Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Gość
    23.02.2019 13:26
    Co oznacza zdanie "Zapowiedział obniżenie kosztów pracy przez co najmniej dwukrotne podniesienie kosztów uzyskania przychodu"?
    doceń 10
  • MS
    23.02.2019 13:26
    I znowu ja, przedsiębiorca, mam płacić więcej za podatków, aby PiS miał na kiełbasę wyborczą...
    doceń 15
    • bubnałer
      23.02.2019 15:23
      Przestań myśleć tylko o sobie. Nie słyszałem żeby ktoś podniósł Przedsiębiorcom podatki, ale rozumiem że boli ich coś innego. Likwidacja, a przynajmniej zmniejszenie poziomu nędzy w społeczeństwie pozbawia ich prawie darmowej siły roboczej, czyli niewolników na których można zarabiać i się bogacić. Ten "polaryzacyjny" model wyzysku był charakterystyczny od czasów L. B-cza i nie da się ukryć że niektórym ludziom odpowiadał i do niego tęsknią. Reszta musiała bawić się w niewolników albo wiać na zmywak do Lądka. Tego rodzaju kapitalizm zawsze kończy się rewolucją, tym razem na szczęście bezkrwawą. Czegoś takiego nie ma już w Europie, i w Polsce, jak zdecydują Wyborcy, też nie będzie. A jak zechcą to będzie - mają wolny wybór, już niedługo, i cokolwiek wybiorą, będzie to to, na co zasługują.
      • Gość
        24.02.2019 18:39
        Przedsiębiorcy w Polsce to nie tylko Biedronki i Tesco. To również - albo przede wszystkim - cała masa firemek, które zatrudniają pięć osób i zarabiają 6x2000 miesięcznie. Ładnie podzielne akurat na tych pięciu pracowników i ich szefa.

        Mówisz o wyzysku - z mojej perspektywy patrząc, Jeśli kolejny raz Państwo wrąbie mi się w tą "tanią siłę roboczą" (a wrąbuje się co roku podnosząc płacę minimalną), to zwyczajnie będę musiał zwolnić część pracowników, którzy DOBROWOLNIE CHCĄ pracować u mnie za najniższą krajową, bo lubią tę pracę, nie przemęczają się, mają elastyczne godziny i wiedzą, że ja sam również zarabiam tyle, co oni - ale Państwo nie pozwoli mi płacić im tyle, na ile się umówiliśmy. Żeby wyrównać płace stracę jednego pracownika, więc pozostali, zarabiając więcej, będą mieli siłą rzeczy więcej pracy i skończą się "wartości dodane", czyli elastyczne godziny, mało stresu, przyjemna i lekka praca z kawusią i pogaduchami. Koniec końców moi pracownicy stracą, zamiast zyskać - a jak oni stracą to i państwo straci.

        Nie, nie jestem wyzyskiwaczem, który chce się nachapać tanią siłą roboczą. Jestem zwykłym polskim przedsiębiorcą, którego nie stać na płacenie stróżowi 3000 złotych. Przedsiębiorcą, który docenia swoich pracowników - i skoro nie mam z czego im płacić więcej, to przynajmniej dbam o to, żeby praca była dla nich atrakcyjna i żeby czuli się w niej dobrze. Jestem wreszcie przedsiębiorcą, który - o zgrozo! - uważa, że każda umowa o pracę jest zawierana przez dwie świadome osoby, i zawsze można jej nie podpisywać albo ją negocjować, jeśli warunki mi nie odpowiadają. I twardo stoję przy stanowisku, że państwu naprawdę nic do tego, jakie te dwie dorosłe osoby osiągnęły porozumienie. W końcu, jak sam mówisz - ludzie mają wolny wybór.
        doceń 4
        0
      • Kokogut
        24.02.2019 19:20
        Dokładnie. Wielcy przedsiębiorcy cierpią.
        Jeśli podzielisz 500 złotych na 172 godziny pracy w miesiącu to wychodzi pensja 2,90zł za godzinę pracy.
        Czy naprawdę przedsiębiorcy uważacie taką stawkę za "siedzenie w domu" za konkurencyjną alternatywę do pracy u was?
        To ile wy płacicie że pracownik wybiera 2,90zł za godzinę i nie opłaca mu się u was pracować?
        doceń 3
        0
    • andrzej
      23.02.2019 23:00
      Dokładnie! Jak mnie to denerwuje, że w Polsce zamiast mobilizować ludzi do pracy, rozdaje im się pieniądze z podatków ludzi, którzy są pracowici.
      • Kokogut
        24.02.2019 19:26
        Nie są pracowici ci którzy opiekują się dzieckiem przez 20 godzin dziennie za złotówkę na godzinę (tyle wyszłoby gdy 500zł podzielić przez miesiąc ich pracy) ?
        Tak może myśleć osoba za młoda by wiedzieć albo za stara by pamiętać. Danie ojczyźnie kolejnego pokolenia pracowników zasługuje na tą złotówkę wynagrodzenia. Ale tego trzeba zaznać samemu.
        doceń 3
        0
  • mówisz i masz
    23.02.2019 14:24
    Świetnie. Cała Opozycja głosuje na Prawo i Sprawiedliwość. To jedyna partia, która postulaty Opozycji realizuje. Z naciskiem na REALIZUJE.
    • pstro
      23.02.2019 19:28
      Postulat zachowania "kompromisu aborcyjnego" rzeczywiście z naciskiem realizuje. Nic dziwnego, tytuł Heroda Roku zobowiązuje. A rozdawnictwo pińcet plus czy inne upokarza, uzależnia, a w szczególności osłabia autorytet rodziców, niszczy więzy rodzinne. Dzieci coraz mniej w swojej świadomości są rodziców, coraz bardziej państwowe. Rodzice w oczach dzieci to niedołęgi, na chleb nie potrafią zrobić, państwo musi wziąć dzieci na garnuszek. Doprawdy żyjemy w świecie Orwella, gdzie partia "kierująca się wartościami chrześcijańskimi" realizuje "politykę prorodzinną"
      doceń 5
  • Józef K.
    23.02.2019 14:38
    Pan Prezes podobnie jak pewien I Sekretarz prawie 50 lat temu uważa ,że nie ma praw ekonomii, wszystko ustala Przywódca Narodu . Jeśli zarządzi ,że trzeba sypnąć ludowi groszem , to jest jego wola, która jest ponad wszystkim. Koniec będzie podobny. Dlatego uważam ,że mój Kościół powinien trzymać się od tego z daleka .
    doceń 18
    • Gosc
      23.02.2019 15:08
      Twój kosciół z pewnością powinien się trzymać z daleka i to od wszystkiego, nie tylko od polityki.
      doceń 4
    • n/a
      23.02.2019 16:59
      Jeśli istnieje jakieś "prawo ekonomii", w co wątpię, to zaufałbym najlepszym na świecie specom od pieniędzy i interesów, którzy to wyssali itd... Ich zasadą jest, że pieniądz musi krążyć. Żeby w danym momencie ktoś mógł "zarobić", ktoś inny musi "stracić" - czyli wydać, zainwestować jakieś pieniądze. Nie mogą wszyscy "zarobić" jednocześnie, a tak programowane są współczesne systemy "ekonomiczne". To pomysł prymitywny i błędny, więc gospodarka nie może ruszyć z miejsca, jak pociąg w którym skasowano by wszelkie luzy między wagonami, dokręcając sprzęgi do oporu. Aby ją rozruszać, czyli wymusić obieg pieniędzy, jedne kraje urządzają wojny w egzotycznych krajach, rzucają drogie bomby w piaski pustyni, a inne inwestują w ludzi, dzieci i rodziny - co jest rozwiązaniem po wielokroć korzystniejszym. Inne rzekome "prawa ekonomii" to bajki wymyślane dla ludzi przez politycznych i finansowych doktrynerów, by poddając się im pozwalali swoim kosztem nabijać kabzę tym pierwszym.
      • Józef K.
        23.02.2019 21:00
        To co Pan pisze słyszałem już prawie 40 lat temu na wykładach tzw. ekonomii politycznej. Poglądy, które Pan afirmuje nazywano wówczas ekonomią socjalizmu, w odróżnieniu od ekonomii kapitalizmu , która Pan podobnie jak ówcześni wykładowcy , krytykuje . Argumenty padały zadziwiająco podobnie do Pańskich.
        doceń 4
        0
      • n/a
        25.02.2019 20:05
        Obawiam się że podręczniki ekonomii politycznej sprzed 40 i więcej lat sporo straciły na aktualności. I to obydwa. Już wtedy "wykładowcy" traktowali je ze sporym przymrużeniem oka, chętnie powtarzając, że w kapitalizmie jest wyzysk człowieka przez człowieka, a w socjalizmie odwrotnie. To się zdaje się nazywało konwergencja. Widać jednak dzisiaj na jaką może on być skalę i do jak wielkiego rozwarstwienia i konfliktów prowadzić. W wydaniu jakie nam po 89 roku zafundowano. A Zachód wynalazł już dawno na to sposób i pomimo liberalnych bredni na zewnątrz, starannie się go trzyma. To "państwo dobrobytu" (welfare state), na które być może nie było nas stać zaraz po transformacji, ale teraz zaczyna. I o tym mieliśmy się nigdy nie dowiedzieć, gdyby nie zmiana władzy - bo za tej co była, byłoby zawsze "piniendzy nie ma i nie bendzie", a tak nieliczni w nieskończoność paśli by się kosztem tak licznych.
        doceń 1
        0
      • Podajnik
        26.02.2019 00:10
        Piniendzy niema i.. nie bęędzie. Zapewniam.
        A dług w 2018 roku wyniesie 100 miliardów (wyniósł 10 miliardów).
        Nawet Balcerowicz się machnął o miliardy.
        I oni kierowali gospodarką a ja dałem się nabrać.
        doceń 6
        0
  • Stanisław_Miłosz
    23.02.2019 16:26
    Ktoś kiedyś przytomnie zalecił, by być mądrym (roztropnym, nieuchwytnym, a razie potzrzby jadowitym) jak węże, a nie padalce.

    PS. Padalec - beznoga żaba, dla tych co nie wiedzą.
    • Anacamptis
      23.02.2019 19:12
      Padalec Anguis fragilis to beznoga jaszczurka, nie żaba...
      doceń 8
  • wierny czytelnik
    23.02.2019 16:33
    10 miliardów długu budżetowego to marzenie każdego liberała. Po ośmiu latach kryzysu mamy 3 lata dobrobytu budżetowego, który widać w danych na wikipedii pod hasłem "budżet państwa w Polsce" w tabelce "realizacja budżetu państwa".
    Każdy może przekonać się jak zmalał dług i wzrosły dochody. Jedyna obietnica gospodarcza, którą należy spełnić to "tak trzymać".
    doceń 15
  • Bodo Altmann
    23.02.2019 17:01
    Światowa koniunktura się kończy. Może by było lepiej spojrzeć na Grecję jak to wygląda gdy kasa jest pusta. Polska nie jest w strefie euro więc może być krucho a Rosja nic nie da. Trzeba będzie zaciągnąć pożyczkę w USA na reperacje wojenne od Niemiec.
    doceń 15
  • pytanie
    23.02.2019 19:48
    Czy to nie jest gospodarczy socjalizm państwowy, bardzo podobny do Włoch Mussoliniego?
    doceń 7
  • m1a
    24.02.2019 09:37
    Bardziej w tym kraju opłaca się nie pracować . Pracujesz i zarabiasz 1600 zł netto(jak 3 mln Polaków), jesteś według wszystkich urzędów bogaty i nic ci się nie należy, najniższa płaca jest za wysoka na pomoc, taki paradoks. Lepiej się zwolnić, zrobić trójkę dzieci, mieć 1500 zł, nie wykazywać dochodu, mieć x dodatków do czynszu,opału,jeść z miejskiego punktu wydawania żywności. Szaleńcy .....
    doceń 11
    • 1julek
      24.02.2019 19:22
      Tak zrób: zwolnij się , zrób trójkę dzieci, będziesz miał 1500 zł "za darmo". A tak poważnie, to nie żadni szaleńcy. Matka rodzi i wychowuje przyszłych podatników. To jest praca i wysiłek nieraz 24 godziny na dobę i powinno być to wynagrodzone.
      • Gosc
        27.02.2019 17:15
        A matka, ktora wychowuje trojke dzieci i pracuje zawodowo? To nadczlowiek? Bo dziecmi (zdrowymi, poza pierwszym rokiem zycia) nie trzeba sie zajmowac 24 godziny na dobe. Mozna kawusie wypic, telewizje obejrzec, duuuzo rzeczy zrobic, jak np maluchy maja drzemke, a starsze sa w przedszkolu albo szkole. A matka, ktora zarabia na rodzine i (ma miec taka sama emeryture, jak ta wygodna), nie ma czasu na "wolne".
        doceń 1
        0
  • Spaślak
    24.02.2019 21:33
    Swietnie. Mam 27 lat i mam zarobki oscylujące w granicy średniej krajowej. Nadwyżkę odkładam od lat wegetujac na rozkręcenie własnej działalności i teraz PiS strzela mi w kolano taką ustawą. Przyjdzie młody szczyl po osiemnastym roku życia i dostanie na start większe pieniądze niż ja mam po latach pracy w tej firmie. Co za tym pójdzie wartość moich zaoszczędzonych pieniędzy się zdewaluuje, wprowadzą pewnie chyłkiem nowy podatek, żeby załatać dziurę, którą wywoła ta ustawa i ceny wzrosną bo będzie nowa grupa burżujów. Jestem 27 letnim bezdzietnym czlowiekiem, który stara się robić wszystko by się rozwinąć, a ta partia tylko podrzuca mi kłody pod nogi i właśnie spalili mój pomysł na biznes, bo już na to nie odłożę, a jak będę chciał zmienić pracę na lepiej płatną to nigdzie mnie nie przyjmą ,bo teraz będą szukać tylko "młodych do 26 roku życia" żeby zaoszczędzić na zatrudnianiu ludzi, a za nich nie będzie podatku.
    • rada wuja
      25.02.2019 15:37
      Przez lata oszczędzasz na własną działalność pracując na etacie? To frajer jesteś a nie żaden przedsiębiorca. I nim nie będziesz, chyba że chcesz te swoje oszczędności stracić. Biznes robi się zupełnie inaczej, dodam że zgodnie ze wszystkimi przepisami, to można tylko do niego dopłacać. Dla frajerów jak Ty, założenie firmy to założenie sobie pętli na szyję, i to dosłownie. Przez chwilę o tym myślałem, ale tylko przez chwilę. Wystarczyło bliższe zapoznanie się z przepisami, zresztą wcześniej miałem pojęcie z pracy w firmie, którego większości nowych przedsiębiorców brakowało i źle kończyli. Trzymaj się etatu i żyj.
      doceń 1
    • brunero
      01.03.2019 09:53
      brunero
      "Przyjdzie szczyl"? Inwestujesz? Zainwestuj w siebie jako człowieka. Naucz się szanować innych, to i Tobie się to opłaci. Pogarda, frustracja nie prowadzą do niczego dobrego.
      doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama