Suwak należało pozostawić kulturze kierowców. Teraz zapewne mało kto doczyta się szczegółu że dotyczy warunków znacznego zmniejszenia prędkości, czyli korka, i będzie dochodzić do wymuszania pierwszeństwa przy włączaniu się do ruchu z pasa rozbiegowego przy normalnych prędkościach, co może być niezwykle groźne. Jeszcze tylko pierwszeństwo dla pieszych na przejściach i lepiej odstawić samochód na złom, jeśli ceni się swoje i innych życie.
Rzeczywiście szkoda że nikt nie chce tego ludziom wyjaśnić, nic nie warte są te wzmianki pojawiające się od pół roku. Wystarczyłoby wymienić w artykue 3 warunki jakie trzeba spełnić. Od zrozumienia nowego przepisu zależy odpowiedzialność za spowodowany wypadek.
„Jazda na suwak” jest realizowana w przypadku znaczącego spadku prędkości tam, gdzie jeden z pasów zanika: a) kierowca na zanikającym pasie ruchu kontynuuje jazdę na swoim pasie do samego jego końca i sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu kierunkowskazem, b) kierujący pojazdem poruszający się drożnym pasem ruchu dojeżdża swoim pasem do miejsca, gdzie pas obok zanika, i jest zobowiązany wpuścić na swój pas dokładnie jednego kierującego pojazdem z pasa zanikającego, a sygnalizującego zamiar zmiany pasa ruchu; kierujący jadący pasem z możliwością kontynuacji jazdy musi zapewnić przed sobą odpowiednio duży odstęp, tak aby naprzemiennie i pojedynczo wpuszczać kierowców z zanikającego pasa ruchu, c) kierujący z pasa zanikającego po zapewnieniu odpowiednio dużego odstępu na wjazd przez kierującego na pasie niezanikającym, może wykonać manewr zmiany pasa ruchu,
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji,
w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu.
Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11.
Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w
Polityce prywatności.
Od zrozumienia nowego przepisu zależy odpowiedzialność za spowodowany wypadek.
„Jazda na suwak” jest realizowana w przypadku znaczącego spadku prędkości tam, gdzie jeden z pasów zanika:
a) kierowca na zanikającym pasie ruchu kontynuuje jazdę na swoim pasie do samego jego końca i sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu kierunkowskazem,
b) kierujący pojazdem poruszający się drożnym pasem ruchu dojeżdża swoim pasem do miejsca, gdzie pas obok zanika, i jest zobowiązany wpuścić na swój pas dokładnie jednego kierującego pojazdem z pasa zanikającego, a sygnalizującego zamiar zmiany pasa ruchu; kierujący
jadący pasem z możliwością kontynuacji jazdy musi zapewnić przed sobą
odpowiednio duży odstęp, tak aby naprzemiennie i pojedynczo wpuszczać
kierowców z zanikającego pasa ruchu,
c) kierujący z pasa zanikającego po zapewnieniu odpowiednio dużego odstępu na wjazd przez kierującego na pasie niezanikającym, może wykonać manewr zmiany pasa ruchu,
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.