Nowy numer 15/2024 Archiwum
  • Anonim (konto usunięte)
    16.09.2019 11:25
    Zrównanie ceny nowych, to być może. Używanych pewnie nigdy, że względu na starzenie się ogniw i ich cenę.
    doceń 0
  • podajnik
    16.09.2019 12:01
    Kilka faktów o elektrykach:
    Koszt jazdy pełnym elektrykiem to 10zł na 100km. Taniej niż na gazie.
    -Hybryda HEV to nie jest elektryk bo nie ma możliwości ładowania z gniazdka. Ładuje się symbolicznie podczas hamowania przez odzysk energii. Na mieście daje to pewien zysk, na trasie nie daje żadnego. Na samym akumulatorze przejedzie 5km,
    -Hybryda PHEV czyli plug-in jest lepsza bo można ją doładować do zasięgu około 50km. Dodatkowy zasięg robi silnikiem spalinowym,
    - najlepszy jest pełny elektryk czyli BEV (battery electric vehicle). Nie ma spalinowego silnika wogóle, ale w to miejsce ma duże baterie i zasięg 300 - 450km
    - Pełny elektryk możesz ładować w domu na taryfie nocnej gdy jest tani prąd.
    - przykładowa corsa ma akumulator 50kWh, który ładujesz do pełna za 30zł w ciągu dnia i za 15zł w nocy. Na tym ładowaniu przejedzie 300-400km, zależy czy latem czy zimą.
    - budujesz dom - doprowadź gruby kabel i zapłać za zwiększone przyłącze mocy. Będziesz mógł ładować samochód nawet w godzinę.
    doceń 0
  • AWIK
    16.09.2019 12:14
    Nie rozumiem, dlaczego motoryzacja europejska zmierza w kierunku bardzo drogich w produkcji i utylizacji samochodów elektrycznych, zamiast jak Toyota i Honda produkować samochody na wodór? Świetnie można zgrać produkcję wodoru, z bardzo zmienną produkcją energii elektrycznej z wiatru czy ze słońca.
    doceń 0
  • podajnik
    16.09.2019 13:56
    Jeśli kogoś temat interesuje to podam jeszcze kilka ciekawostek.
    Pełny elektryk ma takie cechy:
    - nie czuć drgań silnika w samochodzie.
    - nie słychać hałasu pracy silnika,
    - nie trzeba zmieniać biegów bo przełożenie jest stałe w całym zakresie obrotów, lub ma dwa biegi samozmienialne cvt,
    - maksymalny moment obrotowy jest dostępny od zerowych obrotów, jak w tramwaju,
    - elektryk rozpędza się bez szarpania spowodowanego zmianą biegów, dynamicznie i równo,
    - nie ma zbiornika z łatwopalnym i śmierdzącym paliwem,
    - państwo dopłaca 36 tysięcy do zakupu w Polsce.
    • Anonim (konto usunięte)
      16.09.2019 19:02
      Są łatwopalne i nieugaszalne ogniwa litowo jonowe. Stosunkowo wrażliwe na deformacje wskutek zderzenia.
      • podajnik
        16.09.2019 22:34
        Oczywiście też mają swoje wady, ale nie wybuchają jak butla z gazem czy gwałtownie rozlana i podpalona benzyna?
        doceń 0
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        19.09.2019 10:57
        Tylko ile trzeba się postarać żeby do tego doprowadzić. A baterie litowe (bo są inne, odporniejsze, tylko sporo droższe) są dosyć wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne.
        doceń 0
        0
  • Krzysie
    18.09.2019 17:50
    >>W obniżaniu ostatecznych cen dla klientów początkowo mogą pomóc rządy.<<
    Czy koszt utylizacji takiego samochodu będzie większy niż diesla?
    Jeżeli tak, to KTO pokryje te koszty - Państwo?
    Jeżeli Państwo - to z DODATKOWYCH podatków.
    Na tą chwilę wniosek - na początku dofinansuje - na końcu zabierze - wyjdzie i tak, że użytkownik pokryje.
    Pytanie o drugą stronę medalu - Producentów - czy nie jest dla nich super deal, Klienci płacą, a na zachętę (bo drogie) Państwo dofinansowuje, a oni tylko odbierają pieniądze.
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama