Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Rohirrim
    23.11.2015 14:52
    Pełna zgoda p.redaktorze. Dodałbym, w atmosferze histerii w obronie porno w Teatrze radę od siebie : "szklanka wody "przed" czy "po" ? Zamiast."

    Pozdrawiam
    doceń 6
  • sedno
    23.11.2015 15:24
    Lewacka logika - KOD na nas bronić... przed demokracją.
    doceń 21
  • pawell
    23.11.2015 16:47
    Zgadam się z opisem zjawisk ale nie zgadzam się z przyczyną. To nie głupota (utrata rozumu) pcha dotychczasowy establishment do takich działań.
    To żelazna logika i konsekwencja, znajomość socjotechniki i cynizm. I przekonanie, że "ciemny lud" (pojęcie niesłusznie przypisywane J. Kurskiemu) kupi każdą brednię byle dobrze podaną. Dali się zaskoczyć przed wyborami ale już nabierają wiatru w żagle i walą na odlew.

    A niestety PIS nie wyciągnęło doświadczeń z lat 2005-2006 i zaczyna popełniać te same błędy i wpuszczać w podobne "kanały. Ostatnia prowokacja "Nowoczesnej" i Mieszkowskiego doskonale to pokazała.
    doceń 23
  • Krytyk
    23.11.2015 17:24
    Cieszy mnie fakt, że PiS tak szybko wszedł na tę samą drogę, jaką obrał w latach 2005-2007 - tym szybciej ludzie przejrzą na oczy.
    doceń 39
  • Prawnik
    23.11.2015 17:27
    Aby mówić o tym, czy ktoś złamał prawo, trzeba to prawo znać. W materii konstytucyjnego rozdziału władz trzeba mieć ponadto wiedzę specjalistyczną.

    Tak, jak zazwyczaj nie wypowiadam się o biologii molekularnej, bo nie mam o niej pojęcia, tak do trudnych zagadnień prawniczych trzeba onosić się rozważnie. Są bowiem racjonalne argumenty, że także kolejna ustawa (PiSowa) może być sprzeczna z Konstytucją- może okazać się oczywiście inaczej (w tej chwili cieszy się domniemaniem zgodności z Konstytucją). Przydałoby się przywołanie opinii ekspertów, a nie wyłącznie zdania autora - który przy całym szacunku do jego osoby - jest dziennikarzem.
    doceń 34
  • zielar
    23.11.2015 19:16
    Myli się Pan bardzo Panie Redaktorze pisząc, że "PIS przywraca demokratyczne zasady złamane przez PO".

    PIS wykorzystuje złamanie demokratycznych zasad przez PO i pod tym pretekstem w podobny sposób łamie zasady. Niczym się w tej grze nie różni od PO. Szkoda, że próbuje nas Pan tak prymitywnie ogłupiać.
    doceń 46
  • Grzegorz
    23.11.2015 20:15
    Panie redaktorze! Trzech sędziów powołanych zostało po upływie kadencji poprzedników a więc przyjąć od nich przysięgę. Prezydent tego nie zrobił więc złamał prawo
    doceń 41
  • gut
    23.11.2015 21:00
    Zmiany idą głęboko. :))
    doceń 4
  • Adam
    23.11.2015 21:43
    Otóż Droga Redakcjo nikt w tej chwili nie każe Wam zajmować jakiegokolwiek stanowiska, a nawet z racji zawodowych powinniście chwilowo nabrać wody w usta - dla własnego dobrze pojętego interesu. Więc tak sobie myślę, że również w Państwa redakcji zawitała powyborcza konsternacja, a rozpaczliwa próba obrony postulowanej racji jest raczej słaba i nie opiera się na faktach (nawet dla prof. Zolla) jak zauważono w innych komentarzach. Pisanie takich mało zresztą merytorycznych opinii jest próbą zjedzenia żaby, którą się samemu hodowało, a która zdaje się zaczyna głośno z nas rechotać. Poza tym naprawdę zostało jeszcze kilku myślących ludzi w tym kraju, który nie czytają li tylko GW, a którym ten sposób przejęcia władzy odrobinę przypomina właśnie minione czasy. Zalecam zatem przemyślenie różnych aspektów i dystans, szklankę wody, spacer i wzięcie pod uwagę, że GN czytają nie tylko ślepo zdeklarowani obrońcy Prawa i Sprawiedliwości.
    doceń 30
    • Marek
      24.11.2015 17:31
      Szanowny Panie Adamie.A jakież to minione czasy ten sposób przejęcia władzy przypomina?Zakładam,że chodzi Panu o lata 2005-2007.A więc coż takiego strasznego sie wtedy działo?A cóż takiego strasznego się obecnie dzieje?To,że Prezydent wreszcie zdecydowanie przeciął tą farsę sprawiedliwości jaka miała miejsce w przypadku Kamińskiego?To,że Pis nie zgodził się na rotację stanowiska Przewodniczącego Komisji do Służb specjalnych?Gdzie ma Pan tu jakiekolwiek przekroczenie prawa?I to całe zamieszanie z TK które wyolbrzymiane jest przez ciągle istniejący układ pookrągłostołowy jako zamach na demokrację.Przecież TK nie jest jakimś apolitycznym gremium tylko politycznym tworem którego członków wybieraja partie mające w tym momencie większość parlamentarną.I tak było od początku III RP.Niech Pan się dokładnie zainteresuje jak wyglądały kulisy zmian dot. TK dokonanych przez PO bezpośrednio przed utratą władzy,jaki w tym udział mieli sami członkowie TK,szczególnie prof.Rzepliński.I gdzie był wtedy prof .Zoll ,tudzież inne autorytety,dlaczego wtedy nie rozdzierali szat jak obecnie.Więc także radzę Panu spacer,próbę samodzielnego przemyślenia obecnej sytuacji a dalszego bezkrytycznego przyjmowania papki jaka ciągle płynie z meinstremowych mediów.
      doceń 7
    • adas
      25.11.2015 00:05
      Szanowny @Adamie!
      Trafiasz w sedno. Właściwie nic dodać nic ująć.

      Ale: może warto zwrócić uwagę, że polska publicystyka ujawnia teraz właśnie swoją zdumiewającą niedojrzałość.
      Brak prób zobiektywizowania sytuacji, jednostronność i bałwochwalcze odniesienia do polityków, którzy wręcz ostentacyjnie łamią zasady demokracji, ujawniając głęboko zakorzenione upodobanie do sprawowania władzy w sposób znany z czasów komunistycznych - to świadectwo marności polskiego dziennikarstwa.
      Stale i wciąż agitacja - i tylko śladowe ilości wyjaśniającego opisu.
      doceń 9
  • Eugeniusz_Pomorze_
    23.11.2015 23:36
    KOD, to oficjalnie Komitet Obrony Demokracji, a tak naprawdę to Komitet Obrony Dealu...
    doceń 11
  • gebowicz
    24.11.2015 10:55
    "ograniczanie wolności słowa np. przez skazanie blogera krytykującego prezydenta Komorowskiego"

    Czy Pan nie rozumie, że tego - jak go Pan nazywa - blogera - skazał sąd? SĄD. Nie politycy. Czy tak trudno zrozumieć, że tym się zajmuje i powinien się zajmować SĄD. A jeśli zajmuje się tym polityk (np. prezydent) to bardzo źle się dzieje.

    Sprawa o znieważenie głowy państwa została wszczęta z urzędu. Nie wniósł jej prezydent.

    "Hipokrytom, skrywającym swoje poglądy polityczne pod płaszczykiem troski o demokrację jakoś nadużywanie jej przez PO nie przeszkadzało"

    Przyganiał kocioł garnkowi. Gdyby to PO robiła takie rzeczy, to prawicowi publicyści zjedliby tę partię z kopytami.
    doceń 17
    • Utu
      24.11.2015 19:57
      Przecież to PO-PSL zagarnęły Trybunał! Zaprzeczysz, czy udajesz Greka? A może Waść nie wiesz jaki jest skład Trybunału i jak do tego doszło? Jeśli na ulicy dojdzie do kolizji, to trzeba dociec kto naruszył prawo, a nie strofować obu kierowców.
      doceń 10
    • KAPOK
      30.11.2015 18:44
      @gebowicz PO właśnie to zrobił. A te wasze "ałtorytety profesorskie" ani me ani be.
      doceń 0
  • rekin
    24.11.2015 23:00
    Żenująca obrona polityki PISu
    doceń 17
  • bdk
    25.11.2015 11:05
    Patrząc na reakcje i wpisy należy stwierdzić, że artykuł spełnił swój cel.
    Prawda spowodowała ból i pieczenie u winnych, mogliśmy to zobaczyć po niektórych rozdrażnionych wpisach,w większej części niemerytorycznych, zjadliwych, rozsierdziałych - nie mogących odeprzeć w logiczny sposób prostej i klarownej argumentacji redaktora.
    .
    Mnożą się nazwy autorów, mnożą się nieskładne, nielogiczne i niejasne argumenty przeplatane ironią i kpiną, mnożą próby zasiania fałszywych wątpliwości...
    .
    A ja tylko mam nadzieję i będę się dalej modlił i Bogu dziękował - już jeden cud On dla mnie uczynił: prezydent i rząd z prawicy. A ja nie wierzyłem..
    Teraz modlę się dalej, o drugi cud- żeby Polska wyszła z tego grajdołka w jaką ją wrzucały coraz głębiej - nie tylko PO, Gazeta Wyborcza ale cały system komunistyczny (dziennikarze, sędziowie, służby specjalne - PRLowskie pozostałości). Wyszła, na Bogu wsparta.
    I was o to proszę..
    • zyg
      25.11.2015 17:00
      bardzo pragnę zobaczyć Twą zdziwiona minę na wiadomość co ten Twój ukochany PiS nabroi - ale na to będzie trzeba poczekać parę lat. Niestety.
      Polityka jest zawsze brudną grą i nie oczyści jej najświętsza nawet partia.
      • Eugeniusz_Pomorze_
        26.11.2015 01:05
        @Zyg, nie interesuje Cię dobro Polski?

        Rozumiem, że PiS nie jest Twoją ulubioną partią, ale żeby życzyć Ojczyźnie, by doświadczyła "nabrojenia i brudnej gry" od nielubianego rządu to jest rzecz nie zwyczajna...
        doceń 7
        0
  • aaa
    26.11.2015 11:16
    Macie w gn jakieś rozdwojenie jaźni, pan tu pisze prawidłowo, a koledzy redakcyjnie dokładnie odwrotnie.
    doceń 0
  • kk
    26.11.2015 15:27
    Poczytajcie Michalkiewicza to się dowiece jak i kogo oni bronią i kto jest w składzie KOD
    doceń 4
  • Adam2
    27.11.2015 17:48
    Czy KOD ma służyć do podżegania p-pko obecnemu Rządowi i Prezydentowi, jak to było za Tuska i Kopacz, a wynikiem będą, już teraz,psychiczne i fizyczne napaści na Prezydenta , Posłów,Sejm i Rząd.

    Czy ma się powtórzyć Smoleńsk,Łódź i wycie watahy?
    doceń 4
  • norka
    28.11.2015 14:52
    K,O.D. tonic innego jak obrona ''osmiorniczek ''przeciez torzad parlament,prezydent zostali wybrani w demokratycznych wyborach i ci z po ,niech przejrza na oczy albo niech wyjadą do kol.TUSKA ,
    doceń 4
  • Savonarola
    29.11.2015 01:29
    Mielismy juz demokracje w wydaniu komunistycznym,teraz czeka nas demokracja w wydaniu katolickim.
    doceń 8
  • Bk
    29.11.2015 11:16
    Realne sprawy to, decyzja premiera Morawieckiego o zamykaniu kopalń, brak prezydenckiego projektu o wsparciu frankowiczów, ograniczenie listy refundowanych leków ludziom po 75. Robi wrażenie, że cała seria awantur skutecznie odwraca uwagę opozycji i opoinii publicznej od faktu, że PiS, z powodów ekonomicznych nie realizuje swoich obietnic wyborczych. Czy to jest celem. Może podświadomym, dla pana prezydenta spór o TK, może być milszy, niż spór o franki.
    doceń 8
  • Bart
    29.11.2015 13:12
    Pan Łoziński najwyraźniej nie potrafi czytać ze zrozumieniem. KOD nie ma w swoim programie obrony III RP, PO czy skorumpowanych polityków. Celem KOD-u jest obrona zasad demokratycznego państwa, niezależnie od tego, kto je łamie. Żeby to wiedzieć, wystarczy przeczytać Manifest KOD-u. A o tym, że nowa władza łamie te zasady i ma zamiar robić to dalej świadczy choćby ułaskawienie Kamińskiego - prezydent zgodnie z konstytucją nie ma prawa "wyręczać" sądów. To jest fakt. Jeśli chciał ułaskawić partyjnego kolegę - co samo w sobie jest oburzające - mógł poczekać na wyrok sądu.
    Bzdurą są także rozsiewane insynuacje jakoby KOD tworzyli ludzie związani z byłą władzą. To normalni, uczciwie pracujący ludzie, których wkurza, że lekarstwem na złe PO, które zbiło jedną szybę, ma być teraz PIS, które zamiast szybę wstawić wybije cztery kolejne.
    doceń 14
  • Wlek
    29.11.2015 16:07

    Bardziej niż panu Redaktorowi wierzę wiedzy, dorobkowi i rzetelności prof.A. Zolla, M. Safjana, J.Stępnia, E. Łętowskiej, A.Rzeplińskiego.

    doceń 12
  • spostrzegawczy2
    29.11.2015 18:54
    Niestety nie sili się Pan nawet na pozory obiektywizmu . Dla mnie to co robi Prezydent A. Duda podpada pod Trybunał Stanu . Konstytucję można różnie interpretować , ale nie można z niej wywodzić iż Prezydent ma prawo weta w stosunku do legalnie wybranych sędziów Trybunału Konstytucyjnego i ma prawo rozstrzygać czy coś jest zgodne z Konstytucją czy też nie ( a tak w tej chwili postępuje Prezydent ) . Wszystko to co robi teraz PIS to próba jeszcze większego zagmatwania sytuacji tak prawnej jak i logicznej aby po pierwsze : osłabić Trybunał a po drugie aby "ciemny lud" w swojej masie kupił to tłumaczenie . Niestety Pan i kilku innych redaktorów GN ( nie będę wymieniał ich z nazwiska wszyscy wiedza o kim piszę ) wpisują się w tą retorykę propagandową PIS-u
    doceń 8
  • ja
    03.12.2015 09:30
    Żenująca obrona pisu i prezydenta niektórych Polaków
    panie redaktorze,tłumaczenie że oni złamali prawo,to my je zdepczemy.KOD przeciwstawia się właśnie takim zachowaniom i to nie ma nic wspólnego z obroną PO.Ta demokratycznie wybrana władza łamie prawo,to jest już znane był 1932r,oni też byli wybrani w demoratycznych wyborach tylko nikt tej demokracji nie obronił.
    doceń 6
  • trzybe3
    03.12.2015 12:05
    Tak czytam was komentujących i przeraża fakt,że nie chce się wam dogłębniej sprawdzić jak sie maja rzeczy .NAWET GŁUPI SIĘ KAPNIE,ŻE TO PO USTANOWIŁO BEZPRAWIE ZAWŁASZCZAJĄC SOBIE NA WYROST SĘDZIÓW TK ! KOMENTUJĄCY TO JAK MOŻECIE BRONIĆ DALEJ LUDZI DLA KTÓRYCH POLSKA MAŁO ZNACZY=PAN KOMOROWSKI DAŁ PRZYKŁAD W JAKI SPOSÓB OGRABIĆ NA OCZACH WSZYSTKICH I NIE BYĆ UKARANYM!!! Pomimo iż Polsat nagrał ,że obraz był wzięty przez p.Komorowskiego a potem dziwnym trafem trafił na aukcję.to chodzi dumny jak paw i BEZKARNY!!! TO SZOK A NIE PREZYDENT KASA Z AUKCJI GDZIE MIAŁA TRAFIĆ?MOŻE DO KASY PAŃSTWOWJ CZY DO PRYWATNEJ KIESZENI? BRAWO MNIEJSI POLACY<BO NAWET NIE WIECIE CO BRONIĆ I KOGO! KOLEJKI GÓRSKIE WYPRZEDANE,wodociągi w obcych rękach,ELEKTRYKA z PKP w obcych rękach w razie wojny nie mamy szans się obronić tacy patrioci z PO już zadbali byśmy się jako POLSKA nie pozbierali z kolan. A naród nie doinformowany bo z lenistwa nie chce im się czytać ,łykają co szybko i dostępne a to już nie jest samodzielne myślenie!!!
    doceń 2
  • J-23
    07.12.2015 11:51
    Kluby gazety polskiej, kółka rożańcowe,wiece "smoleńskie" pod pałacem prezydenckim to oczywiscie wszystko w porządku. Ale KOD to już nie. Możemy sobie załozyć klub miłośników zdechłego kanarka. panu nic do tego.
    doceń 7
  • J-23
    07.12.2015 11:55
    Kluby gazety polskiej, kółka rożańcowe,wiece "smoleńskie" pod pałacem prezydenckim to oczywiscie wszystko w porządku. Ale KOD to już nie. Możemy sobie załozyć klub miłośników zdechłego kanarka. panu nic do tego.
    doceń 6
  • Greg
    08.12.2015 15:57
    Władza rządzi miesiąc i wielokrotnie złamała prawo. W sposób zdecydowanie bardziej rażący niż PO. Mam nadzieję, że będzie kiedyś rozliczona. Razem z Andrzejem D.
    doceń 10
  • Jan
    10.12.2015 10:32
    Oddałem swój głos na PIS. Bardzo tego żałuję i znam przynajmniej kilkunastu ludzi myślących tak samo. PIS w imię ludu niszczy WOLNOŚĆ, KOŚCIÓŁ, OJCZYZNĘ. Pan Prezydent swoimi decyzjami zniszczył szansę bycia prezydentem większości Polaków. Plama złamania Konstytucji w imię bo oni też tak zrobili nie da się zmyć chyba niczym.
    Prezydent mógł poczekać na wyrok TK który by ogłosił, że PO złamała Konstytucję i miał by On i PIS jeszcze większy mandat poparcia.
    doceń 7
  • Madry czlowiek
    22.01.2016 02:13
    Debata Pani Beaty Szydlo oraz spotkanie Andrzeja Dudy chyba rozwialo wasze watpliwoci co sie tu do diabla dzieje. Co jest z Tymi ludzmi ja poprostu niepotrafie tego zrozumiec... Sojusz z Rosja wy umyslowi skonczeni idioci a gdzie zgina nasz SP Prezydent? I cala masa wspanialych ludzi NIECH ZYJE WOLNA POLSKA PRECZ Z KOMUNA!!!
    Wy czerwone swinki kwi kwi zalll elo ;*
    doceń 0
  • marcin
    23.01.2016 20:11
    Ja oddałem swój głos na PIS i nie żałuję.
    Uważam, że obecny Prezydent jest Prezydentem większości Polaków. Na pewno większej liczby niż poprzedni. Sytuacja się powtarza z przed 10 lat. Po objęciu władzy przez Pis zwolennicy Po dostają szału. Ciekawe czego się tak boją.
    Co takiego złego stało się dla szarych obywateli przez dwa lata ich rządów. Często słyszę opinie, że nie wprowadzają obiecanych ustaw, jednocześnie atakując za zbyt szybkie działanie. Nie rozumiem. Chyba nikt nie liczył na 500zł od pierwszego dnia rządów. Najpierw trzeba wprowadzić ustawy które pozwolą na zgromadzenie funduszy. Przez poprzednie dwa lata rządów zrobili dla obywateli więcej niż PO przez kolejne osiem lat. Poza aferami zamiatanymi pod dywan nic nie pamiętam z ostatniego okresu. Jak poprzednia władza wiedziała, że kończy się kadencja i nie ma już szans na jej przedłużenie, poobsadzała stanowiska swoimi ludźmi. Nadal chcą rządzić. To na pewno nie jest to demokracja. Ja to inaczej widzę. Trybunał orzeka we własnej sprawie. Śmiechu warte. Od Prezydenta wymaga się zaprzysiężenia sędziów wybranych przed czasem podczas rządów PO. A my to wszystko łykamy, szkalując Pis za niefortunne wypowiedzi Prezesa, nie patrząc na intencje jakie tymi ludźmi kierują. Pana Ziobro czy Kamińskiego atakuje się za to, że próbowali walczyć z korupcją. Dobrze, że obecny Prezydent jednego ułaskawił. Nieprawomocny wyrok, który zapadł w tej sprawie to farsa.
    Więzienie 3lata, zakaz sprawowania urzędu przez 10lat. Za co?. Czy my jesteśmy na wschodzie? Co innego Prezydent mógł zrobić. Czekać?. Żeby nie którzy mogli krzyczeć, że człowiek z wyrokiem sprawuje wysoki urząd w Państwie.
    Czytałem opinie z grudnia, że trzeba jak najszybciej obalić rządy Pis.
    Powtarzam. Taka sama sytuacja była dziesięć lat temu. Kto i czego się boi? Na pewno nie zwykli obywatele. Oni na rządach PIS zyskują. Większość Polaków chciała wprowadzenia zmian. Nie wszyscy mogą się tym pogodzić. Myślę ze część się boi, że im zostanie odebrane, a część nie może się pogodzić z tym że PIS sprawuje władzę bez pardonu. Jeżeli ma być lepiej to ja jestem w stanie się z tym pogodzić.
    doceń 0
  • eugeniusz-slowik@wp.pl
    06.02.2016 17:00
    KOD JEST 5 KOLUMNĄ 3 RP KTÓRZY ZOSTALI PRZEGRANI MYŚLELI ŻE Z TYCH STOŁECZKÓW ICH NIKT NIE JEST WSTANIE WYSADZIĆ POLSKĘ TRAKTOWALI JA SWÓJ PRYWATNY FOLWARK I TO SIĘ NIESTETY DLA NICH SIĘ ŻLE SKOŃCZYŁO BYLI BUTNI SPOŁECZEŃSTWO TRAKTOWALI Z GÓRY KORUCJE NA POTĘGĘ ŻADNEJ NIE ROZLICZYLI CZULI SIĘ ZUPEŁNIE BEZKARNI PEWNIE MYŚLELI ŻE NIGDY WŁADZY NIE ODDADZĄ W KODACH WIDZA NADZIEJĘ ŻE ROZWALĄ TEN RZĄD I UNIKNĄ ROZLICZENIA ZA SWOJE NIEGODZWOŚCJ NIE DAJ BOŻE OBY TA MAFIA NIGDY WIĘCEJ NIE SPRAWOWAŁA WLADZY W NASZEJ OJCZYŻNIE CIESZĘ SIĘ NIEZMIERNIE ŻE POLACY WYCIĄGNELI MĄDRE WNIOSKI PRZY WYBORACH I POSZLI PO ROZUM DO GLOWY
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Bogumił Łoziński

Zastępca redaktora naczelnego „Gościa Niedzielnego”, kierownik działu „Polska”.
Pracował m.in. w Katolickiej Agencji Informacyjnej jako szef działu krajowego, oraz w „Dzienniku” jako dziennikarz i publicysta. Wyróżniony Medalem Pamiątkowym Prymasa Polski (2006) oraz tytułem Mecenas Polskiej Ekologii w X edycji Narodowego Konkursu Ekologicznego „Przyjaźni środowisku” (2009). Ma na swoim koncie dziesiątki wywiadów z polskimi hierarchami, a także z kard. Josephem Ratzingerem (2004) i prof. Leszkiem Kołakowskim (2008). Autor publikacji książkowych, m.in. bestelleru „Leksykon zakonów w Polsce”. Hobby: piłka nożna, lekkoatletyka, żeglarstwo. Jego obszar specjalizacji to tematyka religijna, światopoglądowa i historyczna, a także społeczno-polityczna i ekologiczna.

Kontakt:
bogumil.lozinski@gosc.pl
Więcej artykułów Bogumiła Łozińskiego

 

Zobacz także