Misje w wirtualnym świecie

W świecie

|

GN 31/2007

publikacja 01.08.2007 13:37

Włochy. Trójwymiarowa wirtualna rzeczywistość internetowej gry „Second life” (Drugie życie) jest obszarem misyjnym – uważają autorzy artykułu w jezuickim miesięczniku „Civilt Cattolica”.

Misje w wirtualnym świecie Second life

Internetowa gra „Second life” (na zdjęciu) znalazła się w Internecie w 2003 r. Na początku marca 2007 r. na stronie secondlife.com zarejestrowanych było 5,5 mln graczy, z czego przez kolejnych 60 dni aktywnych było prawie 2 mln. Aby wziąć w niej udział, wystarczy dokonać internetowej rejestracji i w dowolny sposób stworzyć swoją postać, określaną w internetowym żargonie jako „avatar”. Każdy uczestnik gry prowadzi w wirtualnym świecie swoje „drugie życie”, może komunikować się z otoczeniem, a także przy pomocy odpowiednich narzędzi modyfikować je oraz uczestniczyć w wirtualnej ekonomii.

Autorzy artykułu zauważają, że coraz więcej mieszkańców cyfrowego świata zapełnia wirtualne miejsca modlitwy – meczety, kościoły, katedry i klasztory, wyrażając pragnienie medytacji i próbując odnaleźć Boga. Trzeba zatem zastanowić się nad każdą inicjatywą, która może duchowo ożywić tę wirtualną rzeczywistość, bo za bohaterami gry „kryją się ludzie z krwi i kości”. – Koniecznie trzeba wysłać tam misjonarzy – twierdzą autorzy artykułu.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.