Nowy numer 42/2019 Archiwum
  • gosc
    08.07.2019 12:46
    Imigracja - to idolatria
    doceń 44
    • Bodo Altmann
      09.07.2019 10:05
      Wiesz aby co to jest że piszesz takie bzdury a ci którzy ci przytakują mają moje wyrazy współczucia.
      • Gościu
        09.07.2019 11:01
        zbytek łaski
        doceń 14
        0
      • Bodo Altmann
        09.07.2019 15:30
        Do "Gościu" po łacinie "zbytek łaski" znaczy "deliciae gratia" a z kolei "idolatria" z hiszpańskiego znaczy bałwochwalstwo tak samo jak łacińskie "idolatriae nolle adquiescere". Teraz może napiszesz po Polsku co miałeś na myśli z tym idolatria. Twoi zwolennicy tobie przytakują podejrzewam że bezmyślnie.
        doceń 2
        0
      • Gościu
        09.07.2019 16:49
        Drogi Bodo.
        Po pierwsze to nie ja napisałem „idolatria“,
        to inny Gość, ja zaś podpisuję się Gościu dla odróżnienia.
        Jedynie odpowiedziałem na „zbytek łaski“ na Twe „wyrazy współczucia“.
        Po drugie nie wiem czemu tłumaczysz „zbytek łaski“ na łacinę.
        Po trzecie „idolatria“ jest nie z hiszpańskiego, tylko z greckiego εἰδωλολατρίᾱ.
        Co ma na myśli tamten Gość, zgadnąć nietrudno.
        doceń 14
        0
  • MG
    08.07.2019 15:04
    "Migranci są symbolem wszystkich odrzuconych przez zglobalizowane społeczeństwo". To nie tak. Migranci są produktem zglobalizowanego społeczeństwa w którym mniej niż 20 procent osób posiada więcej niż 80 procent dóbr. Ci, którzy potrzebują pomocy pozostają w lub w bezpośrednim sąsiedztwie swojej ojczyzny. A nie łodziami przewożeni są do Europy.
    doceń 17
    • Nakamichi
      08.07.2019 17:21
      Wstyd , nie przyjęliśmy oficjalnie chociaż kilku uchodźców ...
      • zapytanie
        08.07.2019 22:21
        znów kolektywna odpowiedzialność?
        doceń 29
        0
      • SPQR
        08.07.2019 22:23
        to nieprawda:https://www.facebook.com/MarszNiepodleglosci/posts/2346297235405664
        doceń 16
        0
    • Bodo Altmann
      08.07.2019 17:21
      Jak zdefiniujesz te 3,5 do 5 mln Polaków którzy wyemigrowali z Polski w ostatnich 30 latach i już nigdy nie wrócą? Zasada Pareta znana jest od 19 wieku a wtedy emigrantami do USA, Niemiec, Włoch i Francji także byli Polacy. Zamiast kręcić i przytaczać pseudonaukowe dowody napisz po prostu to co pan Kaczyński już 2014 i 15 powiedział "nie wpuścimy do Polski różnego rodzaju pasożyty, pierwotniaki, które nie są groźne w organizmach tych ludzi, mogą tutaj być groźne itd.". Mój kraj ich wpuszcza i choć dzisiaj jest dużo problemów z nimi to za 10, 15 lat będą nawet lepiej integrowani w społeczeństwie niż niektórzy z Twoich ziomków.
      • Katolik k
        08.07.2019 19:25
        migranci to nie tylko klopot ale i w perspektywie skok cywilizacyjny panstw,ktore ich przyjmuja.Najlepszym przykladem jest USA czy byla kiedys Polska za Piastow i Jagiellonow,ktora byla dla nich otwarta.Wszak Kopernik po polsku jednak nie mowil a i Chopin chyba tez nie...
        doceń 6
        0
      • hahaha
        08.07.2019 19:59
        Chopin po polsku mówił i pisał, i to bardzo dowcipnie i z polotem. Katolik K najwyraźniej nie uważał w szkole. Co zresztą widać po jego ortografii i interpunkcji.
        doceń 32
        0
      • gość777
        08.07.2019 20:25
        Bodo, ile kobiez zostało zgwałconych w ostatnim tygodniu??http://www.pi-news.net/
        doceń 31
        0
      • zapytanie
        08.07.2019 22:22
        Skąd niby wiesz po jakiemu Kopernik mówił? I co to ma do sprawy "uchodźców"?
        doceń 31
        0
      • 2kloski
        09.07.2019 09:51
        W Freiburgu odbywa się proces podejrzanych o wyjątkowo brutalny , zbiorowy gwałt na 18 letniej studentce. Oto imiona oskarżonych: Mustafa, Ahmed, Jekar, Muhamad , Kosay, Jahia, Mohamed, Majid, Alaa, Ayham. Cytuje za Frankfurter Allgemeine z 01.07.2019. W przeciągu ostatnich czterech lat Bundespolizei zatrudniła 12 600 nowych funkcjonariuszy. Troche historii. Do połowy 2016 roku zanotowano 40 000 przypadków dręczenia ( w tym również zgwałceń) chrześcijan przez muzułmanów w niemieckich obzach dla uchodźców. FAZ z 09.05.2016. Trzy okruchy wielkiego i zatajanego problemu.
        doceń 34
        0
      • Katolik k
        09.07.2019 13:34
        byl czas,ze to Francuzi jezdzili na saksy do Polski a nie jak dzis Polacy do Francji.Tak tata Chopen znalazl sie w Polsce.Sam Fryderyk w wieku 17 wyjechal do niej z Polski i nie wrocil a jesli pisal dowcipne listy do siostr to pewno po pieniadze aby placily jego dlugi ?
        doceń 0
        0
      • zapytanie
        09.07.2019 13:44
        "Fryderyk w wieku 17 wyjechal do niej z Polski i nie wrocil" Co to wnosi do sprawy ?
        doceń 19
        0
      • gość777
        09.07.2019 16:04
        2kloski, dla Pana Bodo to tylko "Einzelfall(TM)" tzn.pojedyńczy przypadek.Tylko tych pojedyńczych przypadków w Niemczech to już cała lawina...
        doceń 16
        0
  • Piotr
    08.07.2019 16:00
    Powiem krótko. Nie zgadzam się ze zdaniem Ojca Św. I biorę to na swoje sumienie.
    doceń 59
    • MATEO
      09.07.2019 09:02
      Biorąc pod uwagę, to co PŚ i Ewangelia mówią na ten temat, to raczej Ojcieć Święty ma rację. Zresztą Maryja i Józef też byli uchodźcami.
      • zapytanie
        09.07.2019 11:00
        że co proszę?
        doceń 27
        0
      • Gosc
        11.07.2019 21:23
        "że co proszę" ??? To , że sami faryzeusze się tu wypowiadają i bardzo wielu im niestety przytakuje .
        doceń 0
        0
    • Gosc
      11.07.2019 21:19
      @PIOTR : Typowy polski "katolik" , jak mu pasuje to sie swiecie oburza i podpiera autorytetem koscioła i papieza a jak mu nie pasuje to papież jest bee... . Hipokryzja w tym kraju osiągnęła chyba już najwyższe stadium.
      doceń 0
  • wb
    08.07.2019 16:56
    Ich miejsce jest w Afryce, ale łatwiej żyć dostając wszystko pod nos, bo oni nie chca pracować.
    doceń 59
  • Rysiek Ochódzki
    08.07.2019 17:05
    Sprawę migrantów i uchodźców łatwo rozwiązać. Wystarczy aby do polskich plebanii zakwaterować po jednej takiej rodzinie. A jest ich sporo. ...i kłopot z głowy.
    doceń 30
    • moim zdaniem
      10.07.2019 00:48
      O nieee! Wtedy cała taca od wiernych pójdzie na wołowine halal dla braci muzułmanskich
      • Snake
        11.07.2019 07:27
        Co racja, to racja. Wołowina droga.
        doceń 2
        0
  • sp
    08.07.2019 19:01
    I co? Teraz Franciszek, zgodnie z własnymi słowami, wróci na Lampedusę i zostanie tam już do końca życia usługiwać migrantom? W każdym razie na tyle poważnie i ja potraktuję jego słowa, jak on sam to uczyni.
    doceń 52
    • Katolik k
      08.07.2019 19:48
      wpusciles miliony imigrantow tylko uchodcow nie chcesz.Franciszek glosi Ewangelie.A co glosza ci co zaprzeczaja Franciszkowi?Jaki pozytek beda mieli ze swej poboznosci skoro Ewangelii nie chca?
      • Ktoś
        09.07.2019 10:59
        nigdy nie zabraknie twego głosu w tej sprawie
        doceń 22
        0
    • Bodo Altmann
      09.07.2019 06:57
      Twoja ironia jest bardzo prostacka. Ciekawe co być pisał gdyby papieżem był jeszcze JP2? Już dzisiaj zacznij budować mur na granicy Twego kraju pomocą służy pan Trump.
      • Ktoś
        09.07.2019 10:59
        zajmij się swoim krajem
        doceń 25
        0
    • Ryszard Ochódzki
      09.07.2019 08:25
      A może ty byś wrócił, cwaniaku!!!
      doceń 10
      • zapytanie
        09.07.2019 10:59
        do kogo to?
        doceń 11
        0
  • gość777
    08.07.2019 20:27
    Nie, Wasza świętobliwość (??) tym razem Non Serviam!I mam nadzieję że Weszherad jest tego samego zdania.
    doceń 34
    • Bodo Altmann
      09.07.2019 15:39
      Co to jest "Weszherad" myślisz o państwach tzw. Grupy Wyszehradzkiej?
      doceń 2
  • Anna Panna
    08.07.2019 23:25
    Ależ koniecznie trzeba POMÓC migrantom opuścić Europę. I nikt nie jest zwolniony z tego obowiązku.
    doceń 44
  • Anna Panna
    08.07.2019 23:27
    W Watykanie dzień bez migrantów to dzień stracony.
    doceń 44
  • paulus
    09.07.2019 00:12
    Hanba wieczna prducentom broni , agresora , tym,co zmuszaja ludzi do migracji i ja popieraja ...nawt niechcacy...slowem.Szczesc Boze
    doceń 3
  • Gosc
    09.07.2019 09:00
    A czy papież myśli o nas, europejczykach i o tym, co niosą dla nas migranci?
    doceń 39
    • podaj nick
      09.07.2019 22:00
      chyba w ogóle niewiele myśli o Europejczykach, przynajmniej tych tradycyjnie w Europie żyjących, jak to mówią bliższa koszula ciału liczą się peryferia w/g tego podejścia Europejczycy są za bogaci za wygodni trzeba im utrudnić żywot wszystko zapewne w trosce o zbawienie
      doceń 4
    • podaj nick
      09.07.2019 22:03
      Izrael ilu przyjął uchodźców mają przecież tak blisko
      doceń 3
    • moim zdaniem
      10.07.2019 00:53
      A niosą sporo, oj sporo: szariat, przemoc, choroby i ubogacenie naszych córek i żon...
      • Snake
        11.07.2019 07:28
        ...synów też ubogacą.
        doceń 3
        0
  • mateo
    09.07.2019 09:04
    "Jeżeli w waszym kraju osiedli się przybysz, nie będziecie go uciskać. Przybysza, który się osiedlił wśród was, będziecie uważać za obywatela. Będziesz go miłował jak siebie samego, bo i wy byliście przybyszami w ziemi egipskiej. Ja jestem Pan, Bóg wasz!" Kpł 19:33-34
    • Gość
      09.07.2019 11:08
      Poczytaj dalej: ten przybysz miał przestrzegać prawa obowiązującego w Izraelu.
      doceń 36
  • mateo
    09.07.2019 09:05
    "Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść; byłem spragniony, a daliście Mi pić; byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie; byłem nagi, a przyodzialiście Mnie; byłem chory, a odwiedziliście Mnie; byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie". Mt 25:31-45
    doceń 4
  • mateo
    09.07.2019 09:05
    "On wymierza sprawiedliwość sierotom i wdowom, miłuje cudzoziemca, udzielając mu chleba i odzienia. Wy także miłujcie cudzoziemca, boście sami byli cudzoziemcami w ziemi egipskiej". Pwt 10:18-19
    doceń 4
  • gosc
    09.07.2019 11:10
    Nie wprzęgajcie się z niewierzącymi w jedno jarzmo. Cóż bowiem na wspólnego sprawiedliwość z niesprawiedliwością? Albo cóż ma wspólnego światło z ciemnością?Albo jakaż jest wspólnota Chrystusa z Beliarem lub wierzącego z niewiernym? 2 Kor6, 14-15
    doceń 35
    • podaj nick
      09.07.2019 21:54
      wprzęgnięci jesteśmy od 44 roku kto chciał czy nie budował Polskę ludową, od 2004 utrzymujemy zaś Łunię mało lub niewierzącą czy to jest ok
      • zapytanie
        09.07.2019 23:02
        po co te teksty?
        doceń 7
        0
      • moim zdaniem
        10.07.2019 00:59
        Polexit czym prędzej
        doceń 7
        0
      • podaj nick
        12.07.2019 11:45
        bo jest to prawda i mamy wolność słowa, u nas duchowieństwo przy okrągłym stole sprzęgło się z postkomunistami nie dbając o dobro duchowe owieczek
        doceń 2
        0
      • podaj nick
        12.07.2019 20:11
        zaś w 1950 roku sprzęgnięto się po raz pierwszy podpisano tzw. umowę państwo-kościół na podstawie której uznani za "bandytów" przez komunistów nie mogli uzyskać legalnie sakramentów, księża zaś, którzy podpadli komunistom byli relegowani z kapłaństwa
        doceń 2
        0
      • podaj nick
        12.07.2019 20:14
        komuniści byli formacją, która doszła w Polsce do władzy siłą i podstępem, wbrew woli większości mieszkańców oraz z wykorzystaniem najgorszych mętów do tej roboty
        doceń 3
        0
      • podaj nick
        12.07.2019 20:18
        długofalowo zaś te męty miały na celu wykluczenie społeczne wszystkich, którzy się z nimi nie zgadzali, co do budowania dobra społecznego mieli blade pojęcie i jeszcze mniejsze umiejętności, nie po to o władzę walczyli
        doceń 2
        0
  • nie dla islamskiej inwaz
    09.07.2019 11:22
    NIE DLA ISLAMSKIEJ INWAZJI
    doceń 31
  • NIE DLA PASOŻYTÓW I LENI
    09.07.2019 11:26
    Nie zgadzam się aby utrzymywać leni i darmozjadów z Afryki czy Azji.
    doceń 31
  • Już wzrosła chorobowość
    09.07.2019 11:32
    W Europie wzrosła chorobowość, imigranci przywlekli oporna na leki p/prątkowe gruźlice, wzw A, odra, polio.
    doceń 29
    • podaj nick
      09.07.2019 21:34
      epidemie polio są w krajach gdzie firmy farmaceutyczne sprzedają szczepionki trefniejszego sortu jak obecnie na Ukrainie i jak w Polsce w latach 60-70 tych
      doceń 2
  • Gosc
    09.07.2019 15:04
    Katolik k - skok cywilizacyjny to widać choćby w Paryżu.
    doceń 37
  • Maryja!
    10.07.2019 13:35
    Nie chodzi o to czy oni są chorzy, leniwi ale o to że nie chcą się integrować. Cytowanie Pisma Świętego nie ma sensu, ponieważ zmienił się kontekst kulturowy i należy pamiętać że w pierwszej kolejności władza odpowiada za dobrostan i bezpieczeństwo obywateli własnego kraju. Pismo Święte mówi o sytuacji kiedy ci którzy przychodzą są w mniejszości i przychodzą ze strachu a nie żeby zaludniac czy wyciągać świadczenia. Oni muszą być uchodzcami sensu stricte, żeby byli przyjmowani zgodnie z nakazami Biblii. Jeżeli państwa nie są zdolne zapewnić dobrostanu swoim obywatelom to po co przyjmują migrantow. Tylko wtedy przyjęcie ma sens gdy państwo jest wydolne i potrafi zadbać o dobrostan i bezpieczeństwo. Nie chodzi o to żeby bez potrzeby wydawać pieniądze na zasiłki jeśli są miejsca pracy i można z nich korzystać. Unia się wyludnia ale to nie oznacza że trzeba przyjmować kogo popadnie. Należy więc przeznaczyć środki na pomoc państwom pierwszego pobytu. Przyjęcie migrantow powoduje też wzrost przestępczości. Gdyby Polska była atrakcyjnym krajem dla migrantow spoza Ukrainy to pewnie mielibyśmy ten sam problem co zachód Europy. Nieważne są emocje, nastroje społeczne i tendencje wśród Polaków czy Niemców ale dobro wspólne narodów a to wskazuje że osiedlaja się u nas obcy kulturowo migranci, agresywni w swoich zadaniach i roszczeniach co powoduje konflikty i wzrost nastrojów nacjonalistycznych. Nie wolno traktować migrantow i uchodźców tak samo. Jeżeli oni używają macic swoich kobiet do tryumfu islamu to pytanie jak powinni chrześcijanie na to odpowiedzieć. Marksizm z pewnością proponuje wojnę o zwycięstwo gender i upadek rodziny. Jeżeli nie przyjmiemy migrantow innych niż z Ukrainy to przynajmniej zacznijmy masowo chodzić do Kościoła i przyjmować Sakramenty. Warto zastanowić się nad swoim duchem w kontekście walki cywilizacji bo łaska jest niezbędna do zbawienia a bez Sakramentów jej nie ma.
    • Gość
      10.07.2019 15:04
      "Marksizm z pewnością proponuje wojnę o zwycięstwo gender" że co?
      doceń 11
      • elle
        12.07.2019 10:08
        Chodzi o to, ze gender to wspolczesny marksizm. Marksizm wykozystywal do rewolucji klase robotnicza, a gender mniejszosc seksualna. Oba maja ambicje stworzyc nowego czlowieka i nowe spoleczenstwo. Oba zostaly wymyslone przez "elity intelektualne". Oba dożą do globalizacji czyli stworzenia spoleczenstwa ponadnarodowego oraz wyeliminowanie narodow. Taka międzynarodowka. To o te analogie chodzi. Roznica jest taka, ze marksizm proponowal przemoc fizyczna a gender symboliczna i instytucjonalna.
        doceń 3
        0
  • Maryja!
    10.07.2019 14:19
    Dysfunkcyjnosc państw na przykładzie korupcji, przestępczości zorganizowanej i organizacji terrorystycznych oraz podziałów społecznych, handlu bronią i ludźmi czy narkotykami prowadzą do niechęci wsparcia ODA i dalszej eskalacji konfliktów co z kolei prowadzi do zamkniętego koła migracji. Do destabilizacji państw prowadzą także nieopanowane cykle gospodarcze. Dysfunkcyjnosc powinna zostać opanowana przez solidarność państw i stabilność wewnętrzną.
    doceń 3

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zobacz także

Zamieszczone przez internautów komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji

Polecane filmy

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama

Sponsorowane

Https://Www.AUTOdoc.PL