Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Anonim (konto usunięte)
    11.04.2020 10:42
    Myślę, że uczciwym jest wymaganie od siebie nim się wymaga od innych. Jak rząd narzuca pewne reguły to warto aby je wszyscy przestrzegali. A w szczególności ci, co te reguły stanowią.

    Myślę, że te wczorajsza obrazki zestawione z pustymi kościołami powinny wielu dać do myślenia.
    A apel Pana MZ z całym szacunkiem powinien być skierowany przede wszystkim do swoich kolegów.
    doceń 22
  • Bezimienny
    11.04.2020 10:56
    Bezimienny
    Lepiej późno niż wcale. To znaczy lepiej poźno niż wcale, ze pan Szumowski zauważył, że bez gospodarki nie ma pieniędzy na leczenie. Szkoda, że nie zauważył, że bez pieniędzy nie da się także żyć poza szpitalami. Ale to nie jego problem, prawda...

    Szkoda, ze rząd nie pomyślał o trwającej rok epidemii - jak mówi pan Szumowski - zanim wprowadził drastyczne ograniczenia w gospodarce. Bylibyśmy na znacznie lepszej pozycji. Wiadomo było, że skoro staramy się spłaszczyć krzywą zachorowań, to jednocześnie ją rozciągamy.

    Szkoda że po raz kolejny zwodzi sie nas mglistymi obietnicami, ze może, że już nie długo, po 19 kwietnia. Ten termin był już parę razy przesuwany. Za to restrykcje zawsze wprowadzano wcześniej.

    No i ciekaw jestem, czy Szumowski zamierza utrzymać przez cały rok zakaz uczesnictwa we Mszy więcej niż 5 osób. No jasne: wtedy wydaje się, że coś się robi. Tymczasem 30 procent zakażeń związanych jest ze służbą zdrowia. W niektórych miejscach do dziś (do wczoraj) na jednej sali leżą zakażeni i niezakażeni. To są problemy, które koniecznie należało rozwiazać, a nie zajmować się tylko wpychaniem całego społeczeństwa w kwarantannę.

    Uważam, że zwodzi sie nas i wprowadza w obszar dysputy problemy zastępcze (np. zakaz spacerów, zamykanie parków), by przykryć rzeczywiste problemy i niedociągnięcia. Tak winnym rozszerzania się zarazy staje się człowiek, który pojechał rowerem do lasu albo ksiądz, który wpuścił do kościoła zbyt dużo ludzi, a nie nieodpowiednie procedury w szpitalach, nieodpowiednie procedury dotyczące kwarantanny, braki w zaopatrzeniu w szpitalach czy brak odpowiedniej ilości wykonywanych testów....



    doceń 18
    • Anonim (konto usunięte)
      11.04.2020 11:02
      Mnie nie dziwi, że szpitale stały się ogniskami wirusa. To wynik polityki, gdzie nie testuje się pracowników, pacjentów, nie dostarcza wystarczającej ilości środków ochrony i nie przygotowuje procedur.
      Ale każdy kto wie, jak wyglądają dziś szpitale raczej wiedział że tak będzie. Stąd krótka izolacja społeczna ma sens, aby nie zablokować szpitali. Ale po świętach gospodarka musi ruszyć, szpitale musza zacząć przyjmować planowe przypadki itd. Niestety wątpię aby tak się stało, bo rząd nie ma pomysłu co dalej.
      doceń 10
    • BabaJaga1
      11.04.2020 19:36
      Bezimienny...porownujac dzisiejsze dane ze Szwecji i Polski wychodzi na to,ze masz racje.Ilosc zakazen w Szwecji proporcjonalnie jest nizsza niz w Polsce przy czym w Szwecji nie ma ograniczen a w Polsce sa.Proporcjonalnie w Polsce jest 5 razy wiecej zakazen niz w Niemczech przy podobnych ograniczeniach.
      doceń 5
  • teofanes
    11.04.2020 11:18
    No, no gospodarkę to trzeba uwalniać, firmy, transport, a zwłaszcza sklepy. Pieniądz jest wszak najwyższą wartością na tym świecie. Natomiast o otwarciu kościołów władza nie mówi nic, no bo przecież nie są podmioty gospodarcze. Tam sprzedaje się "magię", to przecież żaden poważny bankier w takie rzeczy nie będzie się angażował. Z otwieraniem kościołów nikt się nie będzie spieszył, bo i po co.
    • Anonim (konto usunięte)
      11.04.2020 11:21
      Jeśli się nic nie zmieni, to od 20 kwietnia w kościołach będzie mogło być 50 wiernych. Uwaga - w maseczkach.
      • Kocór
        11.04.2020 11:58
        Jeżeli się nic nie zmieni to może przez rok będzie nadal 5 osób .A po jak prorokujesz tylko 50? A dlaczego nie 500 na beatyfikacje Kardynała Wyszyńskiego !
        doceń 6
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        11.04.2020 12:04
        Nie prorokuje, lecz czytam rozporządzenie RM.
        doceń 3
        0
  • podajnik
    11.04.2020 13:17
    Teraz wszystko w rękach ludzi, po Świętach zobaczymy czy zachowali się odpowiedzialnie.
    Współczynnik wzrostu w ciągu ostatnich 3 dni wyniósł 1,07, a potem albo wzrośnie albo utrzyma się.
    Dobrze, że będziemy mieli własny test 6 godzinny na obecność wirusa opracowany w Poznaniu.
    • Anonim (konto usunięte)
      11.04.2020 13:32
      Nim zaczniesz powtarzać to co mówi MZ podpierając się jakimiś wskaźnikami warto przeczytać to mówi oficjalnie GIS. Dramat szpitali i dramat domów pomocy społecznej. Ani na jedno, ani na drugie izolacja nie pomaga.
      https://gis.gov.pl/bez-kategorii/struktura-zakazen-sars-cov-2-8-kwietnia/
      doceń 11
  • podajnik
    11.04.2020 13:38
    Więc porónajmy dramaty.
    Hiszpania 16 tysięcy zmarłych.
    Włochy 19 tysięcy zmarych
    Francja 13 tysięcy zmarłych.
    Niemcy 2700 zmarłych
    Wielka Brytania 9 tysięcy zmarłych.
    Belgia 3 tysiące zmarłych.
    Polska 195 zmarłych.

    W Europie jesteśmy zdaje się na 5 miejscu od końca pod względem epidemii więc jak narazie radzimy sobie nienajgorzej.
    Jednak kogo świerzbi żeby w czasie świąt jeździć zamiast siedzieć w domu, ten może osobiście podnieść liczebność zgonów.
    • BabaJaga1
      11.04.2020 13:46
      te porownania beda wlasciwe za dwa trzy tygodnie bo mniej wiecej o tyle pozniej epidemia do nas dotarla
      • podajnik
        11.04.2020 13:48
        Napisz to swojemu koledze KRM, który porównuje liczbę ozdrowieńcow.
        doceń 3
        0
      • podajnik
        11.04.2020 13:59
        W 37 dniu od rozpędzenia epidemii Włosi mieli 86 tysięcy zachorowań. My jesteśmy dziś w 37 dniu i mamy 6 tysięcy.
        doceń 8
        0
      • BabaJaga1
        11.04.2020 14:08
        podajnik...uwazam,ze Szumowski ma racje.Zycie kazdego czlowieka jest wazne.Ale nie wierze juz rzadowi po tym jak zarazonego i zmarlego ksiedza nie wciagneli na liste zmarlych na koronawirusa.Zasady przestaly byc jasne.
        doceń 10
        0
      • podajnik
        11.04.2020 17:05
        Tak czy inaczej mamy znacznie mniejszy dzienny procentowy wzrost niż prawie wszystkie kraje w Europie. I to jest zasługa ostrych zakazow oraz dyscypliny wśród ludzi.
        doceń 6
        0
      • annaewa2
        11.04.2020 19:40
        Nasze niskie przyrosty są podobne jak w Czechach, Rumunii, czy byłym NRD. Prawdopodobnie to nie zasługa rządu, lecz obowiązkowych szczepień na gruźlicę, które chronią także przed innymi chorobami płuc.
        doceń 2
        0
      • BabaJaga1
        11.04.2020 20:24
        podajnik ...procentowy wzrost zarazen w Polsce jest 5 razy wiekszy niz w Niemczech.Oni maja 124 tys zarazonych +1700.A w Polsce 6300+400
        doceń 1
        0
      • podajnik
        11.04.2020 22:56
        Skoro można procentowo porównywać to Niemcy mają 1900% więcej zarażeń od nas. Nic tylko współczuć im oraz tym, którzy im zazdroszczą.
        doceń 6
        0
      • podajnik
        12.04.2020 00:39
        Mylić wirusa z bakterią to już nawet nie komentuję.
        doceń 1
        0
    • Anonim (konto usunięte)
      11.04.2020 13:48
      Polska - średnio 1100 zmarłych codziennie z powodu chorób innych niż COVID19. Tak naprawdę dopiero dane GUS dostarczą odpowiedzi, a dziś co już Tobie wykazałem wskaźniki są tylko orientacyjne.
      A co do jeżdżenia to po wczorajszym dniu mam pełen pogląd.
      doceń 5
    • BabaJaga1
      11.04.2020 13:54
      moja corka mieszka w Sztokholmie.Tam nie ma zadnych ograniczen oprocz zgrupowan powyzej 50 osob.Mam wiec mieszane uczucia.Tylko,ze okazuje sie,ze ograniczenia sa nie dla wszystkich.Mamy rownych i rowniejszych
      doceń 11
    • KRM
      11.04.2020 14:45
      Więc porównajmy dramaty:
      Japonia 99 zmarłych (125 mln mieszkańców)
      Korea Płd 211 zmarłych (50 mln mieszkańców)
      Tajwan 6 (słownie: sześciu) zmarłych (23,5 mln mieszkańców)
      Singapur 7 (słownie: siedmiu) zmarłych (5,6 mln mieszkańców upchniętych na 716 km kw.)
      We wszystkich w/w krajach epidemia rozpoczęła się znacznie wcześniej niż w Polsce.

      Może jednak nie powinniśmy brać przykładu z krajów europejskich i naśladować ich posunięć? Skoro w tamtych krajach doprowadziły one do dramatu to dlaczego polski rząd idzie tą samą ścieżką uważając, że w Polsce przyniosą sukces?
      • podajnik
        11.04.2020 16:52
        Nie zgodzę się, że Japonia jest najlepszym przykładem na poparcie twojej tezy.
        Jemen ma 30 milionów ludzi w tym 1 zarażony, a jest bliżej Polski niż Japonia.
        Więc nieprawdą jest, że Japonia dobrze sobie radzi.
        Zreztą wczorajszy wzrost w Japoni wyniósł 16%, a nie 7% jak u nas.
        Więc wszystko tylko nie Japonia.
        doceń 4
        0
      • KRM
        11.04.2020 17:30
        O co chodzi z tą odległością od Polski? Niby jakie znaczenie ma to dla oceny sytuacji? Dlaczego by nie wybrać odległości od chińskiej prowincji Wuhan?

        A tak dla porządku:
        jednodniowy wzrost nastąpił nie w całej Japonii a w Tokio (11% całej populacji Japonii);
        w Jemenie od wielu lat toczy się regularna wojna - dramat humanitarny, który tam ma miejsce dorównuje albo nawet przekracza (o ile wolno dokonywać takich porównań) ten w Syrii - brak testów na koronawirusa jest z pewnością najmniejszym z problemów, z którym boryka się 30 mln mieszkańców tego kraju
        doceń 1
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        11.04.2020 17:49
        Dziś mamy 401/27 co pokazuje, że problemem jest już śmiertelność na poziomie 3,3%. W porównaniu do Niemców, Japonii, Australii, Rosjii, UK jest złym wskaźnikiem.
        Pytanie o to, ilu naprawdę jest chorych pozostaje otwartym. Nie znamy też, ile osób jest testowanych na dobę, więc cala analiza nie ma podstaw w danych.
        doceń 2
        0
      • podajnik
        11.04.2020 17:55
        Jeśli zza niemieckiej granicy codziennie przyjeżdża kilkadziesiąt tysięcy kierowców Tirów, furgonetek, wraz z całym transportem towarów, który podobno też zaraża, tak jak koperty wyborcze, to utrzymanie tak olbrzymiej różnicy ilości zachorowań na tak niewielkiej odległości jest wielkim wyczynem. Czego nie można powiedzieć o odległej od nas Japonii, która w dodatku jest wyspą tak jak Tajwan.
        Odległość tworzy gradient.
        doceń 2
        0
      • podajnik
        11.04.2020 18:04
        Oczywiście z tym zarażaniem przez koperty to bujda na resorach taka sama jak porównywanie ilości ozdrowieńców Świat kontra Polska.
        Świat to tysiące ozdrowieńców, Polska kilkaset. Trzeba być słabo opłacanym najemnikiem żeby takie głupoty w internecie wypisywać.
        A śmiertelność jest wyższa, bo to poważna choroba, a nie zykła grypa. Nie tak się liczy śmiertelność. No bo jaka może być śmiertelność wśród ludzi, którzy dopiero wczoraj zachorowali. Oczywiście zerowa, lub prawie zerowa. Więc wczorajsi zaniżają średnią.
        doceń 5
        0
      • BabaJaga1
        11.04.2020 19:20
        podajnik...Szwecja.10.000 zarazonych +500 dzisiaj.Polska 6300 zarazonych +400 dzisiaj.W Polsce dwa razy wiecej dzis zmarlo jak w Szwecji.W Szwecji zadnych ograniczen.W Polsce sam widzisz jakie. Co tu jest nie tak?Odpowiedz.Sluzba zdrowia?
        doceń 1
        0
      • podajnik
        11.04.2020 23:04
        Zgadza się. Przy czym Szwecja 887 zmarłych.
        Polska 208 zmarłych.
        Umieralność po swojemu obliczy ci Tomasz, a ty powiedz czy nie lepiej siedzieć w domu? W Polsce oczywiście.
        doceń 3
        0
      • BabaJaga1
        12.04.2020 10:45
        wrocilbym do Polski gdybym sie nie obawial,ze moge miec koronowirusa.Moja mama jest w podeszlym wieku a i w rodzinie i sasiadow sa starsi ludzie
        doceń 0
        0
  • KRM
    11.04.2020 14:30
    W wywiadzie opublikowanym w środę 8 kwietnia na łamach „The Tablet” i „Commonwealth” papież Franciszek ostrzegał m.in. przed rosnącymi w siłę populistycznymi politykami, których przemowy przypominają mu wystąpienia Adolfa Hitlera z 1933 roku. Dobrego słowa nie miał również dla polityków skupiających się wyłącznie na gospodarce.
    doceń 6
  • annaewa2
    11.04.2020 19:34
    Przykład nieprzestrzegania reguł idzie z góry, od władzy.
    doceń 7
  • Jacek_Z
    11.04.2020 19:59
    Może o przestrzeganie reguł zaapeluje do Prezesa? Jak będzie miał odwagę oczywiście.
    doceń 10
  • BabaJaga1
    11.04.2020 22:25
    teraz zobaczcie jaka jest arogancja i niemoralnosc polskiej wladzy.Nalozyli ograniczenia jednak sami do nich sie nie stosuja.A jak jest na tym podobno zepsutym niemoralnym zachodzie? Wladza nalozyla ograniczenia.Minister Nowej Zelandii przylapany na zlamaniu regul.Przeprasza i podaje sie do dymisji.Albo Naczelna lekarz Szkocji przylapana na lamaniu zasad kwarantanny.Przeprasza i podaje sie do dymisji.A co z naszymi politykami?Ano nic.Ani me ani be ani kukuryku.A sproboj ty ciemny ludzie isc do parku albo do lasu...
    doceń 19
  • podajnik
    11.04.2020 23:09
    Skoro mamy już ustalone, że Polska radzi sobie całkiem nieźle z epidemią na tle całej Europy to może porozmawiamy o sytuacji w Korei Południowej, która dziś przeprowadziła wybory, a za kilka dni będą kolejne.
    Stacjonarne, nie korespondencyjne. Czy u nich jest szczep wirusa, który nie zaraża komisji wyborczej?
    • annaewa2
      12.04.2020 04:40
      Korea poradziła już sobie z wirusem, tam epidemia się już skończyła. Korea nie miała też ograniczeń w poruszaniu się, bo walka z wirusem opierała się o szerokie testowanie społeczeństwa, a nie zamykanie ludzi w domach. Porównywanie tej sytuacji z naszą jest nieuczciwością i manipulacją.
      doceń 7
  • podajnik
    11.04.2020 23:20
    3500 lokali wczoraj i dziś przygotowanych w całym kraju w tym specjalne lokale dla zakażonych wirusem, bo jak twierdzą Koreańczycy, nie można zaniedbać demokracji.
    doceń 6
  • podajnik
    11.04.2020 23:25
    Wielka Brytania prawie 10 tysięcy tysięcy zmarłych tylko po to żeby odciążyć system emerytalny i zyskać mitologiczną odporność stadną, Polska 200 osób, a tu ktoś widzi niemoralność polskiej władzy, no gratulacje.
    • Anonim (konto usunięte)
      12.04.2020 06:09
      Cóż, łamanie prawa które się samemu ustala widać jest wg. Cibie moralne.
      • annaewa2
        12.04.2020 07:27
        Panie Tomaszu, po co to komentować, przecież to partyjny przekaz dnia. Czyli zwykła propaganda.
        doceń 5
        0
    • BabaJaga1
      12.04.2020 09:30
      podajnik...ta wlasnie wladza podaje,ze szczyt zachorowan przypadnie na czas wyborow.A z przykladu Niemiec wiemy,ze przeprowadzenie wyborow w czasie epidemi doprowadzi do jej nasilenia a za tym umrze wielu ludzi.To bedzie cena wyborow.Smierc dla wielu Polakow.Ty mozesz swoja matke i ojca wyrzucic na smierc skoro wladza dla ciebie wiecej znaczy.Ja tego nie zrobie.Ani za cene wladzy ani jakakolwiek.
      doceń 4
    • BabaJaga1
      12.04.2020 09:37
      to jest wlasnie to co w PiSie jest dla mnie z fundamentalnych pobudek niedoprzyjecia.Daje ludziom pare groszy a zabiera im moralnosc tak skuteczcznie,ze gotowi sa nawet matke i ojca za tych pare groszy wystawic na smierc
      doceń 5
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama