Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • Tomek
    15.09.2011 17:59
    Warto przypomnieć, że zdaniem michnikowego szmatlawca tego rodzaju akcje jak krzyż z puszek po piwie to sztuka: happening, performans.
    • Myślący
      15.09.2011 18:42
      Tomku, symbol krzyża nie jest wyłącznie chrześcijański/katolicki, wiele kultur na świecie używa krzyża, więc ten symbol nie ma wyłączności dla chrześcijan, który trzeba chronić szczególnie. Kiedys w obecności krzyża maltretowano ludzi, niszczono.
      • MarekM
        15.09.2011 19:40
        Pierwszym którego zniszczono na krzyżu był Chrystus. Z tym, że dla niego stał się kluczem do zwycięstwa. Dlatego jest tak ważny dla chrześcijan
        doceń 3
        0
      • Jozek
        15.09.2011 20:09
        Pewnie, że krzyż nie jest tylko chrześcijański. Sataniści też go używają, tylko odwrotnie. A ci menele od puszek po piwie to też mają taką swoją religię. Trzeba ją uszanować, co Myślący? Niebawem się okaże, że z krzyżem można robić, co się komu podoba, bo nie był zgłoszony w urzędzie patentowym.
        doceń 1
        0
      • Myślący
        15.09.2011 20:31
        Jozek, Twoja wypowiedź jest szczególna, skoro wyzywasz ludzi od meneli, gdy w formie satyrycznej wyśmiewali się z substytutu pomnika, gdy w kwestii usunięcia drewnianego biskupi nabrali wody w usta. Rozumiem, że Ci menele też byli satanistami.
        Raz jeszcze Ci przypominam, że w obecności krzyża zamęczano ludzi, palono i topiono, dla sprawy, dla Boga.
        Proszę nie bądź chłopaczkiem, który nie ma wiedzy jak wykorzystywano krzyż i wykorzystuje się obecnie.
        doceń 0
        0
      • Myślący
        15.09.2011 21:12
        MarkuM, bzdura. Nie Chrystus ale Jezus jako człowiek, wiara w Chrystusa powstała i został rozwinięta przez Pawła z Tarsu.
        Poza tym kłamiesz lub nie wiesz, że krzyżowano tysiące buntowników przez okupanta rzysmkiego, więc Jezus nie był pierwszysm.
        O jakim zwycięstwe mówisz w związku z ukrzyżowaniem? Czy zwycięstwem Jezusa powieszonego były wojny religijne, krucjaty, gdzie krzyż dominował wszędzie, gdzie ginęło wiele milionów ludzi? Ten symbol z tego powodu źle się kojarzy. I widzimy na przykładzie awantury na Krakowskim Przedmieściu, że krzyż jest symbolem niezgody, skoro go tak bezwględnie wykorzystano poliycznie.
        doceń 0
        0
      • to nie tak
        16.09.2011 06:25
        MarkuM, bzdura. Nie Chrystus ale Jezus jako człowiek, wiara w Chrystusa powstała i został rozwinięta przez Pawła z Tarsu.
        Poza tym kłamiesz lub nie wiesz, że krzyżowano tysiące buntowników przez okupanta rzysmkiego, więc Jezus nie był pierwszysm.
        O jakim zwycięstwe mówisz w związku z ukrzyżowaniem? Czy zwycięstwem Jezusa powieszonego były wojny religijne, krucjaty, gdzie krzyż dominował wszędzie, gdzie ginęło wiele milionów ludzi? Ten symbol z tego powodu źle się kojarzy. I widzimy na przykładzie awantury na Krakowskim Przedmieściu, że krzyż jest symbolem niezgody, skoro go tak bezwględnie wykorzystano poliycznie.
        doceń 0
        0
      • MarekM
        16.09.2011 10:12
        "MarkuM, bzdura. Nie Chrystus ale Jezus jako człowiek, wiara w Chrystusa powstała i został rozwinięta przez Pawła z Tarsu."

        Był taki fajny artykuł na wiara.pl odnośnie tego. Jesteś w błędzie.

        "Poza tym kłamiesz lub nie wiesz, że krzyżowano tysiące buntowników przez okupanta rzysmkiego, więc Jezus nie był pierwszysm."

        Nie kłamię, jest pierwszym, który zwyciężył śmierć. A to, że pominąłem wcześniejsze przypadki ukrzyżowań, cóż człowiek jest ułomny :))

        "Czy zwycięstwem Jezusa powieszonego były wojny religijne, krucjaty, gdzie krzyż dominował wszędzie, gdzie ginęło wiele milionów ludzi? Ten symbol z tego powodu źle się kojarzy"

        Poczytaj Pismo św. Szczególnie właśnie listy św. Pawła. Rozjaśnisz sobie pojęcie na ten temat

        Pozdrawiam i owocnych poszukiwań :)
        doceń 1
        0
      • Myślący
        16.09.2011 13:33
        MarkuM, no przecież nie będę z Tobą dyskutował tego co jest wiarą, a wiara jest nieweryfikalna. Albo wierzy się w to co jest napisane w Piśmie i rozwinięte przez teologię, albo nie. Wiara jest aksjomatem dla wierzącego, czyli oczywistością.
        Ja opieram się na faktach historycznych i opracowaniach niezależnych naukowców biblijnych.
        Gdybym nie zwrócił uwagi na to, że buntowników krzyżowano powszechnie, pewnie byś nie poprawił się. Więc nie cuduj.
        I na koniec, śmierć Jezusa, a nie Chrystusa (pawłowa teologia pod wpływem widzenia opisana w trzech różnych wersjach) żadnego zwycięstwa nie dała światu ani go nie zbawiła. Jedynie - przypominam, pod symbolem krzyża ginęło i cierpiało miliony ludzi. Więc tzw. ofiara, jakoby dobrowolna, wedle wiary, była daremna, niczego nie rozwiązała. Jeśli chcesz wierzyć w to, proszę bardzo. Upłynęło blisko 2 tys. lat, a cywilizacja ziemska potoczyła się inaczej, w/g zasad ogólnego rozwoju ludzkości, przy udziale różnych kultur. Chrześcijaństwo miało w tym swój udział, szczególnie katolicyzm, ale nie było jedyne, ponadczasowe i wyjątkowe, było jednym z elementów przemian cywilizacyjnych.
        A Biblię czytałem nie raz, to tak dla infornacji, i wiem, że część listów Pawła nie jest jego autorstwa.
        doceń 3
        0
  • tadeuszek
    15.09.2011 18:17
    tadeuszek
    Przeglądam zdjęcia towarzyszące i co widzę.
    Młody człowiek zrobił sobie krzyż z puszek, by za chwile mógł do niego podejść jakis oburzony katolik i mu go ukraść...


    Dobrze, że chociaz w sądach zasiadaja jeszcze normalni ludzie
    doceń 0
  • ludek
    15.09.2011 18:43
    Tadeuszku, i dalej ta Twoja złościowość i arogancja. A gdzie kultura osobista? Okaż innym trochę miłlości, dobroci i szacunku, nawet jak uważasz ich za swoich wrogów. To da się leczyć - naprawdę. Można to pokonać. Załatwić Ci wizytę u psychologa? Dostaniesz zniżkę.
    Ps. A może to jakiś oburzony ateista zabierze ten krzyż?
    • tadeuszek
      15.09.2011 18:54
      tadeuszek

      Załatwić Ci wizytę u psychologa? Dostaniesz zniżkę.

       

      Za zniżkę podziekuję. Stać mnie. Zreszta juz się przyzwyczaiłem do korzystania z prywatnej opieki zdrowotnej, czy to stomatologa czy,,,  Więc i psychologa mogę dodac do listy.

      doceń 1
    • Myślący
      15.09.2011 19:20
      Jeżeli Ludku będziesz ludzi wyzywał od ciemnogrodu, że są zacofani, z epoki kamienia łupanego, są hedonistami etc., czyli brak Ci kultury osobistej, będziesz traktowany złośliwie. Twoja wiara nie jest czymś wyjątkowym, uniwersalnym, dzięki tej wierze cywilizacja była zacofana, nie rozwijała się, a niezależni intelektualiści jak G. Bruno, byli fizycznie niszczeni.
      Nie masz powodu do dumy i uzurpowania sobie, że wobec innych jesteś na lepszym poziomie poznania. Jest odwrotnie.
      Symbol krzyża występuje w wielu kulturach, i satyra n.t. krzyża jest jak najbardziej wskazana.
      • ludek
        15.09.2011 21:58
        Dzięki za oświcenie i uświadomienie mnie. Nie mam wątpliwości, że Ty jesteś na lepszym poziomie poznania. Tak jest ze wszystkimi oświconymi i wyzwolonymi. A co do ciemnogrodu to zgodnie z Twoim tokiem rozumowania, właśnie parodiuję te inwektywy, które rzuca się pod adresem katolików. Gram Twoją bronią.
        "dzięki tej wierze cywilizacja była zacofana, nie rozwijała się" - widać jak Ty mało wiesz o historii. A może tak napiszesz coś o wkładzie Kościoła w naukę, kulturę, sztukę, o wkładzie zakonów w wiele dziedzin życia. A może tak przypomnisz sobie ilu to duchownych chrześcijańskich, katolickich było odkrywcami i wynalazcami rzeczy, z których korzystaliśmy, a z części korzystamy do dzisiaj. Zapomniałeś o tym czy może nigdy nie doczytałeś?
        Twój poziom poznania jest naprawde wysoki, skoro odmawiasz prawa do życia żyjącemu człowiekowi, twierdząc, że jeszcze nie w pełni myśli.
        Ja rozumiem, że wg Ciebie wszyscy "wyzwoleni" spod religii chrześcijańskiej są bardziej cywilizowani i postępowi. Jednak obserwacja życia i faktów jednoznacznie temu przeczy.
        A jeśli nie wiesz czym jest hedonizm to polecam google.
        "Symbol krzyża występuje w wielu kulturach" - dla jednych jest zgorszeniem, dla innych głupstwem, a dla innych znakiem zbawienia.
        Satyra na temat oświecenia i wyzwolenia spod wpływów tej strasznej religii jest jak najbardziej wskazana.
        Co innego satyra, co innego ośmieszanie, kpina i cynizm. Nie myl pojęć. Bądź precyzujny. Bo prawie robi wielką różnicę.
        doceń 0
        0
      • Myślący
        16.09.2011 06:04
        Ludku odpowiadasz moją bronią... hmmm, ciekawe. A kiedy ja Ciebie tak nazwałem i innych "pobożych"? To Ty mnie zaatakowałeś w innym miejscu, Więc myślę sobie, że odpowiadasz mi niczym małolat, kręcisz zwyczajnie.
        Oczywiście, jestem bardziej oświecony od Ciebie, bo korzystam z wiedzy niekościelnej, która istnieje w celach propagandowych i ideologicznych, jakby ten Kościół przez wiele wieków nic nie robił tylko zbawiał ludzi, ale jakim kosztem - milionów ofiar.
        Więc co do wkładu Kościoła w naukę i kulturę, zgadzam się, była ona, przez zmonopolizowanie, przez wszechobecność w każdej dziedzinie życia. I Kościół zazdrośnie strzegł dostępu do kultury i nauki. Newielka część kleru była wykształcona, więc mieli oni możliwość odkryć naukowych (również prymitywnych) i wiedli prym w kulturze i sztuce, innym zabraniając dostępu do tego. Ktokolwiek próbował zabierać te obszary, był albo kontrolowany albo niszczony. Taki styl nazywamy dziś dyktaturą religijną.
        Co w takim razie Ludku z milionami ludzi, o których zupełnie nie dbano, pozostawiając ich w ciemnościach intelektualnych, nie dbając o ich stan zdrowia, nie dbając o warunki bytu. Sami sobie byli winni? Przecież mistrz Leonardo, jeden z najświatlejszych umysłów, wyprzedzający swoją epokę o stulecia robił różne badania naukowe i zapisywał je w sposób zaszyfrowany, przez lutro, aby wyniki tych badań nie dostały się w łapy Kościoła, aby nie był ciągany po sądach kościelnych jak Galileusz. Kościół zabraniał też wykonywania sekcji ciał, robiono to potajemnie aby dowiedzieć się jak funkcjonuje organizm. Wyprawy zamorskie w imieniu Kościoła były organizowane dla zdobywania przyszłych terenów, dla łupów, i tak było. Oczywiście przy okazji odkrywano lądy. Wszystko to było pod totalną kontrolą Kościoła. Każdy człowiek odważający się odejść od linii "programowej", interpretujący własne odkrycia, niezgodne z wizją kościelną był bezwględnie karany. Taki to był wkład Twojego Kościoła w kulturę, naukę i sztukę. I dlatego szczególnie średniowiecze nazwano mroczną epoką.
        Dziś Kosciół też próbuje ingerować w naukę, ma swoich zideologizowanych naukowców, opisujących rzeczywistość z punktu widzenia wiary, jak chociażby in vitro, ewolucjonizm.
        Nie powiedziałem, że zarodek czy płód nie mają prawą być człowiekim, kłamiesz. Powiedziałem, że w łonie matki jest zapoczątkowane życie, nie będące człowiekiem jeszcze, bo nie funkcjonujące samodzielnie i nie posiadające świadomości, to projekt przyszłego człowieka, to zapoczątkowane życie jest nie w pełni ukształtowane, więc nie ma takich praw jak samodzielnie funkcjonujący człowiek. Zrównanie w prawach zarodka czy płodu z człowiekiem żyjącym samodzielnie jest nadużyciem i bzdurą. I tak a propos, to kobieta w/g obowiązującego prawa może decydować o urodzeniu dziecka, bądź nie. Żadni kawalerowie w sutannach, co z praktyką życia nie mają nic wspólnego.
        Zgadzam sięz Tobą Ludku, że wszyscy ci, którzy są niezależni od "nauk" kościelnych, tzw. wyzwoleni, są bardziej postępowi i cywilizowani. Chrześcijaństwo, szczególnie katolicyzm, ma zawsze tendecję do nakładania kagańca na niezależność myślenia człowieka. To już było. To, że Ty się poddałeś, bo wierzysz w Kościół, jest Twoja sprawą i mnie nic do tego.
        Wiem co do jest hedonizm, nie uświadamiaj mnie, nie bądź śmieszny. Co, chciałbyś aby inni fuckcjonowali bez przyjemności życiowych, które w/g Ciebie to głównie seksizm? Żyj po bożemu jak żyjesz, jak Cię uczy Kościół, ale innym nie odmawiaj innego stylu życia. To człowiek jako indywidualność jest najważniejszy, jego potrzeby, a nie masy ludzkie, mające słuchać biskupów, co jest dla nich naważniejsze. Utylitaryzm jest emanacją indywidualizmu człowieka. I Tobie nic do tego.
        Co do krzyża, chyba już to wyjaśniałem, dzięki temu symbolowi miliony ludzi cierpiało i było mordowanych. Nie ma więc monopolu na szczególne chronienie krzyża, tylko dlatego, że dla części ludzi jest znakiem świętości z powodów wiary.
        doceń 0
        0
  • MarekM
    15.09.2011 18:50
    Rok temu patrzyłem z niedowierzaniem na tą "akcję". Dziś powraca to zdarzenie z niesmakiem. Po prostu czy nie mieli wstydu?
    doceń 9
  • bob
    15.09.2011 19:09
    To kiedy robimy sobie gwiazdę Dawida z puszek po gazie do zapalniczek? Według Michnika to będzie happening, performans. Jest na to poparcie religioznawcy. Że profanacja to by była w synagodze.
    doceń 7
  • Daniel
    15.09.2011 19:26
    Jeśli sąd nie widzi w tym przestępstwa jak i w darciu biblii na koncercie, to już wtedy tragedia.Niedługo profanowanie kościołów,grobów,nawet bezczeszczenie zwłok w najgorszy z możliwch sposobów bedzie uznawane za sztukę czy coś w tym rodzaju.Np.W dzisiejszych czasach bestialskie prześladowania które miały miejsce np.Meksyku czy w Hiszpanii w XX wieku nazwano by sztuką,wyrażaniem dążeń wolnościowych czyli czymś jaklby absolutnie nienagannym moralnie.Przygotujmy się jako katolicy i wyznawcy innych religii na trudne czasy.Pozdrawiam
    doceń 19
  • Adam
    15.09.2011 21:01
    Gdzie my jesteśmy,w jakim świecie?Czy to dzieje się naprawdę?

    -morderstwa i zabójstwa księży,
    -wychowanie młodzieży promujące szatanizm i demoralizację,
    -zaangażowanie mediów,służb specjalnych,sądów ,rządu w działania przeciwko Kościołowi,
    -poniżanie i dyskryminowanie ludzi wierzących w Boga,
    -profanowanie symboli religijnych,
    -oficjalne propagowanie szatanizmu i pogardy dla Ojczyzny i Patriotyzmu.

    Wiemy , mam nadzieję ,kto to wszystko zorganizował,realizuje i za to odpowiada - przed Bogiem i ludźmi.Obudźmy się, stać nas na to.


    doceń 0
  • xP
    15.09.2011 22:14
    Natomiast moje uczucia znieważyła wypowiedź jednego z posłów, niejakiego prezesika, który nazwał, że krzyż Zbawiciela to substytut. Dlaczego nikt z hierarchów koscielnych tych słów nie skrytykował, a takze krytyki niedoczekał się taniec "moherków" przy krzyżu w rytm piosenki
    doceń 3
  • Ziomal
    15.09.2011 22:39
    @ Tomek,

    Tylko nie szmatławca, wypraszam sobie, to najlepszy dziennik od lat w mojej Ojczyźnie. wszystcy powinni się na nim uczyć. A Adam Michnik to mój fantastyczny Ziomal, równy gościu, a wy mu do pięt nie dorastacie.
    doceń 0
  • prawnik
    16.09.2011 00:55
    Czy żyjemy jeszcze w państwie prawa? Chyba tak. Tylko ta wątpliwość pojawia się, gdy słyszę kolegów-prawników, którzy szafują takie wyroki. Nie potrzeba biegłego, by zastosować tu cytowany przez Autora tekstu artykuł 196 Kodeksu Karnego. Wydaje się jakby sędziowie o nim nie słyszeli, czyli postępowali w "ignorancji zawinionej", która jest oznaką niedouczenia lub - co gorsze - takie niezgodne z prawem wyroki stawiają z premedytacją. Naszemu wymiarowi sprawiedliwości ośmielę się przypomnieć jeszcze trzy paragrafy z KK złamane przy okazji tzw. "happeningu": art. 135 p. 2 (znieważenie Prezydenta RP), art. 255 p.1 (nawoływanie do występku) i art. 257 (znieważanie ludzi m.in. ze względu na wyznanie).
    Jako ostrzeżenie dla siebie sędziowie powinni sobie przypomnieć paragraf 3 z art. 255 - mówi o karze za "pochwalanie przestępstwa" - a taką pochwałą jest m.in. umorzenie tej sprawy.
    ... A może potrzeba podarcia Tory albo Koranu, by wreszcie skazać kogoś za obrazę uczuć religijnych?! Choć Torę, która wchodzi w skład Biblii, już sprofanował pan N.
    P.S.: Ciekaw jestem ilu mamy w Polsce sędziów, prokuratorów, adwokatów katolików? Czy w takich sprawach nie powinniście stanąć po stronie prawa, które w swoich zapisach broni wyznawców różnych religii, w tym chrześcijaństwa i wszystkiego co je stanowi (krzyż, Biblia)? Tu nie może być miejsca na duchową schizofrenię!
    doceń 17
    • Jarek
      16.09.2011 09:10
      Znalazłem taką stronę z linkami do wzorów dokumentów zaskarżających postepowanie
      http://www.pokrzywdzeni.gov.pl/?lang=1&art=399&kat=73
      Ale nic z tego mi konkretnie nie pasuje.
      Wiesz pewnie jak złożyć zażalenie na postępowanie prokuratury. Jest na to jakiś wzór w internecie i paragrafy?
      Kontakt do prokuratury jest tu
      http://www.warszawa.po.gov.pl/pl/page/show/section/6/alias/kontakt.html
      doceń 0
  • robson
    16.09.2011 07:55
    ręce opadają
    doceń 0
  • Jarek
    16.09.2011 08:06
    Gdzie należy zgłosić obrazę uczuć?
    Oglądanie @tolerancyjnych@ nie pomoże im nic zrozumieć
    doceń 0
  • Łukasz
    16.09.2011 10:10
    kiedy czytam o tym co się wyprawia w Polsce, jak niezawisłe sądy ogłaszają wyroki ewidentnie stronnicze, to mam ochotę zrzec się obywatelstwa w takim kraju...
    doceń 0
  • Questa
    16.09.2011 10:17
    Czy ci sędziowie na pewno są zdrowi psychicznie? Bo jeśli nie potrafią rozsądzić tak oczywistej sprawy, to jak mogą brać się do sądzenia spraw wymagających dużo głębszej analizy?
    doceń 0
  • pet
    16.09.2011 11:46
    I bardzo dobrze:) Kuriozalny zapis o niesprecyzowanych uczuciach religijnych... Co to w ogóle jest "uczucie religijne"?? Mnie obraża udział biskupów i innych purpuratów w uroczystościach państwowych. Co z moimi uczuciami? Co niektórzy "obrońcy" biblii powinni uzupełnić sobie wiadomości o tym co wyprawiał kler katolicki z tymi "symbolem" :) To była księga zakazana przez Watykan,była solą w oku kleru. Powszechny do niej dostęp przerażał ich, bo po takiej lekturze prosty lud dowiadywał się jak ich wiara została wypaczona,przekręcona, i nie mająca nic wspólnego z tymi kardynałami, papieżami i innymi spod znaku koloratki.
    • uzupełnienie
      16.09.2011 20:10
      Za samo posiadanie Biblii była nakładana ekskomunika przez papieży Innocentego III i Grzegorza V. Jeśli to nie pomagało chrześcijanie ewangeliczni byli paleni na stosach. A gdy i to nie pomagało Paweł III wysłał na stos samą Biblię, bo tak papiestwo bało się, że czytający ją zaczną myśleć, zastanawiać, porównywać treść z praktyką.
      doceń 3
  • Erazm Stefanowski
    16.09.2011 12:06

    Chciałbym zwrócić uwagę, że niniejsza informacja prokuratury o krzyżu pojawia się dzień po obchodzonym 14 września Święcie Podwyższenia Krzyża Świętego. Czy to przypadek?

    Czym krzyż jest dla nas? Kolejnym rekwizytem w życiu? Wisiorem biżuteryjnym? Gadżetem lub pamiątką, którą możemy kupić na odpuście parafialnym?
    To pytania, które będą powracać, bo człowiek jest istotą poszukującą, twórczą, aktywną, stworzoną na wzór i podobieństwo Tego, Którego pamiątkę śmierci i Zmartwychwstania obchodzi. I to od nas zależy, czy jest to obchodzenie pobożne, czy obchodzenie szerokim łukiem.
    Śmierć Chrystusa na krzyżu, który staramy się adorować (któż z nas nie lubi być adorowanym?) przypomina o ubiegłorocznej katastrofie smoleńskiej, krzyżu przed Pałacem Prezydenckim, krzyżu pyszniącym się błyskiem fleszy i kamer, krzyżu z puszek po piwie, krzyżu z przybitym pluszowym misiem, krzyżu z osamotnionym Chrystusem na rozstaju dróg, krzyżu na bochenku ciepłego chleba... Który z tych krzyży jest prawdziwy? Który jest vera crux?


    „Vera crux”


    wypisany na czole

    któremu sprzeciwiać się będą
    stygmatem w potylicy

    rozstajny

    między alejkami jerozolimskimi
    a Krakowskim Przedmieściem

    z puszek po piwie
    o dobrym smaku

    z uchachanym misiem
    wyrwanym nienarodzonemu

    oblepiony zdrowaśkami
    w wersji full HD

    jedyny prawdziwy

    przybity na amen
    do ciała

    które do bólu
    ciałem nie jest
     

    doceń 0
  • krym42
    16.09.2011 18:58
    Panie miej nad nami litość.
    doceń 0
  • iwon
    16.09.2011 20:45
    od tamtego czasu nie piję piwa Lech
    doceń 1
  • Profesor
    17.09.2011 09:32
    @Myślący
    Czytam te Twoje komentarze od pewnego czasu i ręce mi opadają. Człowieku uprawiasz zwyczajną demagogię. Spekulujesz - i to bezmyślnie, prowadzisz dziwne egzegezy i wywody. Naprawdę, proszę doczytaj Pismo święte, teologię, historię Kościoła i wtedy zacznij dyskutować. Bo na razie kiepsko ci to idzie. Mieszasz fakty, przytaczasz mity, które uważasz za pewniki i próbujesz innych wprowadzać w błąd.
    Żeby wypowiadać się na jakiś powazny temat, trzeba mieć wiedzę z dobrych źródeł i opracowań. A Twoje wypowiedzi całkowicie temu przeczą. Odnoszę wrażenie, że jeśli cokolwiek czytałeś, to tylko z jednej półki albo tylko z jednej strony internetowej.
    Powtarzasz argumenty używane od lat, z których większość została już dawno obalona.
    Aby zrozumieć sprawy o których piszesz i dobrze je ocenić, wiesz co trzeba mieć?. WIARĘ. I trzeba MODLITWY, trzeba TEOLOGII KOLAN, a do tego solidnej wiedzy naukowej. Zachęcam szczerze do tego. A wtedy uniknie się pustych dywagacji i absurdalnych spekulacji, nie mających nic wspólnego z prawdą i obiektywizmem.
    I nie warto wcielać się w rolę fachowca, którym się nie jest, bo bardzo szybko zostaje się zdemaskowanym i wzbudza się uśmiech na twarzy innych.
    • Myślący
      17.09.2011 13:05
      Niby profesorze. Powyższa Twoja wypowiedź to gołosłowie, ogólniki, bezradność i mieszanie wiary z wiedzą. Domyślam się kim jesteś :-)
      • Profesor
        18.09.2011 09:24
        Vice versa. Najpierw spójrz krytycznie na swoje wypowiedzi, w których mieszasz niewiarę z pseudowiedzą.
        Ty się widzę wszystkiego domyślasz. Tylko, że tak naprawdę za dużo u Ciebie teorii spiskowych, braku logiki i elementarnej wiedzy naukowej.
        A ja się nie muszę domyślać kim jesteś. Ja wiem kim jesteś...
        I jeszcze jedno: głupota jest najcięższym grzechem.
        doceń 0
        0
    • Rektor
      17.09.2011 15:11
      @ Profesor,

      Profesor do studentów na wykładach ; "proszę otworzyć okna, tu nie ma orłów, nikt nie wyfrunie". Kilka minut później wychodzącego z auli profesora pyta student : "A pan profesor też drzwiami" ?

      Bardzo dobrze pasuje do ciebie profesorze powyższy dowcip. A ponieważ miał pan wykładać studentom teologię kolan, zaczerpniętą z dobrych źródeł i opracowań, a zajmował się pan sprawami tylko dla orłów, dlatego zwalniam pan z pracy. Od dziś pana obowiązki i katedrę przejmuje człowiek Myślący.

      z wyrazami szacunku, Rektor





      • Profesor
        18.09.2011 09:33
        Żeby być rektorem to trzeba sobie zasłużyć. Nie popisuj się, bo kiepsko Ci to wychodzi. Za wysokie loty dla Ciebie. Weź się lepiej za porządną naukę i lekturę książek, począwszy od tych ze szkoły.
        Niech się Pan rektor dokształci, bo się bedą studenci z Pana śmiali i to nie tylko ci, którzy są orłami. I proszę lepiej dobierać kadrę i sprawdzać wcześniej kompetencje swoich wykładowców, czy naprawdę logicznie myślą. Bo inaczej nawet dziecie będą Pana wytykały na ulicy palcami. A studenci będą komentowali: "ale nie myślących zatrudnia. A rektorem został. Ciekawe ile dał?".

        doceń 0
        0
      • studenci profesora
        18.09.2011 10:42
        Panie profesorze, proszę nie obrażać naszego Rektora, któremu pan do pięt nie dorasta. Dobrze, że pana zwolił, bo na pana wykładach, od lat wiało nudą i brakiem wiedzy z pana strony. To my, pana studenci zgłosiliśmy Rektorowi propozycję odsunięcia pana od wykładów. Od dawna panuje wśród nas opinia, że najpierw powinien pan zacząć wykładać kafelki w kuchni, a póżniej to się zobaczy. To pan chyba dostał tytuł profesora po znajomości, bo przecież w niczym go pan nie utożsamia, a już napewno nie wiedzą, której panu brak.
        Nawet nie jest pan przystojny, jak mówią nasze koleżanki, więc brakuje panu wszystkiego. Zatem panie "profesorze", panu już dziękujemy i tak pan już za dużo powiedział. Mówiąc żargonem młodych, trafiony - zatopiony.
        doceń 0
        0
  • rob
    18.09.2011 08:17
    Marzę o tym, że nasi Pasterze przebudzą się, że zauważą, że żyjemy w komuniźmie, to nie jest kraj demokratyczny, liberalny itp., to prawdziwy komunizm, tylko w nowej formie, to nie są lata 70, 80 na zachodzie, przeżywamy wielką czerwoną rewolucję...
    Czekam, że nasi biskupoi to zauważą i coś zrobią...
    doceń 0
  • carroll
    19.09.2011 08:58
    Stołeczna prokuratura umorzyła śledztwo ws. znieważenia uczuć religijnych.
    Dla mnie wyrok sądu to skandal i przejaw chorych czasów w jakich żyjemy...
    doceń 4
  • Polak
    18.05.2016 13:05
    Z jakiegoś powodu bywalcy z INTERYI przenieśli się Trollować i hejtować na Gość.pl Zmęczony tym miałem nawet przestać odwiedzać juz te stronę ALE WŁAŚNIE NIE. Nie zrobię tego. Czytam tu ciekawe artykuły a hejterzy Trollujacy tutaj widocznie robią "nadgodziny" dla potrzeb swojego pracodawcy wiadomo jakiego.
    doceń 1
  • duren
    13.05.2019 23:30
    polska powinna byc jak francja i holandia gruba krecha oddzielony kosciol od panstwa i wara 1 od 2
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama