Wierzymy internetowi

Fakty i opinie - Tomasz Rożek

|

GN 36/2010

publikacja 08.09.2010 21:21

Internet. Z badań, jakie przeprowadziła organizacja European Trusted Brands, wynika, że 72 proc. Polaków wierzy w to, co przeczyta w internecie. Europejska średnia wynosi 49 proc. Bardziej ufni w cyfrowe informacje są od nas tylko Czesi.

Polacy bardziej niż internetowi wierzą tylko znajomym (90 proc. pytanych). W informacje przekazywane przez radio i TV wierzy – odpowiednio – 55 proc. i 60 proc. pytanych.

Dlaczego internet uważany jest za bardziej wiarygodny niż na przykład wiadomości telewizyjne? – Przez dziesiątki lat oficjalny ustrój panujący w PRL uczył obywateli, iż mediom nie można wierzyć. Prawdziwie wiarygodne informacje zdobywało się pocztą pantoflową – powiedział Paweł Suchocki, dyrektor zarządzający firmy Buzz Media zajmującej się rynkiem reklamy.

Dzisiaj ta poczta pantoflowa to informacje wyszperane w sieci. Inni podkreślają, że dużą rolę odgrywa u nas także chęć bycia nowoczesnym. Nowoczesność rozumiemy jednak dosyć opacznie. W większości krajów europejskich poziom zaufania do internetu spada, a w Polsce rośnie.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.