Nowy numer 15/2024 Archiwum
  • jurek
    24.10.2018 11:09
    Nie lepiej było napisać wprost - głosując na kandydatów "niePIS" - popełniasz grzech? Ale to zdanie autora, a ja myslę, że to manipulacja i grzechem jest właśnie takie szantażowanie wyborców - grzechem (bo rozumiem, że chodzi o skłonienie do takiego głosowania w II turze).
    doceń 45
    • JOTAM
      24.10.2018 12:49
      No i masz problem, Jurku, bo autor napisał to, co sam chciał, a nie to, co ty napisałeś - i z czym teraz polemizujesz.
      doceń 14
      • jurek
        24.10.2018 13:01
        Uważam. że własnie tak należy rozumieć to co autor miał na myśli - wskazał konkretne samorządy (te wiekomiejskie) i konkretne potępiane zachowania (np. te marsze równości).
        doceń 36
        0
    • Slezan
      25.10.2018 06:15
      GN to partyjna tuba PiS. Nie zależy mu na Kościele. Chce aby polski Kościół przypominał Patriarchat Moskiewski. Nigdy Kościołowi nie służył sojusz ołtarza z tronem. A przecież Pan powiedział wyraźnie: "oddajcie Bogu co boskie....". (Ciekawe czy moderator odważy się dodać głos krytyki czy pójfzie drogą biskupów przenoszących na inne parafie księży pedofili).
      doceń 22
      • p2p
        25.10.2018 20:32
        To raczej wy ateiści jesteście tubą lewicy. Wiele mówicie o Bogu a tak naprawdę służycie tylko Złemu. Kto wam powiedział że trzeba głosować na PIS? Nie wolno tylko głosować na tych którzy są przeciwni nauce Chrystusa. A PO, Nowoczesna i SLD głoszą poglądy przeciwne nauce Chrystusa. I to jest fakt!
        doceń 7
        0
      • zapytanie
        25.10.2018 20:40
        Po co to "wy ateiści" ?
        doceń 9
        0
  • jola1954
    24.10.2018 11:25
    A co jeżeli Pan Redaktor się myli i Pan Bóg woli Biedronia od Kaczyńskiego?
    doceń 37
    • Leo
      24.10.2018 12:53
      A redaktor napisał coś o Biedroniu i Kaczyńskim?
      doceń 14
      • jola1954
        24.10.2018 12:58
        A trzeba pisać wszystko dosłownie,żeby wiedzieć o co chodzi?
        doceń 33
        0
      • Slezan
        25.10.2018 06:18
        Leo, katolik-hipokryta. Sprzeczność? W Polsce, niestety, dość częste. Podobnie jak katolik antysemita, katolik nacjonalista czy katolik nieszanujący swojego papieża
        doceń 10
        0
    • Gość
      24.10.2018 13:16
      "Bóg nie ma względu na osoby", tylko patrzy na serce człowieka. I jeśli Pan Biedroń uznaje homoseksualizm za cos absolutnie normalnego , to łamiąc VI przykazanie - nie jest miłym Bogu przez swoje ostentacyjne przywiązanie do grzechu. O publicznym grzechu/grzechach Kaczyńskiego - nic mi nie wiadomo.
      doceń 17
      • jola1954
        24.10.2018 14:17
        Widzisz tylko VI przykazanie,ostatnio najmodniejsze wśród katolików,zapomina się o innych przykazaniach.Otwórz Katechizm Kościoła Katolickiego i poczytaj sobie przykazanie II,V,VIII,a może dostrzeżesz grzechy Kaczyńskiego.
        doceń 33
        0
      • Gość
        25.10.2018 08:32
        Do Joli1954 : Akurat ostentacyjne łamanie VI przykazania przez Biedronia jest tym co go określa , nawet w polityce. To nie fiksacja społeczeństwa na tym przykazaniu ale fiksacja osób LGBTQXYZetc. na punkcie dodania do dekalogu przestrzegania ich praw - to jest problem. Właśnie w Słupsku wchodzi w życie projekt edukacji, która jest gwałtem na niewinnych dzieciach. Tyle w polityce samorządowej. Chciałbym poznać prawdziwy stan finansów miasta. Stawiam dolary przeciwko orzechom, ze Słupsk tonie, ale tęczowo i o to tylko chodzi. Jeśli chodzi o p.Kaczyńskiego 5to jestem daleki od brązowienia jego osoby ale nie przypominam sobie by wzywał, również poprzez swój przykład do ostentacyjnego łamania któregokolwiek ze wspomnianych przez panią przykazań dekalogu.
        doceń 9
        0
      • jola1954
        25.10.2018 11:45
        Na czym polega ostentacyjne łamanie VI przykazania przez Biedronia?Że broni swojej godności?Sam sobie wszczepił homoseksualizm,czy Pan Bóg go takim stworzył.Mam,od półwieku kolegę homoseksualistę i wiem,co on przeżył od ''prawdziwych'' katolików.Szczególnie za komuny.Teraz jest trochę lepiej.I co tęcza di finansów Słupska.Sugerujesz,że homoseksualista nie umie rządzić miastem czy,że zdefraudował pieniądze publiczne na rzecz homoseksualistów?A co do łamania przykazań przez Kaczyńskiego,to przykład pierwszy z brzegu.Wybór Tuska.Sugerowanie p.Merkel i w UE,że Tuskowi zostaną postawione zarzuty karne.Minął rok.Czy toczą się jakieś sprawy karne przeciwko Tuskowi i czy nie było to sugerowanie służbom i prokuraturze,aby szukać coś na Tuska.
        doceń 13
        0
      • Gość
        25.10.2018 14:26
        Po co stawiać Tuska przed sądem, jeśli sąd PO-wski go wypuści bez choćby słowa?
        doceń 5
        0
      • Gośc
        25.10.2018 15:01
        Jola 1954 : Pani jak zresztą całe homolobby domaga się naturalizacji homonormatywości. Niedawne jeszcze poszukiwania genu homoseksualizmu przerodziły się już w pewność. Zapewne przegłosowaną. Pani zasłanianie się "godnością" zamyka wszelką dyskusję , co zresztą jest prawdziwym celem strategii LGBT - od współczucia do opresji. Kościół i wszyscy Co którzy stawiają mniejszy lub większy opór już oddali szańce godząc się na pojęcie "orientacji homoseksualnej" . Ta bowiem zakłada bowiem materialistyczne i pozbawione Boga oraz rozumu pojęcie natury, ponieważ wychodzi z założenia, że naturalne jest wszystko co występuje w świecie.Skoro zatem, ktoś jest homoseksualny, to znaczy, że stworzył go takim Bóg, a jeśli tak jest, to powinien realizować swoją seksualność w swojej “homoseksualnej naturze”, bo ta jest dobra. Bóg tymczasem nie stworzył homoseksualistów, najlepszym dowodem jest terapia reparatywna, którą z taka wściekłością LGBT próbuje zakazać i pewni zaraz penalizować. Nie ma ich tez w Niebie, gdyż tam nie ma grzechu, są tylko nawróceni grzesznicy - a to nie to samo. Brak postawienia komuś zarzutu jest "publicznym grzechem" . Niech się Pani odklei od tego Kaczyńskiego - nienawiść Panią spali. Co do Biedronia i Słupska - twierdzę że nie ma on żadnych kompetencji do sprawowania tam władzy - poza ostentacyjnym łamaniem VI-go przykazania - a to nie jest chyba rękojmia dobrych rządów ?
        doceń 11
        0
      • Vera
        25.10.2018 16:11
        Największym siedliskiem homoseksualistów jest kk
        doceń 12
        0
    • M.
      24.10.2018 16:01
      Oj Jola, Jola przecież w Psalmie 33 jest jasno napisane, ze "Pan Bóg miłuje prawo i sprawiedliwość" ;-);-);-), a o Biedroniu nie ma tam ani słowa!
      doceń 16
  • tinka
    24.10.2018 12:32
    Teraz to już w Polsce mamy sytuację taką, że tak czy owak rządził będzie Nowak i jeżeli nie zdołamy tego odrzucić, to wszelkie nasze wysiłki głosowaniowe niczego nie zmienią i zginiemy. Katolicy przez terror ruskiego okupanta Polski po drugiej wojnie, trwający przeszło pół wieku, zostali wygnani z
    życia społecznego i zagnani do kruchty, co trwa do dziś. Katolicy nie mają ludzi aby stworzyć na początek katolickie szkoły, ale prawdziwie katolickie, a nie pseudokatolickie jakie mamy obecnie i katolicką służbę zdrowia, bo ta obecna nie jest służbą zdrowia, tylko służbą mamonie.
    • Gość
      24.10.2018 18:03
      znowu maluczki się odezwał?
      doceń 25
    • ART
      25.10.2018 14:43
      Hi,hi, hi…różni tu piszą ale to chyba największy jajcarz. Oceńcie sami:
      1. „tak czy owak rządził będzie Nowak i jeżeli nie zdołamy tego odrzucić, to wszelkie nasze WYSIŁKI GŁOSOWANIOWE niczego nie zmienią I ZGINIEMY. (Tu ja widzicie jeszcze i ZGROZA i STRACH (giniemy!). Kto ten Nowak ? - jakiś slang, nie mam pojęcia
      2. „Katolicy PRZEZ TERROR RUSKIEGO OKUPANTA Polski po drugiej wojnie, trwający przeszło pół wieku, zostali wygnani z
      życia społecznego I ZAGNANI DO KRUCHTY, co trwa do dziś.” (A to ci dopiero.! Widzę oczyma wyobraźni tych Sowietów nahajkami do kruchty goniących i jeszcze pilnujący by nie wyszli aby…z tej kruchty!!!)
      3. „Katolicy nie mają ludzi aby stworzyć na początek katolickie szkoły” - (bo domyślam się że tych „prawdziwych” katolików jest …raz - czyli Autor tych wypocin i … i już! )
      4.”ale PRAWDZIWIE KATOLICKIE, a nie pseudokatolickie jakie mamy obecnie i KATOLICKĄ SŁUŻBĘ ZDROWIA, BO TA OBECNA NIE JEST SŁUŻBĄ ZDROWIA, tylko służbą mamonie.”
      Śmieszne jest też to iż ów osobnik (szczery przyjaciel kościoła ma się rozumieć i reformator na Marcina miarę) gdzie indziej przedstawia się jako „ponad 60 letnia” babcia. Jakaś żwawa i ochotna ta „babcia”! Babciu co łykasz żeś taka jurna?
      doceń 7
  • mee...
    24.10.2018 12:36
    Odpowiadamy za czyny serca...jezeli ktos , zatem - wklada serce w ten swiata, to tak...
    doceń 0
  • Zet
    24.10.2018 12:52
    Mee, nie tylko za "czyny serca" odpowiadamy, lecz za wszystkie czyny. A że żyjemy na tym świecie, toteż w ten świat też wkładamy serce. Ważne, żeby robić to z myślą realizacji królestwa Bożego już tutaj.
    doceń 11
  • mee...
    24.10.2018 13:08
    ...odpowiedza wszyscy ci co w czyny ciala wkladaja serce...tzn w to co cielesne, a zatem swiatowe - wklada sie serce. To serce jest drzwiami do duszy, to serce ksztaltuje dusze, a wiec i serce chociaz podanne na rozne wplywy jest duchowe. A zatem z tym co duchowe nie da sie zmieszac tego co cielesny, chyba, ze wlozy sie w to co cielesne serce...to serca Bog nam zmieni, a jak serca to i nowe ciala, to zmienone serce ktore bedzie chwalic Boga - bedzie mialo wplyw na cialo. Dzis przed zmiana jest odwrotnie, to cialo u wielu ma wplyw na serce, ktore usprawiedliwia w sposb zwodniczy - postepowanie ciala, grzeszne cialo podporzadkowuje sobie serce...a w notorycznych przypadkach cialo zatwardza serce. Jak mnie nie wierzysz, to posluchaj co powiedzial o. Bochenski; robcie co chcecie ( chodzilo mu zapewne z kozystanie ze swiata, o wygodne zycie ) ale nie wkladajcie w to serca.
    doceń 0
  • mee...
    24.10.2018 13:19
    Powiedziano; odajcie co cesarskie cesarzowi, a co Boskie Bogu...czy zatem Chrystus uczynil tu podzial wladzy, na cesarska i Boska...wydawac by sie moglo, ze tak, ale Chrystus tez mowi; sluchajcie ich, ale czynow ich nie nasladujcie - jest to ostrzezenie, ktore znaczy sluachamy ich, ale sie nie buntujemy, szat nie rozrywamy, a to nie mniej ni wiecej oznacza w serca w ich slowa nie wkladamy, a wiec nie idziemy za nimi, a idziemy za Bogiem i jego Synem.
    doceń 7
  • Louie
    24.10.2018 13:21
    Louie
    Poczytałem co niektóre komentarze (np Jurka) i widzę, że niektórzy zamiast w "Pomidora" zaczynają grać w "PiS". Akurat tekst bardzo klarownie wskazuje, o co chodzi - nie głosujemy na ludzi, którzy są zwolennikami legalnego zabijania nienarodzonych, organizowania dewianckich parad (nie, "dewianckich" wcale nie jest przesadą, wystarczy obejrzeć sobie zdjęcia z tego typu pochodów) itd. Ale nie, na pewno chodzi o PIS! Chodzi o potępienie tych, co nie głosują na PIS! Jak tylko ktoś zasugeruje, że katolik nie powinien (ba, należałoby rzec - nie może!) głosować na propagatorów destrukcyjnych idei, od razu pomido... przepraszam, PiS! Ja osobiście na PiS nie głosuję (bo są niewiarygodni, vide sprawa projektu zakazującego eksterminacji nienarodzonych, chorych dzieci), z tego co wiem, red. Kucharczyk jest zwolennikiem PiSu, ale akurat wymowa tego artykułu jest bardzo klarowna i nie ma w nim nic, co by sugerowało konieczność głosowania na PiSowskiego "pomidora" .
    doceń 12
  • Obserwator
    24.10.2018 13:22
    To na kogo głosować? Skoro Patryk Jaki stwierdził,że zezwoli na Paradę Równości i będzie dopłacał z budżetu miasta do in vitro ?
    doceń 16
  • gomora now
    24.10.2018 13:38
    Ojtam, od razu moralne wartości... Potężną przewagę głosów zyskują pospolici aferzyści, chamy i zdrajcy Polski, nie ma się co bać tego słowa. Model centralno-dyfuzyjny działa w najlepsze, rozsiewając wokół nie "postęp" tylko totalną deprawację. Potężne mysterium iniquitatis zalewa nasz kraj. Czy cokolwiek jeszcze może coś tu zmienić? Ani wierzący, ani Kościół coraz bardziej nie dają rady. Chyba już zostaje tylko Potop, nawet wszechmogący przecież Bóg zmuszony został zastosować to nadzwyczajne poniekąd rozwiązanie raz, więc może być tak i po raz drugi.
    • ART
      25.10.2018 11:49
      "Czy cokolwiek jeszcze może coś tu zmienić?" Liczę na Chiny. Są inteligentniejsi od naszych... A ponadto trudniej będzie w nich się wtopić by nimi sterować. Oczywiście otwartym pozostaje pytanie: Co nam prostaczkom z tego... Ale też nikt nie obiecywał... "Człowiek przychodzi na ten świat z płaczem i z płaczem odchodzi" (Nie pamiętam gdzie to wyczytałem).Załóżmy , że pociechą niech będą słowa Poety: "Jeżeli Piekło to lub Czyściec - Niebu nic nie jesteśmy winni". < < Weterani Kaczmarski >
      doceń 0
  • Obserwator
    24.10.2018 13:50
    "Czy czasem, wybierając tego czy tamtego człowieka, nie sprowadzę na siebie, swoje dzieci i swoich sąsiadów szkody największej, bo duchowej? ". Nie rozumiem.Jeśli przejdzie, jakaś dziwna i głupia parada przez miasto,to zaszkodzi mi i sąsiadom ? W jaki sposób? Zobaczę tę paradę,zostawię dzieci i zostanę homoseksualistą? A sąsiadka po marszu lesbijką.Naiwność siega zenitu.Jeśli nie będziemy wymawiać słowa "homoseksualista" to ich nie będzie? Znikną? Homoseksualizm jest grzechem więc lepiej nie zezwalać na parady grzeszników.Lepiej trzymać się od tego z daleka.Niby racja.Ale idąc tym tropem można także apelować w innych sprawach. Czekam na apel aby duchowni nie chodzili na film"Kler".Tak na wszelki wypadek.By trzymać się od tego z daleka i nie popaść przypadkiem w pedofilę.Przecież to absurd.
    doceń 34
    • jola1954
      24.10.2018 14:21
      Tak trzymać.
      doceń 33
    • M.
      24.10.2018 16:10
      Widzisz, a sw. Paweł wyraźnie wskazał, co mamy robić "unikajcie wszystkiego, co ma chocby pozór zła". Przyzwalanie na cos co jest złe, czy to przez własne zaniechanie, czy przez brak wyraznego sprzeciwu jest zaciągnieciem na siebie grzechu, często także grzechu cudzego... Bo w innym miejscu jest napisane, "kto moze dobrze czynić, a nie czyni ten grzeszy".
      doceń 16
  • Raf
    24.10.2018 14:14
    Włodarza Gdańska który prawdopodobnie zostanie na drugą kadencję poparli w dużej mierze również katolicy, choć świetnie wiedzieli jakie wartości promuje. To doskonały przykład realnej kondycji naszej wiary.
  • ART
    24.10.2018 14:50
    @OBSERWATOR
    „Nie rozumiem.Jeśli przejdzie, jakaś dziwna i głupia parada przez miasto,to zaszkodzi mi i sąsiadom ? W jaki sposób? Zobaczę tę paradę,zostawię dzieci i zostanę homoseksualistą? A sąsiadka po marszu lesbijką.Naiwność siega zenitu.Jeśli nie będziemy wymawiać słowa "homoseksualista" to ich nie będzie? Znikną?”
    Dobre! Bardzo dobre! DOBRA SZKOŁA! GRAMŚCIANI w czystej postaci!!! Aże się chce dopisać dalszy ciąg tego , z piekła rodem, rozumowania. Nie mam takiego talentu ale spróbuję:

    „Katolicy walczą o pozostawieniu krzyży w szkołach, kapliczkach przydrożnych , skwerach? Nie rozumiem. Jeśli je usuniemy stamtąd to czy je usuniemy z mojego serca? To co, jak krzyż na ścianie klasy to dzieci od razu katolikami będą a innowiercy się nawrócą? Naiwność takiego rozumowania sięga zenitu. Jeśli będziemy widzieć wszędzie krzyże to nie będzie niewierzących? Znikną? Absurd!”

    I tak dalej. Fajnie się pisze. Łatwo. Widzę , żę mógłbym tak nieźle zarabiać tylko dajcie mi namiary na pana S. (względnie Sz. uwzględniając węgierską pisownię)… A na przykład na protest względem mordowania nienarodzonych dajmy na to to tak będzie:

    „Nooo. Może i racja że taka …hm..aborcja , to wiecie …tego..nieetyczna jakkolwiek. Tylko te plakaty takie śtraśne! Krwio epatujo, przemoco. Wulgarne tak jakby te plakaty. Nauka potwierdza że takie plakaty to efekt przeciwny czynio. Panny pchajo się potem , jak taki straszny plakat krwawy zobaczo, do klinik aborcyjnych. Wieta co? Nie wieszajta tych plakatów. Trzeba młodym tłomaczyć. TŁOMACZYĆ! Na lekcjaCH w szkole, na pogadankach psychologów szkolonych naukowo. Tylko wieta, bez krwii etc..”
    Hi, hi, hi…łatwy kawałek chleba mi się wydaje w zasięgu mam… (Tylko cokolwiek judaszowaty ten chleb zdaje mi się ale pecunia non olet…) Dawajcie tego S. lub Sz….
    OBSERWATOR… Pochwalisz pilnego ucznia???
    doceń 11
    • zapytanie
      24.10.2018 18:23
      co to jest GRAMŚCIANI ?
      doceń 28
    • E.
      24.10.2018 18:25
      "Tylko te plakaty takie śtraśne! Krwio epatujo, przemoco. Wulgarne tak jakby te plakaty" - zdaje się, że te plakaty pokazują LUDZI, więc nie chodzi o wulgarność, ale o GODNOŚĆ zabitych ludzi, których ciała wystawia się na widok publiczny. Napisałem już tu kiedyś: od kiedy z przemocą seksualną walczymy, pokazując zdjęcia zmasakrowanych ciał kobiet? Środki, którymi walczy się o moralność, muszą być MORALNE. Plakaty pokazujące ciała zabitych dzieci moralne w mojej ocenie nie są.
      Poza tym nie rozumiem, dlaczego Pan odrzuca kryterium estetyczne? Herbert napisał w "Potędze smaku", że estetyka ma silny związek z etyką, a ludzie mają prawo, by nie epatować ich czymś, co jest obrzydliwe.
      doceń 27
    • E.
      24.10.2018 18:29
      A co do religii w szkole - też już pisałem: póki co mamy 12 lat nauczania religii w wymiarze 2 godzin tygodniowo. I co? I udział w katechezie spada na łeb na szyję, a młodzież polska sekularyzuje się najszybciej w Europie. I zdaje się, że tych lekcji nie finansuje pan S. - choć nieraz, co obserwuję, pracując w szkole, prowadzą do laicyzacji.
      doceń 29
    • Obserwator
      25.10.2018 07:31
      "OBSERWATOR… Pochwalisz pilnego ucznia??? " Raczej nie pochwalę... Podrabiasz mój styl pisania, a umyka ci sens,logika i wysażenie pewnych spraw...
      doceń 13
      • ART
        25.10.2018 09:29
        @OBSERWATOR
        „ …Podrabiasz mój styl pisania, a umyka ci sens,logika i wysażenie pewnych spraw...”

        No, patrz. Pękł mój balonik pychy. Byłem pewny że Twój, jak piszesz „sens,logika i wysażenie pewnych spraw” to urabianie w odbiorcach mego pokroju, tak zwanej nowoczesnej umysłowości czy wręcz nowej mentalności, to sterowanie opinią w kierunku laicyzacji i liberalizacji.
        Wydawało mi się iż właśnie w tym celu relatywizujesz przede wszystkim samo pojęcie prawdy, wmawiasz nam na różne sposoby, że to, co potocznie nazywamy prawdą, jest czymś względnym, podatnym na sytuacyjność, umownym, w realnym życiu właściwie mało ważnym. Jak zrozumiałem: Nie ma –dla Ciebie– żadnych prawd absolutnych, żadnych dogmatów, są tylko mniemania i poglądy, zmienne jak cała rzeczywistość, jak nasze preferencje, interesy, nawet nastroje.

        Tak myślałem. A tu taka wtopa. Zasmuconym…hi, hi, hi
        Ps. Ale dziękuje za docenienie przynajmniej moich starań w „podrabianiu” Twojego stylu. Zachęcony tym pozwolę jeszcze kiedyś popolemizować z Tobą , ok.??? (Bo nic tak nie rozwija jak kontakt z uczonymi w Piśmie…
        doceń 4
        0
  • Gosc
    24.10.2018 14:52
    Pan Kucharczak tu jakos glos Suwerena przyjac do wiadomosci nie chce. A gdzie jedynie sluszna partia zajela sie np obrona zycia? Rozdawanie cudzych pieniedzy to zadna zasluga. Popieranie bojowkarzy i kiboli tez nie. Jakiez to sa dowody a wyzszosc morala i dobro spoleczne dzialan czlonkow i wyznawcow PiSu? Takie komentarze, jak Pana Kucharczaka?
    doceń 44
  • mee...
    24.10.2018 14:58
    Nie ma na kogo glosowac, w tym szczelnym ukladzie wywodzacym sie z Magdalenki...mimo nieco lepszych notowan pis po rzeliczeniu glosow, to nie zmienia faktu, ze Duda Tusk polknie jak pelikan rybe, a pis ma jak w banku dwie kadencje w niebycie - oczywiscie po polaczeni wszystkich sil po stronie przeciwnej - po - nowoczesna -psl-sld - berlin, sld ktore znow sie pojawilo, ale ludzie tego nie iwdza, albo wyjechali, a pozatostali li tylko co na cos licza, albo juz sie pogodzili z losem, no i rodza sie ciagle mimo wszystko nowe pokolenia i stad ta ciagla swiezosc okraglego stolu.
    • Kuba
      25.10.2018 15:04
      Kolego Mee - we wszystkich spotkaniach w Magdalence uczestniczył także Lech Kaczyński i kilku przedstawicieli Episkopatu. L. Kaczyński zresztą publicznie bronił rozmów w Magdalence przed narosłymi wokół nich fantastycznymi teoriami spiskowymi. A przy okrągłym stole dodatkowo pracowali także Jarosław Kaczyński czy Krystyna Pawłowicz.

      Potem w ramach porządku po okrągłym stole środowisko polityczne braci Kaczyńskich zdobyło majątek, z którego do dziś z powodzeniem finansuje swoją działalność.

      Wg mnie jest więc głęboka hipokryzja pomiędzy popieraniem PIS, a krytykowaniem okrągłego stołu. Gdyby nie OS, to PIS i Jarosława Kaczyńskiego w wielkiej polityce nigdy by nie było.
      doceń 13
  • Olo
    24.10.2018 16:31
    To prawda, ze felietonista nie wskazuje wyraźnie żeby głosować na PiS. Niemniej wymowa tego artykulu jest taka, że poprzez zanegowanie poprawności głosowania na Koalicję Obywatelska, część czytelników może dojść do przekonania, że ta "odpowiednią" partia jest właśnie PiS. Tymczasem PiS też jest zdaleka od wartości chrześcijańskich, przede wszystkim z uwagi na nieuchwalenie zakazu mordowania nienarodzonych dzieci. Szkoda, że w GN tak często o tym zapominacie. PIS ma obecnie pełnię władzy i taka ustawęoglby przyjąć w jedną noc, ale nie chce. Komu więc służą członkowie PiS, bo na pewno nie Panu Bogu
    doceń 29
  • Gość
    24.10.2018 18:05
    "Odpowiemy przed Bogiem za te wybory" jacy "my"?
    doceń 47
    • Gość
      24.10.2018 19:18
      … tylko trole ( ktorych tu cala mase dobrze widac Witam)...wiadomo nietutejsi..nie odpowiadaja...pozatem dobrze pisze pan Franciszek kazdy odpowie bo kazdy dokonal wyboru ..nawet siedzac na kanapie ...swojej ...caly dzien...a Swietej Pamieci Pani Jola Brzeska na was liczyla...Szczesc Boze
      • zapytanie
        24.10.2018 20:46
        A w tłumaczeniu na ludzki język?
        doceń 17
        0
    • gość
      24.10.2018 20:10
      Ten tytuł to niczym sredniowieczne straszenie ludzi karą boską.
      doceń 35
      • paulus
        24.10.2018 23:34
        ...taki duzy trol a sie boi ????? … bac to sie musza tylko czlekopodobni … przekupni … bezlitosni …. skrytobojcy ..o twrzach niewinnych aniolow…..i ci wszyscy co za srebrniki … wyzuja sie z sumienia.. a nastepnie padna ofiara ..seryjnego samobujcy..na suchej galezi...bo swiat trzba czynic lepszym … a niekoniecznie ... "Waltzowac z Trzaskiem"...
        doceń 2
        0
      • Iustus
        25.10.2018 10:47
        Tytuł i treść felietonu Red.F.Kucharczaka to - moim zdaniem - bardzo rozsądne omówienie aktualnego kontekstu drugiej prawdy wiary: "Bóg jest sędzią sprawiedliwym, który za dobre wynagradza, a za złe karze" ...
        doceń 2
        0
      • zapytanie
        25.10.2018 11:39
        W którym miejscu Skład Apostolski o tym mówi?
        doceń 10
        0
      • IUSTUS
        25.10.2018 12:34
        Każdy bierzmowany musi znać sześć absolutnie podstawowych prawd wiary !:
        1) Jest jeden Bóg
        2) Bóg jest sędzią sprawiedliwym, który za dobre wynagradza, a za złe karze
        3) Są trzy osoby Boskie: Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Święty
        4) Syn Boży stał się człowiekiem i umarł na krzyżu dla naszego zbawienia
        5) Dusza ludzka jest nieśmiertelna
        6) Łaska Boska jest do zbawienia koniecznie potrzebna
        doceń 2
        0
      • Gość
        25.10.2018 18:25
        nie tłumacz "każdy bierzmowany" tylko odpowiedz na pytanie
        doceń 13
        0
  • J23
    24.10.2018 19:13
    Koncepcja Pana Redaktora, że Pan Bóg jest PIS-owcem jest, delikatnie rzecz ujmując, dość ryzykowna.
    doceń 50
  • Gosc
    24.10.2018 21:04
    Jakiez gornolotne tony! Mam nadzieje, ze Pan Redaktor jest swiadomy, ze odpowiemy przed Bogiem za wszystkie wybory. Tak, te polityczne tez, kiedy dawalismy sie okadzac oszustom glosujacym zwarcie przeciw aborcji jako opozycja bez zadnych mozliwosci, a teraz pokazujacych prawdziwa twarz: zmiana prawa noca (noca! czas szatana!) tylko po to, zeby moc bezkarnie stolki sobie przydzielac i nalezne premie brac. A aborcja? A kogo to obchodzi! Teraz juz znamy prawdziwe oblicze PiSu i kazdy, ktory ich popiera wie jasno, ze to grzech.
    doceń 25
    • art
      25.10.2018 11:19
      Ależ Przyjacielu...Problemem nie jest NIEgłosowanie na PiS a GŁOSOWANIE(!!!) na partie proeuropejskie (czyt.te za mordowaniem nienarodzonych i starców). Czyli łopatologicznie: Nie lubisz PiSu: Okey! Mogłeś nie iść do wyborów albo zagłosować na tych którzy nie depczą (przynajmniej programowo) chrześcijańskich wartości. A byli tacy w ofercie.Problemem są ci którzy uzasadniają swoje draństwo(czyt. głosowanie na "europejczyków') wymówką: "bo nie było na kogo głosować", Kapujesz? Po co głosowali JAK NIE MUSIELI!!! Zrozumiałeś czy spróbować jakoś jaśniej Ci to wytłumaczyć???
      • jurek
        25.10.2018 11:33
        Co to za terminologia. Rozumiem, ze jak ktoś nie jest PROEUROPEJSKI to może być PROAZJATYCKI lub PROAFRYKAŃSKI?
        doceń 11
        0
  • Red ja bad
    25.10.2018 06:33
    Bardzo dobry artykuł,sprawa wyboru jest prosta prawdziwy katolik nie zagłosuje na partie proaborcyjne,progenderowskie,broniące komuszych sądów skazujących w przeszłości polskich patriotów na śmierć,ludzi chcących nas ubogacić kulturowe ściągając islamskich imigrantów .
    doceń 18
  • Albert
    25.10.2018 09:26
    Temat zalany bredniami i głupotą! Aby wyprostować to wszystko, trzeba by napisać książkę. Większość pisaczy z pewnością nie wie nawet co napisali.
    doceń 3
  • Ania
    25.10.2018 09:35
    A moim zdaniem podejście jest niezgodne z nauką Chrystusa!
    doceń 23
  • Andrew
    25.10.2018 15:37
    Mój Bóg, Moja Wiara, Mój Kościół a w nim coraz więcej koniunkturalizmu i polityki. Nie zgadzam się z wykorzystywaniem wiary dla doraźnych, politycznych korzyści. Oskarżam księży, którzy mieszają się do polityki o niszczenie MOJEGO KOŚCIOŁA.
    doceń 18
    • IUSTUS
      25.10.2018 16:17
      A ja wierzę w to co wyznaję na Mszy Św.: "Wierzę (...) w jeden, święty, powszechny i apostolski Kościół ..."
      • ANDREW
        25.10.2018 16:51
        Taaaaak ??? ... a ja myślałem, że "Wierzę w Boga Ojca wszechmogącego,
        Stworzyciela nieba i ziemi,
        i w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego,
        który się począł z Ducha Świętego,
        narodził się z Maryi Panny"
        doceń 15
        0
      • IUSTUS
        25.10.2018 17:53
        Ok. Mam nadzieję, że wierzymy tak samo. Zauważyłeś w mim poście znaczek (...) ? Ja zacytowałem tylko fragment końcowej części Składu Apostolskiego. Ufam że obaj wierzymy w cytowany "jeden, święty, powszechny i apostolski Kościół".
        doceń 1
        0
  • Jacek Kąsek
    25.10.2018 17:06
    Wszyscy ponosimy odpowiedzialność przed Bogiem także redaktorzy tego katolickiego pisma gdy piszą bzdury.
    doceń 20
  • Podaj nick
    25.10.2018 18:12
    Panie Franciszku dziękuję, jestem Pana fanem. Chyle głowę przed trafnością uwag i komentarzy. Pozdrawiam Serdecznie.
    doceń 14
  • Tobi
    25.10.2018 19:59
    Dziękuje za przypomnienie tych prawd, jak widać dla niektórych niewygodnych. Krytykując, ujawniają, że są na portalu, aby trollować. Nie dajmy się zahukać ludziom, który związek z KK jest najwyraźniej bardzo luźny - może idąc ulicą tylko przechodzą obok kościoła.
    doceń 14
    • zapytanie
      25.10.2018 20:36
      potrafisz to udowodnić czy dajesz fałszywe świadectwo?
      doceń 16
  • Dudi
    25.10.2018 21:10
    Jak zwykle słusznie Franku...
  • Jeniec
    27.10.2018 11:41
    PiS tworzy swój kościół, w istocie neopogański, jak w niektórych kultach Ameryki Łacińskiej, Chrystus służy w nim wyłącznie do pobierania.
    doceń 4
  • Hrabia
    29.10.2018 14:32
    Jak glosujesz na PO ta masz grzech,a jak na PIS to zrobiles dobry uczynek. Prosta filozofia polskiego Kosciola.
    doceń 4
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także