Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • podajnik
    13.02.2020 12:23
    Jeśli ktoś nie dba o własny interes tylko o interes ogólnonarodowej wspólnoty to właśnie zrównoważony budżet powinien skłonić go do głosowania na PiS.

    Po raz pierwszy w historii niezaciągniemy nowych długów, a stare długi cały czas spłacamy.

    Rok 2015:
    Dochody budżetu Polski 289 mld, a wydatki 331 mld co oznaczło deficyt 42 miliardy złotych.

    Rok 2020:
    Dochody 435 mld, a wydatki również 435 mld złotych co oznacza zerowy deficyt budżetowy.
    doceń 14
    • Anonim (konto usunięte)
      13.02.2020 12:43
      Tak, tak. Własnie od lutego mam zrównoważony budżet w domu - śmieci więcej o 100%, prąd pewnie o 15%.
      Od lipca stracę 15% mojej latami zbieranej emerytury.
      A i tak jakoś dziwnie opłaty za abonament komórkowy zrosły bo sieci muszą zapłacić za zrównoważony budżet kupując pasma dla 5G.
      O tym, ile nagle więcej muszę zapłacić haraczu dla ZUSu nie wspomnę.
      doceń 12
      • podajnik
        13.02.2020 13:50
        Gdy argumenty się kończą to pojawia się drożejący cukier. Dla przypomnienia po prawie 5zł w czasach platformy za kilogram. Dziś o 50% taniej. Wróći PO to zabiorą ci 13stą emeryturę a prąd nadal będzie drożał, zresztą dzięki PO i pakietowi klimatycznemu podpisanemu przez Trzaskowskiego przed laty.
        Więc jeśli szukasz winnych to spójrz w lustro
        doceń 13
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 13:58
        Nie znam cen cukru bo nie słodzę, a podobno zdrożeje, bo nowy podatek wymyślono. Kolejny ratujący ten budżet.
        Ale jakby co, to rok temu drożdżówka kosztowała 2.60, dziś 3 zł.

        Od ponad 5 lat rządzi PIS, więc odwoływanie się do PO jest żałosnym argumentem bez znaczenia.
        Nie mam 13 emerytury, nie mam 500+, ale mam za to podwyżki, wyższe podatki wszelakiej maści, dłuższe kolejki do lekarza i 2 mld zł dla TVP, zamiast dla pakietu onkologicznego.
        No i szalejące ceny usług wynikające z nieuzasadnionego poniesienia pensji minimalnej (bo przecież to służy wyłącznie zwiększeniu przychodów budżetowych). Itd.

        doceń 11
        0
      • podajnik
        13.02.2020 14:14
        Najpierw była Pycha a potek nastąpił Upadek.
        Przez arogancję w stylu "nieuzasadnione podniesienie pensji minimalnej" upadła Platforma i nie widać najmniejszych szans żeby się podniosła skoro jej wyborcy nadal myślą tylko o sobie a w lustrze dostrzegają tylko swoją wielkość.
        doceń 9
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 14:50
        Ciekawe co dostrzegają wyborcy PIS w lustrze?
        doceń 5
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 15:08
        Oczywiście chodziło o tą pozycję 2 mld zł na TVP i brak pieniędzy na leczenie. Ciekawe, czy to odpowiada tak zaciekle powielającym tzw. przekazy dnia.
        doceń 6
        0
      • jureaz
        13.02.2020 15:08
        ---@ TOMASZNL ------------------
        Choć nastękałeś się co nie miara, to zmartwię Cię jeszcze bardziej.
        """ śmieci więcej o 100%, prąd pewnie o 15%."""" ----- a może niepewnie ? Polska Times z 6.01.2020 r. podała że o 11-12 proc. – średnio o ok. 9 złotych więcej za każdy rachunek za prąd. Natomiast wzrost opłat za śmieci to sprawka gmin i ich zrównoważonego budżetu.
        """Od lipca stracę 15% mojej latami zbieranej emerytury""" ----- Jak to wyliczyłeś ? Na jakiej podstawie?
        """"opłaty za abonament komórkowy zrosły bo sieci muszą zapłacić za zrównoważony budżet kupując pasma dla 5G""""" ---- Zły PiS zmusza do tego operatorów czy może coś innego skłania świat do inwestowania w 5G ?
        """"" O tym, ile nagle więcej muszę zapłacić haraczu dla ZUSu nie wspomnę """" ------- Wspomnij, wspomnij i nie zapomnij, że nie ma krajów nie ściągających haraczu.
        doceń 9
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 15:16
        @Jurku - gminy nie uchwalają ustaw, więc nie powielaj opowiastek o winie gmin w temacie śmieci,
        Tak, w styczniu u mnie rachunek za prąd był wyższy o 9 zł. Cały problem w tym, ze podwyżka była w połowie stycznia, więc dopiero w lutym będzie widoczna rzeczywista jej skala.
        15% podatku za przekształcenie z jednej formy funduszu emerytalnego w drugi to są zabierane moje, oszczędzane latami pieniądze.
        Haracz dla ZUS wynika z niczym nieuzasadnionego wzrostu płacy, notabene tak chwalony od tego roku ZUS+ dla mikroprzedsiębiorstw jest wyższy od tego zeszłorocznego.
        I tak, opłaty za 5G ratują budżet, tyle tylko że są one jednorazowe, a zapłacą abonenci. Tak, aby ratować budżet.
        Ale wiem, to wszystko jest winą PO i Tuska.
        doceń 6
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 15:17
        A i jeszcze Jurku mam pytanie, lepiej wydać pieniądze na onkologię czy na TVP?
        doceń 6
        0
      • podajnik
        13.02.2020 15:23
        On jest zaślepiony propagandą TVN jeśli stawia populistyczną alternatywę, że TVP zabrała pieniądze chorym na raka dzieciom.
        Jednak prawda wyjdzie na wierzch zawsze w przeciwieństwie do Faktów TVN.
        Zaten odwrócę pytanie, czy lepiej było darować mafiom vatowskim 250 miliardów wyłudzenia i przeznaczać jeszcze mniej pieniędzy na onkologię niż dziś udając jedynie troskę o chorych i zamykając niedochodowe szpitale?
        doceń 8
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 15:26
        Piszesz o mafii VATowskiej w MF?
        doceń 5
        0
      • podajnik
        13.02.2020 15:28
        Nie udawaj greta.
        doceń 6
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 15:30
        Podajniku - to proste pytanie o mafię VATowską. A i jest inne pytanie, ilu przestępców VATowskich dziś siedzi w więzieniach?
        doceń 5
        0
      • podajnik
        13.02.2020 16:01
        Od wczoraj kolejnych kilkunastu, ale skąd możesz wiedzieć jeśli oglądasz TVP a prawdziwych gazet nie czytasz:
        warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,25688519,cba-rozbilo-miedzynarodowa-grupe-przestepcza-zwiazana-z-wolka.html?
        doceń 6
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 16:11
        Ale ci przestępcy przecież działali teraz, pięć lat po przejęciu władzy przez PIS.
        doceń 5
        0
      • podajnik
        13.02.2020 16:12
        Prymitywny argument.
        doceń 7
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 16:28
        Nie bardzo rozumiem, a nie, przecież wg Ciebie mafie wyłudzające VAT działały wyłącznie za PO, a teraz już ich przecież nie ma, bo zostały już zlikwidowane. Ale rzeczywistość jest zdecydowanie inna, więc granie zgranymi i nieprawdziwymi argumentami nie popłaca.
        doceń 4
        0
      • podajnik
        13.02.2020 16:38
        Nie kłam Tomasz, ja w ten sposób się nie wypowiedziałem. Mógłbym podać statystykę, która każdego rzuciłaby na kolana w sprawie wyłudzeń VAT, ale kogo jak kogo. Ciebie prawda do niczego nie przekona.
        doceń 7
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 16:40
        No to podaj te statystykę. Lubię konkrety. Ze szczególnym uwzględnieniem zakończonych spraw prawomocnymi wyrokami i z rzeczywistą ściągniętą kwota uszczupleń podatkowych.
        doceń 5
        0
      • podajnik
        13.02.2020 17:09
        Podam jeśli podasz mi statystykę jak wydłużyły się kolejki do lekarza też lubię konkrety a nie fejki.
        doceń 6
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 18:05
        Tyle że ja nie użyłem argumentu o wydłużeniu kolejek. Bo w końcu norma jest być zapisanym na 2023 rok do specjalisty.
        Notabene ostatni pomysł, aby znieść limity tylko na pierwszą wizytę np. u kardiologa wydłuży co oczywiste czekanie na kolejną, bo brak limitów nie zmienia ilości specjalistów.
        ps. byłem świadkiem czekania przez ludzi na SORrze po naście godzin. To wynik reformy i NOChów. Ale to na pewno wina PO.
        doceń 3
        0
    • jureaz
      13.02.2020 18:30
      --- @ Tomaszln ----------------- Odpowiedź na Twoje pytanie "lepiej wydać pieniądze na TVP ?" --- Lepiej wydać na leczenie, ale najlepiej i na to i na to. Tym bardziej , że PIS jest otoczony przez złowrogą totalną artylerię ostrzeliwującą bezustannie pisiaków z lądu, powietrza i nadmorza, z kraju i zza granicy.Więc chwała Bogu że dysponuje TVP . Inaczej zostałby zakrakany na amen przez prawdomównych 24 godz, na dobę. Gdyby rządzący obecnie i wcześniej, od 30 lat nie wydawali na budowę stadionów i ich utrzymanie, na różnego rodzaju ośrodki kultury i sztuki, nie utrzymywali publicznych mediów, ograniczyli maksymalnie a najlepiej znieśli wydatki na zbrojenia i wojsko, przestali "budżetować" partie i organizację masowych imprez itd.itp. to być może onkologia stałaby już za poprzedniej władzy na super światowym poziomie a PiS tylko by na nią dzisiaj "chuchał" .
      • jureaz
        13.02.2020 18:32
        ---- @ Tomaszln ---------------------------- A oto niektóre z najnowszych wydatków na onkologię i inne specjalności :
        NOWA LISTA LEKÓW REFUNDOWANYCH – STYCZEŃ 2020 Pozytywną wiadomość stanowi rozszerzenie wskazań leku Vidaza (azacitidinum), w wyniku czego będzie możliwie objęcie leczeniem szerszej grupy chorych na ostrą białaczkę szpikową. Lek Gazyvaro (obinutuzumab) stosowany będzie od stycznia 2020 r. w pierwszej i kolejnych liniach leczenia w programie „Leczenie chorych na chłoniaki złośliwe (ICD – 10 C82, C83)”. Dzięki tej decyzji cena leku została obniżona o 25% we wszystkich wskazaniach refundacyjnych. Od stycznia 2020 roku w ramach programu „Leczenie niedrobnokomórkowego raka płuca” refundowany będzie kolejny inhibitor ALK – lek Zykadia (ceretynib). -- https://www.zwrotnikraka.pl/nowa-lista-lekow-refundowanych/
        DOBRY ROK DLA KOBIET Z RAKIEM PIERSI – KADCYLA NA LIŚCIE REFUNDACYJNEJ Gru 18, 2019 | --- https://www.zwrotnikraka.pl/lek-kadcyla-na-liscie-refundacyjnej/https://www.zwrotnikraka.pl/?p=16056
        Przeznaczono kilkaset milionów zł na skrócenie czasu oczekiwania na pierwszą wizytę u czterech specjalistów ---- https://www.rp.pl/Zdrowie/302099957-Kardiolog-ortopeda-neurolog-i-endokrynolog-od-marca-przyjma-bez-kolejki.html
        doceń 7
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 20:17
        Co do tego zdania, to wybacz, ale pierwsza wizyta do specjalisty nie rozwiąże problemów ze zdrowiem. A na kolejną przyjdzie poczeeeeekać. Ale propaganda jak widać robi swoje, dopiero jak masz problem i idziesz do lekarza, to poznajesz jak jest naprawdę.
        Natomiast ile więcej leków można by zrefundować za te 2 mld zł dawane TVP? Ale wyborcy PIS wolą przecież disco-polo a nie leczenie.
        doceń 3
        0
      • jureaz
        13.02.2020 22:24
        Czarno widzę Tomaszu, ale to chyba deprecha a takie problemy to kto inny rozwiązuje, nie władza.
        doceń 7
        0
  • paszczyk2
    13.02.2020 14:04
    To już rozumiem, skąd te coraz bardziej nieobyczajne protesty zjednoczonej opozycji...
    doceń 6
  • Urszula1983
    13.02.2020 14:39
    Jak faktycznie wygląda budżet to można dowiedzieć się z wywiadu z byłym już dyrektorem departamentu makroekonomii w MF.Włosy stają dęba.A średnia cena cukru w 2015 r.wynosiła 2,18 zł,a teraz (I 2020) 2,70 zł.Za 13 emerytury ktoś musi zapłacić,na pewno nie PIS.Nasze dzieci i wnuki.
    • podajnik
      13.02.2020 14:58
      Nie dremoryzuj Urszulu. Cukier kosztował powyżej 3zł pomiędzy styczniem 2011 i wrześniem 2013 ze swoim szczytem 4,73zł w kwietniu 2011. Po wprowadzeniu socjalu jego cena gwałtownie spadła z 3zł na 2zł by teraz ustabilizować się na poziomie około 2,50zł/kg.
      doceń 10
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 15:06
        Zapominasz dodać, ze w tym samym czasie ceny cukru na świecie buły rekordy. Zapewne tez to było winą PO.
        Tak to jest, jak zaślepi ideologia.
        doceń 4
        0
      • podajnik
        13.02.2020 15:27
        Czyli cena cukru nie zależy od rządu. A w jaki sposób cena twojego abonamentu komórkowego zależy od rządu? Czyżby abonament zdrożał na światowych giełdach?
        doceń 9
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 15:29
        Nie Podajniku - mój dostawca usług startuje w dofinansowywaniu budżetu państwa. A zapłacą za to abonenci. Tak samo jak za inne pomysły opodatkowania czy to banków, czy to handlu.
        doceń 4
        0
      • podajnik
        13.02.2020 16:04
        Zapewne wolałbyś żeby wszyscy zapłacili koszt wdrożenia nowej technologii, a nie klienci twojego dostawcy.
        Dla mnie każdy kto wybiera przyszłość kraju patrząc na cenę abonamentu, a także cukru przywołanego ironicznie przeze mnie czy paliwa jest człowiekiem niepoważnym.
        doceń 8
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 16:10
        Cóż, bardzo podobne zapędy co dziś skończyły się w Polsce wielkim kryzysem lat 80/90. A co do technologii, to piszę o zarabianiu budżetu państwa na operatorach, czyli kolejnym ukrytym podatkiem. Wiem, zrozumienie tego jest trudne dla tych, co łykają propagandę, ze operatorze ze swojego zapłacą. Tak jak banki, sklepy....
        doceń 4
        0
    • podajnik
      13.02.2020 16:20
      Twoja teza o tym, że Polska staje się drugą Grecją została obalona, a Ty dalej swoje tym razem o kryzysie Jaruzelskiego. Widzę, że mentalnie tkwisz w głębokiej komunie. Nie dogadamy się bo ja jestem wielbicielem Balcerowicza i jego idei zrównoważonego rozwoju przez zrównoważony budżet.
      Nie zaznają równowagi wewnętrznej, ci którym jedna partia założyła klapki na oczy.
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 16:31
        Podajnik - polecam szybką lekcje historii dekretowanego dobrobytu. To co dziś jest powtórką tego co już było. Też żyliśmy w państwie mlekiem i miodem płynącym, byliśmy potęgą światową i co ciekawe też władza "kochała polskie złoto" jakim dal wielu wydaje się węgiel.
        doceń 4
        0
  • Urszula1983
    13.02.2020 15:26
    Jaki socjal?Były dopłaty do buraka cukrowego,ale przede wszystkim było zwiększenie produkcji w Brazylii i Indiach,co doprowadziło do spadku cen cukru na giełdach.
    doceń 5
  • Urszula1983
    13.02.2020 15:30
    13 emerytura z 2019 kosztowała mnie już 1.090 zł.w skali 10 lat.Ciekawa jestem ile mnie będzie kosztować tegoroczna.
    doceń 3
  • podajnik
    13.02.2020 16:06
    Urszulu nie dremoryzuj na temat buraka cukrowego bo używasz argumentu Dremora sprzed roku i przeczytaj uważnie o czym rozmawiamy:
    Po raz pierwszy w historii niezaciągniemy nowych długów, a stare długi cały czas spłacamy.

    Rok 2015:
    Dochody budżetu Polski 289 mld, a wydatki 331 mld co oznaczło deficyt 42 miliardy złotych.

    Rok 2020:
    Dochody 435 mld, a wydatki również 435 mld złotych co oznacza zerowy deficyt budżetowy.
    • Anonim (konto usunięte)
      13.02.2020 16:32
      A wydatki przesunięte poza budżet centralny policzyłeś? A podatki które zapłacą Polacy za tę księgową zabawę też policzyłeś?
      • podajnik
        13.02.2020 16:48
        A wydatki przesunięte masz namyśli mafie vatowskie? A Księgowa zabawa to co Ty masz namyśli bo jesteś bardzo tajemniczy.
        doceń 7
        0
  • janek32
    13.02.2020 16:36
    Kosmiczna obłuda i manipulacja rządu. 19mld zł zabiorą z oszędności Polaków w OFE, 9mld zł ze sprzedaży jednorazowo licencji na 5G. Ceny w sklepach już poza jakąkolwiek kontrolą, służba zdrowia na kolanach, niedoinwestowana, ludzie na SORach umierają. Brak inwestycji, nic ten rząd nie buduje, Centralne Lotniski, przekop Mierzei to jakieś mrzonki na 2030r. A na koniec i tak pewnie nie będzie zrównoważonego budżetu.
    doceń 11
    • Anonim (konto usunięte)
      13.02.2020 16:39
      Jak nie buduje. W końcu tyle autostrad oddano, a po nich elektryczne samochody polskiej produkcji. No i oczywiście tyle mieszkań dla młodych wybudowano.
      Tylko ta zła PO, no i oczywiście jak coś nie wychodzi to "wina Tuska". W sumie to muszę się wybrać do tej winiarni.
      doceń 8
    • podajnik
      13.02.2020 16:47
      Oczywiście, że nie będzie zrównoważonego budżetu bo będzie nadwyżka czyli po raz pierwszy w hitorii budżet będzie na plus. Rzeczywistość znowu przekroczy prognozy. To są przynajmniej jakieś konkrety bo jak trol szkolony to i fakty sypie z rękawa.
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 16:58
        Mniej więcej tak przekroczy. jak oddana do użytku liczba mieszkań z programu Mieszkanie+ (ze 100 tys. powstało pewnie z tysiąc, może trochę ponad), albo tak jak te 600 tyś. polskich samochodów elektrycznych w 2025 roku.
        O promie nie wspominając, bo chyba się już kilka wybudowało?
        doceń 5
        0
      • podajnik
        13.02.2020 17:00
        Argumenty się skończyły więc jak nie drożejący abonament to mieszkania. Rozmowa jest na temat budżetu.
        doceń 8
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 17:26
        Nie pisze że drożeją, powtarzam jedynie zasłyszane obietnice pokazując Tobie jak to będzie z budżetem. To jest argument merytoryczny.
        doceń 3
        0
      • jureaz
        13.02.2020 19:35
        @ TOMASZNL -- Podatków lub haraczu, jak powiadasz wiecznie nadąsany - nie unikniesz na tym świecie. Pora się z tym pogodzić. A wiesz że zagraniczne firmy oceniające stan gospodarki i finansów w Polsce wystawiają pozytywne opinie ?
        doceń 8
        0
      • jureaz
        13.02.2020 19:47
        --- @ -- TOMASZNL --------- piszesz wcześniej, że """" gminy nie uchwalają ustaw, więc nie powielaj opowiastek o winie gmin w temacie śmieć """ ----- Nie łżyj bezczelnie! Bo jest akurat odwrotnie, niż kłamiesz dopuszczając się jednocześnie oszczerstwa wobec mnie. -------- O tym, w jaki sposób jest wyliczana opłata za wywóz śmieci, decyduje rada gminy w drodze uchwały, w której wybiera metodę ustalania opłaty oraz ustala jej stawkę (art. 6k). ( https://muratordom.pl/remont-domu/eksploatacja-domu/oplaty-za-wywoz-smieci-ile-kosztuje-odbior-odpadow-aa-4qGG-cu61-asQM.html ) ---- O wysokości i sposobie uiszczania opłat za wywóz odpadów komunalnych decyduje rada gminy w stosownej uchwale. ( https://e-prawnik.pl/opinie-prawne/kto-decyduje-ile-placimy-za-wywoz-smieci-opinia-prawna.html ) .------ Prawdopodobnie nienawiść do PiS winnego za wszystko - "zalała ci mózg" ( ze złotych powiedzonek nieodżałowanego przez demokratów Stefana).
        doceń 8
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 20:13
        Drogi Jurku - w 2019 płaciłem 0,44 zł od metra mieskznai za wywóz śmieci, teraz płace 0,88 zł. Ale w 2019 roku w systemie miejskim były firmy, które na mocy ustawy zostały z systemu wyłączone. I ustawowo zmieniono tez warunki wywozu śmieci, co musiało poskutkowac zminami oplat.
        I o tym władze kraju były alarmowane prze 2019 rok i z pełną świadomością dopuściły do podwyżek. Co ciekawe, podwyżki były tez w gminach z zarządami z PIS.
        doceń 2
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 20:14
        A co drugiego tematu - tak koszty podniesienia ZUS zapłacą moi klienci. Zresztą tak samo jak każdy z nas ponosi koszty nowych podatków (5G,bankowy, handlowy etc).
        doceń 3
        0
      • jureaz
        13.02.2020 20:35
        Podaj, manipulancie, link że to PiS podnosi ceny za wywóz śmieci a własne krętactwa schowaj do puzderka. Zagłosuj też na ludzi Czao-Czarzastego to ci załatwią kraj z tęczowym niebem i ziemię bez podatków.
        doceń 8
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 21:25
        @Jurek - zobacz zmiany w ustawach. Ale jednym z czynników jest zwiększenie kosztów pracy wywołane dekretowanym dobrobytem. No chyba, ze to nie PIS podniósł nieadekwatnie płace minimalną?
        doceń 2
        0
    • jureaz
      13.02.2020 21:30
      ---------- @ Jankowi32 w gorącej wodzie kąpanemu i innym totalnym narzekańcom -------------------------------------------------- odpowiem w Jankowym przegiętym stylu : 19 mld ci zabrali Janku i nie możesz przeboleć ... a inny cwaniak zakosił 150 mld (ot, dobre 7 razy więcej ) i jakoś przeżyłeś razem z innymi, to i teraz dasz radę . Nie przekonały Cię słowa Męża Stanu, Prezydenta Europy że "pieniądze w OFE i ZUS nie są własnością Polaków "? ( https://www.wprost.pl/418351/tusk-pieniadze-w-ofe-i-zus-nie-sa-wlasnoscia-polakow.html ) """"Ceny w sklepach już poza jakąkolwiek kontrolą, służba zdrowia na kolanach"""" - postękujesz obolały. No to trza Ci brachu na kawiorową lewicę zagłosować, ona jedna w PRLu chrzczona będzie w stanie zadbać o ceny marchewki cebuli, pietruszki itd. Służba zdrowia była na czworakach to wobec niej pozycja kolankowa niekoniecznie najgorsza. """ludzie na SORach umierają.""" bez umierania Janku ani rusz, umierali na pogotowiach a teraz pod inną nazwą. Co za różnica? """" ten rząd nie buduje" narzekasz , A po ma budować, skoro <<<<<< Mieszkaniówka idzie na rekord. "Najlepsze wyniki od prawie 30 lat" https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/rynek-mieszkaniowy-200-tysiecy-mieszkan-moze-zostac-oddanych-w-2019-roku,979738.html >>>>>>>> mieszkania zaś idą jak diabli bo sakiewki ludowi pęcznieją że aż . -------------------------------------------------------------------------------------------------------- A nie wiecie to Janku, dlaczego zagraniczne firmy (instytucje) kontrolujące stan finansów i gospodarki Polski wystawiają pozytywne oceny, ha ? Dajcie znać jakbyście doszli.
      • Anonim (konto usunięte)
        13.02.2020 21:41
        Cóż, propaganda discopolo działa.
        doceń 3
        0
      • jureaz
        13.02.2020 22:11
        ---------- na rzewne bzdurne czastuszki i łgarstwa bez umiarkowania i opamiętania międlone - odpisałem cierpliwie i mozolnie jak skryba, zdanko po zdanku, są linki są pytanka - ino odpowiadać, ale wy Tomaszu pójdźcież już do legowiska, żeby wam się dobrze głowa na szyi usadziła, boście dzisiaj dość napałatoszyli jak nieboskie stworzenie a ja za duszę waszą kostropatą różaniec odmówię ----------
        doceń 7
        0
  • janek32
    13.02.2020 22:34
    Tylko na walkę z nowotworami nie ma :( Lepiej 2 mld na TVP przeznaczyć. Dzisiaj dokładnie taki wybór był przed posłami. PiS wybrał propagandę zamiast onkologii.
    • jureaz
      13.02.2020 22:43
      Lepiej wydać na leczenie, ale najlepiej i na to i na to. Tym bardziej , że PIS jest otoczony przez złowrogą totalną artylerię ostrzeliwującą bezustannie pisiaków z lądu, powietrza i nadmorza, z kraju i zza granicy.Więc chwała Bogu że dysponuje TVP . Inaczej zostałby zakrakany na amen przez prawdomównych 24 godz, na dobę. Gdyby rządzący obecnie i wcześniej, od 30 lat nie wydawali na budowę stadionów i ich utrzymanie, na różnego rodzaju ośrodki kultury i sztuki, nie utrzymywali publicznych mediów, ograniczyli maksymalnie a najlepiej znieśli wydatki na zbrojenia i wojsko, przestali "budżetować" partie i organizację masowych imprez itd.itp. to być może onkologia stałaby już za poprzedniej władzy na super światowym poziomie a PiS tylko by na nią dzisiaj "chuchał"
      • janek32
        13.02.2020 22:48
        Już nawet wyborcy PiS widzą, że TVP nie ma z publiczną telewizją nic wspólnego. To czysta propaganda partii, kampania wyborcza robiona na okrągło, za pieniądze nas wszystkich. Jedno wielkie oszustwo na nie telewizja.
        doceń 5
        0
      • podajnik
        14.02.2020 10:02
        Już nawet wyborcy Platformy twierdzą, że TVN nie ma nic wspólnego z rzetelnym dziennikarstwem. To czysta propaganda partii, kampania wyborcza non stop.
        doceń 4
        0
    • jureaz
      13.02.2020 22:45
      A oto niektóre z najnowszych wydatków na onkologię i inne specjalności :
      NOWA LISTA LEKÓW REFUNDOWANYCH – STYCZEŃ 2020 Pozytywną wiadomość stanowi rozszerzenie wskazań leku Vidaza (azacitidinum), w wyniku czego będzie możliwie objęcie leczeniem szerszej grupy chorych na ostrą białaczkę szpikową. Lek Gazyvaro (obinutuzumab) stosowany będzie od stycznia 2020 r. w pierwszej i kolejnych liniach leczenia w programie „Leczenie chorych na chłoniaki złośliwe (ICD – 10 C82, C83)”. Dzięki tej decyzji cena leku została obniżona o 25% we wszystkich wskazaniach refundacyjnych. Od stycznia 2020 roku w ramach programu „Leczenie niedrobnokomórkowego raka płuca” refundowany będzie kolejny inhibitor ALK – lek Zykadia (ceretynib). -- https://www.zwrotnikraka.pl/nowa-lista-lekow-refundowanych/
      DOBRY ROK DLA KOBIET Z RAKIEM PIERSI – KADCYLA NA LIŚCIE REFUNDACYJNEJ Gru 18, 2019 | --- https://www.zwrotnikraka.pl/lek-kadcyla-na-liscie-refundacyjnej/https://www.zwrotnikraka.pl/?p=16056
      Przeznaczono kilkaset milionów zł na skrócenie czasu oczekiwania na pierwszą wizytę u czterech specjalistów ---- https://www.rp.pl/Zdrowie/302099957-Kardiolog-ortopeda-neurolog-i-endokrynolog-od-marca-przyjma-bez-kolejki.html
      • Anonim (konto usunięte)
        14.02.2020 07:45
        Wczorajszy gest posłanki i jej uśmiech po przeznaczeniu 2 Mld zł na discopolo jasno pokazują stosunek władzy do ciężko chorych.
        A opowiadanie, że od marca łatwiej dostać się do specjalistów dotyczy ale pierwszej wizyty. A co z pozostałymi? Ja muszę co najmniej raz na pół roku się konsultować, ale dzięki temu pomysłowi pewnie będzie raz na rok, bo przecież nie da się zadekretować większej ilości specjalistów.
        doceń 6
        0
      • Kuba_M
        18.02.2020 21:53
        Co do szybkich wizyt, to już teraz na wizytę do specjalisty onkologa w ramach "szybkiej ścieżki onkologicznej" czeka się gdzieniegdzie 3 miesiące.
        doceń 1
        0
  • Kuba_M
    18.02.2020 21:52
    Co muszę przyznać PIS, to to, że w demagogii i propagandzie są niezrównani. Pomysł na "zrównoważony budżet" jest na prawdę genialny i jest niewątpliwie świetnym hasłem wyborczym na kampanię Dudy.

    Trudno zbijać propagandowe twierdzenia w takim zakresie, bo znakomita większość ludzi nie ma pojęcia z czego składają się zakładane przychody budżetu państwa i dlaczego budżet na 2020 r. ma się w założeniach "dopiąć". Najważniejszy jest zachwyt elektoratu. Tych, którzy nie umieją wyczytać tego, że chodzi o JEDNORAZOWE zjawisko, bazujące na JEDNORAZOWYCH przychodach. Co oznacza wprost, że żaden kolejny zakładany budżet w dającej się przewidywać przyszłości nie będzie miał szansy na zrównoważenie.

    Bo nie będzie choćby kolejnej szansy na ściągnięcie opłaty 15% od środków przekazywanych z OFE na IKE. Nie będzie kolejnego przetargu na 5G. A rozdęte wydatki pozostaną. Dodatkowo bardzo niski od 2015 jest wskaźnik inwestycji. I nie chodzi tutaj tylko o inwestycje państwowe. Chodzi o to, że polscy przedsiębiorcy od wielu lat bardzo mało środków przeznaczają na inwestycje. Bez tego nie ma innowacyjności, nie ma rozwoju gospodarki w długim okresie. Te wskaźniki leżą od 5 lat i PIS nie ma żadnego pomysłu, jak je zmienić.

    To trochę tak, jakby w biegu maratońskim ktoś zachwycał się, że pierwsze 10 km przebiegł w tempie na rekord świata na tym dystansie, godząc się na to, że kolejne 32,195 km będzie ledwie człapał i przejdzie je w 8 godzin. Czy warto wiwatować i zachwycać się biegiem takiego maratończyka? Dla mnie to wątpliwe.

    PS. Nie zapominajmy jeszcze o ochłodzeniu gospodarki, które zmniejszy dynamikę ściągalności VAT (zawsze przy osłabieniu gospodarki spadają przychody z tego podatku). Na koniec roku może się jeszcze okazać, że szumne zapowiedzi były zwyczajną bujdą dla naiwnych.
    doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama