Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • Mariusz
    22.12.2016 10:17
    Argumenty Pana ministra wydają się przekonujące - kto jednak rzeczywiście ukróci lichwę bankową i bezduszność instytucji. Przykład - wystarczy,że płatnik nie opłaci na czas rachunku, zaraz pojawia się informacja: wezwanie do zapłaty z zagrożeniem wstrzymania np. prądu czy gazu - brak troski o klienta - jeśli on płaci od szeregu lat to należy go potraktować z ciepłem a nie jak wyrachowanego przestępcę. Sędziowie i tzw. elity chcą budować państwo "PO - nowoczesne" - zapomnieli, że takie praktyki odchodzą właśnie do lamusa (SIC!). Szczęść Boże wszystkim ludziom dobrej woli/Bożego upodobania.
    • velario
      22.12.2016 10:31
      Gdy ktoś spóźni się z rachunkiem za prąd czy gaz, to nie płaci lichwiarskich odsetek, o których mówi Minister, tylko odsetki ustawowe za opóźnienie (stopa referencyjna NBP + 5,5 punktu procentowego).
      doceń 0
  • velario
    22.12.2016 10:27
    Minister Sprawiedliwości grozi sędziom karaniem za to, jak będą orzekać zgodnie z zasadą niezawisłości. Takie rzeczy tylko na Białorusi, Rosji, w Azji Środkowej i - niestety - w Polsce PiS.
    doceń 12
    • Gość
      22.12.2016 11:04
      Niezawisłość nie oznacza pomijanie prawa.
      Niezawisłość to nie jest widzimisię!
      • Gość
        22.12.2016 11:22
        problem w tym ,ze aby byc wiarygodnym nalezaloby za lamanie prawa najpierw Kempe,Szydlo i Dude postawic przed sadem.Teraz mamy bezprawie i jesli kogolwiek Ziobro zechce ukarac EU natychmiast zereaguje wstrzymaniem kasy a to oznacza rewolucje bo lud bez kielbasy sie juz nie obejdzie.A sedziowie uczciwi sie znajda i beda orzekac wg. prawa tylko jakiego teraz? Bo nowy prezes TK okazuje sie byc wybrany bezprawnie tym samym jego wyroki nie moga miec mocy prawnej.PiS robi coraz wiekszy balagan i demoluje panstwo
        doceń 9
        0
      • Gość
        27.12.2016 14:54
        co to konkretnie znaczy, że nowy prezes TK "okazuje się być wybrany bezprawnie"? Konkret proszę, nie Lisowe brednie.
        doceń 0
        0
    • ertyk
      22.12.2016 12:46
      Niezawisłość, wbrew temu, co się wydaje tzw. "opozycji" nie polega na wybiórczym uznawaniu prawa (tzn. nie wiem, czy to wybiórczość całkowicie indywidualna, bo przecież KOD ma swoją jednoosobową konstytucję w osobie prf. Rzeplińskiego). Tak czy siak warto czytać, bo te teorie polityczne są po prostu nadzwyczajne.
      • Gość
        22.12.2016 16:00
        ertyk...problem w tym,ze wszyscy uznani prawnicy w Polsce i na swiecie popieraja Rzeplinskiego.Nawet Komisja Wenecka wezwana do Polski przez PiS przyznala,ze to Rzeplinski i KOD maja racje a PiS klamie i powinien sie z tego wycofac bo doprowadzi do chaosu i nieszczesca.Nikt w EU niechce glupiej wojny o nic.Czarne nadal pozostaje czarne czy to prezes powie tak czy nie.PiS depta prawo wprowadzajac juz niewyobrazalny chaos.Jeszcze troche i bedzie lala sie krew.Ocknij sie i sie zastanow.Obiecali ci zakaz aborcji? Dlaczego go nie ma?Przeciez jednym zdaniem moze go PiS wprowadzic w ciagu jednego dnia.Jednak sie wycofali.Wiesz dlaczego? A dlatego,ze klamstwem rzadzi tylko Diabel.Gdyby Pis wywodzil sie od Boga ten zakaz by byl jako pierwszy wprowadzony.A nie jest i nigdy nie bedzie dopoki PiS jest przy wladzy.Oni wprowadzaja coraz wiekszy chaos we wszystko.Nie ma juz porzadku nigdzie i jak sie tego nie powstrzyma to w kazdej chwili moze zaczac sie nieszczescie.
        doceń 4
        0
      • ertyk
        22.12.2016 17:20
        Nieszczęście zacznie się wtedy, jak wojsko przychyli się do wezwań kodziarstwa i wypowie posłuszeństwo legalnemu rządowi. Nie mogę patrzeć na to żałosne odwracanie kota ogonem i wmawianie, po wydarzeniach piątkowych, że to rząd jest stroną agresywną. Wasi ulubieńcy nawoływali z mównic do siłowego obalenia władzy, a szeregowcy prowokowali policjantów, ewidentnie licząc na zadymę - nie wyłgacie się z tego. Sami nakręcacie zbiorową paranoję, porównując się do więźniów obozów koncentracyjnych, wietrząc inwigilację i wrzeszcząc, bez cienia dowodów, na całą Europę, że Macierewicz każe do was strzelać. Zwykła zdrada, nie mam słów na takie coś. A ludźmi pokroju Rzeplińskiego, Zolla i Stępnia nie mam ochoty się zajmować. Poczekamy, co ujawnią następne miesiące, w tym ujawnienie zbioru zastrzeżonego IPN i śledztwa CBA. Podejrzewam, że również w środowisku prawniczym może być wesoło.
        doceń 0
        0
      • Gość
        22.12.2016 22:35
        jesli sie lamie jedno prawo nalezy sie spodziewac,ze przeciwnicy zakwestionuja inne.Bo niby dlaczego nie? Jak bezprawie to bezprawie i skonczy sie pantwo prawa a zaczna sie wojny gangow.PiS mial byc dobra zmiana a okazal sie grupa kolesi,ktorzy dorwali sie do koryta i demoluja prawo i panstwo i rozkradaja w niespotykany sposob tak jak w SKOKach pod oslona panstwa kradnie sie miliardy a wymsla sie dla takich jak Ty tajemnicze spiski i tajemnicze uklady kradnace wszystko tylko nie wskazuje sie nikogo.Mowi sie tylko,ze to przeciwnicy.Moze PiSowi chodzi o Marsjan?Bo procesow cos nie widac.Zbiory IPN juz wyjawily ,ze PiS to Piotrowicze w klamstwie idacy w zaparte.Zobacz ilu masz w PiSie bylych opozycjonistow obalajacych komune a ilu jest ich w PO.
        doceń 2
        0
      • Gość
        23.12.2016 03:35
        ertyk na jakiej postawie i za co poslowi Szczerbie marszalek Kuchcinski zabral glos do ,ktorego Szczerba mial prawo? Dlaczego usunieto dziennikarzy i wprowadza sie cenzure?Nie widzisz,ze poslowie w koncu przeciwstawili sie Gomulkowskiej przemocy? Nie widzisz,ze nie mozna juz dalej ustepowac bo wprowadzaja nam Piotrowicze jawna komune? Nie widziesz gdy Duda grozi,ze sprowadzi gornikow z kilofami aby zaprowadzic porzadek z warcholstwem tak samo jak kiedys zrobil to Gomulka?Wtedy tez niewinnie od "Dziadow" sie zaczelo.Ja rozumiem,ze jestes komunista i Tobie to jest mile.Ale ja widzialem na wlasne oczy jak to szlo.Propaganda PiS dzisiaj jest taka sama jak wtedy byla propaganda PZPR.Dziwi mnie tylko samobojcze popieranie tego przez hierarchie koscielna.Wtedy byl kard.Wyszynski o wlot zrozumial co sie dzieje,dzis takiego autorytetu nie ma bo sprytnie autorytety opluto i zniszczono.Pozostali "ksieza patrioci".Choc jak widac pomimo,ze zamyka sie glos rozsadkowi sa tacy ksieza jak ks.prof Wierzbicki...
        doceń 2
        0
      • Gość
        27.12.2016 14:59
        to jeszcze dodajmy, kto te autorytety kościelne opluł i zniszczył...
        doceń 0
        0
  • MarianNowak
    22.12.2016 11:00
    Szkoda, że prokurator generalny zapomina o Konstytucji, a konkretnie o treści art.178.1. który stanowi, iż sędziowie w sprawowaniu swojego urzędu są niezawiśli i podlegają tylko Konstytucji oraz ustawom ( ale nie ustawom uchylonym przez TK, gdyż z taką sytuacja prawna mamy obecnie).
    • ertyk
      22.12.2016 12:59
      Czyli zgodnie z tym mają prawo bojkotować np. obecny Sejm? Przecież to nawet nie trzeba oficjalnie "wypowiadać posłuszeństwa władzy" - już go nie ma.
      doceń 1
  • Rycho
    22.12.2016 12:28
    Kilka dni temu PiS-owska policja usunęła Obywateli RP (3 lub 5 sztuki), którzy organizowali pikietę wjazdu do Sejmu. Oto bezpośrednia relacja Genowefy F.:"Z czym takim, to się jeszcze nie spotkałam. Więcej na portalu Pamflet
    • ertyk
      22.12.2016 12:44
      No jasne, blokować siłowo prace Sejmu, bojkotować "niesłuszny"TK, wyzywać elektorat PiS od bydła, a potem płakać w PE, że was nikt nie lubi. Popieram.
      • Gość
        27.12.2016 14:49
        jeszcze dobrowolnie blokować salę plenarną przez święta i płakać, że święta w izolacji.
        doceń 0
        0
  • ertyk
    22.12.2016 12:43
    "Walka klasowa zaostrza się".
    doceń 4
  • Gość
    22.12.2016 12:49
    Najpierw z premedytacją doprowadzili do bałaganu prawnego, uchwalając ustawy mniej lub bardziej sprzeczne z konstytucją i postępując wbrew konstytucji, a teraz będą karać sędziów, którzy próbują się w tym chaosie jakoś odnaleźć. Dłużej klasztora niźli przeora! Ziobratura się skończy, prawnicy będą musieli wyklarować sytuację i odkręcać wyroki orzekane przez sędziów uległych pisowi, ale orzekających niezgodnie z konstytucją - i wtedy dopiero będziemy płacić. Pan Ziobro usiłuje wmówić, że w prawie nie obowiązuje logika i konsekwencja, tylko dyspozycyjność. Zręcznie miesza różne wątki i problemy, starając się wywrzeć wrażenie, że środowisko sędziowskie jest - w całości - niepewne i niewiarygodne. W rzeczywistości, jak wszędzie, są tu osoby o różnym poziomie profesjonalizmu. Mimo wszystko, wciąż bardziej wiarygodny jest człowiek mający autorytet, np. prof. Zoll od człowieka, który ma tylko - przejściowo - stanowisko przy bardzo skromnej wiedzy , jak Ziobro.
    doceń 10
    • ertyk
      22.12.2016 13:00
      "Mający autorytet". Obrona demokracji i jej różni guru. Zresztą - co was to obchodzi, przecież już zostaliście przez swoich guru wezwani do "wypowiedzenia posłuszeństwa władzy". Ja wciąż czekam, czy będziecie konsekwentni.
      • Gość
        22.12.2016 15:14
        @ertyk: chłopie, pisz na temat, zamiast powielać jakieś bezmyślne hasła. to są zbyt poważne sprawy, tu nie chodzi o to, "kto-kogo", tylko jak się odnaleźć w zamieszaniu prawnym, które ta władza stworzyła i - niestety - stwarza! ocknij się - bo i ciebie może to dotknąć, że sędzia po prostu zwariuje, zanim w gąszczu sprzecznych przepisów się odnajdzie...
        doceń 3
        0
      • ertyk
        22.12.2016 17:12
        "Poważna sprawa" w sądach to będzie, jak twórcom głupkowatych stron satyrycznych będzie wchodzić na prywatne życzenie prezydenta do mieszkań ABW, manifestantów od Korwina oskarżać oficjalnie o to, że chcieli zabić prezydenta krzesłem, dziennikarzy śledczych wrabiać fałszywymi oskarżeniami w trwające 8 lat procesy, w "majestacie prawa" inwigilować całą opozycję, łącznie z ruchami pro-life itp. itd. Takie "poważne sprawy" już były i chyba jednak nie wrócą.
        doceń 2
        0
      • Gość
        27.12.2016 14:52
        jeszcze do Wprostu weszło to ABW - ale zapewne mieli po drodze, to zajrzeli...
        doceń 1
        0
      • Gość
        27.12.2016 15:00
        Tu, szanowny Gościu, od początku chodzi o to "kto-kogo". Od wielu lat.
        doceń 0
        0
  • Gość
    27.12.2016 09:37
    Przypominam państwu, że TK został powołany przez Jaruzelskiego a konstytucja III RP Kwaśniewskiego została przepchnięta mimo niewiążącego referendum. Nie było też praktycznie w Polsce dekomunizacji sądownictwa.
    • Piotr
      28.12.2016 07:47
      Zgadzam się, że jakość obecnej konstytucji (a szerzej mówiąc całego ustroju polityczno-gospodarczego) nie dorasta do 1050-letniej tradycji naszej Ojczyzny. Ale nie można pisać nieprawdy - referendum konstytucyjne i wtedy i obecnie jako jedyne jest ważne niezależnie od frekwencji.
      doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama