10.2019 08:27
      I paru innych.
      doceń 6
    • Anonim (konto usunięte)
      07.10.2019 08:28
      "Prawdziwi działacze Solidarności, czy Solidarności Walczącej nie opluwają wartości chrześcijańskich, Kościoła Katolickiego"
      O ile wiem, a wiem to np. Lech Wałęsa co niedziele na Mszy sw. jest, Więc mieści się w tej Twojej definicji, choć go wielu tak z miłości bliźniego opluwa.
      doceń 1
  • jeż_jj
    06.10.2019 22:56
    Mieliśmy kilku władców o imieniu Bolesław. Ale najmądrzejszym i tym co sam pokonał komunę był Bolko Otua!
    doceń 10
  • podajnik
    07.10.2019 09:23
    Piszczie skargi do redakcji w sprawie kolegi Trola Demora, który znowu kłamie bo inaczej sobie z nim nie poradzicie. Po co się denerwować. Założy sobie nowe konto i redakcja ponownie mu je zawiesi. Tylko trzeba interweniować w prawym rogu strony Kontakt z Redakcją.
    • Anonim (konto usunięte)
      07.10.2019 09:25
      No tak, jak ktoś grzecznie pisze rzeczy niezgodne z Twoimi opiniami, to najlepiej jest człowieka wyrzucić, zakazać mu pisania etc. Taka cenzura prewencyjna jak za komuny.
      • podajnik
        07.10.2019 09:28
        Wielokrotnie powtarzane kłamstwo staje się prawdą? Troszkę to wygląda jak propaganda Gebelsa ze strony tamtego kolegi, ale widzę tu kółko wzajemnej adoracji.
        doceń 4
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        07.10.2019 09:33
        "widzę tu kółko wzajemnej adoracji." - mylisz się. Natomiast jestem przeciwnikiem jakiejkolwiek cenzury, o ile wpisy nie naruszają prawa. Bo albo mamy wolność wypowiedzi, albo komunistyczną cenzurę. Wiem przy tym, ze wielu marzy o powrocie komuny i jednej słusznej opinii wszystkich.
        doceń 5
        0
      • Dremor_
        07.10.2019 09:43
        Dremor_
        A gdzie niby skłamałem? Że niby Kornel Morawiecki nie otaczał się ludźmi z prokremlowskiej partii "Zmiana"? Nie związał się z oskarżonym o szpiegostwo Piskorskim? A jawna prorosyjskość Kornela jest oczywista dla każdego, kto słucha jego wypowiedzi. To przecież on najgłośniej krytykował dywersyfikację dostaw gazu i zakupy LNG od Stanów, bo chciał wspólnej budowy gazociągu omijającego Ukrainę.
        doceń 7
        0
      • podajnik
        07.10.2019 09:56
        TomaszL, świat nie jest czarno biały. Gdybyś czytał uważniej gościa to byś wiedział, że:
        Mądry złu się sprzeciwia, głupi je „szanuje”.
        gosc.pl/doc/5879042.Wybor-trybunalu
        doceń 5
        0
      • Dremor_
        07.10.2019 09:58
        Dremor_
        Czekam kolego Podajnik, aż wskażesz gdzie skłamałem pisząc o Morawieckim, albo że przeprosisz za własne oszczerstwo.
        doceń 7
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        07.10.2019 10:34
        @PODAJNIK - ależ świat nie jest czarno-biały. Natomiast co to ma do próby cenzurowania wypowiedzi?
        Skoro twierdzisz, że DREMOR_ znowu kłamie, czyli znasz prawdę. Więc ją przedstaw. Jestem ciekaw, co wiesz o czasach kiedy powstawała Solidarność Walcząca i jakie były przyczyny kolejnego rozłamu w Solidarności. Z tym, że wiedza książkowa czy ta z gazet mnie nie interesuje.
        doceń 6
        0
  • Eugeniusz_Pomorze_
    07.10.2019 11:50
    Lech Wałęsa niestety czystej karty nie ma, bo jest wiele dokumentów, które delikatnie mówiąc są dla niego bardzo mocno nieciekawe. Poza tym Lech Wałęsa ogólnie znany jest z tego, że dla niego jedynym poważnym politykiem jest... on sam! Lech Wałęsa miał swoje "pięć minut", gdzie mógł wszystko naprawić, ale on niestety wolał i woli zachować się jak pierwszy król Izraela - Saul. Polska mogła wyglądać dzisiaj zupełnie inaczej... Dopiero od czterech lat widać, że zwyczajni obywatele zaczynają stawać się Podmiotem, a nie jak dotąd... przedmiotem. Co do zaś śp. Kornela Morawieckiego i jego rzekomej prorosyjskości, to wystarczy spojrzeć na jego biografię, by wiedzieć, że jego "prorosyjskość" na czym innym zupełnie polegała, niż ta występująca w pierwszej Targowicy i w tej obecnej... Co innego rozważania, dyskusje o możliwych strategiach, a co innego ...sprzedaż! Obecna totalna opozycja pod patronatem... Lecha Wałęsy(!) bardzo kręci nosem na nasz sojusz ze Stanami Zjednoczonymi, bo... siedzi w kieszeni Niemców, a te akurat WŁAŚNIE USILNIE CHCĄ STRATEGICZNEGO SOJUSZU Z ROSJĄ , ...i to tą jak najbardziej putinowską...
    doceń 15
    • Dremor_
      07.10.2019 12:36
      Dremor_
      By pojąć na czym polegała prorosyjskość Morawieckiego wystarczy sięgnąć do jego dyskusji z Ivanowem, gdzie Morawiecki słowo w słowo powtarzał propagandę Kremla. Wystarczy sięgnąć do wywiadu, jakiego udzielił rosyjskiej telewizji RIA. To nie kto inny, jak współpracownicy Morawieckiego wynosili w Krakowie okrzyki "Niech żyje Putin" po aneksji Krymu. A co sojuszu z USA, to chyba nie znasz stanowiska Morawieckiego, który powiedział, że siedzimy w kieszeni Waszyngtonu, a naszym naturalnym sojusznikiem jest Rosja.
      doceń 6
  • spe
    07.10.2019 13:23
    Wałęsa - człowiek z kompromisu.
    • Anonim (konto usunięte)
      07.10.2019 14:54
      Ciekawe @SPE na jakie Ty kompromisy chodzisz. Łatwo jest kogoś oceniać z ciepłego i wygodnego miejsca przed komputerem.
      • spe
        08.10.2019 07:31
        Najwidoczniej jeszcze łatwiej ocenić kogoś jako zdrajcę w światełku jupiterów i wśród poklasku gawiedzi. Wtedy też widać, co konstytuuje czyny człowieka...
        doceń 2
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        08.10.2019 07:34
        Ale zapewne jesteś człowiekim bezkompromisowym, gotowym np. poświecić wszystko dla Ojczyzny.
        Bo w wypadku L. Wałęsy trzeba pytać sie o los jego dzieci, gdy siedział w więzieniach. A może wg Ciebie to była mistyfikacja SB i Lech Walesa był na dobrowolnych wczasach?
        doceń 2
        0
  • Eugeniusz_Pomorze_
    07.10.2019 21:40
    NIE Dremorze! Ty doskonale wiesz, że NIE wystarczy sięgnąć do jego dyskusji z Iwanowem! Żeby zrozumieć o czym mówił śp. Kornel Morawiecki trzeba zapoznać się z jego biografią, z jego CAŁĄ biografią, a nie tylko z samymi wypowiedzianymi słowami wywiadu! Trzeba zauważać i rozumieć słowa ...MIĘDZY WIERSZAMI(!), ale... dość tego. Ty to doskonale wiesz, ale Tobie nie chodzi o prawdę, tylko o to by do zmarłego zaledwie przed tygodniem ojca premiera przylgnęła opinia WŁAŚNIE... zdrajcy(!), co zresztą wprost przyznałeś. Tobie jednak nie tyle chodzi o samego zmarłego, jak o DOWALENIE JEGO SYNOWI MATEUSZOWI, BO TEN STOI NA CZELE PRAWICOWEGO RZĄDU, A TY NIE ZNOSISZ PRZECIEŻ PRAWICY! Ty, a jak czytam między wierszami, to i Twoja rodzina mocno jesteście związani z opozycją totalną, co czyni całkowicie zrozumiałymi Twoje nieustanne ataki i na rząd PiS, a zwłaszcza niestety na Kościół Katolicki...
    • Anonim (konto usunięte)
      08.10.2019 07:28
      Historia lat 70 czy 80 jest dosyć skomplikowana. To co było później też jest interesujące. Pytanie dlaczego np. Kornel Morawiecki nie wystartował z list PIS do wyborów w 2015 roku?
      Pytanie dlaczego nagle "zapomniano" o Karolu Modzelewskim, który zmarł także w tym roku, ale nie doczekał się państwowego pogrzebu?
      • Eugeniusz_Pomorze_
        08.10.2019 18:47
        Tomaszu, pytasz "dlaczego np. Kornel Morawiecki nie wystartował z list PIS do wyborów w 2015 roku?", a ja też zapytam np. dlaczego ojciec Mateusza Morawieckiego tak powiedział(?):

        "Gdy dziś przypominam sobie moje symboliczne publiczne przewracanie Okrągłego Stołu w 1991 r. przed kamerami TVP – jestem z tego gestu dumny. Ale nie ja byłem pierwszy. Mecenas Władysław Siła-Nowicki, uczestnik Okrągłego Stołu, w jego trakcie określił swoich solidarnościowych kolegów najcięższym polskim zarzutem: targowica."
        Źródło: Dlaczego przewróciłem okrągły stolik, rp.pl, 5 lutego 2009 ...
        Pytasz też o to "dlaczego... Karol Modzelewski nie doczekał się państwowego pogrzebu?". Nie znam dokładnej odpowiedzi na to pytanie, ale może fragment tej styczniowej notatki w samej... Gazecie Wyborczej da coś do myślenia: "Sobotni pogrzeb Pawła Adamowicza organizowany był przez miasto Gdańsk. Rodzina i współpracownicy prezydenta nie zgodzili się, aby pochówek miał charakter państwowy. - To był prezydent Gdańska i to Gdańsk powinien go godnie pożegnać. Chcieliśmy mieć wpływ na przebieg uroczystości, nie mogliśmy pozwolić, aby wojewoda i jego ugrupowanie zorganizowali to na swój sposób - mówi nam jeden z bliskich współpracowników Adamowicza.". - Tyle Wyborcza, a Karol Modzelewski zmarł przecież zaledwie kilka miesięcy później, prawdopodobnie więc władze PiS już raz, dopiero co sparzone odmową pogrzebu państwowego, a nadto doświadczone potraktowaniem ich, a szczególnie prezydenta RP Andrzeja Dudy przez totalną opozycję na pogrzebie prezydenta Adamowicza... zwyczajnie... dały sobie spokój...
        doceń 2
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        09.10.2019 07:04
        A może by tak sięgnąć do informacji, a nie gdybać?
        doceń 0
        0
      • Eugeniusz_Pomorze_
        09.10.2019 07:18
        Świetny pomysł! Rozumiem, że Ty te informacje masz, więc zamiast prowokowania do "gdybania" po prostu te informacje podaj...!
        doceń 1
        0
  • Epafras
    07.10.2019 22:43
    Wałęsa dostarczył mi wiele emocji, od samej mojej młodości. Tam był podziw i uwielbienie z roku pierwszej Solidarności, poczucie krzywdy z internowania, duma z Nobla, radość zwycięstwa, rozczarowanie "nocą czerwcową", przykry spektakl "degrengolady" bohatera w ostatnich latach. A teraz, po słowach wypowiedzianych niemalże nad trumną Kornela Morawieckiego, pozostało mi tylko jedno słowo - podłość. I tyle w tym temacie.
    doceń 15
  • ZAK39
    07.10.2019 22:47
    Zarozumiały bidon jakim jest Wałęsa, bredzący cały czas coś o internecie i komputerze, bo ktoś go nauczył pisać na komputerze ... wielki mąż stanu chyba podgorączkowego lub urojeniowego. Platformersi wbijają sobie gwóźdź do trumny zapraszając tego pajaca - i dobrze . "O take Polskie" walczył z Kiszczakiem i Michnikem zakotwiczając komuchów na długie lata We wszystkich ważnych dla państwa wurzędach i instytucjach.
    doceń 13
    • Anonim (konto usunięte)
      08.10.2019 07:22
      Poraża mnie ta bijąca z tego wpisu miłość bliźniego, czy szacunek dla osoby starszej.
      doceń 2
  • dirk
    08.10.2019 17:33
    Wałęsa nazwał cały Naród zdrajcą. Tak, bo go ten głupi naród, a nawet najlepsi kamraci z Partii nie słuchają - zdradzili! A jak zdradziecki Naród nazwał Wałęsę? Ilu ludzi, tyle nazwań - dla mnie najprzerozbalonowańszy BALON.
    doceń 6
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama