Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • otto
    03.01.2019 08:15
    Od Nowego Roku zmieniły się w Polsce zasady rozliczania aut kupowanych i użytkowanych przez firmy. Sprawiły m.in., że kosztem podatkowym jest wartość rat leasingowych wyłącznie do kwoty 150 tys. zł. Do końca zeszłego roku nie było tu limitu. Jego wprowadzenie sprawiło, że zakup, leasing i wynajem drogich aut są teraz mniej opłacalne. Stąd koniec zeszłego roku oznaczał zwiększony ruch w salonach sprzedaży samochodów. A dilerzy i firmy leasingowe kusiły klientów specjalnymi ofertartami. Dilerzy, dla których miniony rok był rekordowy, obawiają się teraz spowolnienia. Wszystko za sprawą przesunięcia na koniec 2018 r. części transakcji, które były planowane na 2019 r. Według wstępnych danych, liczba rejestracji wzrosła w porównaniu z 2017 r. o przeszło jedna dziesiątą. Jeszcze wyżej poszybowała sprzedaż samochodów segmentu premium: o prawie 17 proc. Jak podaje Instytut Samar, pomiędzy 1 stycznia a 20 grudnia z salonów wyjechało 521,7 tys. aut. W grupie marek premium liderem okazał się Mercedes, który sprzedał 19,4 tys. samochodów. Wyprzedził w ten sposób BMW (15,1 tys.) oraz Audi (14,3 tys.). Kolejne marki tego segmentu to Volvo oraz Lexus. W sumie sprzedaż aut premium zbliżyła się do poziomu 71,6 tys. sztuk.
    doceń 3
  • Albert
    03.01.2019 09:22
    No to trzeba będzie jeszcze bardziej atakować tych z domów jednorodzinnych, bo jakoś ten smog trzeba uzasadnić! Kto odrzuca Boga, ten traci rozum!
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama