Serca się otworzyły

Andrzej Urbański

|

GN 11/2005

publikacja 16.03.2005 06:19

– Nasze hospicjum dzięki kampanii zostało uratowane – dziękowała Krystyna Lemanowicz, prezes stowarzyszenia hospicjum z Piły

Serca się otworzyły

Podsumowanie kampanii „Hospicjum to też życie”Gdyby nie ta akcja, musielibyśmy zamknąć naszą placówkę – mówiła podczas finału kampanii społecznej „Hospicjum to też życie” Krystyna Lemanowicz, prezes stowarzyszenia hospicjum z Piły. To chyba na jlepsza odpowiedź na pytanie, czy pomysł się udał.

W przedsięwzięciu, którego pomysłodawcą są Fundacja Hospicyjna i Hospicjum Pallotinum z Gdańska, wzięło udział 76 ośrodków z całej Polski. Organizatorzy nie ukrywali, że chcą zebrać jak najwięcej pieniędzy, które zostaną przeznaczone na funkcjonowanie hospicjów. Ks. Piotr Krakowiak, krajowy duszpasterz hospicyjny, podkreśla, że kampania nie ograniczyła się tylko do zaplanowanych przez organizatorów akcji, koncertów czy kwest.

Niektóre pomysły i inicjatywy przekroczyły najśmielsze oczekiwania pomysłodawców. Owocem kampanii jest m.in. decyzja o budowie nowego hospicjum. Przyczyniła się ona również do wzrostu zainteresowania opieką paliatywną i jej potrzebami. Przedstawiciele poznańskich ośrodków mówili, że akcja pomogła w pozyskiwaniu ofiarodawców, ale również o ile łatwiej teraz negocjuje się np. występy artystów na rzecz hospicjów.

Warszawskie Hospicjum dla Dzieci, by pomóc nowo powstałemu w Łodzi Domowemu Hospicjum dla Dzieci Ziemi Łódzkiej, podarowało swój sprzęt medyczny, który otrzymało w czasie kampanii. To tylko niektóre inicjatywy i dary serca, które są owocami kampanii.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.