Nowy numer 15/2024 Archiwum
  • gość
    15.06.2018 14:27
    Skoro "Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji", to dlaczego niektóre komentarze są usuwane? Czy to nie właśnie "poglądy redakcji" są przyczyną ich usuwania?
    doceń 27
  • Edward m.
    15.06.2018 14:33
    Co pan wypisujesz redaktorze ? Referendum powinno się odbyć chociażby dlatego że teraz mamy najlepszego Prezydenta wszech czasów Polski. I dlatego PIS zabroniło nagłaśniać inicjatywy Prezydenta z obawy że końcu wyjdzie na jaw to że jest ten Prezydent po stokroć lepszym i mądrzejszym politykiem od pana Kaczyńskiego. Ito jest jedyna przyczyna negowania tego referendum. Ciekawe kto zlecił panu taki felieton poniżający naszego Prezydenta.
    doceń 17
    • gość
      15.06.2018 14:51
      Tu nie chodzi o osobę prezydenta, ale o pytania, którymi pan prezydent sam się poniżył (poniżył też innych, np. dzieci nienarodzone i rodziny, które całkowicie zostały pominięte) , a które spowodowały stawianie pytań o sens przeprowadzania referendum.
      doceń 20
      • edward m.
        15.06.2018 15:14
        Niestety będę bronił honoru pana Prezydenta który w sposób "łopatologiczny" zadał pytania. A więc każdy, bez wyjątku - oprócz takich jak panowie Błaszczak, Kuchciński czy Sasin - powinien zrozumieć sens pytań. To właśnie poziomem tych pytań Prezydent dał do zrozumienia że wywodzi się z ludu a jednocześnie wykazał swą wyższość myślenia nad czołowymi przywódcami rządu i PIS. Taką treść pytań każdy raczej zrozumie - od profesora do "robola" - i to jest sztuka rozmowy ze społeczeństwem. PIS powinien swe obawy schować głęboko do szuflady i poprzeć inicjatywę najmądrzejszego w ich szeregach.
        doceń 13
        0
      • daro
        15.06.2018 18:01
        Prezydent raczej pokazał jak daleko jest od zwykłych ludzi, skoro zaproponował pytania, które zwykłych ludzi nie interesują. Tymi pytaniami pokazał też, że niestety nie wie czym jest konstytucja i co powinno być tam wpisane.
        doceń 32
        0
    • @edward m.
      15.06.2018 18:36
      Człowieku, pan Duda jest tak daleko od społeczeństwa jak ja od profesury. Raczej wydaje mi się że ponownie został przez współpracowników wprowadzony "w maliny". Żadnego sensu nie mają te pytania.
      doceń 38
  • gość
    15.06.2018 14:42
    Większość pytań (np. wiek emerytalny, członkostwo w UE i NATO) jest nie na temat, czyli w ogóle nie powinny być rozstrzygane w ramach Konstytucji. Wystarczy jedno pytanie mówiące o tym "czy jesteś za uchwaleniem nowej Konstytucji?"
    doceń 17
    • Gość
      15.06.2018 14:46
      i czym miała by się różnić od poprzedniej?
      doceń 30
      • gość
        15.06.2018 15:10
        Właściwie wszystkim. Po to pisze się NOWĄ Konstytucję. Ze starej mogą pozostać zapisy, które są niezmienne.
        doceń 2
        0
      • Gość
        15.06.2018 15:27
        wszystkim czyli czym dokładnie? niezmienne czyli które i jakie?
        doceń 25
        0
      • kj
        15.06.2018 16:43
        To może ja odpowiem:
        * nowa konstytucja powinna być króciutka, maksymalnie 70-80 artykułów
        * wprost zapis o demokratycznym ustroju, żadne "demokratyczne państwo prawa realizujące zasady sprawiedliwości społecznej"
        * ustrój prezydencki
        * likwidacja sejmu, rozszerzenie liczby senatorów do 380 (liczba powiatów - każdy powiat = jeden senator) - można pomyśleć o zwiększeniu liczby senatorów dla największych miast
        * system prezydencki - całkowity rozdział władz (Senat - ustawodawcza, Prezydent - wykonawcza)
        * demokratyczny wybór sędziów, prokuratorów i wielu innych władz lokalnych
        doceń 5
        0
      • dd
        15.06.2018 23:57
        *Nie jest ważne, czy będzie długa, czy krótka, ważne, by była dobra.
        *Zgoda
        *Ustrój prezydencki nie sprawdza się w krajach takich jak Polska. Nie jesteśmy federacją, lepiej zostać przy obecnym systemie.
        *parlament dwuizbowy, ale z różnym sposobem wybierania. W sejmie zasiadają posłowie (około 100), w senacie przedstawiciele władzy samorządowej.
        *w naszych realiach spowodowałoby to paraliż legislacyjny. A inicjatywa ustawodawcza prezydenta powinna zostać.
        *absolutnie nie. Jak odpowiednio duża grupa przestępców wybierze sobie demokratycznie sędziego i prokuratora, to będą bezkarni, bo "swój" człowiek krzywdy im nie zrobi. Władza sądownicza powinna być zależna jedynie od prawa stanowionego.
        doceń 17
        0
      • Kj
        16.06.2018 20:36
        Ja zostanę przy swoich opiniach i pomysłach. Ale sam widzisz, ze jest o czym debatować i referendowac.
        doceń 3
        0
  • gość
    15.06.2018 15:08
    Jeśli chodzi o definicję małżeństwa, to w Konstytucji powinien też być zapis mówiący o tym, że "małżeństwa" par jednopłciowych (być może kiedyś też większej ilości osób, niekoniecznie tej samej płci - każdy z każdym, kazirodcze, ze zwierzętami itp.) zawarte za granicą, gdzie są (będą) legalne, uznaje się za nieważne w Polsce.
    • dd
      15.06.2018 17:55
      A po co? Jeśli coś nie jest uznawane przez prawo, to nie ma potrzeby dodatkowego zapisywania, że jest nieważne. Na tym polega dobra legislacja.
      doceń 28
      • gość
        16.06.2018 19:10
        Praktyka pokazuje, że nawet rzeczy oczywiste trzeba specjalnie definiować i wpisywać do Konstytucji czy innych aktów prawnych. Zawsze małżeństwo rozumiano jako związek jednej kobiety z jednym mężczyzną i była to oczywistość. Homoseksualiści pokazali, że ich związki też uznano za małżeństwa. Więc teraz trzeba specjalnie definiować czym jest małżeństwo, a czym nie powinno być, a jest tylko jego karykaturą.
        doceń 0
        0
      • Gość
        17.06.2018 21:04
        "Zawsze małżeństwo rozumiano jako związek jednej kobiety z jednym mężczyzną i była to oczywistość" nie zawsze, skoro patriarchowie biblijni mogli mieć po kilka żon
        doceń 5
        0
  • velario
    15.06.2018 15:10
    Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek nadejdzie ten dzień, ale nadszedł: zgadzam się całkowicie z tym, co napisał red. Łoziński.
    doceń 21
  • Gość
    15.06.2018 16:58
    http://www.prezydent.pl/kancelaria/referendumkonsultacyjne/aktualnosci/art,62,propozycje-pytan-w-referendum-konsultacyjnym.html
    doceń 23
    • Gość
      15.06.2018 18:26
      Zwłaszcza ostatnie "Czy jest Pani/Pan za zagwarantowaniem w Konstytucji RP podziału jednostek samorządu terytorialnego na gminy, powiaty i województwa?" nie wiadomo czemu miałoby służyć.
      doceń 32
  • gut
    15.06.2018 18:39
    Od czegoś trzeba - Zacząć... :)
    • daro
      15.06.2018 23:58
      W przypadku prezydenta proponuję zacząć od zapoznania się czym jest konstytucja i co powinna zawierać.
      doceń 20
  • MariaW
    15.06.2018 23:19
    Nie ma Pan racji Panie Redaktorze. Spraw w rodzaju ochrony życia nie wolno nigdy poddawać pod głosowanie. Powinno ono być zagwarantowane raz na zawsze bez głosowania, dlatego, że nad prawdą się nie głosuje.
    • Gość
      16.06.2018 15:30
      czyli jak? bo konstytucja wymaga uchwalenia, nie spada z nieba
      doceń 13
  • Scathlock
    16.06.2018 10:38
    Wygląda to na umyślną Kompromitację pomysły zmiany konstytucji. Żal...
    doceń 3
  • velario
    16.06.2018 11:11
    STRZAŁ TYGODNIA: Zofia Romaszewska: Prezydent łamie konstytucję znacznie mniej niż robiła to opozycja
    :))))
    Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/rozmowa/news-zofia-romaszewska-nikt-przytomny-nie-wpisze-500-do-konstytuc,nId,2594771#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
    doceń 7
  • asia
    17.06.2018 17:45
    Zofia Romaszewska: "Prezydent łamie konstytucję znacznie mniej..." Potem zdziwienie, gdy niektórzy zadają pytanie, czy Polacy w ogóle zasługują na własne państwo, skoro głowa państwa, przysięgająca bronić konstytucji i odwołująca się w tej przysiędze do Boga Najwyższego ma najwyższy akt państwowy za nic. Tak, Polska potrzebowała reform - ale czy potrzebowała TAKICH reform, robionych w TAKI sposób i przez TAKICH (kłamliwych) ludzi? NIE, PO STOKROĆ NIE!!!
    doceń 6
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Bogumił Łoziński

Zastępca redaktora naczelnego „Gościa Niedzielnego”, kierownik działu „Polska”.
Pracował m.in. w Katolickiej Agencji Informacyjnej jako szef działu krajowego, oraz w „Dzienniku” jako dziennikarz i publicysta. Wyróżniony Medalem Pamiątkowym Prymasa Polski (2006) oraz tytułem Mecenas Polskiej Ekologii w X edycji Narodowego Konkursu Ekologicznego „Przyjaźni środowisku” (2009). Ma na swoim koncie dziesiątki wywiadów z polskimi hierarchami, a także z kard. Josephem Ratzingerem (2004) i prof. Leszkiem Kołakowskim (2008). Autor publikacji książkowych, m.in. bestelleru „Leksykon zakonów w Polsce”. Hobby: piłka nożna, lekkoatletyka, żeglarstwo. Jego obszar specjalizacji to tematyka religijna, światopoglądowa i historyczna, a także społeczno-polityczna i ekologiczna.

Kontakt:
bogumil.lozinski@gosc.pl
Więcej artykułów Bogumiła Łozińskiego

 

Zobacz także